«چهار توصیه مهم رهبر انقلاب اسلامی به مسئولان و ملت ایران» را در خبر ۱۴ امروز پیگیری کنید.
تاریخ : ۱۳۹۹/۰۹/۲۶- ۱۸:۰۱

بخش اول اخبار:

بخش دوم اخبار: 

چهار توصیه مهم رهبر انقلاب اسلامی به مسئولان و ملت ایران

چهار توصیه مهم رهبر انقلاب اسلامی به مسئولان و ملت ایران: در همه زمینه ها قوی شوید، به دشمن اعتماد نکنید، اتحاد ملی را حفظ کنید و بیش از آنکه به فکر رفع تحریم باشید، به فکر خنثی کردن تحریم باشید.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب صبح امروز در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت سالگرد سپهبدِ شهید، سردار سلیمانی و خانواده آن شهیدِ والامقام، شهید سلیمانی را قهرمان ملت ایران و قهرمان امت اسلامی خواندند و گفتند: تشییع میلیونی شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس در عراق و ایران، اولین سیلی سخت به آمریکایی ها بود اما سیلی سخت تر، غلبه نرم افزاری بر هیمنه ی پوچ استکبار و اخراج آمریکا از منطقه است البته آمران و قاتلان سردار سلیمانی نیز باید انتقام پس دهند و این انتقام در هر زمانی که ممکن باشد، قطعی است.

رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار، ۴ توصیه مهم به مسئولان و ملت ایران داشتند: در همه زمینه ها قوی شوید، به دشمن اعتماد نکنید، اتحاد ملی را حفظ کنید و بیش از آنکه به فکر رفع تحریم باشید، به فکر خنثی کردن تحریم باشید. مشروح بیانات رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار، را در این بخش خبری ملاحظه فرمایید.

رشد مثبت اقتصادی ایران در شرایط کرونا و تحریم

رئیس جمهور: با رونق تولید ملی، اقتصاد کشور، چه با نفت و چه بدون نفت، امسال، مثبت است.

رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت، در آستانه روز پرستار از تلاش های شبانه روزی کادر درمان قدردانی کرد.

آقای روحانی گفت: امسال کرونا و تحریم، فشار اقتصادی زیادی به زندگی مردم وارد کرد، ولی با همت صنعتگران و کشاورزان و همراهی دیگر بخش ها، سال ۹۹، رشد اقتصادی ایران، مثبت است.  

رئیس جمهور همچنین از رشد ۶۲ درصدی پرداخت‌های بودجه عمرانی نسبت به پارسال گفت و آن را نشانه‌ای برای افزایش تولید در کشور دانست.

طرح قانون پرداخت یارانه کالاهای اساسی با طرح معیشتی دولت ترکیب شده است

سخنگوی دولت: در جلسات مشترک مجلس و دولت، طرح قانون پرداخت یارانه کالاهای اساسی با طرح معیشتی دولت ترکیب شده است.

به گفته آقای ربیعی این یارانه از این ماه به مدت شش ماه به حدود ۴۰ میلیون نفر پرداخت می‌شود؛ به افراد تحت پوشش نهاد حمایتی، ماهانه ۱۲۰ هزار تومان و بقیه، ۱۰۰ هزار تومان.

تایید قانون افزایش مالیات از خانه های خالی در شورای نگهبان

طرح اخذ مالیات از خانه های خالی در شورای نگهبان تائید شد.

سخنگوی این شورا گفت این طرح پس از اصلاحات از سوی مجلس در دستور کار شورای نگهبان قرار گرفت و در نشست امروز مغایر شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

طبق مصوبه مجلس اگر مالک خانه خود را خالی نگه دارد در سال نخست، مشمول مالیاتی به ازای هر ماه دو برابر ارزش اجاره ماهانه ملک می‌شود که این مالیات در سال‌های بعد ۵۰ درصد بیش از سال قبل خواهد بود. بر اساس آمار وزیر راه و شهرسازی بیش از ۲ میلیون خانه خالی در کشور وجود دارد.

لایحه بودجه ۱۴۰۰ با هیچ یک از قوانین بالادستی، همخوانی ندارد

رئیس مجلس: لایحه بودجه ۱۴۰۰ با هیچ یک از قوانین بالادستی، همخوانی ندارد و بر اساس اقتصاد مقاومتی و برنامه توسعه، تدوین نشده

رئیس مجلس در نشست با اعضای فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس گفت: لایحه بودجه سال آینده، با هیچ یک از قوانین بالادستی، همخوانی ندارد و بر اساس اقتصاد مقاومتی و برنامه توسعه، تدوین نشده است.

آقای قالیباف افزود: موضوع اصلاح ساختار بودجه که قرار بود در بودجه امسال، دیده شود هم به شکل مطلوبی در آن در نظر گرفته نشده و بودجه، دچار مشکلات و مسائل جدی و اساسی است ضمن اینکه در بحث وابستگی بودجه به نفت، انتقاداتی وارد است.

اما در صحن مجلس، بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری، دستور کار نمایندگان بود.

آمار کرونا در ایران ؛ ۲۶ آذر 

در تازه‌ترین آمار سخنگوی وزارت بهداشت؛ که لحظاتی قبل منتشر شد از دیروز تا کنون هفت هزار و ۶۰۳ بیمار جدید شناسایی شده و ۲۱۳ نفر هم جانباخته اند. همچنین هزار و ۱۵۷ نفر بستری شدند و شمار بیماران تحت مراقبت‌های ویژه هم به پنج هزار و ۶۷۸ نفر رسید.

کاهش رنگ قرمز در بیشتر استان‌های کشور

وزیر بهداشت :​ رصد نقشه ایران در زمینه شیوع کرونا حاکی از کاهش رنگ قرمز در بیشتر استان‌های کشور و تبدیل آن به رنگ‌های نارنجی و زرد است، اما مراقب دورهمی‌ها باشیم.
 
آقای نمکی این دستاورد را حاصل همکاری مردم و مسئولان و به ویژه، ۲۰ هزار گروه در اجرای طرح شهید سلیمانی خواند و بار دیگر نسبت به عادی انگاری ها به خصوص دورهمی های شب یلدا هشدار داد.

شب یلدا را به هر شکل ممکن، غیرحضوری برگزار کنید

سخنگوی دولت هم با اشاره به آمار جهانیِ افزایش ۶۰ درصدی مرگ های ناشی از کرونا در ۶ هفته گذشته با شروع موج سرما، از مردم خواست: شب یلدا را به هر شکل ممکن، غیرحضوری برگزار کنند.

ضرورت کاهش ساعات کاری مشاغل و ادارات در شب یلدا با هدف روند نزولی زنجیره انتقال هم از موضوعاتی بود که در جلسه امروز ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران بررسی شد.

قرار مشترک مردم و مسئولان در قرارگاه جهادیِ مکتب سردار سلیمانی، برای مهار کردن کرونا

طرحی ملی که اجرای سراسری آن با غربالگری خانه به خانه،​ تاثیر بسزایی در شکستن زنجیره انتقال کرونا به خصوص کاهش 31 درصدی آمار ورودی به بیمارستانها را در پی داشته است.

این طرح به گفته فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران در مدت اجرا ، تاثیر بسزایی در بهینه سازی ظرفیتها و امکانات بهداشتی به خصوص در کلانشهر تهران داشته است.

وصول ۳۰ درصدی معوقات ۱۱ بدهکار بزرگ بانکی

رئیس کل بانک مرکزی، در حاشیه جلسه هیات دولت، از وصول ۳۰ درصدی معوقات ۱۱ نفر از بدهکار بزرگ بانکی با همکاری قوه قضائیه خبر داد.

پایان مهلت ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته و المپیاد علمی - دانشجویی؛ امشب

مهلت ثبت نام و شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ و بیست و ششمین المپیاد علمی - دانشجویی کشور، امشب در پایگاه اینترنتی سازمان سنجش به پایان می رسد. بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰، ۶ و ۷ خردادماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

افرادی که به جریمه خود شکایت دارند، برای پیگیری به مراکز راهنمایی و رانندگی مراجعه کنند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی از بانک ها خواست: در ثبت پرداخت جریمه خودرو، سرعت عمل بیشتری به خرج دهند. سردار هادیانفر : کندی عمل بانک ها موجب شده تا برگه ی عدم خلافی خودرو صادر نشود و افراد در مراکز تعویض پلاک و دیگر نقاط، سردرگم شوند.

سردار هادیانفر همچنین با تاکید بر اینکه: اگر خودرویی، پلاک خود را دستکاری کند، سیستم اجازه نخواهد داد جریمه برای خودروی دیگر صادر شود گفت: دوربین، سیستم ارکان خودرو از جمله نوع خودرو، رنگ و سایر مشخصات را با یکدیگر تطبیق می دهد.

رئیس پلیس راهور با این نکته که در برخی موارد، شب ها سیستم او سی آرِ دوربین ها دچار مشکل می شود و پلاک را به گونه ای دیگر می خواند، از آنهایی که به جریمه خود شکایت دارند خواست: برای پیگیری به مراکز راهنمایی و رانندگی مراجعه کنند.

آبفا : خانوارهایی یک سوم الگوی مصرف قبض آبشان رایگان می شود

مدیرعامل شرکت آبفا خبر داد اگر خانوارهایی یک سوم الگوی مصرف ، یعنی 53 لیتر در روز آب مصرف کنند، قبض آبشان رایگان می شود.

آقای جانباز به مشترکان پرمصرف هم گوشزد کرد اگر رویه مصرف را تغییر ندهند، آب بهای آن‌ها گرانتر حساب می شود و گفت: اقامتگاه‌های غیردائم مانند ویلا‌ها و باغ ویلا‌ها مشمول تخفیف ۱۰۰ درصدی نخواهند شد.

بنابر اعلام آبفا ۱۶ میلیون مشترک خوش مصرف ۳۰ درصد از آب تولیدی کشور را مصرف می کنند، اما یک میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک پرمصرف، دو برابر الگوی مصرف یعنی ۱۸ درصدکل آب کشور را مصرف می‌کنند.

پیش بینی برداشت ۱۲۰ هزار تن چغندر قند؛ تا پایان سال

پیش بینی می‌شود تا پایان امسال ۱۲۰ هزار تن چغندر قند از دو هزار و یکصد هکتار مزارع کالپوش و میامی در استان سمنان برداشت شود.

بگفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی، متوسط برداشت چغندر قند از هر هکتار ۵۰ تن است و برای برداشت چغندر قند در شهرستان میامی ۱۲ هزار نفر مشغول به کار هستند. گزارشی ببینیم از تلخی و شیرینی های تبدیل چغندر قند و نیشکر به محصول قابل ارائه در بازار .

ادامه اوضاع وخیم کرونایی در اروپا و آمریکا

در ایالت کالیفرنیای آمریکا " برنامه تلفات گسترده" برای خرید هزاران کیسه ی جسد، فعال شد و در نیویورک هم، مراکز تدفین، دیگر جا ندارند.

جهان از دیروز تا امروز، نزدیک به ۱۳ هزار جانباخته کرونایی داشت، که از این رقم، فقط حدود پنج هزار و ۸۰۰ قربانی، اروپایی بودند.

در این میان، اوضاع کرونایی ایتالیا و آلمان بسیار وخیم است، به طوری که ایتالیا ۸۴۶ و آلمان ۸۰۵ جانباخته کرونایی را از دیروز تا امروز به ثبت رسانده اند.

روسیه، انگلیس و فرانسه هم با ثبتِ به ترتیب ۵۷۷، ۵۰۶ و ۴۲۸ قربانی کرونایی، شبانه روزِ بسیار ناگواری را پشت سر گذاشتند.

در آمریکا هم که از دیروز تا امروز، نزدیک به سه هزار جانباخته کرونایی داشته، شمار بستری‌های کرونایی به بیش از ۱۱۰ هزار نفر افزایش یافت.  

موضوعی که باعث فعال کردن «برنامه تلفات گسترده» در ایالت کالیفرنیا، و سفارش پنج هزار کیسه‌ی جسد، شده. اوضاع در نیویورک هم بحرانی ست.

برزیل هم که پس از آمریکا بیشترین قربانی کرونایی را در جهان دارد، ​ در شبانه روز گذشته از جانباختن شمار زیادی از بیماران کرونایی خبر داده. متاسفانه ۹۰۹ نفر!

در آسیا، در نوار غزه نیز، محاصره و محدودیت های رژیم صهیونیستی، باعث تعطیلی تنها آزمایشگاه تشخصیص ویروس کرونا در نوار غزه شده است.

"چاره یابی برای کرونا"، عنوان تازه ترین نشست سازمان ملل ، البته، دستکم یکسال، پس از شیوع فراگیر آن

در پی حمله سایبری مشاور امنیت ملی آمریکا، سفر اروپایی اش را ناتمام گذاشت

در پی حمله سایبری به پنتاگون، مشاور امنیت ملی آمریکا، سفر اروپایی اش را ناتمام گذاشت و به واشنگتن بازگشت. شورای امنیت ملی آمریکا از اول هفته تاکنون، دو جلسه ی سطح بالا، درباره این حمله برگزار کرده و آقای اوبراین امشب و فردا، جلسه های دیگری را تشکیل خواهد داد.

پس از نفوذ هکرها به وزارتخانه های خزانه داری و بازرگانی و امنیت ملی آمریکا؛ ​حالا به وزارت دفاع - پنتاگون و وزارت خارجه این کشورحمله سایبری شده است .

از میزان دسترسی هکرها به اطلاعاتِ این نهادهای مهم و اقتصادی و امنیتی آمریکا خبری منتشر نشده، اما انگشت اتهام به سمت روسیه گرفته شده. اتهامی که مسکو آن را رد می کند.

ترامپ: برنده آرای الکترال خودم هستم 

با وجود اعلام نتایج رای گیری در مجمع برگزینندگان و تعلق گرفتن 306 رای الکترال به جو بایدن ، دونالد ترامپ گفت برنده آرای الکترال خودم هستم . 

ترامپ : نتیجه انتخابات متقلبانه را نمی پذیرد و پرونده های تقلب گسترده دمکراتها در انتخابات را رها نخواهد کرد. ترامپ از میچ مک کانل رهبر اکثریت مجلس سنا به علت تبریک گفتن به بایدن انتقاد کرد.

اما بایدن که در حال چینش وزرای باقیمانده کابینه خود است از مردم جورجیا خواست در انتخابات میاندوره ای سنا به نامزدان دمکرات رای دهند تا کنترل این مجلس هم در اختیار هم حزبی هایش باشد.

تکلیف اکثریت سنا با دو نامزد ایالت ایالت جورجیا معلوم می شود.

۲۶ آذر " روز ملی حمل و نقل"

حمل و نقل از کلیدی ترین ابزارها و زیرساختهای توسعه هر کشوری است. تعیین یک روز در تقویم رسمی کشور به عنوان "روز حمل و نقل"، برای بزرگداشت فعالان این صنعت، نشان دهنده اهمیت این بخش است. گزارشی از زندگی سه راننده ماشین های سنگین را در این بخش خبری مشاهده کنید.

تکمیل خط لوله انتقال گاز موسوم به نورد استریم ۲

روسیه تکمیل خط لوله انتقال گاز موسوم به نورد استریم ۲ را پس از یک سال توقف از سر گرفت.

آمریکا از زمان آغاز این طرح به دلیل وابسته شدن اروپا به روسیه از نظر انرژی با آن مخالفت کرد و باعث توقف این طرح شد.

جوبایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا همچون ترامپ با این خط لوله گازی مخالف است و آن را تجارت بد نامیده است.

با رونمایی از دو محصول جدید پتروشیمی

با رونمایی از دو محصول جدید پتروشیمی ،ایران دومین تولیدکننده این محصولات در جهان شد. 

آقای صدیقی زاده مدیر عامل پتروشیمی کارون با اشاره به تولید ۶ نوع محصول جدید این شرکت و عرضه آن به بازار گفت:دو محصول جدید شرکت پتروشیمی کارون بانام‌های KHR-۴۵ و MDA که در تولید فوم‌های ساخت صندلی خودرو، لوازم منزل، مبلمان اداری و تشک، کاربرد دارد و پیش از این از خارج وارد می‌شد، از این پس در کشور تولید می‌شود.

تا پیش ازاین سالانه بین ۲۵ تا ۳۰ میلیون دلار مواد اولیه مورد نیاز صنایع چسب، رنگ، پوشش‌های کف و دیوار وارد کشور می‌شد که با تولیدآن، کشور از واردات این محصول بی نیاز شد.

برف و باران در نیمه غربی، دامنه های جنوبی البرز و مرکز 

با ورود سامانه بارشی جدید از شمالغرب و غرب کشور، هم اکنون هوای اغلب استان های نیمه غربی کشور، دامنه های جنوبی البرز و مرکز کشو، برفی و یا بارانیست. 

سازمان هواشناسی درباره آبگرفتگی معابر، ایجاد روان آبها و طغیان رودخانه ها در آذربایجان غربی، کرمانشاه، لرستان، ایلام، مرکزی و شمال شرق خوزستان هشدار داد.

بارشها با وزش باد نسبتا شدید،کاهش غلظت آلاینده ها و بهبود کیفیت هوا را به دنبال دارد. فردا تمرکز بارش ها در مرکز و جنوب غرب کشور،خواهد بود.

نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha