اخبار « تحویل اتوبوس و مینی بوس ایرانی، به شهرداری ها » را در اخبار بامدادی پیگیری کنید .
تاریخ : ۱۳۹۹/۱۰/۱۷- ۰۹:۰۰
«سر خط ا خبار و رودیداد های مهم»

_ تحویل اتوبوس و مینی بوس ایرانی، به شهرداری ها

گروه صنعتی ایران‌خودرو، ۳۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس، به شهرداری ها تحویل داد. ایران خوردو دیزل همچنین، ساختِ 400 دستگاه اتوبوس، برای شهرهای تهران، مشهد، همدان، و کرمان را در دست دارد .نمایندگان مجلس می گویند: برای حمایتِ مالی و تضمین خریدِ این محصولات، اقداماتی انجام خواهند داد.

_ دومین روزِ رزمایش پهپادیِ ارتش

دومین روزِ رزمایش پهپادیِ ارتش، از دقایقی دیگر، در منطقهء عمومیِ رزمایش، آغاز می شود. 

اجرای عملیات های رزمیِ پهپادی، شاملِ رهگیریِ هوایی، و انهدامِ اهدافِ هوایی، با استفاده از موشکِ هوا به ‌هوا، انهدامِ اهدافِ زمینی با استفاده از بمب ها و موشک های نقطه ‌زن، و همچنین بکارگیریِ گستردهء پهپادهای انتحاری، از جمله تمرین های دومین روزِ این رزمایش خواهد بود.

مشارکتِ یگان های پهپادیِ درگیرِ رزمایش، از سایر نقاط کشور، و همزمان،، پایش، و رصدِ مرزهای زمینی، هوایی و دریایی، از دیگر اقدامات مهمِ این تمرین بزرگ است.

 

_ مشکل فنی علت توقیف کشتی کره ای

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: مشکل کشتیِ کره ایِ توقیف شده در آبهای خلیج فارس، کاملاً فنی است.

آقای خطیب زاده گفت: جمهوری اسلامی ایران، مانند همهء کشورها، نسبت به حفظ، و حمایت از محیط زیستِ دریایی، حساسیتِ کامل دارد، و با موارد نقضِ آن، طبق قانون،، برخورد می کند. سخنگوی وزارت امور خارجه، دولت کره را به برخوردِ منطقی، و مسئولانه با این موضوع ترغیب کرد و گفت: سازمان بنادر و دریانوردیِ ایران، بصورت حرفه ای، پیگیرِ کمک های لازم به کشتی، و خدمهء آن است.

آقای خطیب زاده، با رد هرگونه توافقِ ایران و کره ، برای سفرِ هیئت کره ای به تهران گفت: سفرِ قائم مقام وزیرِ خارجهء کره به ایران، که در آینده ای نزدیک انجام خواهد شد، ارتباطی با این موضوع ندارد.

دبیر انجمن کشتیرانیِ ایران هم گفت: کره جنوبی، به علت آلودگیِ زیست محیطی در خلیج فارس، باید، خسارت پرداخت کند. کشتی کره جنوبی، چند روز پیش، با بیش از هفت هزار تُن اِتانول، از مبدأ عربستان به سمت هند در حرکت بود، که به علت آلودگیِ زیست محیطی، و نقضِ پیاپیِ قوانینِ زیست محیطیِ دریا، در آبهای خلیج فارس توقیف شد. 

 

_ شمار فوتی های کرونا در کشور، دو رقمی شد / امار فوتی های کرونا در اصفهان به صفر رسید

_ قرنطینه کامل مورد کرونای انگلیسی در ایران

شمار فوتی های کرونا در کشور، دو رقمی شد و به زیر 100 نفر رسید. آمار کرونا همچنان نزولی است، و دیروز عدد 98 نفر را ، برای فوتی ها ثبت کرد. رییس دانشگاه اصفهان هم گفته، امار فوتی های کرونا، در چند شهرِ این استان، به صفر رسیده است.

اما، کرونای انگلیسی نیز، که به ایران رسیده، سریعا تحت کنترل قرار گرفته ، و موردشناساییِ شده در قرنطینه کامل است و مورد دیگری، شناسایی نشده است.

_ پیش پرداخت خرید واکسنِ کووَکس، واریز شد

خبر دیگر اینکه، هنوز هیچ واکسن خارجی، وارد کشور نشده، اما رئیس کل بانک مرکزی گفته، دیروز، پیش پرداختِ خریدِ حدود 17 میلیون دوز واکسنِ کووَکس، از طرف دو بانک واریز شده است، و چند هفتهء دیگر واردِ کشور می شود. 

_ نظارت میدانیِ رییس مجلس در چهارمحال و بختیاری

نظارت میدانیِ رییس مجلس به ایستگاه استان چهارمحال و بختیاری رسید.

رییس مجلس شورای اسلامی، دقایقی قبل وارد فرودگاه شهرکرد شد. دکتر قالیباف در نخستین روز از سفرِ خود به چهارمحال و بختیاری، پای در دلِ و مشکلات مردمِ شهرستانهای کوهرنگ، اردل، لردگان و بن خواهد نشست.

بازدید از طرح های صنعتی و طرح انتقال آبِ بن به بروجن از دیگربرنامه های سفر آقای قالیباف است. در این سفر روسای کمیسیون های کشاورزی، انرژی و عمران و جمعی از نمایندگان مجلس وی را همراهی می کنند. 

_ شهید سلیمانی در تمام ابعاد زندگی، مرد عمل بود

رئیس مجلس شورای اسلامی، در برنامه «مرد میدانِ» شبکه سه گفت: شهید سلیمانی در تمام ابعاد زندگی، مرد عمل بود. 

دکتر قالیباف به به اشغال 80 درصدیِ خاک سوریه توسط تروریستها، و تنگ شدنِ حلقهء محاصرهء دمشق و رسیدن آنها به نزدیکی کاخ ریاست جمهوریِ بشار اسد اشاره کرد و گفت: حاج قاسم حتی در این شرایط هم، در سوریه بود ، و میگفت: یا شهید، و یا پیروز می شویم، که البته، به هر دو رسید.

رئیس مجلس تاکید کرد: سلیمانی بدلیل اینکه، آیندهء عزتمندانه ملت ایران را بخوبی می دید، شجاعانه و بیدغدغه،، و با تمام باور،، اطاعت از ولایت را در میدان، نشان داد. 

_ تصمیم به کاهش تولید نفت

بیست و سه کشورِ عضو اوپک، و غیر اوپک، تصمیم گرفتند، در دو ماه آینده، تولید نفت کاهش یابد.

وزیران نفت و انرژیِ این کشورها در نشست مجازیِ خود، ضمن ارائهء مجوزِ افزایشِ 75 هزار بشکه ایِ تولید به روسیه و قزاقستان، برای مصارف داخلی، بر سر رقمِ کاهش تولید روزانهء ۷ میلیون و ۱۲۵ هزار بشکه نفت در فوریه، و ۷ میلیون و ۵۰ هزار بشکه نفت درمارس، به توافق رسیدند. اجلاس بعدیِ اوپک قرار است، دو ماه دیگر برگزار شود. 

_ عقب نشینیِ رژیم سعودی، از مواضع ضد قطری

عقب نشینیِ رژیم سعودی، از مواضع ضد قطری، و ازسرگیریِ روابط با این کشور، واکنش های مختلفی را در منطقه و جهان، درپی داشت.

در چهل و یکمین نشستِ شورای همکاری خلیج فارس، در شهرِ العَلایِ عربستان، ولیعهدِ سعودی، پس از حدود سه سال، قطعِ رابطه با قطر، مجبور به پذیرشِ بازگشاییِ مرزهای زمینی، هوایی و دریاییِ دو کشور شد.

وزیر امور خارجه کشورمان با تبریک به قطر، بدلیلِ نتیجه بخش بودنِ مقاومت های این کشور در برابر فشار، و ارعاب نوشت: به دیگر همسایگانِ عربمان هم می گویم:‌ ایران، نه دشمن است، و نه تهدید.

آقای ظریف ، خطاب به کشور های عرب منطقه تأکید کرد: سپرِ بلای دیگران شدن، کافی است بویژه آنکه، پشتیبانِ مسئولیت- ناپذیرِ شما، روزهای پایانیِ زمامداریش را می گذراند. 

_ خروج بیش از، نیمی از نظامیان آمریکا، از عراق، در روزهای آینده

نخست وزیر عراق، از خروج بیش از، نیمی از نظامیان آمریکا، از این کشور، در روزهای آینده، خبر داد. 

مصطفی الکاظمی، در سخنرانی تلویزیونی، ضمن حمایت از تقویت ارتشِ عراق گفت: فقط چند صد نظامیِ آمریکایی، که مأموریت آموزشی و پشتیبانیِ فنی دارند، در عراق باقی می​ مانند.

همزمان در مراسمی به میزبانیِ حشد الشعبی، دولتمردان عراقی، با بزرگداشتِ یاد و خاطرهء سردار سلیمانی، و ابومهدی المهندس، بر لزوم دسترسی به حاکمیت کامل در عراق، تاکید کردند.

