اخبار «پیشرفت چشمگیر ایران در توان عملیاتیِ پهپاد‌ها در رزمایش امروز در سمنان» را در اخبار ۱۴ امروز پیگیری کنید.
تاریخ : ۱۳۹۹/۱۰/۱۶- ۱۴:۰۰
«سر خط اخبار و رودیداد های مهم»

_ نخستین تمرینِ بزرگ رزم پهپادی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در سمنان

_ نمایش توان پهپادهای رزمی، عملیاتی و شناسایی در شرایطی شبیه شرایط رزم واقعی

_ پیشرفت چشمگیر ایران در توان عملیاتیِ پهپادها

ایران، یکی از قدرتهای جهانی در حوزه هواپیما‌های بدون سرنشین، در این رزمایشِ بزرگ، علاوه بر نمایش توانمندی عملیاتیِ انواع پهپادهایِ رزمی، شناسایی، جنگ الکترونیک، سامانه‌های پهپادیِ نیرو‌های زمینی و پدافندِ هوایی و دریایی ارتش، خود را در شرایطی شبیهِ شرایطِ رزمِ واقعی، محک می زند. 

_ ثبت‌نام مرحله سوم طرح اقدام ملیِ مسکن، از ۱۸ دی آغاز می شود

وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: از پنجشنبه به مدت یک هفته، در ۱۸۳ شهر در ۱۹ استانِ کشور, ثبت نام آغاز می شود. متقاضیان به سامانه tem.mrud.ir مراجعه کنند. همچنین امکان تغییر شهرِ محلِ تقاضا ، برای متقاضیانِ ثبت‌نام شده در مراحل قبلی، فراهم شده است. 

_ اولین مورد کرونای انگلیسی در ایران، کشف شد

به گفته وزیر بهداشت، این بیمار از روز نخست، خود را قرنطینه کرده بود، و رد و نشانی از این ویروس، در نزدیکان وی دیده نشده است. وضع این روزهای کرونا، لب مرز است، و آمارها نشان میدهد: هرگونه عادی انگاری و درک نکردنِ اهمیتِ موضوع، می تواند اوضاع را سخت تر کند.

_ آمار فوتی های کرونایی دورقمی شد

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد از ظهر دیروز تا امروز 6 هزار و 113 بیمار جدید کرونایی در کشور ، شناسایی شدند. در همین مدت 98 نفر از بیماران کرونایی هم فوت کردند. 4 هزار و 829 نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضع شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

_ ادامه احسان و همدلی، در روزهای کرونایی

کار نیکِ بسیجِ کارخانه ها و کارگران، که باتوزیع 100 هزار بسته ی معیشتی بین قشرهای کمتر برخودار و آسیب دیده از کرونا، به یاری آنها شتافتند.
 
سردار رعیتی فر، رئیس سازمانِ بسیجِ کارگران و کارخانجاتِ کشور، در این رزمایش، همچنین از تهیه 100 مجموعه جهیزیه، برای توزیع میان زوج های جوانِ نیازمند، به ارزش تقریبی هر مجموعه، 40 تا 45 میلیون تومان خبر داد.

_ تاکید رئیس جمهور، بر بهبود زمینه های سرمایه گذاری در کشور ؛ ستاد هماهنگی اقتصادی دولت 

رییس جمهور در ستاد هماهنگیِ اقتصادیِ دولت، با بیان اینکه رشدِ سرمایه گذاری در هر کشور، از مهمترین مولفه های توسعه و شکوفاییِ اقتصادی است، بر بهبود زمینه های عمومی و قانونیِ سرمایه گذاری در کشور، و تشویق جذب سرمایه ی خارجی، تاکید کرد.
 
آقای روحانی افزود: باید تلاش کرد، با حذف و اصلاح قوانین و مقرراتِ دست و پا گیر، و اصلاح دیوانسالاریِ آسیب زا ، زمینه جذبِ سرمایه را فراهم، و از این طریق، هم تحریم ها را خنثی، و هم جهشِ تولید و ارتقای شاخص های اقتصادِ مقاومتی را، محقق کرد.
 
رئیس جمهور گفت: باید با ایجاد مشوق های مستقیم و غیرمستقیمِ اقتصادی، و تدوین قوانینِ شفاف در فرآیند اخذِ مجوزها، سهم این مولفه اقتصادی را در کشور، توسعه بخشید.

