اخبار مهلت پذیره نویسی بدونِ آزمونِ دوره‌های کاردانی و کارشناسی را در خبر علمی و فرهنگی پیگیری کنید.
تاریخ : ۱۳۹۹/۱۰/۰۲- ۰۸:۰۴

رونمایی کتاب هایی در زمینه حقوقی

از ۱۰ عنوان کتاب در زمینه حقوقی ، با حضور رئیس جمهور ، رونمایی شد.
دانشنامه سیاست گذاری حقوقی ، از جمله کتاب های مهمی است ، که با مشارکت ۱۷۵ استاد و پژوهشگرِ حقوق ، از ۴۶ دانشگاه ، تالیف شده است.
 
همچنین مجموعه مقالات حقوق اساسیِ میثاقِ ملی ، مجموعه مقالات حقوق شهروندی ، واکاوی صلاحیت قوه مجریه و هنجارگذاری های حقوقی ، از دیگر آثاری بود که صبح امروز رونمایی شد.

پذیره نویسی بدونِ آزمونِ دوره های کاردانی و کارشناسی ، تا سومِ دی 

نام نویسیِ داوطلبان ، برای پذیرش در رشته های بدونِ آزمونِ دوره های کاردانی و کارشناسی دانشگاه آزاد ، تا چهارشنبه ، سومِ دی ، ادامه دارد.
 
داوطلبان برای نام نویسی می توانند ، به درگاه اینترنتیِ دانشگاه آزاد بروند و تا ۲۰ رشته ‌شهر ، از یک مجموعه و نظام آموزشی را انتخاب کنند.
 
متقاضیانِ علاقه مند به انتخابِ رشته‌ شهر ، از نظام‌های آموزشی متفاوت نیز باید دوباره ، کارت اینترنتیِ جدید ، خریداری کنند. از داوطلبان خواسته شده ، معدل دیپلم خود را دقیق بنویسند ، زیرا در صورتِ هرگونه مغایرت ، از ثبت‌نام یا ادامه تحصیل فرد جلوگیری ، و قبولی هم لغو می‌شود.
 
اما نقل و انتقال دانشجویان شاهد و ایثارگرِ علوم پزشکی ، ورودیِ نیمسال دوم هم از امروز آغاز شد و تا ششمِ دی ، ادامه دارد.
 
اداره کل امور شاهد و ایثارگرِ معاونت آموزشی وزارت بهداشت ، از متقاضیان خواسته قبل از مراجعه به سامانه اینترنتی مربوطه ، در دانشگاه مبدأ نام نویسی و شماره دانشجویی دریافت کنند. پاسخ درخواست متقاضیان نیز ، با پیامک به آنها اطلاع داده می شود. 

نسبتِ استاد به دانشجو در دانشگاه فرهنگیان باید کاهش یابد

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی معتقد است ، نسبتِ استاد به دانشجو در دانشگاه فرهنگیان باید کاهش یابد.
 
آقای عاملی در حاشیه جلسه شورای تخصصی تحول و نوسازی آموزش و پرورش افزود: نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه فرهنگیان یک به ۹۳ است که باید دستکم به یک به ۲۵ برسد. دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: کادر آموزشی دانشگاه فرهنگیان نیز باید تقویت شود.

افتتاح سرای نوآوری و فناوری های آموزشیِ دانشگاه آزادِ واحد تهران غرب

سرای نوآوری و فناوری های آموزشیِ دانشگاه آزادِ واحد تهران غرب ، با هدف حرکت به سمتِ آموزش های مهارت محور ، افتتاح شد. این مرکز که در ۴ طبقه احداث شده ، شامل کلاس های فناورانه ، واحدهای دانش بنیان ، شرکت های نوپا و شتابدهنده و فضای کار اشتراکی است.
 
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ، بر لزوم تغییر فرهنگِ کسب درآمدِ دانشگاه ها ، تأکید کرد.
 
آقای سورنا ستاری ، در مراسمِ گشایشِ سرای نوآوری و فناوری های واحدِ تهران غربِ دانشگاه آزاد ، با بیان اینکه فقط حدود ۱۵ درصدِ درآمدِ دانشگاه های برترِ دنیا ، از شهریه تأمین می شود، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی نیز ، باید با جدا کردنِ درآمدِ خود از شهریه ، و حمایتِ سراهای نوآوری ، به سوی درآمدهای غیرشهریه ای ، حرکت کند.
 
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به گشایش سراهای نوآوری در استان ها افزود: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پروژه های مشترک بسیاری با دانشگاه آزاد اسلامی دارد ، که باید به صورت جدی پیگیری شوند.
 
آقای ستاری تأکید کرد : سراهای نوآوری و فناوری افزون بر فرصت پژوهشی می تواند عامل درآمدزایی دانشگاه ها نیز باشد.

مرحله انسانیِ آزمایشِ واکسن کرونای ایرانی ، اواخرِ هفته 

مدیرگروهِ نظارت بر آزمایشِ انسانیِ واکسنِ کروناِ تولید کشورمان با اشاره به اینکه همه مراحل تزریق واکسن ، در داخل مطابق ، با استانداردهای سازمان بهداشت جهانی ، اجرا خواهد شد ، گفت : این واکسن در مرحله نخست ، به ۵۶ نفر تزریق می شود.
 

رونمایی از نمایشگاه ملی مَجازیِ صنایع دستی

از نخستین نمایشگاه ملی مَجازیِ صنایع دستی ، با عنوانِ تفریحاتی دات کام ، رونمایی شد.
به گفته معاون صنایع دستیِ وزارت میراث فرهنگی تاکنون اطلاعاتِ کالایی بیش از هزار هنرمند ، به همراه ۶ هزار اثر در این سامانه ، ثبت شده و این حمایت ، بدون محدودیت و رایگان ، برای همه هنرمندان و صنعتگران در دروان کرونا ، ادامه دارد .
 
خانم محمودیان افزود : علاقمندان هم ، بدون واسطه و با ۳۰ درصد تخفیفِ هزینه پست ، میتوانند ، آثار خریداری شده را تحویل بگیرند.

محبوبیت فیلم‎ها و مجموعه های تلویزیونی ایرانی ، در کردستان عراق

قرابت فرهنگی و زبانی مردم اقیلم کردستانِ عراق با زبانِ فارسی و فرهنگ ایرانی ، نزدیک به ۷۰ درصدِ مردمِ اقلیمِ را به بیننده پرو پا قرصِ سریال ها و فیلم های ایرانی ، تبدیل کرده و خانوادهای کُردِ این منطقه ، با اطمینان خاطر ، از محتوای فیلم های ایرانی ، به تماشای آن می نشینند.

نمایشگاه مَجازی «بلبل چمن های خجند

مؤسسه فرهنگی اکو ، با همکاری کمیسیون ملی یونسکو ِایران ، به پاسداشت هفتصدمین سالگرد تولد شاعر برجسته ، کمال الدین خجندی، نمایشگاه مَجازی «بلبل چمن های خجند» را برگزار کرد.
 
در این نمایشگاه ، آثارِ خوشنویسی استاد میرحسین زُنوزی از ایران ، و آثار نقاشی استاد محمد کریم رقیب اُف از کشورِ تاجیکستان ، در معرض دید علاقمندان قرار گرفت.

مقارنه مشتری و زحل ، در آسمانِ نخستین شب زمستان

به گفته کارشناسان نجوم ، مقارنه زحل و مشتری ، هر ۲۰ سال ، رخ می دهد و امشب فاصله مشتری و زحل ، به یک دهمِ یک درجه ، یعنی کمترین فاصله ، طی ۸۰۰ سالِ اخیر، می رسد.
 
این سیارات ، با چشمِ غیرِ مسلح دیده می شوند ، اما اگر دوربینِ شکاری ، یا یک تلسکوپ کوچک داشته باشید ، شاید بتوانید ، چهار قمرِ بزرگ مشتری را ، که در حالِ چرخش به دور این سیارهِ غول پیکر هستند ، هم ببینید. پیش بینی می شود ، مشتری و زحل ۶۰ سال آینده ، به این فاصله از هم برسند.

پرنده های مهاجر در تالاب های چهارمحال و بختیاری

بیش از ۱۱۰ هزار پرنده ی مهاجر، با هزاران کیلومترپرواز ، خود را به تالاب های استان چهارمحال و بختیاری رسانده اند. گشت زنیِ شبانه روزیِ محیط بانان ، این تالاب ها را برای پرندگانِ مهاجر، به محیطی امن بدل کرده است.
 

اخبار تصویری خبر علمی و فرهنگی ؛ ۱ دی

- ایلام برداشت گل نرگس از مزارع
- اصفهان و اراک درختان برفی و یخی
- تایلند نجات بچه فیل پس از تصادف با موتور سیکلت
- آمریکا فوران آتشفشان - هاوایی
- استرالیا طوع خورشید در ساحل سیدنی
نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha