پخش زنده
امروز: -
گرده افشانی ۱۳ هزار هکتار از نخلستانهای شهرستان میناب آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس، رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان میناب گفت: گرده افشانی از اواسط اسفند آغاز شده و تا اواسط فروردین ادامه دارد.
علی اصغر محمود زاده افزود: برداشت نوبرانه خرما در میناب با خرمای آلمهتری از اوایل خرداد شروع میشود و در شهریور ماه با برداشت خرمای هلالی به پایان میرسد.
وی گفت: بیش از ۲۰ رقم خرما در میناب وجود دارد و پیش بینی میشود بیش از ۶۰ هزار تن خرما برداشت شود.
رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گفت:محصول برداشت شده علاوه بر توزیع در بازارهای استان به سراسر کشور ارسال میشود.
محمود زاده افزود: آلمهتری، خنیزی، برهی، مرداسنگ و هلیلی از مرغوبترین ارقام خرما در میناب است.
وی گفت: مهمترین مناطق کشت خرما در بخش مرکزی و توکیو و هشتبندی است.