_ اخراج نظامیان امریکا را، تنها راه حلِ مشکلات داخلی عراق

کردهای فیلیِ عراق، هم در مراسمی با گرامیداشتِ یاد سردارانِ شهیدِ مقاومت، عملی شدنِ مصوبهء مجلسِ عراق، در اخراج نظامیان آمریکا را، تنها راه حلِ مشکلات داخلی عراق دانستند. 

_ رونمایی  از سردیس سیدالشهدای محور مقاومت در بیروت

در بیروت پایتخت لبنان هم، سردیس سیدالشهدای محور مقاومت، سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، در خیابانی به نام سردار رونمایی شد.

- خدمات ناشناختهء شهیدِ هسته ای و دفاعی

کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم کشورمان، نزد سازمان های بین المللی در وین،گفت: خدمات شهید دکتر فخری زاده، در حوزه های دفاعی و هسته ای، شاید به این زودی ها، به جامعه شناسانده نشود. 

_ تاکید تخت روانچی بر خنثی سازیِ تحریم های آمریکا

سفیر و نماینده دائمِ جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، با اشاره به آغاز غنی سازیِ ۲۰ درصدی گفت: دولت ایران، برای خنثی سازیِ تحریم های غیرقانونیِ آمریکا، بر توانایی های داخلی، متمرکز است. 

 

_ اعلام نتایج پذیرش،  کارشناسی ارشدِ بدون آزمون

نتایج نهاییِ پذیرش، در دورهء کارشناسی ارشدِ بدون آزمون دانشگاه‎ها و موسسات آموزش عالی، و دانشگاه آزاد اعلام شد. نتایج نهاییِ رشته- محل های آزمون سراسریِ با آزمون هم، تا پایان دی اعلام خواهد شد.

 

_ آخرین مهلت ارسال فیلم های جشنواره فجر؛ 20 دی 

فیلم سازان متقاضیِ شرکت در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر تا شنبه، 20 دی فرصت دارند، نسخهء نهاییِ فیلم های خود را به دبیرخانهء جشنواره ارسال کنند. به گفتهء دبیر جشنواره, تا کنون، 110 فیلم ارسال شده ، که برای بررسی، بازبینی خواهد شد.

_ رانش زمین در ایتالیا

رانش زمین در ایتالیا، یک هتل را در شمال این کشور تخریب کرد. این هتل، به علت شیوع کرونا و قرنطینه، تعطیل، و در زمان وقوع حادثه، فقط 7 نفر داخل آن بوده اند، که توانستند، سالم از محل خارج شوند. 

_ مرگ دو نفر در نروژ ، پس از تزریقِ واکسن کرونایِ فایزرِ آمریکا 

آژانس داروییِ نروژ، از مرگ دو نفر در این کشور ، پس از تزریقِ واکسن ضد کرونایِ شرکت فایزرِ آمریکا خبر داد. 

آژانس دارویی نروژ اعلام کرد: این دو نفرِ ساکنِ خانهء سالمندان، پس از تزریق واکسن آمریکاییِ ضد کرونای فایزر، جان خود را از دست دادند. یک نفر هم، در سرزمینهای اشغالی، دو ساعت پس از تزریقِ واکسن،که رژیم صهیونیستی از امریکا خریداری کرده، دچار حمله قلبی شده و جان خود را از دست داد.

کابینهء آلمان نیز، برای بررسیِ کمبود واکسن کرونا در این کشور، نشست اضطراری برگزار کرد. نخست وزیر کانادا هم گفته، مثل همهء کانادایی ها، از توزیعِ به موقع، و مناسب واکسن کرونا در این کشور ناامید شده است.

هزاران نفر از کارکنان بخش بهداشت آمریکا هم، از بیم عوارض جانبی، حاضر نیستند واکسن کرونا دریافت کنند. تأیید واکسن فایزر ، از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، در حالی انجام شد، که مقامات بهداشتی هشدار داده بودند، بررسی های لازم، بر روی این واکسن، هنوز به اتمام، نرسیده است. 

_ رکورد شکنی کرونا در انگلیس/ تلفات بالای کرونا در ایتالیا

در انگلیس با شناسایی بیش از 60 هزار مبتلای جدید در شبانه روز گذشته ، رکورد نگران کنندهء دیگری، در این کشور به ثبت رسیده است . 

- بانوی کارآفرین

گزارشِ پایانیِ امروز، درباره بانوی کارآفرینی است که، توکل و پشتکار رو، کلیدِ حلِ مشکلاتش، و رمزِ موفقیت، برای حرکت و پیشرفت، میدونه.

 

بیشتر بدانید: 

آرشیو کل اخبار بامدادی 

نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha