پیگیری اخبار «خط تولید واکسن کرونای ایرانی» را در خبر ۱۴ امروز مشاهده کنید.
تاریخ : ۱۳۹۹/۱۰/۰۷- ۱۵:۴۹

خط تولید واکسن کرونای ایرانی، در مرحله نهایی

نخستین خط تولید واکسن کرونای ساخت محققان ایرانی، در مجموعه شفا فارمِد، در مرحله نهایی قرار گرفت.

نخستین واکسن کرونای ساخت محققان زیرمجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، پس از پشت سرگذاشتن موفق مرحله آزمایش حیوانی، وارد مرحله آزمایش انسانی شده است که نخستین تزریق این مرحله، بزودی با گزینش 56 نفر از بین انبوه داوطلبان، انجام خواهد شد.

با آزمایش موفق مرحله انسانی، خط تولید شفافارمد آماده است تا برای تولید واکسن کرونا، دست بکار شود.

آمارفوتیهای کرونا با رعایتهای مردمی، زیر 120 نفر

در کنار حرکت بزرگ داخلی، برای تولید واکسن کرونا، وزیر بهداشت می گوید: مسیر تهیه واکسن کرونا از خارج نیز، در حال طی شدن است . دکتر نمکی در محل رصدخانهء وزارت بهداشت گفت: شرط ما، خرید واکسن خارجیِ مطمئن و دارای تاییده های جهانی است.

وزیر بهداشت، خروج شهرها از وضع قرمز کرونایی و کاهش مستمرِ شهرهای با وضع نارنجی و زرد را ، نتیجه همکاری بسیج، وزارت کشور، وزارت راه ، ناجا ، صدا وسیما و وزارت ارتباطات می داند و می گوید، آمار بستری و فوت در برخی از استان ها ، صفر شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد از ظهر دیروز تا امروز 119 نفر از بیماران کرونایی فوت کردند و در همین مدت 5 هزار و 502 بیمار جدید کرونایی در کشور ، شناسایی شدند. 5 هزار و 212 نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ هم در وضع شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

روند افزایشی رعایت شیوه نامه های بهداشتی در کشور

طبق برآورد وزارت بهداشت، در هفته‌های اخیر، رعایت شیوه نامه های بهداشتی در کشور، روند افزایشی داشته است.

بیشترین موارد اخطار و معرفی به مراجع قضایی در میان اماکن عمومی هم، مربوط به نانوایی‌ها و سپس رستوران‌هاست. در کنار پیگیری راههای جدید برای مقابله با کرونا، ۸۵ طرح طب سنتیِ ایرانی نیز، برای کمک به بهبود بیماران کرونا، مجوز مطالعات بالینی گرفته اند.

بگفته مشاور امور بین‌ الملل دفتر طب ایرانیِ وزارت بهداشت، هیچکدام از این طرح‌ها، ادعای درمان کرونا را ندارند اما توانستند زمان بستری بیماران را، به نصف کاهش دهند و در فرایند مبارزه با کرونا کمک کنند.

 واریز بیمه بیکاری

رئیس گروه بیمه بیکاری در سازمان تأمین اجتماعی، از واریز مقرری بیمه بیکاریِ ۹۱هزار جامانده، در هفته آینده خبر داد.

آقای بایَندُریان، با بیان اینکه بخشی از بیمه بیکاری کرونا که برای ماه های اسفند، فروردین و اردیبهشت، برای بیکاران کرونایی در نظر گرفته شده بود، پرداخت شده است، ابراز امیدواری کرد: تا 10 روز آینده، اطلاعات ۱۵هزار نفری که مشکل دارند، رفع، و اسامی آنها برای واریز مقرری بیمه بیکاری به خزانه ارسال شود.

جلسه ستاد هماهنگی دولت؛ اتخاذ تصمیمات لازم برای مقابله با تخلف در بازار کالاهای اساسی

در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، تصمیمات لازم برای تقویت رقابت و مقابله با رانت و تخلف در بازار کالاهای اساسی به ویژه مرغ و تخم مرغ و تامین و ساماندهی کالاها در بازار شب عید، اتخاذ شد.

رئیس جمهور، سیاست خوداتکایی، نظام عادلانه توزیع و عَرضه کالاهای اساسی، همگام با نظارت بر قیمت‌ها را، از مهمترین اهداف دولت برای رفع نیازهای معیشتی مردم برشمرد و گفت: در کنار تولید، چرخه توزیع کالاهای اساسی، باید با سازوکاری شفاف و هماهنگ و با نظارت وزارتخانه صمت و جهادکشاورزی پیش برود تا از هر نوع تخلف، مانند رانت و انحصار، جلوگیری شود.

در این نشست، علاوه بر بحث درخصوص هماهنگی دستگاه های اجرایی، برای تنظیم بازار محصولات کشاورزی و موضوعات مرتبط، درخصوص بررسی لایحه بودجه 1400 در مجلس شورای اسلامی نیز، تبادل نظر شد.

اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری، همچنان در دستور کار مجلس

طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری، امروز هم، در دستور کار بهارستان بود و نمایندگان، تعیین معیارهای مدیر و مدبّر بودن داوطلبان، برای بررسی بیشتر به کمیسیون تخصصی فرستادند.

البته موادی از طرح تصویب شد که تعیین بازهء زمانی، برای شورای نگهبان، به منظور بررسی صلاحیت داوطلبان، از آن جمله است .

تدارک گسترده برگزاری مراسم سید الشهدای مدافع حرم

سخنگوی ستاد مردمیِ گرامیداشت سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، از تدارک گسترده قشرها و گروه های مختلف مردمی برای برگزاری مراسم سید الشهدای مدافع حرم، خبر می دهد.

بگفته آقای امیر عبداللهیان، به دلیل اوضاع کرونایی، بیشتر برنامه ها به صورت مَجازی برگزار خواهد شد و معدودی از برنامه ها نیز، به صورت حضوری و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی خواهد بود. 

سخنگوی ستاد برگزاری اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، با بیان اینکه انتقام سخت در دستور کار ایران قرار دارد و در زمان خود انجام می‌شود، از افزایش آمار متهمان شناسایی شده اصلی، عامل و آمر امریکاییِ ترور خبر داد.

همچنین امروز، آلبوم موسیقی «قهرمان من» با 9 قطعه سرود، با موضوع سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، در آستانه سالگرد شهادت سردار دلها منتشر شد.

حاج قاسم در مکتب فرماندهی و ایستادگی

سردار شهید سلیمانی ، مکتبی در فرماندهی و ایستادگی در مسیر دفاع از اسلام و ایران داشت که بسیاری را در همان برخورد اول شیفته منش و سلوک انقلابی اش می کرد. خبرنگار ما در گیلان، در گزارشی روایت سفر تاریخی سردار دلها به این استان را برای ما روایت کرده است.

مراسم های مختلف پاسداشت سردار شهید سلیمانی در کشورهای منطقه

با نزدیک شدن به سالگرد شهادت سید شهدای مقاومت، شهید حاج قاسم سلیمانی، مراسم مختلفی در کشورهای منطقه، برای پاسداشت این فرمانده بزرگ، در حال برگزاریست.

در سوریه، سران گروه های مبارز فلسطینی، در نشستی که با حضور نخبگان سوری در دمشق برگزار شد، از مقام شامخ سردار سلیمانی و شهیدان همرزش، بویژه ابومهدی المهندس تجلیل کردند.

تجهیز اراضی کشاورزی گلستان به سامانه های نوین آبیاری

به همت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا، عملیات زِهکشی در ۵۰ هزار هکتار، و تجهیز اراضی به سامانه های نوین آبیاری در ۱۵ هزار هکتار از زمینهای کشاورزی استان گلستان، آغاز شد.

زهکشی با هدف خارج کردن آب اضافیِ زیرزمینی، سطحی و روان-آب‌ها در مناطق مرطوب، انجام می‌شود تا کشاورزان بتوانند کِشت و کار انجام دهند.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا گفت: این قرارگاه، امسال تقریباً هر هفته، یک طرح در سطح کشور افتتاح کرد و ۳۶ طرح بزرگ هم، تا پایان دولت به پایان میرسد. سعید محمد همچنین، با اشاره به اینکه دو پتروپالایشگاه و هشت صنایع معدنی آمادهء ورود برای فرابورس شده اند، افزود : هدفگذاری قرارگاه خاتم در گلستان ؛ تقویت تولید و اشتغال است.

سازمان بازرسی: تخلف محرز در واگذاری و اداره کارخانه هفت تپه

سازمان بازرسی می گوید: تخلّف در فرایند واگذاری و اداره شرکت هفت تپه، محرز است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفته: بررسی‌های کارشناسیِ این سازمان، در خصوص واگذاری شرکت هفت‌تپه، نشان می‌دهد، هم در واگذاری شرکت به بخش خصوصی و هم پس از واگذاری، تخلفاتی رخ داد که واگذاری را، مشمول فسخ کرده است.

آقای درویشیان، در واکنش به برخی اخبار درباره اینکه هیئت داوری، دادخواست سازمان خصوصی‌سازی، مبنی بر فسخ را نپذیرفته است، افزود، هنوز گزارشی رسمی دراین باره دریافت نکرده ایم

ولی اگر اینطور باشد، سازمان خصوصی سازی می تواند به رأی هیئت داوری اعتراض کند که در این صورت، پرونده در شعبه ویژه در دادگستری تهران، رسیدگی خواهد شد. دیوان محاسبات مجلس نیز، از پیگیری و احضار برخی افراد در پروندهء واگذاری، هفت تپه خبر داد.

ورشکستگی کارگاه‌های تولید طلا و جواهر به قیمت قاچاق

هر چند از گاه گاهی خبرهایی از کشف طلای قاچاق در استانهای مختلف منتشر می شود ، اما قاچاق طلا بیش از این رقمهاست.

واقعیت تلخی که به تعطیلی نیمی از کارگاههای طلاسازی منجر شده. قاچاق ، درخشش بسیاری از سرمایه گذاریها در این صنعت را به تیرگی کشاند.

امتحانات دانش آموزان، به جز ابتدایی ها و هنرستانی ها، مَجازی  است

وزیر آموزش و پرورش: امتحانات همه دانش آموزان، به جز ابتدایی ها و هنرستانی ها، مَجازی برگزار می شود.

بگفته آقای حاجی میرزایی، همه امکانات لازم برای برگزاری مجازی امتحانات، در شبکه شاد فراهم شده است و در چند روز آینده، با افزایش کیفیت آزمون-ساز شاد، معلمان و مدارس به خرید آزمون-ساز از شبکه های مجازی، نیازی ندارند.

ورود دادستانی به موضوع قمارخانه های مَجازی

دادستان عمومی و انقلاب تهران، از تشکیل کارگروه ویژه ای، برای رصد و شناسایی سایتهای اینترنتیِ شرط بندی و گردانندگان آنها، خبر داد.

اقای القاصی مهر، با اشاره به اینکه عمدهء عوامل اصلی و گردانندگان این سایت ها در خارج از کشور هستند، افزوده: این مساله باعث شده، این افراد به راحتی دستگیر و بازداشت نشوند و بتوانند پولهای کلانی به جیب بزنند.

دادستان عمومی و انقلاب تهران، دیگر دستگاهها را هم به کمک طلبیده است.

کاهش قیمت مسکن در تهران

ارزانی مختصر مسکن در تهران، همراه با کاهش خرید وفروش . کاهش یک و یک دهمِ درصدیِ قیمتِ مسکن در پایتخت، نسبت به ماه قبل.

بنابراعلام بانک مرکزی، میانگین قیمت خرید و فروش هر متر مربع زیربنای واحد مسکونیِ معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران در آذرماه، نزدیک به 27 میلیون تومان بوده که در مقایسه با ماه آبان، بیشتر از یک درصد کاهش، نشان می‌دهد.

براساس این آمار، تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی هم به ۲ هزار و ۶۰۰ واحد رسید که نسبت به ماه قبل از آن و ماه مشابه سال قبل، به ترتیب حدود 43 درصد، و 73 درصد کاهش یافته است. 

ویروس انگلیسی همچنان در جهان می تازد

ویروسی که از انگلیس برخاسته، همچنان درحال آلوده کردن کشورها در سراسر جهان است .

در اروپا تقریبا اغلب کشورها از ثبت آلودگی کرونای نوع انگلیسی خبر می دهند. پس از کشورهای اروپایی و ژاپن ، کانادایی هم از ثبت دو مورد از این ویروس خبر داد.

دولت ژاپن هم پس از ثبت پنج مورد کرونای انگلیسی، ورود همه اتباع خارجی و غیرمقیم را به این کشور به مدت یکماه ممنوع کرد . در فرانسه شمار بیماران کرونایی بستری در بخش مراقبت های ویژه افزایش یافته است.

چهار روز مانده به سال جدید میلادی موارد ابتلا به کرونا در سراسر جهان از هشتاد میلیون 800 هزار نفر فراتر رفت .

تاکنون بیش از یک میلیون و هفتصد و 65 هزارتن در جهان به علت ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

همچنان قاره امریکا و کشور امریکا بالاترین آمار فوت و ابتلای ناشی از کرونا را در جهان به نام خود ثبت می کنند.

حدود 340 هزار نفر هم به علت ابتلا به کرونا در امریکا فوت کرده اند. شمار افراد آلوده به ویروس کرونا هم در امریکا به حدود نوزده میلیون و 450 هزار نفر رسید .

اما با امتناع رئیس جمهور امریکا از امضای بسته حمایتی ۹۰۰ میلیارد دلاری کنگره ، میلیونها کارمند و کارگر بیکار امریکایی در آستانه از دست دادن دریافت کمک هزینه بیکاری هستند .

27 هفته اعتراض در سرزمین های اشغالی فلسطین

هزاران صهیونیست در فلسطین اشغالی، بیست و هفتمین هفته، علیه بنیامین نتانیاهو تجمع اعتراضی برگزار کردند. 

معترضان در تل آویو و قدس اِشغالی، برکناری نتانیاهو ، نخست وزیر، به علت فساد و اختلاس و همچنین سوء مدیریت در نحوه کنترل ویروس کرونا را، خواستار شدند. پلیس، ضمن سرکوب معترضان، شماری را بازداشت کرد. 

جستجو و نجات / افزایش شمار جان باختگان ریزش بهمن

شمار جانباختگان کولاک و بهمن، روز جمعه در ارتفاعات تهران، به 12 نفر رسید.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران گفته، عملیات امداد و جستجو و نجات برای یافتن عده ای از کوهنوردان که همچنان مفقود هستند، امروز به پایان می رسد.

جستجو برای یافتن 7 خدمه شناور در خلیج فارس

در خلیج فارس هم، جستجوها برای نجات 7 خدمه شناور غرق شده ادامه دارد. این شناور، ظاهرا به علت اوضاع نامساعد جَوی و چیدمان نادرست بار ، دیروز در 25 مایلی جنوب شرقی جزیره لارَک ، واژگون شد .

همایش روحانیون نیروی انتظامی؛ تاکید سردار اشتری بر تحقق پلیس در تراز انقلاب اسلامی

فرمانده نیروی انتظامی گفته بر اساس نتیجه چند ارزیابی و نظرسنجی، میزان اعتماد و رضایت مندی  مردمی از عملکرد پلیس ارتقاء و بهبود یافته است که این بالاترین سرمایه برای نیروی انتظامی است.

سردار اشتری در همایش سراسری روحانیون سازمان عقیدتی سیاسی ناجا ، بر توسعه فضای دینی و انقلابی در ناجا و تحقق پلیس در تراز انقلاب اسلامی و تلاش برای تامین و توسعه نظم و امنیت، تاکید کرد.  

ممنوعیت تردد موتورهای دودزا و خودروهای سنگین از امروز در تهران

جلوگیری از تردد موتورهای دودزا و خودروهای سنگین، از امروز در تهران، جدی تر دنبال می شود.

مشاور عالی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت:با توجه به مصوبه کارگروه شرایط اضطرار، پلیس راهور از امروز از تردد موتورسیکلت‌های دودزا در تهران جلوگیری می‌کند.

آقای افندی‌زاده با بیان این‌که خودروهای سنگین نیز از مهم‌ترین وسایل نقلیه آلاینده در شهر تهران به حساب می آیند، افزود: تردد خودروهای سنگین، دیزلی مانند کامیون، تریلی، جرثقیل، خودروهای حمل مصالح و نخاله‌های ساختمانی در استان تهران هم تا اطلاع بعدی ممنوع است. 

بکارگیری ارّه برای پیشگیری از تروریسم در افغانستان

موتورسیکلت هایی که دو سرنشین داشته باشند ارّه می شوند.

رایزنی رسانه ای فصل جدید همکاری میان افغان فیلم و رسانه ملی

مدیرکل امور بین الملل رسانه ملی می گوید: با همکاری، هم افزایی و بهره گیری از اشتراکات فرهنگی، فصل جدیدی از همکاری میان افغان فیلم و رسانه ملی کلید خواهد خورد.

آقای دانش در نشستی با عوامل افغان فیلم، افزود: افغانستان تنوع فرهنگی بسیار خوب، همزیستی مناسب ادیان و اقوام و جذابیت های فراوانی دارد که رسانه می تواند این موارد را به نمایش بگذارد.

خانم کریمی مسئول افغان فیلم هم با اشاره به نیاز شبکه های تلویزیونی افغانستان به محتوی غنی، پیشنهاد داد شعبه ای از دانشگاه صدا و سیما در افغانستان تاسیس و تفاهم نامه های مشترکی برای تولید آثار فاخر فرهنگی هنری و معرفی ظرفیت های دو کشور تولید شود. 

کشف باستانی جدید پمپئی - ایتالیا

باستان شناسان، از کشف یک اغذیه فروشی خیابانی،در محوطه باستانی پُمپِئی Pompei ایتالیا، خبر دادند.

اغذیه فروشی کشف شده، با دیوارنگاره های چند رنگ، تزیین شده و به طور استثنایی، زیر خاکستر آتشفشانی سالم مانده است.

در حفره های روی میز هم، نقش-برجسته هایی از انواع غذاها کشف شده که به نظر دانشمندان می تواند اطلاعات ارزشمندی درباره عادت های غذاییِ آن دوران بدست دهد.

پمپئی، در زمان وقوع آتشفشان در سال 79 بعد از میلاد ، در زیر خاکستر، مدفون شد. 

بیشتر بدانید : 

آرشیو کل اخبار ساعت 14 (نیمروزی شبکه یک) 

نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha