چالش ممنوعیت تردد شبانه و گِره گشایی از موانع تولید را در بخش خبری ۲۱ شبکه یک پیگیری کنید.
تاریخ : ۱۳۹۹/۰۹/۱۸- ۰۸:۳۱
  • چالش ممنوعیت تردد شبانه با شلوغی و ترافیک های سنگین دقیقه نودی

در دو هفته گذشته، آمار جان باختگان کرونا، حدود ۴۰ درصد کاهش داشته است.

البته با تعریف تازۀ مشاغل فعال در شهر‌های نارنجی، رفت و آمد‌ها به خصوص از طریق مترو و اتوبوس، به شدت افزایش یافته است.

مصوبۀ ممنوعیت تردد از ساعت ۹ شب هم، ترافیک سنگینی، قبل از این ساعت به راه می‌اندازد و حتی تا دقایقی پس از این ساعت، ادامه دارد.
  • طرح محله-محور سراسری غربالگریِ خانه به خانهء کرونا

این طرح به نام طرح حاج قاسم سلیمانی، با بیماریابی، جدا سازی ، درمان و آموزش مبتلایان، قرار است، نقش اساسی در قطع زنجیره ابتلا به کرونا، ایفا کند.

آقای کولیوند، رئیس قرارگاه پشتیبانی این طرح، با اشاره به مراقبت از مبتلایانی که امکان جداسازی، در خانه هایشان وجود ندارد، در نقاهتگاه‌های سلامت، گفت: ۹۸ هزار تخت در کل کشور، به این کار اختصاص داده شده است و پزشکان، پرستاران و کارکنان فوریت‌های پزشکی، بیماران را تا درمان کامل، کنترل و مراقبت می‌کنند.

کرونا در جهان

  • محدودیت های کرونایی در اروپا و امریکا منجربه کاهش سرعت همه گیری نشد

کشورهای اروپایی و برخی ایالت ها در آمریکا ، بر آن شدند ، تا بر تدابیر کرونایی، و البته تشدید محدودیت ها بیفزایند.

انگلیس، کشوری که بیشترین جانباخته کرونایی را، از آغاز همه گیری کرونا، تاکنون، در اروپا، به ثبت رسانده است، پس از قرنطینۀ سراسری، هشدارهایش را دوچندان کرد، که اگر دستورالعمل ها رعایت نشود، کرونا دوباره اوج می گیرد.

  • هشدار سخت ترین زمستان، برای بی خانمان های انگلیس

حزب کارگر انگلیس هشدار داد: هزاران کارتن خواب، در این زمستان، به علت پُرشدن ظرفیت پناهگاه های شبانه نمی توانند از این پناهگاه ها استفاده کنند.

در سوئد، مدارس همچنان تعطیل خواهند ماند و تجمعِ بیش از هشت نفر هم، ممنوع است.

در پرتغال ، از امشب ،​مقررات منع رفت و آمدِ شبانه در مناطق وسیع تری اجرایی می شود.

نخست وزیر مجارستان هم اعلام کرد: هیچ مهمانی ای در مراسم سال جدید میلادی برگزار نخواهد شد.

اتریشی ها هم، از ساعت ۸ شب تا ۶ صبح، اجازه تردد ندارند مگر برای کار، خرید مواد غذایی یا استراحت در هوای تازه.

  • تمدید قرنطینه، در مالزی 

دولت مالزی با ۴ رقمی شدن آمار مبتلایان، قرنطینه ها را به مدت دو هفته دیگر در پایتخت و چند ایالت بزرگ دیگر تمدید کرد. پلیس هم از دستگیری، بازداشت و جریمه ۵۱۸ نفر نقص کننده دیگر شیوه نامه های بهداشتی خبر داد. 

  • کمبود امکانات مبارزه با کرونا را در غزه دشوار کرده است

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین، کمبود امکانات خدمات رسانی جز از طریق کمک های اضطراری و فوری، قابل حل نیست.

