• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۵۶۲۹۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۴ - ۰۹:۱۱
اجتماعی » جامعه و شهری
بازگشت ۲ هزار میلیارد تومان از دارایی‌های پایتخت؛

رفع تصرف عدوانی ۲۳ هزار مترمربع و آزادسازی اراضی عمومی در منطقه ۱۸

شهردار منطقه ۱۸ پایتخت از رفع تصرف عدوانی ۲۳ هزار مترمربع و آزادسازی اراضی عمومی به ارزش ۲ هزار میلیارد تومان که بصورت غیر قانونی در اختیار یکی از نهاد‌های دولتی قرار داشت، خبر داد.

رفع تصرف عدوانی ۲۳ هزار مترمربع و آزادسازی اراضی عمومی در منطقه ۱۸به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، رضا محمدی  تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته در بخش‌های مختلف مدیریت شهری منطقه، عملیات رفع تصرف عدوانی و آزادسازی این حجم از دارایی‌های عمومی مشتمل بر یک هزار متر مربع واحد‌های تجاری، تعمیرگاهی و کارواش، ۱۷ هزار متر مربع گذر و معبر و ۵ هزار متر مربع پارکینگ که در سنوات گذشته از سوی یکی از نهاد‌های دولتی بصورت غیر قانونی مورد بهره برداری اقتصادی قرار گرفته بود، به مرحله اجرا در آمد. 
وی ادامه داد: این اقدام مدیریت شهری منطقه با رویکرد صیانت ازحقوق بیت المال، جلوگیری از تضییع حقوق شهرداری، مبارزه با پدیده زمین خواری، بازگشت اموال و دارایی‌های عمومی به شهروندان و در نهایت رعایت مفاد بند ۷ از ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها انجام شد.
محمدی در ادامه با بیان این نکته که اراضی مذکور در خیابان سامانی پور به مساحت ۲۳ هزار متر مربع و ارزش تقریبی ۲ همت بعنوان معبر عمومی و گذر ثبتی قرار گرفته بود، اظهار داشت: در اوایل دهه ۹۰ یکی از نهاد‌های دولتی بدون مجوز و دارا بودن هیچ گونه قراردادی با مدیریت شهری مبادرت به احداث واحد‌های تجاری، گاراژ، تعمیرگاه، واحد‌های فروش اغذیه، باسکول و پارکینگ عمومی کرده و از طریق واگذاری به متقاضیان، زمینه بهره برداری اقتصادی را برای خویش فراهم آورده بود.
به گفته شهردار منطقه ۱۸ ، با هوشیاری، دقت نظر و تشریک مساعی اداره حراست و پیگیری حوزه ها، دوائر و عوامل اجرایی منطقه، اخطاریه‌های لازم در موعد مقرر برای نهاد دولتی بهره بردار و متصرف ارسال و در نهایت امر پس از اخذ مجوز قضائی و همراهی عوامل انتظامی، فاز نخست رفع تصرف عدوانی، تخریب و آزادسازی اراضی مذکور به اجرا گذاشته شد. 
وی ابراز امیدواری کرد تا با تکمیل این عملیات و پیگیری اجرای تملک قانونی املاک واقع در ادامه مسیر، زمینه احداث گذر و کاهش بار ترافیکی بویژه تسهیل در امرعبور و مرور وسائط نقلیه سنگین در این محدوده جغرافیایی فراهم آورده شود.
محمدی در پایان گفت: دادخواست اجرت المثل ایام تصرف به میزان کارشناسی به انضمام تمامی هزینه‌های مترتب نیز تقدیم و مراجع قضائی ذیصلاح شده و تاحصول نتیجه نهایی پیگیری خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
واژگونی مینی‌بوس در جاده قرچک - ری؛۶ نفر مصدوم شدند
بازدید وزیر بهداشت از روند ساخت بیمارستان تخصصی سوختگی و ترومای باب‌الحوائج
صدور هشدار زرد هواشناسی برای تهران
بسته خبر‌های کوتاه چهارمحال و بختیاری در یک نگاه
برگزاری جشنواره فرهنگی،ورزشی جودو در همدان
مروری بر خبرهای ورزشی بیست و یکم خردادماه استان قزوین
۱۲ هزار کیلومتر پروژه حمل‌ونقلی در کشور در دست اجراست
مجموعه خبری علم و فناوری چهارمحال و بختیاری
تشخیص تومور‌های مغزی در ۱۲ دقیقه با فناوری هوش مصنوعی
هلند سوءاستفاده تجاری از کودکان در شبکه‌های اجتماعی را جرم‌انگاری می‌کند
مهار آتش سوزی و نجات ساکنان ۲۰ واحد مسکونی در مشهد
انتقال بیش از ۴۰۰ زندانی افغان از ایران به افغانستان
مطالبات مردم در بسته صدای شما ۲۱ خرداد ۱۴۰۵
دعوت فرنگی‌کاران خوزستان به اردوی تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان
جریان زندگی و فرهنگ در پنجشنبه بازار آق قلا
موافقت قطعی با پذیرش دانشجو در مقطع دکتری تخصصی «علوم و مهندسی باغبانی» در دانشگاه بیرجند
اضافه وزن و چاقی در یزد به مرحله هشدار رسیده است
تأکید ایمیدرو بر صنعتی‌سازی تولید عناصر نادر خاکی
اعتبار ۹۰ میلیارد ریالی برای تکمیل پروژه‌های ورزشی قرچک اختصاص یافت
پژوهشگاه ارتباطات؛ محور توسعه هوش مصنوعی، فناوری‌های کوانتوم و اقتصاد دیجیتال
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
برنامه کامل بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۶ از افتتاحیه تا فینال
زمان دریافت کارت آزمون‌های سمپاد و نمونه دولتی اعلام شد
ودیعه مسکن باید در فصل اجاره و تا پایان مرداد پرداخت شود
قطعنامه ۲۲۳۱ منقضی شده است
سپاه: حمله به پایگاه الازرق اردن با موفقیت انجام شد
لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۶، روبه‌روی ایران؛ برزیل و طلسم ۱۴ مسابقه
واریز مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره)
سپاه: حمله به آمریکایی‌ها در کویت و بحرین انجام شد
انتصاب هیئت‌مدیره مرکزخدمات‌ حوزه‌های علمیه باحکم رهبری
لیگ ملت‌های والیبال ؛ نتایج روز نخست، برنامه دومین روز
قرارگاه خاتم: ارتش و سپاه به پایگاه‌های آمریکا حمله کردند
رئیس کل دادگستری هرمزگان: قاچاق نباید بهانه معطلی مردم در جایگاه سوخت شود
وقوع چند انفجار در مناطقی از هرمزگان، ۲۰ خرداد۱۴۰۵
ایران: به قطعنامه شورای حکام پاسخ می‌دهیم
سرریز شدن آب ۲۹ سد در آذربایجان شرقی
توقیف بخش دیگری از اموال علی کریمی به نفع مردم  (۱ نظر)
سقوط بالگرد نظامی آمریکا در تنگه هرمز  (۱ نظر)
دشمن پس از عملیات نصر برای توقف آتش به ایران التماس کرد  (۱ نظر)
ایران‌چک جدید ۱۰۰ هزار تومانی به یاد شهدای میناب  (۱ نظر)
به‌زودی صدور رأی پرونده گلباران با ۷ هزار شاکی در دزفول  (۱ نظر)
تصویب قطعنامه ضدایرانی در آژانس اتمی با تلاش غرب  (۱ نظر)
حجم آب دریاچه ارومیه ۱۸ برابر افزایش یافت  (۱ نظر)
تهدید زیرساخت‌های حیاتی، نشانه استیصال دشمن است  (۱ نظر)
آب‌رسانی سیریک در کم‌تر از ۱۲ ساعت پایدار شد  (۱ نظر)
فرمانده قرارگاه خاتم: به هر تهدیدی پاسخی دردناک می‌دهیم  (۱ نظر)