• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۲۰۹۸۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶
اقتصادی » صنعت

حذف قیمت دستوری، باعث افزایش کیفیت خودرو می شود

عضو هیئت­­ مدیره انجمن قطعه سازان کشور: با حذف قیمت دستوری بازار و مشتری،​ قیمت نهایی ­خودرو ­تعیین می شود­و تولید کننده برای اینکه حجم بیشتری از ثروت را از آن ­خود کند باید به کیفیت نگاه ویژه ای کند.

حذف قیمت دستوری، باعث افزایش کیفیت خودرو می شودبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ ­­­امیدرضایی­ اظهار داشت: پس از 2-3 سال بحران شدید در جا به جایی پول در صنعت، تیراژ تولید،​ بهینه شده و نسبت به سال گذشته با افزایش روبرو بوده و امسال اگر با همین شرایط روبرو باشد افزایش تولید خواهیم داشت.

وی افزود: ­اگر از بخش مالی و معوقات بگذریم خودروسازان نیز می توانند قطعات را براساس نیاز تولید کنند.

رضایی گفت: با توجه به اینکه در بحث خودرودسازی حجم زیادی از مواد اولیه ­استفاده می شود افزایش قیمت مواد اولیه فلزات، پلیمر و ... کمرشکن است و بطوریکه سال گذشته 25 تا 65 درصد ­قیمت مواد اولیه افزایش داشته ­و در مس، فولاد و مواد پلیمری خیلی قطعه سازان را دچار مشکل کرده است.

عضو هیئت مدیره انجمن قطعه سازان کشور افزود:­ افزایش قیمت دلار باعث افزایش مواد اولیه شده است و قیمت مس از ابتدا تا پایان سال گذشته­ حدود­ 45 درصد افزایش قیمت داشته است اما این افزایش قیمت را در خودرو نمی بینید و درصد جزئی می بینید.

رضایی با اشاره به اینکه ­باید آزادسازی قیمت را در قطعه سازی خودرو داشته باشیم گفت: تا زمانیکه قیمت گذاری خودرو دستوری و تصویب شده است و تغییرات ایجاد شده در نرخ ارز، اجازه افزایش و کاهش قیمت را نمی دهد.

این عضو هیئت­­ مدیره انجمن قطعه سازان کشور ادامه داد: در هیچ جای دنیا خودرو با قیمت 4 هزار دلار پیدا نمی کنید در حال حاضر پراید 4 هزار دلار با قیمت افسانه ای در کشور وجود دارد.

وی تاکید کرد: ارزش پول، تورم، نرخ گذاری، حمایت های دولتی همه دست به دست هم می دهد تا قیمت خودرو مشخص شود.

رضایی با بیان اینکه در همه دنیا نرخ تسهیلات بانکی زیاد نیست افزود: برای توسعه،باید ­تسهیلات بانکی کمک کند اما تولید کننده ای که تسهیلات 20 درصدی دریافت می کند و سود خود کمتر از این مقدار است چطور می تواند پول را به بانک بازگرداند.

وی گفت: توان قطعه ساز ایرانی قابل قیاس با قطعات اروپایی نیست؛​­ما در این زمینه می توانیم­با چین و آسیای شرقی قیاس شویم.

رضایی ­افزود: قرار نیست ما خودروی بالای 5 سال تولید کنیم ­باید به سمت تنوع خودرو و تجهیزات خودرو برویم.

وی اظهار داشت: مباحثی مانند حمایت از کالای ایرانی دستوری نیست باید زیرساخت و فرهنگ آن ­ایجاد شود.

رضایی همچنین­ درباره وجود­ قطعات تقلبی در بازار گفت: تا زمانیکه حق کپی رایت و مالکیت فکری را به عنوان قانون نداشته باشیم شاهد قطعات تقلبی خواهیم بود.

وی افزود: ­اگر قطعه ای بگیرید که داخل بسته بندی ­شرکت و شامل هولوگرام است و معیوب باشد قطعه ساز 70 درصد بالاتر از قیمت مصوب جریمه خواهد شد.

عضو هیئت­ مدیره انجمن قطعه سازان کشورگفت: اگر قانون کپی رایت بود کسی جرات نمی کرد در بسته بندی ایساکو قطعه معیوب بگذارد. باید قطعات را ­از مراجع ذی صلاح تامین کنیم ­تا مشکلات به حداقل برسد.

وی ادامه داد: در حال حاضر خودروسازان بزرگی حجم قابل توجه قطعات را بدلیل قیمت تمام شده از آسیای شرقی دریافت می کنند؛ بازار امروز در قالب دهکده جهانی باید نگاه شود.

رضایی تاکید کرد: باید زیرساخت ایجاد شود. تولید کننده چین، از زمین تا ساختمان را رایگان دریافت می کند و 5 سال اول مالیات معاف است­.

وی ادامه داد: برای اینکه به بحث رقابتی برسیم قوانین دست و پاگیر گمرک، مالیات، دارایی و ...باید تسهیل شود.

رضایی با اشاره به اینکه ­حمایت از کالای ایرانی تاریخ انقضا ندارد .افزود: شعار حمایت از کالای داخلی؛ بهبود معیشت و بالابردن اشتغال است. این حمایت صورت نگیرد ما به کالای رقابتی نمی رسیم .

وی اظهار داشت: وقتی قیمت دستوری، برداشته شود مشتری نهایی هم می داند بابت چه چیزی پول می دهد و در یک رقابت پایاپای ورود پیدا می کنیم.

رضایی ادامه داد: امروز تولید و تحویل به مشتری نهایی هدف فروشنده نیست باید خدمات پس از فروش بهینه تری داشته باشیم و مشتری را تامین می کنیم.

وی تصریح کرد: کیفیت خدمات پس از فروش باید درست شود ما باید خدمات پس از فروش را از خودروساز بخواهیم.

عضو هیئت ­­مدیره انجمن قطعه سازان کشور گفت: طبق قراردادی که قطعه ساز با خودروساز دارد اگر در زمان بستن­ قطعه و یا در ­تعمیرگاه مجاز ­ایرادی دیده شود قطعه ساز باید 70 درصد جریمه دهد.

وی بیان کرد: در سایر کشورها شان مشتری را بالا می برند و مشتری ترغیب می شود. ما ­هرچقدر در خدمات پس از فروش سرمایه گذاری کنیم کم است.

رضایی تصریح کرد: قطعه ساز اجازه فروش قطعه به بازار ندارد و قطعه ساز فقط ­باید قطعه را به خودروساز بفروشد قطعه باید در بسته بندی خودروساز باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
ورود سامانه بارشی از فردا به لرستان
مهار آتش سوزی جنگل های دیزمار
استفاده از رسانه‌ها و فضای مجازی ابزار امروز استکبار جهانی در عرصه جنگ نرم
آغاز سرشماری پاییزه حیات‌وحش در پارک ملی و ذخیره‌گاه زیست‌کره گلستان
راه اندازی باشگاه دانش اموزی سبزنامه از برگ تا برگ در صومعه سرا
اخبار کوتاه جمعه ۲۳ آبان در گلستان
یادواره شهدای منطقه شمال شهر اصفهان
جهاد پزشکان جهادی در معمولان
برگزاری انتخابات عراق مایه ارتقای عظمت این ملت است
معدوم‌سازی مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در خاتم
افتتاح مرغداری گوشتی در مرند
اختتامیه جشنواره پروازی هما در رامیان
بازگشایی محور ریلی هرمزگان و از سرگیری حرکت قطار‌ها
استقبال از مدال آورگلستانی مسابقات بازی‌های همبستگی  کشورهای اسلامی
برگزاری نشست کتابخوان فرهنگ محلی در سمنان
برداشت سیب زمینی پاییزه در الیگودرز
همدلی مردم روستای خوش ییلاق برای ساخت مسجد جامع
ارائه خدمات به بیش از ٣٢٠ نفر از اهالی روستای رباط پشت بادام
فعال اجتماعی سراوانی جوان تاثیر گذار اجتماعی ایران شد
کمپ تمرینی رولرفری استایل (اگرسیو) برگزار شد
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
جمعه چه پیامی روی تلفن همراه شامل مناطق رزمایش پدافند غیرعامل ظاهر می‌شود؟
صعود ایران به رده پنجم جدول مدالی بازی‌های همبستگی اسلامی
هشدار هواشناسی کشاورزی در زنجان از شنبه ۲۴ آبان
گروسی: ایران دسترسی به سایتهای غیرهدف را فراهم کرده است
توضیحات سردار فدوی درباره برد موشک‌های بالستیک ایران
اقتدار پهپاد ایرانی
قانون حذف چهارصفر از پول ملی اجرایی می‌شود
پیروزی تیم ملی فوتبال ایران در ضربات پنالتی مقابل کیپ‌ورد
نامه عراقچی به گوترش درباره حمله آمریکا به ایران
اعلام نتایج اولیه انتخابات مجلس عراق
بسته هنر و سینما ۱۴۰۴/۰۸/۲۲
الگوی آشوب
یادواره شهدای نیروی هوافضا در چهاردهمین سالگرد شهادت حاج حسن طهرانی‌مقدم
ضرورت اصلاح کتاب‌های درسی و نگارش کتاب‌های جدید
اهدای عضو جوان ۳۰ ساله به ۶ نفر بیمار نیازمند
تیزپروازان نیروی هوایی با همه وجود به میدان آمدند  (۵ نظر)
اجرای ۳۰ برنامه برای ترویج کتابخوانی در مازندران  (۲ نظر)
جشنواره ملی برنج در آمل  (۲ نظر)
گروسی: ایران دسترسی به سایتهای غیرهدف را فراهم کرده است  (۱ نظر)
روزی که نیرو‌های مسلح از دستور رهبری «شوکه شدند»  (۱ نظر)
مادورو به آمریکا اولتیماتوم داد  (۱ نظر)
حدود ۴۰ درصد جمعیت کشور در معرض دیابت قرار دارند  (۱ نظر)
موافقت وزیر کشور با استعفای شهردار اهواز  (۱ نظر)
دشمن را در صورت هرگونه خطا به زانو درخواهیم آورد  (۱ نظر)
رد ادعا‌های بی‌اساس گروه ۷ در رابطه با جمهوری اسلامی ایران  (۱ نظر)
درخواست آیت‌الله جوادی آملی از عموم مردم برای خواندن نماز باران  (۱ نظر)
طرح‌های پیشگیرانه انتظامی جدی پیگیری و اجرایی می‌شود  (۱ نظر)
ولایتی: آینده‌ای روشن در انتظار ایران و عراق است  (۱ نظر)
صیانت از مرز‌ها با استقرار دستگاه‌های اپتیکی و الکترونیکی  (۱ نظر)
تمدید نمایش آیینی محرمانه در اصفهان  (۱ نظر)