سی ان ان:
لغو کلاسهای برخی مدارس آمریکا به علت کمبود معلم
۴۷ ایالت آمریکا کمبود معلم در سال تحصیلی جاری را گزارش کرده اند و این مشکل در مناطق شهری و روستایی حادتر است.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از سی ان ان؛ ژانویه است، اواسط سال تحصیلی (در آمریکاست)، با این حال لالا بیونس، دانش آموز کلاس دهم، برای حضور در روز اول مدرسه اش در مدرسه جدید آماده میشود. بیونس کلاسهای پاییزی را در مدرسهای در مدیسون، ویسکانسین آغاز کرد، اما در ۱۳ ژانویه، کمبود معلم، این مدرسه را مجبور کرد کلاسهای بیش از ۶۰ دانشآموز کلاس نهم و دهم، از جمله بیونس را تعطیل کند. او پس از آن مجبور شد مدرسه اش را تغییر دهد.
بیونس میگوید، از ابتدای سال تحصیلی، معلمان ریاضی، شیمی و تاریخ آنها رفته اند. کالیم کایر مدیر این مدرسه به سی ان ان گفت، از زمان افتتاح این دبیرستان در پاییز گذشته، این مدرسه پنج معلمش را از دست داده است و با وجود تلاشها برای پر کردن خلاء این معلمان همچنان این مشکل باقی مانده است.
مدرسه چارتر به بیونس و ۶۱ دانش آموز دیگر کمک کرد در میان ترم مدارس جدیدی پیدا کنند. مادر بیونس توانست او را پس از یک هفته غیبت در کلاس ها، در یکی از دبیرستانهای دولتی محلی ثبت نام کند.
این مشکل تنها در ویسکانسین نیست. آنچه در مدیسون اتفاق افتاده است، بدترین شرایط کمبود معلم در سطح کشور است که کنترل نشده است.
دادههای وزارت آموزش نشان میدهد ۴۷ ایالت آمریکا کمبود معلم در سال تحصیلی جاری را گزارش کرده اند که این مشکل در مناطق شهری و روستایی حادتر است.
در همین حال، قانونگذاران مستأصل ایالتی قوانینی را تصویب میکنند که با کاهش یا حذف برخی از مدارک تحصیلی، معلم شدن در مدارس دولتی را آسانتر میکند.
شورای ملی کیفیت معلم به سی ان ان گفت، در دو سال گذشته (از ژانویه سال ۲۰۲۱ تا ژانویه سال ۲۰۲۲)، ۲۳ ایالت شرایط صلاحیت معلمان را برای معلمان مبتدی کاهش داده اند. این کاهش یا حذف آزمونهای ارزیابی است که برای تعیین اینکه آیا معلمان درک محکمی از موضوعی که تدریس میکنند، دارند یا خیر و ایجاد گواهیهای تدریس اضطراری برای تسریع جذب داوطلبان بدون مدرک تدریس در کلاس درس شامل میشود.
آریزونا، فلوریدا و اوکلاهاما مسیرهای جدیدی را برای به کار گیری افراد بدون مدرک لیسانس برای تدریس در کلاسهای درس ایجاد کرده اند.
لیندا دارلینگ هاموند، رئیس مؤسسه سیاست یادگیری گفت: تلاشهای ایالتی برای لغو الزامات صلاحیت معلم تنها کمبود معلم را تشدید میکند. زمانی که دولتها به جای افزایش حقوق و بهبود شرایط کار، به این کمبود نیرو با کاهش استانداردها پاسخ میدهند، کاری که انجام میدهند ایجاد یک چرخه معیوب است. آنها افرادی را وارد میکنند که آمادگی کافی ندارند. تعداد کسانی که کارشان را ترک میکنند دو تا سه برابر کسانی است که بدون آمادگی به این کار وارد میشوند.
خبرنگار افزود: به مدیسون باز میگردیم. دکتر کارلتون جنکینز، با وجود این که این منطقه نیز با کمبود معلم دست و پنجه نرم میکند، اکثر دانش آموزانی را از این مدرسه منتقل میشوند، جذب میکند.
کارلتون جنکینز، مدیر مدارس مدیسون متروپولیتن گفت: میدانم کارکنان ما شگفتانگیز هستند و کارهای جادویی انجام میدهند، اما هنوز یک مشکل باقی است که در نهایت استرس را بر کارکنان مدارس وارد میکند.
خبرنگار ادامه داد: احتمالا دانش آموزانی که تازه به این مدرسه میآیند از بقیه دانش آموزان عقبتر هستند.
لالا بیونس، دانش آموز گفت: وقتی معلمهای کافی در کلاس هایم نداشتم، خیلی سخت بود، چون واقعا چیزی یاد نمیگرفتیم.