پخش زنده
امروز: -
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان حمایت از صادرکنندگان و بهبود زیرساختهای تجاری را از اولویتهای اصلی استان دانست و گفت:تلاش داریم با بهرهگیری از ظرفیت سه اتاق بازرگانی خوزستان مسیر توسعه تجارت خارجی استان هموارتر شود.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مهرام روانبخش بیان کرد: خوزستان به دلیل موقعیت راهبردی و دسترسی به مرزهای زمینی و دریایی و ظرفیتهای بالای تولیدی از جایگاه ویژهای در تجارت خارجی کشور برخوردار است.
وی تقویت و تعامل میان بخش دولتی و بخش خصوصی را زمینهساز رشد صادرات استان دانست و گفت: در این جلسه مهمترین مسائل و چالشهای فعالان اقتصادی در حوزه صادرات، تسهیل فرآیندهای تجاری و توسعه همکاریهای اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت.
روانبخش بر ضرورت همافزایی میان دستگاههای اجرایی و اتاقهای بازرگانی برای رفع موانع تجارت تاکید کرد و افزود: از تمامی اتاقهای بازرگانی استان درخواست همکاری و ارایه طرح برای توسعه امر تجارت و اقتصاد استان را دارم.
خوزستان تنها استان کشور با سه اتاق بازرگانی است و جایگاه دوم کشور در تولید ناخالص ملی را دارد.