امروز: -
آیین هشتمین گرامیداشت روز توچال به همت گروه کوهنوردی "روح بلند کوهستان" و به یاد زنده‌یاد حمیدرضا ثابتی با تشکیل زنجیره‌ای از عاشقان کوهستان، بر فراز قله "توچال" برگزار شد. در این مراسم از پیشکسوتان و خدمتگزاران کوهستان قدردانی و هدایایی به کوهنوردان اهدا شد. حمید رضا ثابتی پیر مغان توچال، شاعر و ترانه سرای حوزه کوهنوردی بود، که در اردیبهشت ۱۴۰۰ دار فانی را وداع گفت.
عکاس :بهاره اسدی
تاریخ : ۱۴۰۱/۰۶/۲۷ - ۱۲:۵۷
 
به گزارش گروه عکس خبرگزاری صداوسیما؛ توچال نام قله‌ای در شمال استان تهران به بلندای ۳,۹۶۴ متر از سطح دریا و بخشی از دامنه رشته‌کوه‌های البرز است. دامنه جنوبی توچال در مجاورت شهر تهران و قله‌ی توچال نیز مشرف به شهر تهران است. این قله در جنوب منطقه کوهستانی البرز مرکزی و بر روی خط الرأس شرقی-غربی واقع شده که از سمت شرق به قله‌های لزون غربی، لزون شرقی (پیازچال)، بند لارکرور، سیاهبند، شهربانو کُشَک، چنبره‌بند و دارآباد، و از جانب غرب نیز به قله‌های هومند توچال، هومند، سی‌و سه چم، بازارک، نودشتک، لوارک، سه‌سنگ، منار و روستای مورود واقع در ۳۵ کیلومتری جاده چالوس در منطقه پل‌خواب منتهی می‌شود. مشهورترین و پُر رفت‌وآمدترین پناهگاه‌ها و جان‌پناه‌های توچال از شرق به غرب، به‌ترتیب عبارت اند از: دارآباد کلکچال، شروین، شیرپلا، جان‌پناه قله توچال (اردلان)، امیری، هتل اوسون، ایستگاه پنجم تله کابین، جان‌پناه اسپیدکمر و پلنگ‌چال که همگی آن‌ها مشرف به تهران هستند.
 
 
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
گرامی داشت روزقله عشق توچال برشماهمنوردان مبارک باد روح استادحمیدثابتی شاد واقعا روزعالی بودتقدیرتشکرازشمابابت ثبت عکسهای زیبا
نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha