پخش زنده
امروز: -
پزشک عمومی در کیش، گفت: انتقال فرد دچار گرمازدگی به محل خنک اولین اقدام برای کمک به بهبود وضعیت اوست.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، شهریار اعتمادی افزود: فرد دچار گرمازدگی با نوشیدن مایعات خنک، به ویژه آب و نوشیدنیهای حاوی الکترولیت میتواند به بهبود وضعیت خود کمک کند.
او افزود: برای مقابله با گرمازدگی، در اولین اقدام فرد را از محیط گرم خارج کرده و به یک مکان خنک و سایهدار منتقل کنید.
اعتمادی خاطرنشان کرد: با استفاده از آب خنک، بدن فرد را خنک کنید (مانند کمپرس آب سرد یا دوش آب ولرم) و مایعات حاوی الکترولیت (مانند آب هندوانه یا محلولهای الکترولیتی) برای جبران آب و املاح از دست رفته به فرد دچار گرمازدگی بدهید.
شهریار اعتمادی تصریح کرد: مردم با مشاهده علائم شدید گرمازدگی، حتما به پزشک مراجعه کنند.