اخبار « _ وداع جانسوز، با یار دیرین امام و رهبری/  بزرگداشت علامه مصباح یزدی(ره) » را در اخبار قرانی امروز مشاهده کنید .
تاریخ : ۱۳۹۹/۱۰/۱۶- ۱۰:۰۰

«سر خط اخبار و رودیداد های مهم»

_ وداع جانسوز، با یار دیرین امام و رهبری/  بزرگداشت علامه مصباح یزدی(ره)

پیکر عمار انقلاب، و یکی از پشتیبانان حقیقی ولایت فقیه علامه مجاهد، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی(ره)، روز گذشته در میان خیل عظیم مشتاقان، ضمن رعایت توصیه های بهداشتی، از مصلای قم به سمت حرم حضرت معصومه(سلام الله علیها) تشییع شد و پس از اقامه نماز، توسط آیت الله نوری همدانی، در آن مکان مقدس، آرام گرفت.

این فقیه بزرگ، عصرجمعه 12 دی، پس از تحمل یک دوره بیماری، در یکی از بیمارستان های تهران به دیدار حق شتافت.

_ گرامیداشت یاد حاج قاسم؛ همچنان در مجامع مختلف

همزمان با دهه بصیرت و ایام شهادت سردار دل ها، آیین های بزرگداشت، با هدف ترویج مکتب حاج قاسم سلیمانی(رحمه الله علیه) در نقاط مختلف داخل و خارج از کشور برگزار می شود.

از جمله این مراسم، همایش نقش سردار سلیمانی در وحدت مذاهب اسلامی با حضور علمای تشیع و تسنن بود که در مصلای کرمان برپا شد.

_ پایان نخستین جشنواره فرهنگی - هنری "علمدار"

اختتامیه نخستین جشنواره فرهنگی - هنری "علمدار" با رویکرد ترویج مکتب سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد. این آیین روز گذشته با معرفی برترین ها ، به صورت ویدئو کنفرانس در کرمان برگزار شد .

گفتنی است فرهنگیان ، بیش از 8 هزار و 700 اثر و دانش آموزان بیش از 106 هزار و 500 اثر به دبیرخانه ی همایش ارسال کرده بودند . 

_ اختتامیه ی سوگواره شعر آئینی عمود عاشقی

مراسم پایانی سوگواره شعر آئینیِ عمود عاشقی در دانشگاه علامه طباطبائی تهران برگزار شد. از میان 400 اثر ارسالیِ دانشگاهیان با موضوعات اربعین و انتظار، اربعین بی‌سردار، پرستار نینوا سفید پوشان بی‌ادعا، مدافعان راستین حریم ولایت و مقاومت و همدلی مومنانه، دارندگانِ 15 اثر برگزیده ، معرفی و تجلیل شدند .

_  اعتراض به کشتار فجیع کارگران شیعه در پاکستان

پس از کشته شدن 11 معدنچی در منطقه مَچِ ایالت بلوچستان ، بدست تروریست ها واکنش های تند جامعه سیاسی و مذهبی این کشور آغاز شد و تجمع کنندگان در شهرهای مختلف نیز اعلام کردند: فعالیت گروه‌های تکفیری در پاکستان باید متوقف شود .

_ قول مساعد برای تامین واکسن کرونای حجاج

وزیر بهداشت برای تامین واکسن کرونای مورد نیاز زائران حج سال آینده قول مساعد داد.

آقای رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به گفتگو با دکتر نمکی افزود : پس از مذاکره با طرف عربستانی و برقراری مناسک حج 1400، معاینات سلامت زائران آغاز می شود .

_ ورود روحانی کارآفرین به میدان نبرد اقتصادی/ ترویج رسالت طلبگی ایجاد شغل برای جوانان در بجنورد

در حالیکه این روزها بیکاری یکی از معضلات مهم جوانان و خانواده ها شده است، در نقاط مختلف کشور افرادی هستند که برای حل این مشکل پا در عرصه کارآفرینی گذاشته تا برای خود و همنوعانشان شغل ایجاد کنند. یکی از این افراد کارآفرین طلبه ی اهل خراسان شمالی است. 

_ خدمت بی منت به مردم و انقلاب اسلامی / قدردانی از خدمات امام جمعه سابق بافق

در مراسمی از خدمات ۲۵ ساله حجت الاسلام سلیمانی امام جمعه سابق بافق قدردانی و حجت الاسلام رضا سعادت فر به عنوان امام جمعه جدید این شهرستان معرفی شد. چندی پیش حجت الاسلام سلیمانی که خدمتگزاری اش زبانزد خاص و عام است، به دلیل کسالت از این سمت استعفاء داد. 

بیشتر بدانید : 

آرشیو کل اخبار قرانی 

نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha