• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۱۸۵۰۳۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۷
اصفهان » اجتماعی

اصفهان در مسیر دو کنار گذر غرب و شرق

دو کنار گذر ترافیکی در غرب و شرق اصفهان با مشارکت بخش خصوصی عمر چند دهه‌ای دارند که میخواهند گره کور ترافیکی وآلودگی هوای نصف جهان را باز کنند، اما تغییرات زیادی داشته اند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، عبور کریدور شمال – جنوب و شرق – غرب کشور از استان اصفهان، حمل 40درصد بار کشور و 20درصد مسافر از راه های استان ما سبب شده تا مسوولان در دوره های گوناگون به فکر احداث آزاد راه ها و بزرگراه ها در این استان باشند.
احمدی نوری، معاون ساخت و توسعه آزادراه های وزارت راه و شهرسازی گفت: 18درصد از آزادراه های کشور که بیشترین طول آزادراه های کشور را دارند، در این استان واقع شده است.


اصفهان در مسیر دو کنار گذر غرب و شرق

سه دهه قبل در استان اصفهان کلنگ ساخت دو کنارگذر در شرق و غرب اصفهان به زمین زده شد که این طرح ها با تغییرات زیادی رو برو بوده است.
چهار سال قبل مسوولان می گفتند: فقط 15کیلومتر از احداث کنارگذر غرب که 93کیلومتر طول دارد، باقی مانده و حالا که وزیر راه و شهرسازی برای افتتاح آمده است، گفته شد بجز این 15کیلومتر که با هزینه 120میلیارد تومانی احداث شده و دلیجان را به مبارکه و شهرهای غرب استان را به اتوبان اصفهان - کاشان - قم - تهران و بزرگراه اصفهان - تهران متصل می کند، 14کیلومتر دیگر باقیمانده، که قرار است تا دو سال دیگر افتتاح شود.
بنا براین این طرح ملی وارد مرحله چهارم می شود، مرحله نخست ساخت کنارگذر غرب در سال83 شروع شد و دو سال بعد 52کیلومتر راه در غرب استان ساخته شد.
مرحله دوم این طرح، حد فاصل محور اصفهان - خوزستان تا اتوبان ذوب آهن بطول 28کیلومتر در سه ماه اول سال87 به بهره برداری رسید.
مرحله سوم این طرح 15کیلومتری بود که میگفتنند آخرین مرحله است اما با تصویب دولت، در فاصله میدان کرکوند تا تقاطع بزرگراه مبارکه - شهرضا و مبارکه - بروجن - سه راهی طالخونچه- طول این طرح از 93کیلومتر به 108کیلومتر افزایش پیدا کرد و طرح وارد مرحله چهارم شد.


اصفهان در مسیر دو کنار گذر غرب و شرق

زرگر پور استاندار اصفهان معتقد است تکمیل نشدن این طرح ها بار ترافیکی بسیاری را بر راه های اصفهان وارد می کند.
خیر الله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت توسعه و زیرساخت حمل و نقل نیز گفت: تا کنون حدود یک هزار میلیارد تومان برای تکمیل کنارگذر غرب اصفهان تخصیص یافته است.
کنارگذر شش باند رفت و برگشت شرق نیز 105کیلومتر طول دارد که کریدور شمال کشور را به جنوب وصل می کند و مسیر تهران به شیراز را 150دقیقه و تهران به اصفهان 60دقیقه کوتاه تر می کند.
کارشناسان معتقداند احداث این بزرگراه سبب شد تا مسافران شهرهای اصفهان و شیراز بدون نیاز به ورود به شهرهای یزد و کرمان مسیر خود را طی کند.
قطعه یک این طرح از آزادراه اصفهان – کاشان تا جاده اردستان – اصفهان به طول ۳۰کیلومتر و قطعه دوم از کیلومتر بزرگراه اصفهان – نایین به طول ۳۳کیلومتر است.
قطعه یک این طرح که عملیات اجرایی آن از دو سال قبل سرعت گرفته است، 70درصد و قطعه دوم نیز 32درصد پیشرفت داشته است.
همچنین قطعه سوم این طرح از کیلومتر۶۳ تا بزرگراه اصفهان – شیراز به طول ۳۰کیلومتر اجرا می شود.
برای قطعه یک و دو طرح کنارگذر شرق اصفهان تاکنون بیش از 180میلیارد تومان هزینه شده است و پیش بینی می شود تا پایان امسال قطعه یک این طرح به بهره برداری برسد.
طرح کنارگذر شرق اصفهان آزادراه اصفهان – کاشان شروع و تا پلیس راه مبارکه ادامه دارد.


اصفهان در مسیر دو کنار گذر غرب و شرق

اما وزیر راه و شهرسازی از تصویب آیین نامه ای برای توسعه راه های مهم کشور سخن گفت و افزود: تاکنون چند هزار میلیارد تومان برای ساخت و توسعه زیربناها برنامه ریزی شده است.
به گفته آخوندی هم اکنون سهم بخش خصوصی در مشارکت ساخت آزادراه ها 70درصد بخش خصوصی، و دوره بازگشت سرمایه 12ساله مشخص شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
ثبت نام عمره مفرده آذرماه امسال در ۲ کاروان از گیلان
احتمال آبگرفتگی، رعد و برق و ریزش سنگ در جاده‌های کوهستانی
شهادت و زخمی شدن ۷ لبنانی در حمله پهپادی رژیم صهیونیستی
کشف محوطه تاریخی متعلق به قرون میانه دوره اسلامی در گناباد
جشنواره نان ومحصولات لبنی در سیرجان
تقویم روز و اوقات شرعی یازدهم آبان به افق آبادان و خرمشهر
هشدار جدی دادستان سوادکوه شمالی به دهیاران و متخلفان ساخت‌وساز
ساخت آثار هنری با ضایعات مسی
تدوین و اجرای سند اعتلای بسیج در کشور
اطلاعیه قطع برق در برخی مناطق سمنان و گرمسار
سقوط و مرگ کوهنورد در قله دماوند
حذف تیم فوتبال پالایش نفت بندرعباس از جام حذفی
فهرست پرواز‌های فرودگاه اصفهان (یازدهم آبان ۱۴۰۴)
تصرف اراضی ملی از سوی سودجویان در اشنویه
طیب و حاج اسماعیل؛ از میدان خراسان تا میدان شهادت
بند عبدل آباد بجنورد، چشم انتظار باران
کاهش دما و بارندگی در نوار شمالی کشور
پایان سردرگمی میان سامانه‌ها؛ دولت در مسیر ایجاد زیست‌بوم دیجیتال
زنجان، قطب نوآوری هوش مصنوعی و استارتاپ‌های فناور
تصادف مرگبار در محور فرعی دهگلان - قروچای
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
جهاد نهاجا برای دفاع از مرز‌های هوایی ایران مایه افتخار است
تایید قهرمانی کشتی آزاد ایران در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۵
فرصت طلایی ایران در عصر چندقطبی شدن جهان
بدرفتاری کارمندان دولت را گزارش کنید
تحویل ویلای ۸ هزار متری متهم چای دبش به بانک ملت
اعلام نتایج اولویت بندی طرح مادران ایران خودرو؛ ۱۱ آبان
پاسخ دانشگاه علوم پزشکی یزد درباره فوت مادر مهریزی
کشور فلسطین ظرف ۵ سال تشکیل می‌شود
نتانیاهو برای اهداف داخلی، به دنبال از سرگیری جنگ است
آتش‌سوزی در مراتع شمال معلم‌کلایه
امضای قرارداد‌های بزرگترین طرح جمع‌آوری گاز‌های مشعل
بررسی پیش‌نویس موافقتنامه همکاری‌های قضایی بین ایران و عربستان
دیدار تیم‌های صنعت نفت آبادان و برق شیراز در مرحله سوم جام حذفی
بی‌ثباتی قیمت برنج
قطع آب ادارات پر مصرف؛ قانون برای همه یکسان است
کالابرگ به شیوۀ جدید عرضه می شود  (۱ نظر)
قهرمانی بلند قامتان ایران در والیبال بازی‌های آسیایی جوانان  (۱ نظر)
تصادف در اتوبان تهران کرج با ۱۱ مصدوم و ۳ فوتی  (۱ نظر)
پیش ثبت نام ۷۳۰ نفر برای تشرف به حج تمتع ۱۴۰۵  (۱ نظر)
قطع درختان صنوبر در چمستان قانونی بود  (۱ نظر)
بازی‌های آسیایی جوانان؛ ایران در رده چهارم آسیا قرار گرفت  (۱ نظر)
یادواره شهدای سلامت در خرم‌آباد  (۱ نظر)
پیام تسلیت رئیس مجلس در پی درگذشت مادر شهیدان عاکفی  (۱ نظر)
کشور فلسطین ظرف ۵ سال تشکیل می‌شود  (۱ نظر)
قصه آموزش در تنها مدرسه روستای نرگس‌زمین ساری  (۱ نظر)
انتشار فراخوان برای پیشنهاد شعار مشترک فاطمیه ۱۴۰۴  (۱ نظر)