• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۴۲۲۱۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۰
فارس » اجتماعی

حمایت از بیماران مبتلا به سلیاک

حمایت از بیماران مبتلا به سلیاک؛ وعده ای که در فارس محقق شد.

حمایت از بیماران مبتلا به سلیاک؛ وعده ای که در فارس محقق شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،مدیر نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت : سهمیه آرد یارانه ای بیماران مبتلا به سلیاک، با هماهنگی اداره کل غله استان فارس به صورت کالابرگ خرید کالا به بیماران مبتلا به سلیاک، تحویل داده شد.

دکتر مظلومی افزود: بیماران مبتلا به سلیاک  از جمله گروه های ویژه ای اند که به دلیل نیاز به دریافت مواد غذایی بدون گلوتن، همواره دچار چالش هایی بوده اند و همین امر موجب شد تا در سال گذشته، حمایت از این بیماران و کمک به رفع مشکلات آنان، با اولویت ویژه در مجموعه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز دنبال شود.
به گفته این مقام مسوول در معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، هر ایرانی، ماهیانه هفت و نیم کیلوگرم سهمیه آرد گندم دارد که دولت با قیمت یارانه ای آن را در اختیار نانوایی ها قرار می دهد، اما مبتلایان به بیماری سلیاک، به دلیل عدم امکان مصرف آرد گندم، از این یارانه محروم هستند و این امر باعث شد تا سال گذشته اقدامی برای رفع این چالش از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و با حمایت ویژه استاندار فارس انجام شود.
او در ادامه از راه اندازی نخستین و تنها نانوایی سنگگ بدون گلوتن ایران در شهر صدرا خبر داد که در حال حاضر محصولات خود را به استان های دیگر نیز عرضه می کند و قابلیت صادرات به کشورهای همسایه را نیز دارد.
دکتر مظلومی با اشاره به فعالیت چندین واحد تولیدی آرد بدون گلوتن در فارس که از سال گذشته، مجوز تولید پودر کیک بدون گلوتن ویژه بیماران سلیاک نیز به آنان داده شده است، افزود:  برای نخستین بار در کشور، با ارائه مجوز تولید انواع شیرینی، نان و کیک بدون گلوتن ویژه بیماران مبتلا به سلیاک به یکی از کارخانه های استان، فارس در این زمینه نیز پیشتاز خدمت به این بیماران شده است.
به گفته این کارشناس ، پیش از این تعداد بیماران شناسایی شده مبتلا به سلیاک در فارس، بیش از ۴۰۰ بیمار بود که با تلاش برای شناسایی و گسترش خدمت رسانی به این بیماران، در حال حاضر هزار و 500 بیمار مبتلا به سلیاک در فارس شناسایی شده اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
موافقت مجلس ایتالیا با لغو تدریجی تحریم‌های روسیه پس از جنگ
اسلوونی ممنوعیت تجارت تسلیحات با رژیم صهیونیستی را لغو کرد
حمله هوایی صهیونیست ها به خانه ای در غزه
ضرورت تشکیل فهرست انتقام؛ چرا راهبرد ایران باید تغییر کند؟
عفو بین‌الملل: اسرائیل در کرانه باختری در حال «پاکسازی قومی» است
دهمین جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار برگزار می‌شود
انتصاب معاون وزیر کشور انگلیس به سمت وزیر دفاع
زلزله ۴.۱ ریشتری در حوالی کهنوج استان كرمان
ادعای آمریکا: در حال بررسی گزارش‌ حمله به تاسیسات آب ایران هستیم
محاسبه‌های رژیم صهیونیستی درباره سکوت ایران، غلط از آب درآمد
بقائی: حملات آمریکا به کشتی‌های تجاری تهدید آزادی دریانوردی است
پیاتزا: مسئولیت شکست برابر بلغارستان را می‌پذیرم
پیکر مادر شهیدان یوسفی حاتم، امروز تشییع می‌شود
کینیونس بهترین بازیکن دیدار مکزیک با آفریقای جنوبی
معرفی کتاب‌های خوب درباره عاشورا و ماه محرم
اوقات شرعی اهواز، ۲۲ خرداد ۱۴۰۵
کاشت سیب زمینی در اراضی شهرستان سلطانیه
شنیده شدن صدای انفجار در هرمزگان، ۲۲ خرداد
برتری میزبان در بازی افتتاحیه جام جهانی ۲۰۲۶
سخنگوی وزارت خارجه ادعا‌های ترامپ درباره توافق با ایران را رد کرد
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
سرلشکر رضایی: واشنگتن تصمیم نهایی را بگیرد
لیگ ملت‌های والیبال ؛ نتایج روز نخست، برنامه دومین روز
سپاه: یک جنگنده F16 متواری و به دو نفتکش متخلف حمله شد
هجوم سنگین سپاه به پایگاه‌های آمریکا در منطقه
انهدام محل استقرار جنگنده های F35، F15، F16 آمریکایی
والیبال لیگ ملت‌ها ۲۰۲۶؛ ایران امشب به مصاف نایب قهرمان جهان می‌رود
آمریکایی‌ها در محاصره ایران ناکام مانده‌اند
کلاهبرداری ۳۵۰ میلیاردی با تأسیس شرکت صوری در یزد
منطقه برای آمریکا جهنم می‌شود
والیبال لیگ ملت‌ها ۲۰۲۶، توقف ايران مقابل برزيل
پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب در پی ارتحال آیت‌الله فیاض
قرارگاه خاتم: تنگه هرمز به‌صورت کامل مسدود شد
شروع سوخت گیری با کارت بانکی از تیر امسال
سردار شکارچی: قدرت ایران به مراتب از گذشته بیشتر است
ذخیره ۲۵۷ مگاوات انرژی با اجرای مانور سراسری سامان در خوزستان
سپاه: حمله به پایگاه الازرق اردن با موفقیت انجام شد  (۱ نظر)
قرارگاه خاتم: ارتش و سپاه به پایگاه‌های آمریکا حمله کردند  (۱ نظر)
توقیف بخش دیگری از اموال علی کریمی به نفع مردم  (۱ نظر)
سقوط بالگرد نظامی آمریکا در تنگه هرمز  (۱ نظر)
حملات پهپادی ارتش به پایگاه‌های آمریکا در منطقه  (۱ نظر)
حجم آب دریاچه ارومیه ۱۸ برابر افزایش یافت  (۱ نظر)
به‌زودی صدور رأی پرونده گلباران با ۷ هزار شاکی در دزفول  (۱ نظر)
ایران‌چک جدید ۱۰۰ هزار تومانی به یاد شهدای میناب  (۱ نظر)
تصویب قطعنامه ضدایرانی در آژانس اتمی با تلاش غرب  (۱ نظر)
تهدید زیرساخت‌های حیاتی، نشانه استیصال دشمن است  (۱ نظر)
آب‌رسانی سیریک در کم‌تر از ۱۲ ساعت پایدار شد  (۱ نظر)
فرمانده قرارگاه خاتم: به هر تهدیدی پاسخی دردناک می‌دهیم  (۱ نظر)
حمله پهپادی به مواضع گروه های تجزیه طلب در اربیل عراق  (۱ نظر)