• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۲۷۵۷۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲
اجتماعی » جامعه و شهری
جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا

الزام استفاده از ماسک در مجامع عمومی

استاندار تهران: کسانی که از زدن ماسک ممانعت کنند، از ورود آن‌ها به دستگاه‌های اداری و حمل و نقل عمومی جلوگیری می‌شود.

بهره برداری ۲ هزار و ۶۶۰ تخت بیمارستانی تا پایان سالبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما ‏به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به افزایش میزان مبتلایان در استان تهران و ضمن درخواست از شهروندان جهت اجرایی شدن مصوبه الزام استفاده از ماسک در مجامع عمومی افزود: کسانی که از زدن ماسک ممانعت کنند ابتدا با برخورد‌های ارشادی و راهنمایی و در مرحله دوم از ورود آن‌ها به دستگاه‌های اداری و حمل و نقل عمومی اعم از مترو، اتوبوس و تاکسی جلوگیری می‌شود.
وی ادامه داد: هفته گذشته میزان مراجعه کنندگان، بستری شدگان و بیماران بخش ویژه در استان تهران افزایش داشته است و متاسفانه رعایت نکردن فاصله گذاری در استان تشدید شده است.
استاندار تهران درباره علت کاهش فاصله گذاری اجتماعی گفت: دستگاه‌های متولی امر، اتحادیه‌ها و برخی از صنوف که مقرر بود جهت بازگشایی همکاری داشته باشند، در عمل همکاری موثری را شاهد نبودیم و به همین دلیل میزان فاصله گذاری اجتماعی در کلانشهر تهران با افت شدیدی همراه شد که نتیجه آن گسترش انتقال شیوع بیماری کرونا بود.
بندپی تاکید کرد: پیشنهاد مشخص ستاد کرونا استان مبنی بر این است که کسانی که در محیط‌های جمعی و بیرون از منزل هستند حتماً با توجه به الزام استفاده از ماسک از ۱۵ تیرماه به اجرایی شدن این مصوبه کمک کنند.
وی گفت: از همه شهروندان و متولیان امر درخواست می‌شود در اجرایی کردن این دستورالعمل همکاری لازم را داشته باشند تا زمینه قطع انتقال چرخه ویروس کرونا فراهم شود.

 بهره برداری ۲ هزار و ۶۶۰ تخت بیمارستانی تا پایان سال 
استاندار تهران با اشاره به دستور رئیس جمهور مبنی بر تزریق مالی جهت اتمام بیمارستان‌ها از بهره برداری ۲۶۶۰ تخت بیمارستانی تا پایان سال در استان خبر داد.
انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در مورد سامانه ردیابی افراد مبتلا به کرونا افزود: گزارش‌ها به صورت روزانه از افرادی که تست از آن‌ها گرفته و مثبت شده است به استانداری اعلام می‌شود که بلافاصله به دستگاه‌های اجرایی اطلاع رسانی می‌شود تا نسبت به حضور نیافتن این افراد و قرنطینه آن‌ها اقدام شود.
وی با اشاره به ایجاد تخت‌های جدید بیمارستانی در استان تهران ادامه داد: تهران و شهرستان‌های استان از کمبود تخت بیمارستانی رنج می‌برند و مشکلاتی در این زمینه دارند، البته اقداماتی در زمینه گسترش تخت‌های بیمارستانی در سراسر استان شکل گرفته است.
استاندار تهران در مورد میزان افزایش تخت‌های بیمارستانی گفت: مهدی کلینیک برای اولین بار با هزار تخت بیمارستانی، بیمارستان شهدای تجریش با پیشرفت ۷۰ درصدی و حدود ۷۰۰ تخت، فیروزآبادی ری با ۳۲۰ تخت، بیمارستان‌های ملارد و قدس هر کدام با ۱۶۰ تخت و بیمارستان شهریار با ۳۲۰ تخت بیمارستانی نیازمند تزریق اعتبار هستند.
محسنی بندپی گفت: با توجه به دستور رئیس جمهور دستور مبنی بر سرعت بخشیدن به اتمام پروژه‌ها و تزریق مالی از سوی سازمان برنامه و بودجه، این بیمارستان‌ها تا پایان سال ۹۹ افتتاح و بهره‌برداری می‌رسند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
رونمایی از دیوان دُرّ بی‌نظیر حقیر خویی
تولید چمبر‌های تست دما و رطوبت در یک شرکت دانش‌بنیان
جایگاه شورای عالی فضای مجازی حفظ شود
حضور شکوهمند مردم شهرستان ری در صدوسومین قرار شبانه
افشای «تروریسم غذایی» توسط ایران در نامه به فائو
پیشرفت در ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی کرمانشاه
رونمایی از کتاب رویان، جامعه و فرهنگ در شاهرود
محور مقاومت آماده پاسخگویی قاطع به دشمن است
بررسی وضع منطقه و تحولات دیپلماتیک با میانجیگری پاکستان
بیانیه شورای تبلیغات اسلامی به مناسبت سالگرد جنگ ۱۲ روزه
جنگ امروز، جنگ اراده‌ها و تاب‌آوری ملت‌ها است
۲ نشان طلای مسابقات کشتی فارس بر گردن ورزشکاران آباده‌ای
پاسخ ایران به حملات آتی «نامتناسب» خواهد بود / تنگه هرمز به طور کامل بسته شد
امام جمعه پلدشت: قرارگاه اقتصادی راه‌اندازی شود
پاسخ‌های قاطع نیرو‌های مسلح عامل توقف جنگ‌طلبی‌های دشمن
تاب‌آوری اجتماعی و اتحاد دولت و ملت، سد مستحکم برابر توطئه‌های دشمن
شبکه ورزش با «روی تور» و «جام جهانی ۲۰۲۶» به استقبال داغ‌ترین رویداد‌های ورزشی می‌رود
۱۰ مصدوم در آتش‌سوزی در مرکز توانبخشی امید شهرستان مسجدسلیمان
توقیف اموال ۱۹ عنصر وطن فروش در کردستان
تبعیت از ولایت فقیه، زمینه ساز عزت و اقتدار روزافزون جمهوری اسلامی ایران
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
سرلشکر رضایی: واشنگتن تصمیم نهایی را بگیرد
لیگ ملت‌های والیبال ؛ نتایج روز نخست، برنامه دومین روز
سلمان هراتی؛ شاعر ماندگار انقلاب
سپاه: یک جنگنده F16 متواری و به دو نفتکش متخلف حمله شد
والیبال لیگ ملت‌ها ۲۰۲۶؛ نتایج روز دوم، برنامه سومین روز
کلاهبرداری ۳۵۰ میلیاردی با تأسیس شرکت صوری در یزد
شروع سوخت گیری با کارت بانکی از تیر امسال
سپاه پاسداران: دست بر ماشه آماده پاسخگویی هستیم
حفظ عزت و تأمین آسایش بازنشستگان، تعهدی انکارناپذیر برای دولت است
انهدام محل استقرار جنگنده های F35، F15، F16 آمریکایی
هجوم سنگین سپاه به پایگاه‌های آمریکا در منطقه
والیبال لیگ ملت‌ها ۲۰۲۶؛ ایران امشب به مصاف نایب قهرمان جهان می‌رود
آمریکایی‌ها در محاصره ایران ناکام مانده‌اند
بهبود وضعیت معیشتی و رفاهی بازنشستگان در اولویت استان قرار دارد
«برای ماجراجویی دنبال خرس برو» و «خانواده اجاره‌ای»، از قاب تلویزیون
کتاب زندگینامه شهید امیر سپهبد موسوی رونمایی می‌شود  (۲ نظر)
ودیعه مسکن باید در فصل اجاره و تا پایان مرداد پرداخت شود  (۱ نظر)
سرلشکر رضایی: واشنگتن تصمیم نهایی را بگیرد  (۱ نظر)
سپاه: حمله به پایگاه الازرق اردن با موفقیت انجام شد  (۱ نظر)
قرارگاه خاتم: ارتش و سپاه به پایگاه‌های آمریکا حمله کردند  (۱ نظر)
حملات پهپادی ارتش به پایگاه‌های آمریکا در منطقه  (۱ نظر)
حجم آب دریاچه ارومیه ۱۸ برابر افزایش یافت  (۱ نظر)
فرمانده قرارگاه خاتم: به هر تهدیدی پاسخی دردناک می‌دهیم  (۱ نظر)
به‌زودی صدور رأی پرونده گلباران با ۷ هزار شاکی در دزفول  (۱ نظر)
تهدید زیرساخت‌های حیاتی، نشانه استیصال دشمن است  (۱ نظر)
تصویب قطعنامه ضدایرانی در آژانس اتمی با تلاش غرب  (۱ نظر)
ایران‌چک جدید ۱۰۰ هزار تومانی به یاد شهدای میناب  (۱ نظر)
آب‌رسانی سیریک در کم‌تر از ۱۲ ساعت پایدار شد  (۱ نظر)
حمله پهپادی به مواضع گروه های تجزیه طلب در اربیل عراق  (۱ نظر)
کشف محموله بزرگ ۱۰۰ تنی انبه قاچاق در ایست و بازرسی مرصاد  (۱ نظر)