پخش زنده
امروز: -
اولین سامانه پایش هوشمند روشنایی معابر در سطح کشور با حضور استاندار خراسان رضوی و مدیران شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مشهد در این جلسه گفت: سامانه پایش هوشمند روشنایی معابر در راستای ارتقای هوشمند سازی شبکه، در حوزه روشنایی معابر و گذر از سیستم سنتی قطع و وصل روشنایی که پیش از این به وسیله ساعت نجومی و کنتاکتور اجرا میشد، است.
عبدالوحید مهدوی نیا افزود: برای نخستین بار در سطح کشور، با استفاده از قابلیت کنتورهای هوشمند که امکان قطع و وصل برنامه ریزی شده از راه دور را دارد، این روش جایگزین روش سنتی شد.
وی ادامه داد: با راهاندازی سامانه پایش هوشمند روشنایی معابر و ارتباط برخط آن با کنتورهای هوشمند، قابلیت کنترل و پایش برخط شبکه روشنایی معابر فراهم میشود.
به گفته این مسئول، با استفاده از این سامانه، امکان تشخیص خاموشی شبکه روشنایی معابر بدون تماس مشترکین و به صورت خودکار امکان پذیر است و در دستور کار گروههای عملیاتی برای اصلاح و رفع عیب قرار میگیرد.
مشاور مدیرعامل در حوزه هوشمندسازی و طرحهای کلان بهینه سازی نیز گفت: از دیگر قابلیتهای این سامانه میتوان به پایش ساعتی بار شبکه معابر، نمایش مکانی شبکه معابر، تعیین زمان دقیق روشن و خاموش شدن از طریق ثبت زمان طلوع و غروب خورشید در کنتور هوشمند اشاره کرد.
قاسم پور تصریح کرد: هدف از انجام این پروژه که از برنامههای مهم هوشمندسازی شبکه توزیع است، بهینه سازی فرایندهای مرتبط با نگه داشت و پایش انرژی شبکه معابر است که باعث افزایش رضایتمندی مشترکین و مدیریت بهینه انرژی میشود.
استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم با قدردانی از تلاشهای صورت گرفته در شرکت توزیع نیروی برق مشهد، گفت: موضوع برق از اولویتهای زیر ساختی است و اولین موضوعی که باید به سرعت در دستور کار قرار بگیرد مدیریت مصرف برق است.
رجبعلی نظری با اشاره به معضل مصرف بی رویه برق در باغ ویلاها، اظهار داشت: پیشنهاد میکنم با شناسایی مشترکین بدمصرف، اعمال قانون کنید و مانع از فشار بر مردم و تولید کننده شوید؛ همچنین باغ ویلاهای غیرمجاز نباید برق داشته و باغ ویلاهای مجاز هم باید الگوی مصرف برق داشته باشند.
وی ادامه داد: تولید کالا با مصرف انرژی زیاد برای کشور ما خوب نیست و باید به تولید کنندگان پر مصرف مهلتی برای اصلاح خط داده شود تا هزینههای تولید کاهش پیدا کند.
معاون امور عمرانی استانداری خراسان رضوی نیز با اشاره به اینکه استفاده از انرژیهای تجدید پذیر یک موضوع واقعی و عملی است که توسط شرکت برق مشهد با جدیت دنبال میشود، گفت: همانطوری که بخاریهای گازی را با کم مصرف جایگزین کردیم، برای کولرهای آبی پر مصرف نیز برنامه داریم و برای سال اول حدود ۵۰۰ هزار کولر را برای تعویض در نظر گرفتیم.
دکتر خدایی با اشاره به اینکه مشهد قطب هوشمندسازی است و هوشمندسازی شبکه برق اقدام بسیار مهمی برای تشخیص میزان مصرف و در نهایت مدیریت مصرف است، گفت: پارسال اقدامات خوبی برای ضوابط مصرف برق باغ ویلاها توسط برق مشهد انجام شد.
در پایان این مراسم سامانه پایش هوشمند روشنایی معابر توسط استاندار افتتاح شد.
افتتاح اولین سامانه پایش هوشمند روشنایی معابر کشور در مشهد
اولین سامانه پایش هوشمند روشنایی معابر در سطح کشور با حضور استاندار خراسان رضوی و مدیران شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد افتتاح شد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مشهد در این جلسه گفت: سامانه پایش هوشمند روشنایی معابر در راستای ارتقای هوشمند سازی شبکه، در حوزه روشنایی معابر و گذر از سیستم سنتی قطع و وصل روشنایی که پیش از این به وسیله ساعت نجومی و کنتاکتور اجرا میشد، است.
عبدالوحید مهدوی نیا افزود: برای نخستین بار در سطح کشور، با استفاده از قابلیت کنتورهای هوشمند که امکان قطع و وصل برنامه ریزی شده از راه دور را دارد، این روش جایگزین روش سنتی شد.
وی ادامه داد: با راهاندازی سامانه پایش هوشمند روشنایی معابر و ارتباط برخط آن با کنتورهای هوشمند، قابلیت کنترل و پایش برخط شبکه روشنایی معابر فراهم میشود.
به گفته این مسئول، با استفاده از این سامانه، امکان تشخیص خاموشی شبکه روشنایی معابر بدون تماس مشترکین و به صورت خودکار امکان پذیر است و در دستور کار گروههای عملیاتی برای اصلاح و رفع عیب قرار میگیرد.
مشاور مدیرعامل در حوزه هوشمندسازی و طرحهای کلان بهینه سازی نیز گفت: از دیگر قابلیتهای این سامانه میتوان به پایش ساعتی بار شبکه معابر، نمایش مکانی شبکه معابر، تعیین زمان دقیق روشن و خاموش شدن از طریق ثبت زمان طلوع و غروب خورشید در کنتور هوشمند اشاره کرد.
قاسم پور تصریح کرد: هدف از انجام این پروژه که از برنامههای مهم هوشمندسازی شبکه توزیع است، بهینه سازی فرایندهای مرتبط با نگه داشت و پایش انرژی شبکه معابر است که باعث افزایش رضایتمندی مشترکین و مدیریت بهینه انرژی میشود.
استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم با قدردانی از تلاشهای صورت گرفته در شرکت توزیع نیروی برق مشهد، گفت: موضوع برق از اولویتهای زیر ساختی است و اولین موضوعی که باید به سرعت در دستور کار قرار بگیرد مدیریت مصرف برق است.
رجبعلی نظری با اشاره به معضل مصرف بی رویه برق در باغ ویلاها، اظهار داشت: پیشنهاد میکنم با شناسایی مشترکین بدمصرف، اعمال قانون کنید و مانع از فشار بر مردم و تولید کننده شوید؛ همچنین باغ ویلاهای غیرمجاز نباید برق داشته و باغ ویلاهای مجاز هم باید الگوی مصرف برق داشته باشند.
وی ادامه داد: تولید کالا با مصرف انرژی زیاد برای کشور ما خوب نیست و باید به تولید کنندگان پر مصرف مهلتی برای اصلاح خط داده شود تا هزینههای تولید کاهش پیدا کند.
معاون امور عمرانی استانداری خراسان رضوی نیز با اشاره به اینکه استفاده از انرژیهای تجدید پذیر یک موضوع واقعی و عملی است که توسط شرکت برق مشهد با جدیت دنبال میشود، گفت: همانطوری که بخاریهای گازی را با کم مصرف جایگزین کردیم، برای کولرهای آبی پر مصرف نیز برنامه داریم و برای سال اول حدود ۵۰۰ هزار کولر را برای تعویض در نظر گرفتیم.
دکتر خدایی با اشاره به اینکه مشهد قطب هوشمندسازی است و هوشمندسازی شبکه برق اقدام بسیار مهمی برای تشخیص میزان مصرف و در نهایت مدیریت مصرف است، گفت: پارسال اقدامات خوبی برای ضوابط مصرف برق باغ ویلاها توسط برق مشهد انجام شد.
در پایان این مراسم سامانه پایش هوشمند روشنایی معابر توسط استاندار افتتاح شد.