• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۲۹۳۰۱۷۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۹
اقتصادی » گمرک، حمل و نقل

۳ اولویت ناوگان کشتیرانی در جنگ اقتصادی

مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر گفت:کاهش هزینه‌ها، حفظ امنیت و سرعت مطلوب، سه هدف اصلی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در خدمات رسانی است.

۳ اولویت اولویت ناوگان کشتیرانی در جنگ اقتصادیبه گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری صدا و سیما و به نقل از جامعه دریایی ایران (مانا)، کاپیتان داوود آبداری تفتی با بیان اینکه در گذشته نه چندان دور، هزینه کرایۀ حمل محمولات کانتینری، دغدغۀ نخست صاحبان کالا و مشتریان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بود، افزود: پس از اعمال تحریم‌ها و محدودیت‌های ظالمانه علیه این شرکت و سوء استفاده‌هایی که توسط برخی شرکت‌های مرتبط با حمل و نقل کانتینری ایجاد شد، تأمین امنیت و سرعت مطلوب در تحویل محمولات مورد توجه مشتریان کشتیرانی قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: گواه این مدعا نابسامانی و به هم ریختگی شدید نرخ‌های کرایۀ حمل کانتینری در نیمه نخست امسال است که بنا بر اظهارات مشتریان، نرخ‌های حمل در بازار، بسیار بالاتر از نرخ‌های اعلامی از سوی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بود.

به گفته تفتی به طور کلی نرخ تمام شده کرایۀ حمل در صنعت کشتیرانی به ویژه در بخش حمل کانتینری تابع عوامل مستقیم و غیر مستقیم بسیاری است که از جمله مهم‌ترین این عوامل می‌توان به هزینۀ سوخت خصوصاً سوخت کم‌سولفور، عوارض و هزینه‌های بندری و گذرگاهی مبادی و مقاصد، هزینه‌های پرسنل دریایی (با الزام مطابقت با استاندارد‌های جهانی) و همچنین هزینه‌های تعمیر و نگهداری کشتی‌ها (که با توجه به محدودیت‌های ایجاد شده به ناچار با هزینه‌ای بالاتر از نرخ‌های بازار انجام می‌گردد) و نرخ ارز و ... اشاره کرد.

مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر که از شرکت‌های عضو گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود با بیان اینکه گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارد، تصریح کرد: این گروه صاحب ناوگان ملی و به عنوان پرچمدار و پیشرو در حمل محمولات دریایی خصوصاً کالا‌های اساسی کشور است بنابراین باوجود ساختار غیردولتی خود، همواره مصلحت اندیشی و نگرش ملی را بر منافع سود‌آورانه ترجیح داده و خود از مدعیان لزوم تعدیل در نرخ‌های کرایۀ حمل است.

وی با تأکید بر اینکه تعدیل نرخ کرایۀ حمل با عنایت به عوامل یاد شده، همکاری دستگاه‌های مرتبط با حمل و نقل دریایی کشور را می‌طلبد، گفت: این دستگاه‌ها نقشی اساسی در تسهیل و مهیا ساختن زیر‌ساخت‌های مرتبط با موضوع را ایفا می‌کنند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به وزارت نفت، سازمان بنادر و دریانوردی، وزارت امور خارجه و بانک مرکزی اشاره کرد.

تفتی همکاری و تعامل این دستگاه‌ها را با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بسیار حیاتی و حائز اهمیت دانست و افزود: افزایش این همکاری‌ها با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران زمینه را برای تعدیل هرچه بیشتر نرخ‌های کرایه حمل فراهم می‌سازد.

وی با یادآوری اینکه عوامل مؤثر در قیمت تمام شده مانند عوارض بندری و گذرگاهی بنادر خارجی، خارج از اختیار کشتیرانی‌ها از جمله کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است، گفت: با این حال این شرکت تمام تلاش خود را در جهت کاهش حداکثری این هزینه‌ها بکار بسته است.

این مقام مسئول در گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در ادامه پیشنهاداتی را به منظور تعدیل هرچه بیشتر نرخ‌های کرایه حمل با هدف مساعدت در تسهیل تجارت دریایی، ارائه کرد و افزود: با توجه به اینکه نیمی از سهم قیمت تمام شده کرایه حمل را قیمت سوخت مصرفی شناور‌ها به خود اختصاص می‌دهد، تعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در ارائه انواع سوخت مورد نیاز به صورت یارانه‌ای می‌تواند کمک شایان توجهی در کاهش هزینۀ تمام شده حمل باشد.

وی همچنین با بیان اینکه تعامل سازمان بنادر و دریانوردی در ارائه تخفیفات حداکثری در تعرفه‌ها در راستای کاهش نرخ کرایۀ حمل بسیار مؤثر است، گفت: این تخفیف‌ها و محاسبه تعرفه‌های خدمات از سوی سازمان بنادر و دریانوردی براساس نرخ ارز دولتی در کنار ایجاد برخی تسهیلات در سرعت بخشیدن به تخلیه و بارگیری محمولات اثر بسیار مثبتی بر کاهش هزینه‌ها و متعاقب آن بر نرخ کرایۀ حمل خواهد داشت.

مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر با مهم ارزیابی کردن همکاری وزارت امور خارجه با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تحت شرایط تحریم ظالمانه، افزود: همکاری وزارت امور خارجه در رفع و یا کاهش محدویت تردد ناوگان ملی در برخی بنادر خارجی تاکنون بسیار راه گشا بوده است، اما لازم است که این همکاری‌ها هر چه بیشتر تقویت شود چه آنکه تسهیل در تردد به بنادر خارجی اثری کاهنده بر هزینه‌ها در زمان تحریم‌ها دارد.

وی همکاری بانک مرکزی با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را بسیار حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: توجه و یاری بانک مرکزی و مدیریت محترم آن در جهت تأمین و تسهیل تعاملات ارزی این شرکت در زمان جنگ اقتصادی نه تنها به تعدیل نرخ کرایه حمل کمک خواهد کرد بلکه ضمن تسریع در حمل و رساندن کالا‌های اساسی و نهاده‌های تولید به بازار مصرف داخلی بر قیمت تمام شدۀ کالا اثری کاهشی خواهد داشت.

تفتی در بخش پایانی اظهارات خود با یادآوری مجدد اینکه در حال حاضر با اهتمام و تلاش‌های شبانه‌روزی مدیران و کارشناسان گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، حمل محمولات وارداتی و صادراتی دریایی مطابق با انتظار مشتریان در حال انجام است، گفت: باوجود محدودیت‌های داخلی و خارجی فراوان که به بخشی از آن‌ها اشاره شد، حمل کالا بدون وقفه و با امنیت و سرعت بالا و حداقل نرخ حدود ۱۰ درصد پایین‌تر از شرکت‌های رقیب در حال انجام است و با عنایت خدای متعال اعتماد به گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در میان طیف وسیع مشتریان گرامی به طور روز افزون در حال افزایش است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
ثبت نام عمره مفرده آذرماه امسال در ۲ کاروان از گیلان
احتمال آبگرفتگی، رعد و برق و ریزش سنگ در جاده‌های کوهستانی
شهادت و زخمی شدن ۷ لبنانی در حمله پهپادی رژیم صهیونیستی
کشف محوطه تاریخی متعلق به قرون میانه دوره اسلامی در گناباد
جشنواره نان ومحصولات لبنی در سیرجان
تقویم روز و اوقات شرعی یازدهم آبان به افق آبادان و خرمشهر
هشدار جدی دادستان سوادکوه شمالی به دهیاران و متخلفان ساخت‌وساز
ساخت آثار هنری با ضایعات مسی
تدوین و اجرای سند اعتلای بسیج در کشور
اطلاعیه قطع برق در برخی مناطق سمنان و گرمسار
سقوط و مرگ کوهنورد در قله دماوند
حذف تیم فوتبال پالایش نفت بندرعباس از جام حذفی
فهرست پرواز‌های فرودگاه اصفهان (یازدهم آبان ۱۴۰۴)
تصرف اراضی ملی از سوی سودجویان در اشنویه
طیب و حاج اسماعیل؛ از میدان خراسان تا میدان شهادت
بند عبدل آباد بجنورد، چشم انتظار باران
کاهش دما و بارندگی در نوار شمالی کشور
پایان سردرگمی میان سامانه‌ها؛ دولت در مسیر ایجاد زیست‌بوم دیجیتال
زنجان، قطب نوآوری هوش مصنوعی و استارتاپ‌های فناور
تصادف مرگبار در محور فرعی دهگلان - قروچای
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
جهاد نهاجا برای دفاع از مرز‌های هوایی ایران مایه افتخار است
تایید قهرمانی کشتی آزاد ایران در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۵
فرصت طلایی ایران در عصر چندقطبی شدن جهان
بدرفتاری کارمندان دولت را گزارش کنید
تحویل ویلای ۸ هزار متری متهم چای دبش به بانک ملت
اعلام نتایج اولویت بندی طرح مادران ایران خودرو؛ ۱۱ آبان
پاسخ دانشگاه علوم پزشکی یزد درباره فوت مادر مهریزی
کشور فلسطین ظرف ۵ سال تشکیل می‌شود
نتانیاهو برای اهداف داخلی، به دنبال از سرگیری جنگ است
آتش‌سوزی در مراتع شمال معلم‌کلایه
امضای قرارداد‌های بزرگترین طرح جمع‌آوری گاز‌های مشعل
بررسی پیش‌نویس موافقتنامه همکاری‌های قضایی بین ایران و عربستان
دیدار تیم‌های صنعت نفت آبادان و برق شیراز در مرحله سوم جام حذفی
بی‌ثباتی قیمت برنج
قطع آب ادارات پر مصرف؛ قانون برای همه یکسان است
کالابرگ به شیوۀ جدید عرضه می شود  (۱ نظر)
قهرمانی بلند قامتان ایران در والیبال بازی‌های آسیایی جوانان  (۱ نظر)
تصادف در اتوبان تهران کرج با ۱۱ مصدوم و ۳ فوتی  (۱ نظر)
پیش ثبت نام ۷۳۰ نفر برای تشرف به حج تمتع ۱۴۰۵  (۱ نظر)
قطع درختان صنوبر در چمستان قانونی بود  (۱ نظر)
بازی‌های آسیایی جوانان؛ ایران در رده چهارم آسیا قرار گرفت  (۱ نظر)
یادواره شهدای سلامت در خرم‌آباد  (۱ نظر)
پیام تسلیت رئیس مجلس در پی درگذشت مادر شهیدان عاکفی  (۱ نظر)
کشور فلسطین ظرف ۵ سال تشکیل می‌شود  (۱ نظر)
قصه آموزش در تنها مدرسه روستای نرگس‌زمین ساری  (۱ نظر)
انتشار فراخوان برای پیشنهاد شعار مشترک فاطمیه ۱۴۰۴  (۱ نظر)