اخبار « حمایت از بازار سرمایه » را در خبر بامدادی امروز پیگیر باشید .
تاریخ : ۱۳۹۹/۱۰/۲۱- ۰۹:۰۸

«سر خط اخبار و رودیداد های مهم»

_ پایتخت از نظر وضع اپیدمی کرونا، زرد شد

با رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم، پایتخت کشور از نظر وضع اپیدمی کرونا، زرد شد، و تعداد موارد بستری به زیر چهار نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر رسید.  در کل کشور هم روند کاهشی ابتلا به بیماری کرونا موجب کاهش۸۰ درصدی ِبستری‌ها و۷۰ درصدی مرگ و میر‌ها شده است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، علت این موفقیت را، اجرای طرح شهید سلیمانی برشمرد و گفت: در این طرح، آمار فوتی ها از 486 نفر در روز، به زیر90 نفر کاهش یافته است. همچنین بگفته دکتر رئیسی، براساس سند ملیِ واکسیناسیونِ کرونا، کارکنان بهداشت و درمان، سالمندان مقیم خانه سالمندان، جانبازان بالای ۵۰ درصد و جانبازان شیمیایی،، با حدود یک میلیون و۳۰۰ هزار نفر، اولین کسانی هستند که واکسن ِکرونا را دریافت خواهند کرد. 

_ موفقیت آمیز بودن آزمایش بالینی واکسن ایرانی روی 7 داوطلب تزریق شده

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به موفقیت آمیز بودن آزمایش بالینی واکسن ایرانی روی 7 داوطلب تزریق شده، و عدم بروز هیچ گونه عارضه ای، گفت: واکسن کرونایِ کوو برکت، امروز نیز به ۷ نفرِ دیگر تزریق خواهد شد. خبر خوبِ دیگر این که موسسه واکسن، و سرم سازیِ رازی هم، بزودی مرحلهء تزریق انسانیِ واکسنِ خود را شروع می‌کند.

رئیس کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا نیز گفت: واکسن هایی که اولین بار در دنیا تجربه میشوند، تا فازِ سه را تمام نکنند، و تجربه جهانیِ موفق نداشته باشند، ایران، واردات آن را انجام نمی دهد. دکتر قانعی افزود: چون واکسن های خارجی، در مرحله اضطرار، اجازه دسترسی به همهء دادها را نمی دهند، واکسیناسیون همگانی، با واکسن تولید کشور خودمان آغاز خواهد شد. 

_ رونمایی از تندیس سردار سلیمانی

هنرمندان سینما و تلویزیون در مراسمی، یاد و نام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشتند.  در این مراسم که با حضور خانواده سردار سلیمانی، و نمایندگانی از اقوام مختلف در مرکز همایش های برج میلاد تهران برگزار شد، تندیس سردار سلیمانی،ساختهء آقای حمید کنگرانی، رونمایی شد.

_ مجلس قصد دارد رویه اختصاص ارز دولتی به واردکنندگان را اصلاح کند

رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستورِ جلسه علنی گفت: مجلس می خواهد رویه نادرست اختصاص ارز دولتی به برخی از واردکنندگان را در لایحه بودجه، اصلاح کند و یارانه کالاهای اساسی به دست مصرف کننده برسد.

_ حمایت از بازار سرمایه

معاون اول رئیس جمهور گفت: دولت وظیفه دارد، ضمن حمایت از بازار سرمایه، همه تلاش خود را برای رفع نگرانیِ سهامداران به کار گیرد.  آقای جهانگیری، در دیدار با مدیران هُلدینگ ها و شرکت های حقوقیِ فعال در بازار سرمایه گفت: دولت نمی خواهد، و نباید در قوانین، مقررات و سازوکارهای بورس دخالت داشته باشد.

معاون اول رئیس جمهور افزود: تصمیمات شورای عالی بورس، برای دولت معتبر است، و رسالت دولت در این مقطع ، حمایت و پشتیبانی از این تصمیمات، و روش های منطقی، و عُقلایی اتخاذ شده است.

وزیر اقتصاد و دارایی هم در این جلسه گفت: امسال، بازار سهام، بیش از 400 هزار میلیارد تومان، برای شرکت های دولتی، عمومی و خصوصی، تأمین سرمایه کرده است.آقای دژپسند گفت: در کنار آمادگی برای عرضهء اولیهء تعداد زیادی از بنگاه ها, باید تلاش کنیم تا فضای نااطمینانی و نگرانی، به بازار بورسِ کشور، تزریق نشود. 

_ تعطیلی ادارات اراک ، شازند به دلیل آلودگی شدیدِ هوا 

ادارات شهرستان های اراک ، شازند، به دلیل آلودگی شدیدِ هوا امروز تعطیل است.  فعالیتِ 2 واحد، از 4 واحدِ نیروگاه شازند، متوقف و سهمیه ای مشخص برای استفاده از سوخت مازوت، برای این نیروگاه تعیین شده است. هوای تهران هم همچنان ناسالم است،شاخص کیفیت هوا در حال حاضر، از مرز صد و پنجاه، یعنی ناسالم، برای همه گروه ها، عبور کرده است. 

_ افزایش غلظت آلاینده ها، در کلان شهرها  

سازمان هواشناسی برای بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار پیش بینی کرده است و تا روز سه شنبه، غلظت آلاینده ها، در کلان شهرها و شهرهای صنعتی، روند افزایشی خواهد داشت.

_ کاهش رشد پول و حجم اسکناس

رئیس کل بانک مرکزی می گوید:  آمارهای بانک مرکزی نشان می‌دهد، رشدِ پول و حجم اسکناس، و مسکوک، در 8 ماهِ امسال، نسبت به مدت مشابه سال قبل، 10 درصد کاهش داشته است. عبدالناصر همتی گفت: نقدینگیِ در حال کنترل، به مهار تورم منجر خواهد شد.

_ مرمت بزرگترین قرآن شبهِ قاره هند، به دست هنرمندان ایرانی

این قرآن را، حدود سه قرنِ پیش، ایرانیان کتابت کرده بودند. به علت سنگینی، هرجزء آن، در یک جلد تفکیک شده.هنرمندان ایرانی، دو دهه است که، کار مرمت این قرآنِ سه تنی را، آغاز کرده اند. مرمت هر جلد، کتاب، دو تا چهار سال، زمان می برد.

_ استعفای وزیر کار اتریش‎‏ به علت کپی کاری در پایان نامه دکترا

کریستینه اشباخر، 37 ساله، یک سال پیش ، این پایان نامه را تحویل داده بود. نتایج تحقیقات نشان می دهد، وزیر کار اتریش، مهمترین بخش های پایان نامهء دکترای خود را از منابع دیگر کپی کرده است.

_ سینماهای تهران از دیروز بازگشایی شد

با توجه به تغییر وضع پایتخت، از قرمز به زرد، سینماهای تهران از دیروز بازگشایی شد. بنابر اعلام قبلیِ ستاد مقابله با کرونا، فعالیت سینماها در شهرهای زرد بلامانع است ، با این حال، تصمیم گیری درباره آغاز فعالیت، برعهده سینما داران ست. 

_ تولید 120 هزار تُن زیتون در کشور

مجری طرح زیتون می گوید: امسال 120 هزار تُن زیتون، در کشور تولید شده. به گفتهء میرعربِ رضی ، 50 درصد این زیتون برای روغن گیری استفاده شده است. ایران بیستمین تولیدکنندهء زیتونِ جهان محسوب می شود. 

_ قطع سراسری برق در پاکستان

این قطعی برق بیش از 80 درصدِ این کشور را از شمال تا جنوب، در بر گرفته است. هر چند، علت قطعی برق، رسما اعلام نشده، اما مشاور نخست وزیر پاکستان گفته: قطعی برق، به علت مشکل فنی در شبکهء برق رسانیِ ملی اتفاق افتاده است و بزودی برطرف خواهد شد.

عمر ایوب خان، وزیر نیروی پاکستان هم گفت: مسئولان در تلاشند، تا این مشکل را هر چه سریعتر حل کنند، و از مردم خواست آرامش خود را حفظ کنند. در پی این حادثه، نیروی هوایی پاکستان در حال آماده باش، در آمد. 

_ التهابات سیاسی در آمریکا ادامه دارد

التهابات سیاسی در آمریکا، چند روز پس از حملهء طرفداران ِرئیس جمهور آمریکا به کنگرهء این کشور ادامه دارد. برخی نمایندگانِ مجلس آمریکا، همچنان بر استضاح و برکناری ترامپ اصرار دارند، و او را تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا، می دانند.

نیدیا وِلاسکِس (Nydia Velázquez) رئیس کمیتهء کسب وکارهای خُرد ِمجلس نمایندگان آمریکا گفت: آمریکا با ترغیبِ رئیس جمهور، تحت حمله ءجمعیتیِ تروریست قرار گرفت و همه جمهوری خواهانی که در کنار ترامپ ایستادند، دستشان به خون آلوده است. در هجوم چهار روزِ پیش ِمعترضانِ خشمگینِ طرفدار ترامپ به کنگره، و تسخیر آن، دستکم 5 نفر جان باختند، و دهها نفر زخمی و بازداشت شدند.

_ شمار مبتلایان کرونا در انگلیس، از سه میلیون نفر گذشت

شمار مبتلایان به کرونا در انگلیس، از مرز سه میلیون نفر گذشت. بیش از 94 هزار نفر هم، تاکنون در این کشور بر اثر کرونا جان خود را از دست داده اند. لندن آلوده ترین شهر انگلیس به ویروس کرونا، اعلام شده است. 

_ نقص فنی، عامل سقوط هواپیمای بوئینگ اندونزی 

عاملِ احتمالیِ سقوطِ هواپیمای بوئینگِ خطوطِ هواییِ اندونزی، نقص فنی، اعلام شده است.  مقامات اندونزی اعلام کردند: این هواپیما، هنگام پرواز، از مسیرِ خود خارج شده و با از دست دادن ارتفاع، از دیدِ رادار ناپدید، و نزدیک پایتخت اندونزی، داخل آب سقوط کرده است.

رسانه های اندونزی همچنین، از کشف بقایای لاشهء هواپیما و اجسادِ مسافران، در محل سقوط هواپیما خبر دادند. هواپیمای مسافربریِ بوئینگ ۷۳۷، حامل ۶۵ مسافر ، و خدمه ء پرواز بوده ،که همگی در دم جان باختند. دو سال پیش هم، براثر سقوط یک فروند بوئینگِ 737 مکس ، در دریای جاوه، 189 نفر، جان باختند. 

_ گزارشی از پویایی هنرهای کهن

در شهرستان قائن رسم بود هر دختری که می خواست به خانه بخت برود، نیازهایش را خودش تولید می کرد. احیاء میراث گذشته می تواند در رونق اقتصاد کشور موثر باشد.

 

بیشتر بدانید: 

آرشیو کل اخبار بامدادی 

نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha