پخش زنده
امروز: -
کشاورزان مازندرانی تاکنون ۵۰ هزار هکتار از شالیزارها را آب تخت کردند تا در سال زراعی جدید، آماده کشت برنج شوند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، کشاورزان مازندرانی کار آب تخت و شخم و شیار اراضی شالیزاری را در میان بحبوحه جنگ در کشور آغاز کردند تا در سال زراعی جدید، آماده کشت برنج شوند و کار تولید بر زمین نَمانَد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه استان مازندران ۲۳۰ هزار هکتار شالیزار دارد گفت: تاکنون ۱۰۰ هزار هکتار از شالیزارهای مازندران شخم و شیار شد و همچنین حدود ۵۰ هزار هکتار از این اراضی مرحله آب تخت سازی را پشت سر گذاشتند.
هادی باقری افزود: در حدود ۱۵ هزار هکتار از شالیزارهای مازندران هم عملیات بذرپاشی انجام شده است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: پیش بینی میشود یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن شلتوک معادل ۷۲۰ هزار تن برنج سفید در کشت اول برداشت شود.
سیده حکیمه موسوی گزارش میدهد: