معاون فرهنگي وزير آموزش و پرورش،
افزايش بودجه پرورشي ، آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان
معاون فرهنگي وزير آموزش و پرورش با مشاوران و مربيان پرورشي استان سیستان و بلوچستان ديدار و خبر از افزايش بودجه پرورشي اداره کل آموزش و پرورش استان داد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز سیستان و بلوچستان، در این دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: براساس نظریات تربیتی، فعالیت های تربیتی برای اینکه اثربخشی لازم را داشته باشند، باید فرآیند محور باشند در حالی که اکثر فعالیت های تربیتی و پرورشی در مدارس نقطه ای و مقطعی هستند.
وی تبدیل ارزش گذاری کمی به ارزش گذاری کیفی در فعالیت های پرورشی و تربیتی را از دیگر رویکردهای جدید معاونت پرورشی عنوان کرد
باقرزاده گفت: اگر ارزش گذاری کیفی شود و اجازه دهیم مدیر مدرسه به همراه معاون و مربی پرورشی خود یک فرایند تربیتی را تعریف و دنبال کند، قطعا شکوفایی خلاقیت و برنامه را به همراه خواهد داشت و هر مدیر به اقتضای مدرسه و محله خود می تواند برنامه تربیتی متناسب با همان منطقه را طراحی و اجرا کند.
باقرزاده تصریح کرد: با همین رویکرد در طول چهار ماه اخیر ، قرار است نرم افزاری در معاونت تهیه شود که تمامی فعالیتهای پیشنهادی تربیتی و پرورشی را با استفاده از تمام تجارب تربیتی موجود، به تناسب مدرسه، منطقه، محله، معلم، مربی، دانش آموز، جنسیت، مقطع تحصیلی و دیگر معیارها در آن قرار داده تا مربی به فراخور شرایط خود کار را انجام دهد.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: در بخشنامه اخیری که از معاونت پرورشی به مدارس و ادارات کل آموزش و پرورش ارسال شد، تمامی پیشنهادات پایگاه های تابستانی آمده و برای اولین بار فعالیت های هلال احمر، اتحادیه انجمن های اسلامی، سازمان دانش آموزی، بسیج دانش آموزی و سایر ارگان ها در کنار هم تجمیع شده و به عنوان یک بسته پیشنهادی آماده شده است.
باقرزاده از سال تحصیلی آینده قرار است فعالیت های پرورشی در داخل کتب درسی گنجانده شود و در متن قرار گیرد.
باقرزاده افزود: شرایطی را فراهم کردیم تا در دارالقرآن های آموزش و پرورش در استان ها آموزگاران علاقمند در دوره های تخصصی قرآن و شیوه های آموزش قرآن شرکت کنند و برای آنان انگیزه های معنوی و مادی نیز در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اهمیت وجود صلاحیت های تربیتی در معلمان خاطر نشان کرد: وزیر آموزش و پرورش اجازه دادند یک نفر از سوی معاونت پرورشی و فرهنگی در تیم مصاحبه گران برای استخدام نیروهای آموزش و پرورش حضور داشته باشد تا درباره رفتار، کردار، گفتار و رویکردهای تربیتی معلمان نظر بدهند.
میرعبدی مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان هم در این نشست افزود: سیستان و بلوچستان با ۸۵۰ هزار دانش آموز در سال تحصیلی گذشته، از جمله استان های جوان کشور محسوب می شود که نیازمند توجه ویژه در زمینه آموزش و پرورش است و نگاه ویژه مسولان را میطلبد.
وی افزود: خدمات ارزنده نظام جمهوری اسلامی به این استان و نگاه ویژه وزیر آموزش و پرورش به سیستان و بلوچستان در نوع خود بی نظیر است و نشان دهنده اهمیت و جایگاه استان در نزد مسئولان کشوری است.
میرعبدی خاطر نشان کرد: دانش آموزان سرمایه های گران بهای نظام جمهوری اسلامی هستند که باید در تربیت و تعالی آنان از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم.
وی تشکل های دانش آموزی را ظرفیتی مهم و بی بدیل برای تربیت اجتماعی دانش آموزان عنوان کرد و گفت: دانش آموزان با عضویت در این تشکل ها آمادگی و مهارت های لازم برای زندگی فردی و اجتماعی و قبول مسئولیت های شغلی، حرفه ای و اجتماعی را کسب می کنند.
میثم لکزایی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان هم در نشست صمیمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با نمایندگان تشکلهای دانش آموزان سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۲۳۰۰ کلاس در سیستان و بلوچستان با بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار دردست احداث است.
لکزایی افزود: در سه سال گذشته، ۲۰۰ هزار نفر تجهیزات دانش آموزی برای استان خریداری شده است.
وی افزود: در زمینه سرمایش و گرمایش مدارس نیز در سه سال گذشته، ۱۰ هزار کلاس درس استاندارد سازی شده است.
لکزایی خاطر نشان کرد: به دلیل توجه ویژه وزارت آموزش و پرورش به سیستان و بلوچستان علی رغم شرایط بد اقتصادی، سهم دولتی طرح های استان جذب شد و موفق به کسب رتبه اول کشور در آورده خیرین و همچنین طرح های در دست احداث شدیم.
وی با بیان اینکه آموزش زیربنای توسعه است، اظهار کرد: رشد جمعیت دانش آموزی در سیستان و بلوچستان در سال ۶ درصد است در صورتی که این نرخ در کشور سالیانه یک درصد است.
وی تاکید کرد باید توجه ویژه نسبت به این استان استمرار یابد و همانطور که در زمینه توسعه فضا و تجهیزات اقدامات خوبی در حال انجام است در زمینه تامین نیروی انسانی نیز چاره اندیشی مناسبی شود.