• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۵۸۱۳۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ - ۱۲:۵۶
اقتصادی » آب و انرژی

برنامه‌ای برای نوبت‌بندی آب نداریم

مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران گفت: خوشبختانه با مدیریت صحیح ذخایر آبی، هیچ برنامه‌ای برای نوبت‌بندی آب نداریم.

میزان ذخایر پنج سد تهران  ۵۳۸ میلیون متر مکعب است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، علیرضا قاسمی مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران با حضور در برنامه شبکه خبر گفت: الگوی مصرف آب در تهران به ازای هر نفر ۱۳۰ لیتر در هر شبانه روز تعریف شده است و مصرفی که اتفاق می افتد بیشتر از این رقم می باشد.

وی افزود: در تهران مصرف برای هر نفر ۲۲۰ لیتر بود که با همراهی مردم در سال گذشته این عدد به رقم ۱۹۵ لیتر کاهش پیدا کرد و یا هنوز ۶۵ لیتر بالاتر از الگو آب مصرف داریم

قاسمی افزود: متاسفانه بارندگی در حوزه دریاچه نمک استان‌های تهران، قم، البرز و سمنان نسبت به میانگین کشور کمتر بوده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران بیان کرد: نسبت به میانگین کشوری کماکان ۳۵ درصد بارندگی در استان تهران کمتر بوده ولی خوشبختانه ۱۸ درصد نسبت به بارندگی امسال مثبت بوده ایم و این خشکسالی چند ساله باعث کاهش آب های سطح های زیر زمینی و سدها گردید.

قاسمی گفت: امسال برنامه های مختلفی نظیر مدیریت مصرف اتخاذ شده و همچنین استفاده از ادوات کاهنده نیز یکی دیگر از برنامه‌های ما می باشد؛ همچنین ادارات و مکان های غیر مسکنی می بایست مصرف خود را ۲۵ درصد کاهش دهند.

وی بیان کرد: همچنین یکی دیگر از برنامه‌های ما محل محوری در زمینه آب است که مورد تایید ریاست جمهوری و استانداری قرار گرفته است و این طرح به صورت پایلوت در چند منطقه از تهران در حال اجرا است.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران افزود: در تهران ما پنج سد تأمین کننده آب داریم. برای عبور یکسال به طور طبیعی باید در پنج سد تهران چیزی حدود ۸۰۰ میلیون متر مکعب آب داشته باشیم. امسال از مهرماه با عدد ۲۵۰ میلیون شروع کردیم که عدد نگران کننده ای بود.

وی افزود: در حال حاضر باتوجه به بارش های بهاری و کمک هموطنان در مدیریت مصرف عدد ذخایر سدهای استان تهران به رقم ۵۳۸ میلیون متر مکعب رسیده است، ولی هنوز نسبت به میانگین بلندمدت مدت ۳۰۰ میلیون مترمکعب عقب هستیم.

قاسمی گفت: خوشبختانه با مدیریت صحیح ذخایر آبی، ما هیچ برنامه ای برای نوبت بندی آب نداریم.

وی بیان کرد: بیش از ۷۰ سال شبکه آب تهران قدمت دارد. خوشبختانه با توجه به اقدامات صورت گرفته کمترین پرتی آب را داریم. این پرتی در تهران ۲۲ درصد است. ۱۰ درصد هدر رفت آب به دلیل فرسودگی تجهیزات است.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران افزود: همچنین ۳۰۰ کیلومتر برنامه برای نوسازی خطوط لوله و انتقال آب در تهران برای سال ۱۴۰۵ در نظر داریم.

قاسمی بیان کرد: در جنگ تحمیلی سوم بیش از ۲۰۰ مورد ضربه به تأسیسات آب در تهران شد که تمرکز برای جبران خسارت بود و این باعث شد ما برنامه‌های خود را مقداری به تعویق بیاندازیم.

وی تصریح کرد: نزدیک به ۵۰ درصد مشترکین ما خوش مصرف هستند و الگوی مصرف را رعایت می کنند؛ مابقی پرمصرف و بدمصرف محسوب می شوند. اگر آنها ۲۰ درصد مصرف خود را کم کنند، ۲۰ درصد در قبوض آب‌شان کاهش می‌یابد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
عصبانیت رسانه‌های صهیونیستی از اعلام توافق بین ایران و آمریکا
کاهش قیمت جهانی نفت
ونس از احتمال حضور ترامپ در مراسم امضای توافق با ایران خبر داد
طارمی: دنبال شاد کردن همه مردم ایران هستیم
قلعه‌نویی: از کشور بزرگ و قدرتمند ایران در اینجا هستم
کاروان تیم ملی فوتبال ایران وارد لس آنجلس شد
متن یادداشت تفاهم پایان جنگ میان ایران و آمریکا نهایی شد
تفاهم پایان جنگ، جمعه به طور رسمی در سوئیس امضا می‌شود
فروپاشی رژیم صهیونیستی بدون حمایت آمریکا قطعی است
توقف لاله های نارنجی در ایستگاه سرزمین آفتاب تابان
۲۶ عملیات حزب‌الله در ۲۴ ساعت علیه ماشین جنگی صهیونیست‌ها
تیم ملی فوتبال با بدرقه پُرشور مکزیکی ها راهی لس‌آنجلس شد
ادعای ترامپ درباره نهایی شدن توافق با ایران
خطای محاسبه‌ای در بیروت، صبر را به پایان رساند
بازدید هیات تجاری بصره عراق از نمایشگاه توانمندی‌های خوزستان
معرفی فرصت‌های اقتصادی خوزستان به سرمایه‌گذاران عراقی
والیبال لیگ ملت‌ها ۲۰۲۶؛ نتایج روز پنجم، برنامه روز پایانی هفته
نخست‌وزیر پاکستان: واشنگتن و تهران به توافق رسیدند
برپایی نمایشگاه روایت یک زندگی در شهرستان بهبهان+فیلم
طرح تصفیه خانه فاضلاب بهبهان ۴۰ درصد پیشرفت دارد
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
اختلال در بانک تجارت و صادرات رفع شد
نرخ طلا، سکه و نقره در بازار مشهد / یک شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۵
پس از چراغ سبز برای حمله به ضاحیه، ادامه مسیر ممکن نیست
امیر سرتیپ الهامی: همه تجهیزات آسیب‌دیده جایگزین می‌شود
اختلال بانک ملی تا ساعات آینده برطرف می شود
اختلال خدمات بانکی رفع شد
کالابرگ خردادماه برای کد‌های ملی ۷، ۸ و ۹ فردا شارژ می شود
والیبال لیگ ملت‌ها ۲۰۲۶؛ نتایج روز چهارم و برنامه پنجمین روز
شارژ کالابرگ کد ملی‌ ۷ و ۸ و ۹ از امروز
هوا در خراسان رضوی فردا گرم‌تر می‌شود
ترامپ به نتانیاهو: چه غلطی می‌کنی؟
کنکور سراسری ارشد با یک هفته تعویق برگزار می‌شود
سردار موسوی: گوش به فرمان ولایت باشیم
تولید پرچم های مذهبی در بزرگترین کارخانه تولید پرچم در شهر خمین
آغاز نصب ۱۰ هزار متر مربع توری سنگ در محور کرج کندوان
اختلال در بانک تجارت و صادرات رفع شد  (۵ نظر)
اختلال خدمات الکترونیکی چهار بانک در حال رفع است  (۲ نظر)
تسهیل صدور مجوز ۹۰جایگاه سوخت در سیستان و بلوچستان  (۲ نظر)
پس از چراغ سبز برای حمله به ضاحیه، ادامه مسیر ممکن نیست  (۱ نظر)
والیبال لیگ ملت‌ها ۲۰۲۶؛ نتایج روز سوم، برنامه چهارمین روز  (۱ نظر)
ضرورت تسریع در پرداخت باقیمانده مطالبات گندمکاران خوزستان  (۱ نظر)
 مردم و نانوایان چشم‌انتظار ساماندهی وضعیت نان هستند  (۱ نظر)
«برای ماجراجویی دنبال خرس برو» و «خانواده اجاره‌ای»، از قاب تلویزیون  (۱ نظر)
تکمیل بزرگراه قزانچی _ روانسر نقش مهمی در توسعه اقتصادی اورامانات دارد  (۱ نظر)
تولید پرچم های مذهبی در بزرگترین کارخانه تولید پرچم در شهر خمین  (۱ نظر)
ترامپ مدعی شد: قرار است توافق با ایران فردا امضا شود  (۱ نظر)
کشف محموله بزرگ ۱۰۰ تنی انبه قاچاق در ایست و بازرسی مرصاد  (۱ نظر)
دستور توقیف اموال ۱۰۰ خائن وطن در اصفهان صادر شد  (۱ نظر)
اجرای طرح آرامش در بویراحمد با توقیف خودرو‌های متخلف  (۱ نظر)
پیاتزا: بازی بی‌نقصی نبود، اما اشتباهات را پذیرفتیم  (۱ نظر)