_ بررسی عللِ آلودگی هوای تهران

کمیسیون های مجلس، روز پرکاری داشتند. اعضای کمیسیونِ کشاورزی و محیط زیست، با حضور مقاماتِ دولتی ، راهداری، و راهنمایی رانندگی، عللِ آلودگی هوای تهران را، بررسی کردند.

_ معرفی دستگاه هایی که قانون هوای پاک را اجرا نکنند

سخنگوی کمیسیون کشاورزی رئیس کمیسیون کشاورزی و محیط زیستِ مجلس می گوید :دستگاه هایی که قانون هوای پاک را اجرا نکنند، به قوه قضائیه معرفی می شوند.

_ بررسی قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری

اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس هم، با معاونان وزیر اقتصاد، مسئولان اتاقهای بازرگانی، و تُجار ، دور یک میز نشستند تا اصلاح قانونِ چگونگی اداره مناطق آزادِ تجاری را ، بررسی کنند.
 
رئیس کمیسیون اقتصادی میگوید: مناطق آزاد باید محور توسعه فعالیت های اقتصادی کشور باشد، و این کار، با اصلاح قانون ، و ساختار و نحوه ی اجرا، عملیاتی می شود. 
کمیسیون تلفیق هم، که مشغولِ بررسیِ بودجه 1400 است. اعضای این کمیسیون، موضوع مالیاتها را، در دستور کار داشتند.

_ چراغ بازار سرمایه، امروز قرمز بود

شاخص کل، با کاهش 24 هزار واحدی، روی رقم 1 میلیون و 350 هزار واحد ایستاد. نخستین معاملاتِ صندوق های کالاییِ کشاورزی، و گواهی سپرده ی خرمای مضافتی هم، در بورس انجام شد.
 
یکی از مزایای این صندوقها، متنوع سازیِ سبد سهامیِ سهامداران است، و باعث کاهش ریسکِ سرمایه گذاری در بازار سرمایه، می شود.

_ آموزش سهامداران، بصورت رایگان در کلاسهای آموزشی برخط ؛ از ۲۰ دی 

خبر دیگر از بورس اینکه سازمان بورس اوراق بهادار تهران با هدف توسعه سواد مالی و آموزش سهامداران، از تاریخ ۲۰ دی در سه سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته بصورت رایگان کلاسهای آموزشی برخط برگزار می‌کند. علاقه مندان به پایگاه اینترنتی تی اِس ایی، دات آی آر (tse.ir) مراجعه کنند.

_ راه اندازی فرآیند تولید غنی سازی اورانیوم 20 درصدی، فقط 24 ساعت زمان بُرد

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: راه اندازی فرآیند تولید غنی سازی اورانیوم 20 درصدی، فقط 24 ساعت زمان بُرد
آقای صالحی در حاشیه مراسم بزرگداشت چهلمین روز شهادت دکتر فخری زاده، گفت: سازمان انرژی اتمی، سوخت لازم برای 5 سال فعالیت رآکتور تحقیقاتی تهران را تامین کرده و این 20 درصد را هم ذخیره خواهد کرد. 
 
آقای صالحی همچنین از نصب بیش از 320 سانتریفیوژ IR2n و فعالیت دو آبشار نصب شده، خبر داد و گفت: تا سه ماه آینده، کار نصب 1000 سانتریفیوژ IR2n به اتمام خواهد رسید.

_ هشدار به اروپایی ها به جای صدور بیانیه به فکر انجام تعهدات خود باشید

اروپا ، به جای صدورِ بیانیه و اعلام نگرانی، به فکرِ عمل به تعهداتِ بر زمین مانده ی خود باشد. سخنگوی دولت در نشست با خبرنگاران گفت: آغاز غنی سازیِ بیست درصدی، طبق مصوبه مجلس و مطابق با بند ۳۶ برجام، انجام شده و ایران، حق خود می داند که اقداماتِ مقتضی را تا وقتی همه طرف ها به تعهدات خود عمل کنند، در پیش بگیرد.
 
آقای ربیعی افزود: در آستانه سال ۱۴۰۰ ، نشانه های شکستِ سیاستِ فشار حداکثری امریکا، در حال آشکار شدن است. 

_ ایران، از خون حاج قاسم، نمیگذرد

وزیر اطلاعات با حضور در گلزار شهدای کرمان، به مقام شامخ شهید سلیمانی و همرزمش، شهید پورجعفری ادای احترام کرد و گفت: دشمن مطمئن باشد، اقدام تروریستی اش، بی پاسخ نخواهد ماند.
 
همچنین امروز رئیس نهادِ نمایندگیِ رهبر معظم انقلاب در دانشگاه های کشور ، و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، با حضور در گلزار شهدای کرمان، به مقام شامخ شهیدانِ اسلام، ادای احترام کردند.
 
در تهران هم، در مراسمی که به همت معاونت فرهنگی - هنریِ سپاه برگزار شده بود، نماینده ولی فقیه در سپاه، با اشاره به ویژگی عبد بودن و خدا محوریِ سردار سلیمانی، او را یکی از تربیت شدگان در مکتب امام خمینی و مقام معظم رهبری خواند. اقای حاجی صادقی گفت: مکتب حاج قاسم ، مکتب سربازی ، بندگی خدا، جهاد، و مقاومت است.
 
سردار حجازی، جانشین نیروی قدس سپاه پاسداران هم، با اشاره به تلاشهای رژیم صهیونیستی و برخی دیگر، برای ایجاد بحران در منطقه، تاکید کرد: نیروهای سپاه ، آماده و هوشیارند، و دشمن مراقب باشد با ایجادِ تشنج و بحران سازی ، خود را به دردسر نیاندازد.
 

_ یادبود فرماندهان شهید سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در کشورهای منطقه 

مراسم یادبود فرماندهان شهید سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس همچنان در کشورهای مختلف منطقه درحال برگزاری است.
 
شرکت کنندگان در مراسم بزرگداشت در استان نینوا و شهر موصل عراق خواستار اخراج نیروهای آمریکایی و مجازات عاملان ترور فرماندهان شهید در دادگاههای بین المللی شدند.
 
در سوریه هم هزاران نفر از اهالی شهرهای حمص و ادلب و حلب و حماه و همچنین نیروهای دفاع محلی، یاد و خاطره حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشتند.
 
نیروهای وابسته به تشکلهای دفاع محلی استان حماه هم به رسم وفاداری به فرمانده محبوب خود، به نام تیپهای القاسم نامگذاری شدند و رژه رفتند .
 
در غزه هم همایش فرهنگی با حضور سران مقاومت و نخبگان فلسطینی برگزار شد. فلسطینیان در این همایش بر ادامه راه مقاومت از تهران تا یمن تاکید کردند و نامه زینب سلیمانی به مردم فلسطین هم قرائت شد. 
 
در لبنان هم ، سید هاشم صفی الدین رئیس شورای اجرایی حزب الله تاکید کرد ، شهید حاج قاسم سلیمانی حلقه تحکیم بخش مقاومت در بین ادیان و مذاهب مختلف و اصلی ترین عامل رهایی منطقه از شر تروریست های امریکایی – صهیونیستی – سعودی بود.

_ بزرگداشت آیت الله مصباح؛ قم

مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله مصباح یزدی، فقیه و استاد برجسته حوزه علمیه، از سوی رهبر معظم انقلاب در شبستان حرم حضرت فاطمه معصومه (س) و با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی مسئول دفتر رهبر انقلاب، برگزار شد.
 
آیت الله خاتمی عضو مجلس خبرگان، در این مراسم ، با تاکید بر جهاد علمی و عملی آیت الله محمد تقی مصباح یزدی در راه اندازی موسسات آموزشی، پژوهشی و دوره‌های مختلف علمی برای طلاب و علاقه‌مندان علوم دینی و اسلامی گفت: تمام این تلاش‌ها ، جلوه‌هایی از تکلیف مداری و حضور انقلابی در عرصه علمی بود. 

_ جایزه ادبی جلال آل احمد/ معرفی برگزیدگان سیزدهمین جایزه ادبی

برگزیدگان سیزدهمین جایزه ادبیِ جلال آل احمد، معرفی شدند.
اورادِ نیمروز به قلم منصور علی مرادی، تاریخ بدن در ادبیات: اثر مهدی زرقانی و روایت شناسیِ درام: اثر پرستو محبی، از جمله کتاب های برگزیده ی این جایزه ادبی بودند.
 
بگفته دبیر جشنواره، در بخش داستانِ کوتاه، به دلیل اینکه آثار رسیده، فاقد توجیه فنی و حرفه ای بود، داوران، هیچ اثری را انتخاب نکردند.
 
برای افراد برگزیده، 150 میلیون تومان و افراد شایسته قدردانی: 30 میلیون تومان، جایزه در نظر گرفته شده بود. در بخشهای داستان و رمان: 820 اثر، داستان کوتاه: 342 اثر ، نقد ادبی : 76 اثر و مستندنگاری: 474 اثر به دبیرخانه ارسال شده بود. جایزه ادبی جلال آل احمد، مهمترین و معتبرترین جایزه ادبیِ کشور، در زمینه داستان و روایت است. 

_ انتصاب مدیرعامل جدیدِ مجموعه کشت و صنعتِ مُغان

سخنگوی قوه قضائیه، از انتصاب مدیرعامل جدیدِ مجموعه کشت و صنعتِ مُغان خبر داد و گفت: تخلفاتِ مدیرِ وقتِ سازمان خصوصی، در واگذاری این مجموعه، در حال رسیدگی است.

_ رسیدگی به بخش دومِ پرونده اکبر طبری 

آقای اسماعیلی در نشست خبری با اصحاب رسانه، از رسیدگی به بخش دومِ پرونده اکبر طبری هم خبر داد و گفت:​ افرادِ دیگری در داخل دستگاه قضا، در بازداشت به سر می برند و پرونده ها، در حال رسیدگی است.
 
_ تکذیب ادعاها در فضای مجازی درباره حکم «مهدی جهانگیری» 
سخنگوی قوه قضائیه، ادعاهای مطرح شده در فضای مجازی درباره حکم «مهدی جهانگیری» را هم، تکذیب کرد و گفت:​ دادگاه تجدید نظر، هنوز حکمی صادر نکرده است.
 
آقای اسماعیلی با بیان اینکه تاکنون حدود 6 هزار نفر از مسئولان، فهرست دارایی خود را، در سامانه ثبتِ اموالِ مسئولان ثبت کرده اند، گفت: بیشترین استقبال مربوط به دستگاه قضایی، مجلس شورای اسلامی، و شورای نگهبان بوده است.
 
سخنگوی دستگاه قضا همچنین از تنظیمِ 312 هزار قراردادِ وکالت، در سامانه ثبت قرادادها، خبر داد. . باصدا سخنگوی دستگاه قضا از ارجاع پرونده حادثه هواپیمای اوکراینی، به دادسرای نظامی، تا پایان ماه جاری هم، خبر داد.

_ آبرسانی به ۱۳۷ روستا در استانهای مرکزی و فارس

با طرح های امروز که در ادامه پویش الف به ایران به بهره برداری رسید ۱۶۰ هزار نفر از روستایی ها در این دو استان, از آب شرب پایدار بهره مند شدند.
 
براساس آمارهایی که وزیر نیرو داده است، از ابتدای سال 99 تاکنون, 195 طرح بزرگ در صنعت آب، برق و فاضلاب, افتتاح شده است. وزیر نیرو هم از اجرای سه پروژه ساز و کاری این هفته گفت و برنامه های این وزارتخونه تا پایان سال.

_ گام اساسی برای صادرات سیب آذربایجان‌غربی

بزرگترین واحد بسته بندی و سورتینگ سیب کشور با سرمایه گذاری 10 میلیون دلاری در ارومیه راه اندازی شد.
وزیر جهادکشاورزی در بازدید از سه واحد تولیدی و کشاورزی آذربایجان غربی گفت: نبود دسته بندی و بسته بندی مناسب، یکی از مهمترین مشکلات صادرات محصولات کشاورزی به خصوص سیب بود که با راه اندازی این واحد مجهز در ارومیه ، این مشکل مرتفع میشود.
اقای خاوازی گفت: در کنار اعمال سیاست‌های تشویقی به صادرکنندگان این بخش، تلاش می‌شود مشکل پیمان ارزی و عدم هماهنگی بین دستگاهی با وزارت صمت نیز برطرف شود.
 
بهره برداری از طرح‌های آموزشی و پرورشی سپهبد شهید سلیمانی در استان‌های خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، سیستان و بلوچستان، خوزستان و کرمان بصورت متمرکز از مشهد، هم از برنامه‌های سفر حاجی میرزایی به خراسان رضوی است.

_ نوغان تا فرش ابریشمی

ابریشم که تولیدش ریشه در روستا دارد و محصولاتش در فروشگاه های خارجی رخ می نماید. این صنعت پرسابقه که متناسب با اقلیم و ساخت صنعت کشور است ، چندی است به علت کم توجهی و کم محلی، دست به گریبان مشکلاتی شده. مشکلاتی که همه حلقه های زنجیره تولید از نوغانداری تا فرش بافی را تحت تاثیر خود قرار داده و راه ابریشم را ناهموار کرده. 

_ کارگروه رفع موانع تولید / توسعه کشور با صنعت نفت و گاز

برداشت از میدانهای مشترک، افزایش تولید، صادرات محصولات پتروشیمی و فرآورده های نفتی، توسعه فناوری، تقویتِ ساخت داخل، و حمایت از شرکت های دانش بنیان، گزارش داد.
 
معاون اول رئیس جمهور هم از لزوم شکل گیری توسعه کشور، پیرامون صنعت نفت، گاز، و پتروشیمی، سخن گفت. آقای جهانگیری از وزارت نفت خواست: موانع اصلیِ پیش روی جهش تولید را، احصاء کنند، تا تصمیمات لازم برای رفع انها، اتخاذ شود.

_ ادامه رکوردزنی کرونای انگلیسی

کرونای جدید ، انگلیس را دوباره به قرنطینه برد. با جابجایی دوباره رکورد مبتلایان ، نخست وزیر انگلیس، باردیگر قرنطینه سراسری اعلام کرد . وزارت بهداشت انگلیس اعلام کرده در24 ساعت گذشته تعداد مبتلاین به رقم بی سابقه حدود 60 هزار نفر رسیده . 

_ قرنطینه سراسری در انگلیس با افزایش ابتلا به کرونا

نخست وزیر انگلیس، ویروس کرونا به سرعت درحال گسترش است .  

_ کرونای انگلیسی به نیویورک هم رسیده

مسولان این ایالت از ثبت اولین مورد ابتلا به کرونای انگلیسی خبر دادند. این درحالیست که دو کشور امریکا و انگلیس از نظر تعداد مبتلایان در جهان اول و دوم هستند .
 
در امریکا در 24 ساعت گذشته حدود دو هزار نفر فوت کردند. شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داده موارد ابتلا به کرونا در امریکا حدود چهارصد درصد افزایش یافته است .
 
سی ان ان با بسیار وحشتناک خواندن اوضاع افزوده میانگین هفتگی مرگ ناشی از ابتلا به کرونا هم در امریکا رکورد زده. اما همزمان با افزایش شک و ترددیدها درباره موثر بودن واکسن های کرونای تولید امریکا یک داروساز در ویسکانسین به اتهام از بین بردن واکسن های کرونا محاکمه شد.
 
این فرد متهم است که 500 واحد از واکسن کرونا را نابود کرده است. وی در توجیه عمل خود در دادگاه گفت معتقد است که این واکسن ها ایمن نیستند و سبب ایجاد جهش در دی ان ای افراد می شوند . اداره امور پزشکی اروپا هم اعلام کرد در نشست دیروز خود نتوانست درباره تایید واکسن مودرنای تولید امریکا به تصمیم برسد .

_ فشار ترامپ به رئیس مجلسِ سنا در تایید نکردنِ نتیجه انتخابات

در آستانه جلسه فردای کنگره، برای تایید نهایی آرایِ الکترالِ انتخاباتِ ریاست جمهوری امریکا ،​ فشارهای ترامپ بر مایک پنس، معاونش، که رئیس تشریفاتیِ مجلسِ سنا هم هست، برای تایید نکردنِ نتیجه انتخابات، ادامه دارد. 
پیش از این هم، 12 نفر از نمایندگان جمهوری خواه، خواستار آن شده بودند، که نتایج انتخابات ریاست جمهوری این کشور، ابطال شود.
 
موضوعی که انتقال قدرت در امریکا را، با ابهامات فراوانی رو به رو کرده. رئیس جمهور آمریکا هم که به ایالت جورجیا رفته، در جمع هواردارانش گفت، اصلا امکان شکست ما در جورجیا وجود نداشت، ولی انتخابات، توام با تقلب برگزار شد.
 
ترامپ، با بیان اینکه هر طور حساب شود، پیروز انتخابات است گفت: انتخابات ما فاسد بود، و امکان ندارد که من در انتخابات ایالت جورجیا، شکست خورده باشم.
ترامپ افزود تا اخرین نفس ، برای برگرداندن نتیجه ، مبارزه می کند. جورجیا همان ایالتی است که اخیرا، گفتگوی تلفنیِ ترامپ با مقام این ایالت برای تغییر آرا به نفع او، به رسانه ها درز پیدا کرده است.
 
همچنین در آستانه تظاهراتِ فردایِ هواداران ترامپ در واشنگتن دی سی ،گارد ملی، فعال شده است. قرار است تمامی نیروهای پلیسِ این شهر، برای مقابله با این اعتراضات، حضور پیدا کنند.
 
ترامپ همچنین در آستانه برگزاری دور دومِ انتخاباتِ مجلسِ سنا که فرداست، از هوادارانش خواسته: با رای دادن به نامزد جمهوری خواه، مانع از قدرتِ مطلقِ دموکرات ها شوند. او گفت، فردا، و بعد از انداختن رای خود در صندوق، مطمئن شوید که آرایتان شمرده شود.
 
در طرف دیگرِ ماجرا، بایدن برای پیروزی نامزدهای حزبش، در سفرهای انتخاباتی است. فردا قرار است مجلسِ نمایندگان و سنا، نتیجه آرای الکترالِ انتخابات ریاست جمهوری را، بررسی و تایید کنند، و فرد پیروز، به طور رسمی معرفی شود. 

_ شناور کره ای، باید خسارت بپردازد

دبیر انجمن کشتیرانیِ ایران، با اشاره به علت توقیفِ شناورِ کره ای - یعنی آلودگیِ زیست محیطی و نقضِ پیاپیِ قوانینِ زیست محیطیِ دریا - گفته: کره باید خسارتِ وارد شده به محیط زیستِ خلیج فارس را، بپردازد.
 
شناور کره جنوبی حامل بیش از هفت هزار تُن اِتانول، از مبدأ بندر الجُبِیلِ عربستان، دیروز در آب های خلیج فارس، توقیف شد. سخنگوی وزارت خارجه کره جنوبی، از سفر هیأتی به ایران، برای آزادیِ نفتکشِ توقیفی خبر داده .
 
اقای ربیعی سخنگوی دولت با اشاره به اتهامات کره جنوبی درباره ایران گفت : اگر کسی گروگانگیر باشد، دولت کره جنوبی است که به بهانه واهی میلیاردها دلار از منابع ما را گروگان گرفته است. طبق اعلام کره ای ها، 9 میلیارد دلار از پول ایران در این کشور مسدود است. 

_ تدوین اساسنامه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک

ماموریت یکماهه شورای عالی انقلاب فرهنگی به وزارت آموزش و پرورش و شورای تخصصی تحول و نوسازی آموزشی برای تدوین اساسنامه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک.
 
بگفته دبیر شورا، این ماموریت پیرو تصویب کلیات ساماندهی امور مربوط به مهدهای کودک در جلسات قبلی شورای عالی انقلاب فرهنگی است. اقای عاملی گفته، هدف از تشکیل سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، تصدی‌گری در حوزه تعلیم و تربیت نیست، بلکه پر کردن کردن خلاءهای موجود در این حوزه است. 

_ کشتار معدنچیان در پاکستان/ داعش مسئولیت حمله را بر عهده گرفت

ادامه واکنش ها به کشته شدن 11 معدنچیِ ایالتِ بلوچستانِ پاکستان، به دست تروریستها.  بعد از رئیس جمهور ، نخست وزیر، و دیگر گروههای سیاسی و مذهبی پاکستان ، وزارت خارجه ی افغانستان هم، با اشاره به اینکه هفت نفر از معدنچیان، افغانستانی بودند، این حمله را، محکوم کردند. این افراد، کارگران شیعه بودند، که در راه معدن، اسیر شدند، و به شهادت رسیدند. داعش، مسئولیت حمله را برعهده گرفته. 

_ جاری شدن سیلاب در پایتخت بولیوی؛ جان باختن 4 نفر

سیلابِ ویرانگر، در مرکز آمریکای جنوبی. بگفته مسئولان بولیوی، جاری شدن سیلاب در خیابان های سُوکره، پایتختِ این کشور، جان دست کم 4 نفر را، گرفته است. 

_ شکار ممنوع! حفاظت از حیات وحش در خراسان شمالی

خراسان شمالی، مجموعه ای از حیات وحش در کشور دارد، که زیستگاه گونه های مختلفی از درندگان، پرندگان، و خزندگان است. قوچ و میشِ اوریال ، از گونه هایی ست که در این زیستگاه، وجود دارند. محیط بانان تلاش می کنند در این فصل، که زمان جفت یابیِ قوچ های اوریال است، از آنها در برابر شکارچیان، محافظت کنند. 

_ میز اقتصاد امروز ؛ ۱۶ دی

در میز اقتصاد امروز مورد تخصیص ارز 4200 تومانی صحبت می کنیم. به اسم مردم، به کام واسطه ها. 
 
 

بیشتر بدانید:

آرشیو کل اخبار ساعت 14 (نیمروزی شبکه یک) 

نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha