برگزاری ۲ دوره توانمندسازی ویژه شاغلین گردشگری در یزد
دورههای صرفهجویی انرژی در تأسیسات گردشگری و دوره بازآموزی راهنمایان گردشگری در یزد برگزار شد.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: دورههای صرفهجویی انرژی در تأسیسات گردشگری و دوره بازآموزی راهنمایان گردشگری از سری دورههای آموزشی توانمندسازی شاغلین صنعت گردشگری، در یزد برگزار شد.
هما خورشیدی افزود: دوره صرفهجویی انرژی در تأسیسات گردشگری از سری دورههای توانمندسازی شاغلین صنعت گردشگری با حضور ۳۰ نفر برگزار شد.
معاون گردشگری ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان یزد ادامه داد: سرفصلهای آموزشی این دوره شامل مفاهیم سرمایهگذاری سبز در پروژههای گردشگری، اصول طراحی معماری و ساختمانی برای صرفهجویی انرژی، اهمیت رعایت الگوی صرفهجویی انرژی در پروژههای تأسیسات گردشگری، استفاده از مصالح و تجهیزات کممصرف و پایدار در پروژههای گردشگری و اقامتی، نمونه پروژههای دارای استانداردهای زیستمحیطی و مدیریت سبز و… بود.
او عنوان کرد: همچنین کارگاه توانمندسازی بازآموزی راهنمایان گردشگری با حضور ۱۴۱ نفر از راهنمایان تور برگزار شد.
به گفته خورشیدی شناخت فرهنگ و آداب رسوم، شناخت اسطورهها و تاریخ در معرفی به گردشگران، شناخت نمادهای تاریخی و فرهنگی در اماکن گردشگری و تاریخی، ارتباط راهنما با گردشگر و …. از مهمترین عناوین مبحث مطرحشده در این کارگاه بود.