« راز تخفیف های نجومی برخی فروشگاه های زنجیره ای » را در در میز اقتصاد امروز پیگیر باشید.
تاریخ : ۱۳۹۹/۱۰/۱۷- ۱۴:۰۱
«سر خط اخبار و رودیداد های مهم»

 

_ موضع ایران درباره برجام، قابل تغییر نیست

رئیس جمهور: اگر آمریکا به همه تعهدات خود عمل کرد، ایران هم به تعهداتش بر می گردد.

رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت از همکاری های دولت و مجلس برای تامین کالاهای اساسی و لایحه بودجه سال آینده گفت و اعلام کرد: دولت از اصلاح و پیشنهادهای مجلس برای تغییر بودجه به نفع مردم، استقبال می کند و این حقِ مجلس است، اما نمایندگان در بررسی های خود، شاکله اصلی بودجه 1400 را حفظ کنند.

رئیس جمهور با اشاره به جلسات کمیسیون تلفیق و پیشنهاد هایی که درباره حذف ارز ترجیحی، مطرح شده،گفت: اینکه عده ای از ارز 4200 تومانی، سوء استفاده کردند دلیل نمی‌شود که کل این تصمیم کنار گذاشته شود.

آقای روحانی گفت: رسانه ای شدن برخی مصوبات کمیسیون ممکن است در بازار اثر بگذارد درحالی که این مصوبات برای نهایی شدن، نیاز به تصویب در صحن مجلس و تائید شورای نگهبان دارد. رئیس جمهور در این جلسه، از نهایی شدن پرداخت دیه به جانباختگان حادثه هواپیمای اکراینی بدون در نظر گرفتن تفاوتی در ملیت و تابعیت آنها هم خبر داد.

آقای روحانی یک بار دیگر تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران وقتی، به تعهداتش در برجام برمی گردد که طرف های مقابل، تعهداتشان را کامل اجرا کنند.

در حاشیه نشست امروزِ هیئت دولت، رئیس دفتر رئیس جمهور خبر داد: برای نظارتِ بیشترِ دولت بر بخشهای دولتی و خصوصی در کنترل قیمت ها، یکشنبه، ستاد اقتصادی، دلیلِ اختلافِ زیادِ قیمت تولید را با بازار، بررسی می کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در سومین سفرِ نظارت میدانی، وارد شهرکرد مرکز چهارمَحال و بختیاری شد. آقای قالیباف در این سفر دو روزه، به شهرستان‌های کوهرنگ، اردل، لُردگان و بِن سفر می‌کند. بازدید از طرح های صنعتی و طرح انتقال آب بِن به بُروجِن و شرکت در شورای اداری استان از دیگربرنامه های سفر آقای قالیباف است.

_ تعرفه ی جرایم رانندگی، سال آینده 5 درصد افزایش می یابد

اعضای کمیسیون تلفیق مجلس،​ بندهای دیگری از بخش درآمدی بودجه سال آینده را تصویب کردند. سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت: با رای موافق اعضاء، تعرفه ی جرایم رانندگی، سال آینده 5 درصد افزایش می یابد.

آقای زارع گفت: قرار است منابع حاصل از این افزایش برای معلولان، معلولان شدید و ضایعات نخاعیِ ناشی از تصادفات رانندگی هزینه شود.

_ افزایش تعرفه ورود گوشی ها و تبلت های بالاتر از 600 دلار 

کمیسیون تلفیق همچنین مصوب کرد تعرفه ورود گوشی ها و تبلت های بالاتر از 600 دلار از 6 به 12 درصد افزایش یابد. بر اساس تصویب کمیسیون تلفیق، ​از محل کاهش دو درصدیِ هزینه های شرکت های دولتی سود ده، دو درصد به منابع بودجه عمومی کشور اضافه شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت: در مصوبه دیگری؛ افرادی که اقساط باقیمانده ی جرایم غیبتِ بیش از 8 سالِ خدمتِ وظیفه خود را تا پایان سال 1400 پرداخت نکنند، غایب محسوب شده و باید به خدمتِ وظیفه، اعزام شوند. 

_ رهبر معظم انقلاب اسلامی در سالروز قیام 19 دیِ به صورت تلویزیونی با مردم قم سخن خواهند گفت

رهبر معظم انقلاب اسلامی در سالروز قیام 19 دیِ مردم قم علیه رژیم ستمشاهی، به صورت تلویزیونی با مردم قم سخن خواهند گفت.

این سخنرانی ساعت 11 روز جمعه 19 دیِ 1399 به صورت زنده از شبکه‌های تلویزیونیِ یک و خبر، و رادیو ایران پخش خواهد شد. سخنرانی رهبر انقلاب اسلامی در سالروز قیام 19 دی، هر سال با حضور هزاران نفر از مردم قم در حسینیه امام خمینی برگزار می‌شد که امسال به علت شیوع ویروس کرونا، بدون حضور جمعیت و به صورت تلویزیونی انجام خواهد شد. 

_ رونمایی از پهپادهای ضد رادار و بمب افکن های عمودپرواز، در دومین روزِ رزمِ پهپادی ارتش

_ پهپادِ آرش، پنهان از رصدِ دشمن، هر هدفِ زمینی و هوایی را منهدم می کند

در عملیاتهای امروز، شلیک پهپاد بومیِ آرش با قابلیت مخفی ماندن از سامانه های شناسایی دشمن، از نقاط عطف این رزمایش بود.

نمایش عملیات بمب افکن های عمود پرواز و شلیک موشکِ پهپادیِ آذرخش که اهداف پرنده کوچک را در ارتفاع بسیار زیاد می تواند هدف قرار دهد، هم از دیگر توانمندیهای نوین ارتش در عرصه پرنده های عملیاتی بود. 

_ آمار شیوع کرونا همچنان رو به کاهش

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد: شمار جانباختگان امروز با فاصله نسبت به دیروز در مسیر کاهشی به 82 نفر رسید. بیماران تحت مراقبت های ویژه هم به 4 هزار و 780 نفر کاهش یافت. از ظهر دیروز تا امروز 6 هزار و 283 بیمار جدید کرونایی در کشور ، شناسایی شدند.

_ کاهش جانباختگان کرونا در نتیجه طرح موفق شهید سلیمانی

شمار جانباختگان کرونا پس از حدود هفت ماه در مسیر کاهشی 2 رقمی شده. آماری که بنا به ارزیابی وزارت بهداشت نتیجه طرح موفق محله محور شهید سلیمانی و همراهی مردم است.

البته مسئولان هشدار می دهند کوچکترین سهل انگاری موج چهارم شیوع کرونا را رقم می زند. سخنگوی وزارت بهداشت هم خبر داده: در پی ​تلاش های جمعی، میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به ۸۶ درصد رسیده، که البته برای رسیدن به وضع ایده‌ال تلاش‌ مضاعف می خواهد. و این شدنی نیست جز اینکه علاوه بر فاصله گذاری اجتماعی ، استفاده از ماسک را جدی بگیریم. 

_ رکورد شکنی انگلیسِ درگیر با ویروس جدید با شصت هزار ابتلای روزانه

_ شمار جانباختگان آلمانی هم بار دیگر از رقم هزار نفر، بالاتر رفت

در حالی شمار مجموع مبتلایان ویروس کرونا در جهان به مرز 87 میلیون نفر رسیده که نگرانی از شیوع ویروس انگلیسی، ذهن مسئولان پزشکی جهان را به خود درگیر کرده.

ویروسی که قدرت شیوع آن بالاست و بیشتر، از انواع قبلی کرونا، افرادِ در سنین پایین را درگیر می کند و حالا در مبدَاَش، انگلیس، باعث شکسته شدن رکورد ابتلای جدید شده.

همزمان در آلمان هم که در امواجِ پیشین از کشورهای موفق در مقابله با کرونا محسوب می شد، با وجود وضع محدودیت های بسیار شدید، روز گذشته هزار و 19 نفر جانباخته داشته. این در حالی است که منتقدان خواستار توجه بیشتر دولت به آثار اقتصادی این محدودیت های نه چندان، موفق هستند.

دیگر کشورهای اروپایی هم اوضاع چندان مناسبی ندارند. از روسیه و جمهوری چک گرفته تا اسپانیا و فرانسه که در موج قبل هم از آسیب دیدگان اصلی کرونا بودند.

در کشورهای آمریکای جنوبی هم این ویروس به ویژه در برزیل و کلمبیا در حال جولان دادن است. در آمریکا هم اوضاع، همچنان بحرانی است، به ویژه در ایالت های جنوبی و غربی. اوضاع به ویژه در ایالت کالیفرنیا به شدت بحرانی است.

_ شیوع کرونا در آسیا هم شتاب گرفت

در آسیا، هم شیوع کرونا شتاب گرفته، و کشورها در حال وضع محدودیت های جدید هستند. از تایلند در شرق گرفته تا لبنان در غرب.

_ واشنگتن دی سی، صحنه درگیری طرفداران خشمگینِ ترامپ با پلیس 

تا برگزاری نشست کنگره آمریکا برای بررسی نتایج انتخابات ریاست جمهوری 2020 و معرفی رئیس جمهور بعدی آمریکا به طور رسمی، حدود 8 ساعت باقی مانده.

اما هواداران ترامپ از همین حالا با حضور در خیابان ها، با پلیس درگیر شدند. چهره ی شهر واشنگتن دی سی، به دلیل توئیت های پی در پیِ رئیس جمهور آمریکا برای برگزاری تظاهراتِ اعتراضی و در پی آن، فعال شدن کمیته اضطرار و توصیه شهردارِ این شهر به دور ماندن مردم از مرکز شهر، تا حدودی آشفته و امنیتی شده.

_ تجمع معترضان مقابل منزل سناتورِ جمهوری خواه در امریکا

_ پیش بینی گسترده بودن تظاهراتِ اعتراض به تقلب در انتخابات، در پایتخت

بنابر گزارش شبکه فاکس نیوز، گروهی از معترضان فعلا در مقابل منزل سناتورِ جمهوری خواه، جاش هالی تجمع کرده اند. قرار است این تجمع چهار ساعت دیگر به اوج برسد. گفته شده: او نخستین عضو سناست که قرار است، امروز در کنگره، نتایج آرای الکترال و پیروزی جو بایدن را زیر سوال ببرد. 

با این حال،گروهی دیگر از معترضان هم در نزدیکی کاخ سفید تجمع کرده، و درحال سر دادن شعارهایی به نفع ترامپ هستند. 

_ ترامپ کاخ سفید را به بایدن و دموکرات ها تحویل نخواهد داد

اما ترامپ که گفته:کاخ سفید را به بایدن و دموکرات ها تحویل نخواهد داد، چشم امیدی هم به وفاداری مایک پنس معاونش که رئیس مجلس سناست دارد.

معرفی رسمی رئیس جمهوری آمریکا نیاز به تایید نتایج آرای کالجِ الکترال در کنگره دارد. اگر اعضای کنگره فرآیند انتخابات در یک یا چند ایالت را به چالش بکشند و آراء الکترالِ برخی ایالت ها در هر دو مجلس سنا و نمایندگان تایید نشود، آراءِ این ایالت از سبد رئیس جمهور منتخب حذف می شود.

اگر کار به جایی برسد که هیچ نامزدی نتواند حد نصاب لازمِ 270 رای الکترال را بدست آورد، مجلس نمایندگان، تشکیل جلسه میدهد تا میان ترامپ و بایدن یکی را به ریاست جمهوری برگزیند.

در این روند، هر ایالت در مجلس نمایندگان فارغ از سهم آن از میان کل اعضای مجلس، فقط یک رای خواهد داشت. از آنجا که در کنگره کنونی آمریکا، ۲۶ ایالت دارای اکثریت جمهوریخواه در هیات نمایندگی خود نزد مجلس نمایندگان ایالات متحده هستند، قابل پیش بینی خواهد بود که نامزد جمهوریخواهان در این انتخابات، پیروز شود.

_ فرمانده قدس سپاه: هیمنه امریکا در منطقه شکسته شده است

فرمانده نیروی قدس سپاه این را با اشاره به دستاورد حمله موشکی ایران به پایگاه امریکاییِ عین الاسد گفت. سردار قاآنی با تاکید بر اینکه راه شهید سلیمانی در همه کشورهای منطقه با اقتدارتر از گذشته ادامه دارد، افزود: این بار، شاگردان مکتب شهید سلیمانی، ابتدا استخوان آمریکایی ها را خرد می کنند و بعد، از منطقه بیرونشان خواهند کرد. 

_ چرا پزشکان از سامانه نسخه نویسی الکترونیک  استفاده نمی کنند

۹۲ درصدِ مطب‌ها به سامانه نسخه نویسی الکترونیک متصل شده اند اما، حدود نیمی از آنها از این سامانه استفاده می‌کنند. این را مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت و به عنوان راهکار تشویقی خبر داد: پزشکانی که از طریق نظام الکترونیک، خدمت رسانی می‌کنند در همان روز، سهم بیمه را دریافت میکنند ضمن اینکه به ازای هر معاینه، ۴ هزار تومان بیشتر از تعرفه، به این پزشکان پرداخت می‌شود.

آقای ناصحی با اشاره به اقدامات ضعیف در حوزه پیشگیری، که هزینه درمان را بالا برده گفت: هرماه 80 درصدِ اقدامات تشخیصی از جمله تصویربرداری‌ و آزمایش‌های بی مورد را می توان با مشاوره پزشکی و نظام ارجاع، کاهش داد.

_ مصرف انرژی در ایران بالاتر از میانگین جهانی 

​برای این مشکل باید چاره ای اندیشید. گویا طرح برق امید با اختصاص جایزه برای مشترکان خوش مصرف امیدوار کننده بوده چراکه در تازه ترین قبض های برق، 5 میلیون و 200 هزار مشترک، مشمول تخفیف 100 در صدی شده اند. این مشترکان کسانی بوده اند که در دوره اخیر کمتر از 80 کیلووات ساعت مصرف کرده اند . 

_ ماندگارترین حضورِ مردمی؛  شکوه همراهیِ با پیکر مطهر سردار دلها

بی شک، از ماندگارترین صحنه های حضورِ مردمی در تاریخ خواهد بود. یکسال قبل در چنین روزی، همشهریهای حاج قاسمِ شهید هم، در بدرقه ای وصف ناشدنی، تصاویری بی نظیر از عشق و ارادت به سیدالشهدای مقاومت، خلق کردند، در این تشییع، اما جمعیت، به قدری انبوه و غیر قابل کنترل بود که متاسفانه، تعدادی از کرمانی های عزیز، جان خود را در راهِ دلبستگی به فرمانده شهیدشان از دست دادند و با قافله شهدا، همسفر شدند. جزئیاتِ بیشتر از آن روز در گزارش همکارم از کرمان مشاهده کنید. 

_ کشف مواد مخدر در هنگ مرزی سراوان

مرزداران دلاور هنگ مرزی سراوان بامداد امروز در نوار مرزی جنوب شرق کشور، پس از درگیری با قاچاقچیان، 6 هزار و 559 کیلوگرم موادمخدر کشف کردند.

سردار گودرزی فرمانده پلیس مرزبانی با اشاره به همکاری مرزبانی و نیروهای اطلاعاتی و رد زنیِ ورودِ محموله شش و نیم تنیِ موادمخدر،گفت: مرزداران پس از درگیری مسلحانه با سوداگران مرگ در مرز مکسوخته ی شهرستان سراوان، این محموله را کشف و ضبط کردند. 

_ پیگیری تامین اعتبار حذف گردنه های پر پیچ و خم در خوزستان

_ بازدید رئیس بنیاد مستضعفان از ساخت مرکز طبی کودکان امام خمینی

رئیس بنیاد مستضعفان از ساختمانِ در حال ساخت مرکز طبی کودکان امام خمینیِ شماره 2, بازدید کرد. این مرکز طبی در محله یافت آباد در جنوب غرب تهران در زمینی به مساحت 16 هکتار در حال احداث است.

زمینِ این مرکز طبی را بنیاد مستضعفان, اوایل سال 97 در چارچوب قراردادی 32 میلیارد تومانی, و به میزان 30 درصد، پایین تر از قیمت آن زمان، به دانشگاه علوم پزشکی تهران واگذارکرد.

این مجتمع درمانی شامل: چند بیمارستان، دانشکده علوم پزشکی و پارک علم و فناوری خواهد بود,که فاز نخست آن, مرکز طبی کودکان با 250 تخت است و تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

مرکز طبی کودکان امام خمینی، بزرگترین مجتمع درمانی جنوب غرب تهران خواهد شد که بخشی از هزینه ی احداث آن را یک نیکوکار تامین کرده است.

_ نجات همه کوهنوردان گرفتار در ارتفاعات دریاچه تار

هر 5 نفر کوهنورد گرفتار در ارتفاعات دریاچه تار نجات یافتند. مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران گفته امدادگران برای انتقال این کوهنوردان امروز صبح با بالگرد راهی ارتفاعات شدند. این ۵ کوهنورد دیروز پس از صعود به ارتفاعات دریاچه تار دماوند برای ساعاتی با در برف و کولاک گرفتار شده بودند.

 

در میز اقتصاد امروز ؛ ۱۷ دی

_ راز تخفیف های نجومی برخی فروشگاه های زنجیره ای

در میز اقتصاد امروز  درباره راز تخفیف های نجومی برخی فروشگاه های زنجیره ای صحبت می کنیم.

 

بیشتر بدانید:

آرشیو کل اخبار ساعت 14 (نیمروزی شبکه یک) 

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
قیمت لوازم یدکی خودرو بیش از ۲۰ برابر شده.قطعه سازان زورشان به خودرو ساز نمیرسه مردم رو پوست میکنن. قیمت یک واتر پمپ ایرانی از ۳۰ هزار تومان رسیده به۴۰۰ هزارتومان.
نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha