• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۲۷۵۸۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
کهگیلویه و بویراحمد » اجتماعی
معاون پارلمانی رئیس جمهور؛

بی توجهی مردم به توصیه‌های بهداشتی عامل افزایش بیماران کرونا

شرکت مردم در تجمع‌ها و مجاورت با استان‌های قرمز عامل افزایش مبتلایان به کرونا در کهگیلویه وبویراحمد است.

خبر حسینیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه وبویراحمد، معاون پارلمانی رئیس جمهور و معین این استان در زمینه مقابله با ویروس کرونا بی توجهی مردم به توصیه‌های بهداشتی را عامل افزایش موارد ابتلا به کرونا دانست.

آقای امیری در جلسه ویدئو کنفرانس با ستاد استانی مقابله و پیشگیری از کرونا افزود: شرکت مردم در تجمع‌ها و از طرفی مجاورت با استان‌های قرمز افزایش مبتلایان به کرونا را در مدتی کوتاه چند برابر افزایش داده است.

وی بر ضرورت اهتمام مردم استان به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تاکید کرد و ادامه داد: در چند ماه گذشته کهگیلویه وبویراحمدی‌ها به واسطه رعایت این توصیه‌ها نسبت به سایر نقاط کشور در شرایط بهتری بودند که متاسفانه غفلت از این توصیه‌ها و پیام‌های بهداشتی موجب تشدید شرایط بحران کرونا شده است.

معاون امور مجلس رییس جمهور و مقام معین مدیریت کرونا در استان همکاری سازمان‌های مردم نهاد با دستگاه‌های دولتی برای حمایت از قشر‌های آسیب پذیر را مورد تاکید قرار داد.

آقای امیری افزود: مشاغلی که به واسطه کرونا آسیب دیده اند حمایت خواند شد.
وی با بیان اینکه دانش آموزان و دانشجویان نباید در سال تحصیلی آینده عقب ماندگی درسی داشته باشند خواستار مشارکت همه جانبه مردم و مجموعه مدیریتی کشور برای قطع زنجیره کرونا شد.

امیری گفت: مدیریت کرونا در ایران با وجود تحریم‌های ظالمانه موفق‌تر از قدرت‌های مدعی جهان بوده است.
استاندار هم در این جلسه از تشدید محدودیت‌ها در صورت همراهی نکردن مردم با مدیریت کرونا خبر داد و گفت: استفاده از ماسک اجباری شده و تمامی خدمات اداری در کهگیلویه وبویراحمد منوط به استفاده از ماسک است.

آقای کلانتری استفاده از ماسک را در پیشگیری از ابتلا به کرونا مهم دانست و افزود: در دستورالعملی که به ادارات ابلاغ شده از حضور کارمند بدون ماسک در محل کار جلوگیری می‌شود.

وی همچین در هشداری جدی گفت: صاحبان مراسم ترحیم و جشن‌های عروسی به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.
استاندار پرهیز از هرگونه تجمع با عناوین مختلف را زمینه ساز گسترش این بیماری و بروز خسارات جبران ناپذیر دانست.

کلانتری با ارائه گزارشی از گسترش کرونا در استان افزود: از ابتدای شیوع تا دهم خرداد ماه کمتر از ۷۰۰ نفر مبتلا شده اند که ۹ نفر از آنان فوت کردند، اما در مدت اخیرِ غفلت از مرگبار بودن این ویروس باعث شد این آمار‌ها ۳ برابر افزایش داشته باشند.

وی اضافه کرد: در نمونه گیری‌های هدفمند به ازای هر صد هزار نفر جمعیت استان دو هزار و ۴۰۰ نفر نمونه گیری و آزمایش شده اند که بیشتر از میانگین کشوری است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز گفت: ۶۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی بستری شده اند و از ابتدا تاکنون هم ۲۰ نفر از بیماران جان باختند.
دکتر یزدانپناه با بیان اینکه بیشترین آسیب به مشاغل آزاد وارد شده است افزود: در حال حاضر شهرستان گچساران در وضعیت قرمز قرار دارد.

در این جلسه اعضا نیز درباره چگونگی اعمال برنامه‌های ستاد استانی مقابله و پیشگیری از کرونا گفتگو کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
موافقت مجلس ایتالیا با لغو تدریجی تحریم‌های روسیه پس از جنگ
اسلوونی ممنوعیت تجارت تسلیحات با رژیم صهیونیستی را لغو کرد
حمله هوایی صهیونیست ها به خانه ای در غزه
ضرورت تشکیل فهرست انتقام؛ چرا راهبرد ایران باید تغییر کند؟
عفو بین‌الملل: اسرائیل در کرانه باختری در حال «پاکسازی قومی» است
دهمین جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار برگزار می‌شود
انتصاب معاون وزیر کشور انگلیس به سمت وزیر دفاع
زلزله ۴.۱ ریشتری در حوالی کهنوج استان كرمان
ادعای آمریکا: در حال بررسی گزارش‌ حمله به تاسیسات آب ایران هستیم
محاسبه‌های رژیم صهیونیستی درباره سکوت ایران، غلط از آب درآمد
بقائی: حملات آمریکا به کشتی‌های تجاری تهدید آزادی دریانوردی است
پیاتزا: مسئولیت شکست برابر بلغارستان را می‌پذیرم
پیکر مادر شهیدان یوسفی حاتم، امروز تشییع می‌شود
کینیونس بهترین بازیکن دیدار مکزیک با آفریقای جنوبی
معرفی کتاب‌های خوب درباره عاشورا و ماه محرم
اوقات شرعی اهواز، ۲۲ خرداد ۱۴۰۵
کاشت سیب زمینی در اراضی شهرستان سلطانیه
شنیده شدن صدای انفجار در هرمزگان، ۲۲ خرداد
برتری میزبان در بازی افتتاحیه جام جهانی ۲۰۲۶
سخنگوی وزارت خارجه ادعا‌های ترامپ درباره توافق با ایران را رد کرد
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
سرلشکر رضایی: واشنگتن تصمیم نهایی را بگیرد
لیگ ملت‌های والیبال ؛ نتایج روز نخست، برنامه دومین روز
سپاه: یک جنگنده F16 متواری و به دو نفتکش متخلف حمله شد
هجوم سنگین سپاه به پایگاه‌های آمریکا در منطقه
انهدام محل استقرار جنگنده های F35، F15، F16 آمریکایی
والیبال لیگ ملت‌ها ۲۰۲۶؛ ایران امشب به مصاف نایب قهرمان جهان می‌رود
آمریکایی‌ها در محاصره ایران ناکام مانده‌اند
کلاهبرداری ۳۵۰ میلیاردی با تأسیس شرکت صوری در یزد
منطقه برای آمریکا جهنم می‌شود
والیبال لیگ ملت‌ها ۲۰۲۶، توقف ايران مقابل برزيل
پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب در پی ارتحال آیت‌الله فیاض
قرارگاه خاتم: تنگه هرمز به‌صورت کامل مسدود شد
شروع سوخت گیری با کارت بانکی از تیر امسال
سردار شکارچی: قدرت ایران به مراتب از گذشته بیشتر است
ذخیره ۲۵۷ مگاوات انرژی با اجرای مانور سراسری سامان در خوزستان
سپاه: حمله به پایگاه الازرق اردن با موفقیت انجام شد  (۱ نظر)
قرارگاه خاتم: ارتش و سپاه به پایگاه‌های آمریکا حمله کردند  (۱ نظر)
توقیف بخش دیگری از اموال علی کریمی به نفع مردم  (۱ نظر)
سقوط بالگرد نظامی آمریکا در تنگه هرمز  (۱ نظر)
حملات پهپادی ارتش به پایگاه‌های آمریکا در منطقه  (۱ نظر)
حجم آب دریاچه ارومیه ۱۸ برابر افزایش یافت  (۱ نظر)
به‌زودی صدور رأی پرونده گلباران با ۷ هزار شاکی در دزفول  (۱ نظر)
ایران‌چک جدید ۱۰۰ هزار تومانی به یاد شهدای میناب  (۱ نظر)
تصویب قطعنامه ضدایرانی در آژانس اتمی با تلاش غرب  (۱ نظر)
تهدید زیرساخت‌های حیاتی، نشانه استیصال دشمن است  (۱ نظر)
آب‌رسانی سیریک در کم‌تر از ۱۲ ساعت پایدار شد  (۱ نظر)
فرمانده قرارگاه خاتم: به هر تهدیدی پاسخی دردناک می‌دهیم  (۱ نظر)
حمله پهپادی به مواضع گروه های تجزیه طلب در اربیل عراق  (۱ نظر)