  • در آمریکا هم که شمار کل مبتلایان به کرونا، به بیش از ۱۵ میلیون نفر رسید

 
مقامات کالیفرنیا با ثبت ۳۰ هزار ابتلا در یک روز، دستور خانه نشینیِ ۳۳ میلیون شهروند کالیفرنیایی را، به مدت سه هفته صادر کردند. در شهر لس انجلس هم، نَه تنها بیمارستان‌ها پر از بیمار شده اند، بلکه بخش‌های آی سی یو در این شهر، برای بستریِ ۱۵ درصد بیماران بدحال، دیگر جا ندارند.
  • توسعه روابط دوجانبه و مقابله با تروریسم محور دیدارِ خارجی وزیر خارجه جدیدِ سوریه در تهران

آقای قالیباف در دیدار با فیصل مقداد، بر لزومِ تقویت ارتباطات در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان دو کشور گفت و تاکید کرد .رئیس قوه مقننه افزود: سوریه در خط مقدم محور مقاومت است و حمایتهای ایران از ملت و دولت این کشور دائمی خواهد بود.

آقای فیصل مقداد هم با محکوم کردنِ ترور دانشمند شهید، دکتر فخری زاده گفت: آمریکا با جانبداری از این جنایت، بار دیگر چهره زشت خود را نشان داد.

وزیر خارجه سوریه گفت: ماهیت دولت های آمریکا با یکدیگر هیچ تفاوتی ندارد و حضور آمریکا در همه نقاط دنیا، تنها به گسترش ناامنی و بی ثباتی دامن می زند.

آقای ظریف هم، افزایش مناسبات اقتصادی را از محورهای مهم روابط دوجانبه خواند و بر ادامه روند آستانه و پیگیریِ وضع آوارگان سوری تاکید کرد.

دیدار بعدیِ وزیر خارجه سوریه هم، با مشاور رهبر انقلاب در امور بین الملل بود.

آقای ولایتی در این دیدار، ایستادگیِ ملت سوریه را موجب تقویت جبهه مقاومت و خنثی شدنِ توطئه و اقداماتِ تروریستیِ دشمنان دانست و گفت: سوریه نقشی اساسی و سرنوشت ساز در جبهه مقاومت دارد و برای آن هم، بهای سنگینی پرداخته است.

  • دیدار نمایندگان دولت با خانواده شهید فخری زاده

رئیس دفتر رئیس جمهور و سخنگوی دولت به نمایندگی از رئیس جمهور با حضور در منزل شهید دکتر مهدی فخری زاده دانشمند برجسته کشور با خانواده این شهید بزرگوار دیدار کردند .

  • توصیه رئیس مجلس به وزیر اقتصاد: باید مراقب مودیان خوش حساب بود

همچنین آقای قالیباف با اشاره به کاهش اجباری سهم نفت در بودجه و ضرورت تبدیل آن به فرصت گفت: تلاش برای برقراری نظام عادلانه مالیاتی، یک جهاد بزرگ است.

  • رئیس  دستگاه قضا: قوه قضاییۀ هوشمند، از محورهای اصلی تحول در دستگاه قضایی

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: خدمات الکترونیک قضایی، دسترسی مردم به عدالت را بهتر می کند، بنابراین، باید گام های خدمات الکترونیک قضایی، سریعتر برداشته شود.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی، از لزوم تولید قدرت در عرصه های مختلفِ ملی، از جمله اقتصاد گفت و تاکید کرد: باید کاری کرد تا در عرصۀ بین المللی ، طرف های مقابل ، وادار به اجرای تعهداتشان شوند.

  • گِره گشایی از موانع تولید با احیای واحدهای تولیدی 

گِره گشایی از موانع تولید، که در اولویت دستگاه قضایی در دوره تحول، قرار گرفته در گامی دیگر، چند واحد تولیدیِ تعطیل شده در آذربایجان شرقی را احیا کرد تا صدای تولید در این واحدها دوباره از سر گرفته شود.

 

  • برف و باران؛ استانهای نیمه شمالی و غربی کشور را  زمستانی کرد

برف هم چهره بسیاری از شهرها را حتی در مرکز کشور سفید پوش و مردم و کشاورزان را خوشحال کرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور هم که به دستور رئیس قوه قضاییه برای بررسی قصور یا ترک فعل احتمالیِ مسئولان در آبگرفتگی شهرهای خوزستان به این استان رفته، مشغول بررسی میدانی خسارتهاست .

 

  • درخواست تخصیص اعتبار برای جبران خسارتهای آبگرفتگی خوزستان

وزیر کشور در نامه ای از رئیس سازمان برنامه و بودجه درخواست کرد برای جبران خسارتهای آبگرفتگی های چند روز اخیر خوزستان ، بیش از دویست و سه میلیارد تومان اعتبار هزینه ای اختصاص داده شود.

آقای رحمانی فضلی همچنین ، تضمین پرداخت تفاوت سود و کارمزد تسهیلات بانکی خسارت دیدگان به مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان با بازپرداخت ۱۵ ساله را خواستار شد.

  • خام فروشی سنگهای ارزشمند خراسان جنوبی، به قیمت ناچیز ، تا کی باید ادامه داشته باشد؟

استان خراسان جنوبی که بهشت سنگ های ایران، نام گرفته، اما به علت نبود صنایع تبدیلی ،​ سنگهای قیمتی این منطقه، کیلو کیلو که نه، تُن تُن به قیمت ناچیز، خام، به کشورهای همسایه فروخته می شود. استان محروم خراسان جنوبی، یک و نیم میلیارد تُن ذخیرهء گران قیمت معدنی دارد.

 

  • شکوفایی گلهای گرمسیری در گلخانه های خمینی شهر

در این روز‌های سرد آخر پاییز موسم شکوفایی گل‌های گرمسیری در گلخانه‌های خمینی شهر فرارسیده و تلاش یک سالۀ گلخانه داران در آستانۀ زمستان به گل نشسته است. خمینی شهر با تولید سالانه ۴ میلیون گلدان گل داوودی در سال، رتبۀ دوم تولید گل‌های فصلی کشور رو در اختیار دارد.
  • روزهای حساس در تحولات غرب آسیا

از یک سو شکست های پی درپیِ سعودی در یمن و پیگیری جدی قانون اخراجِ امریکا از عراق و از سوی دیگر اقتدارآفرینی های حزب اللهِ لبنان با به چالش کشیدن موجودیت نامشروع صهیونیست هایِ غاصب روزهای سرنوشت سازی را برای غرب آسیا رقم زده است . 

  • مواضع جمهوری اسلامی ایران در برجام تغییر نخواهد کرد

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران در نشست خبریِ مجازی با خبرنگاران، بار دیگر کشورهای اروپایی را به عمل به تعهدات خود در برجام فراخواند و گفت دربارۀ برجام یک بار مذاکره شد و این موضوع دیگر قابل مذاکره نیست.

سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: ایران دربارۀ مصالح ملی خود مذاکره نمی کند و آنچه با فشار حداکثری آمریکا به دست نیامد با فشار اروپا هم به دست نمی آید.

  • رئیس اطلاعات ملی آمریکا، در سلامت انتخابات، ابراز تردید کرد

رئیس سازمان اطلاعات ملی آمریکا، در سلامت انتخابات، ابراز تردید کرد و گفت: در انتخابات کشورش، تقلب رشده است.
 
جان راتکلیف گفت: این انتخابات، شبیه هیچ انتخابات قبلی در آمریکا نبود و ادعا‌هایی وجود دارد که برگه‌های رأیی از چمدان‌ها خارج شده و یا از نیویورک به پنسیلوانیا منتقل شده است.

 

  • رایِ مردم ونزوئلا به ائتلاف ضد امریکایی در انتخابات پارلمان

بنابر اعلام رئیس شورای ملی انتخابات ونزوئلا؛ ائتلاف حامیِ رئیس جمهور، مادورو، توانست با کسبِ بیش از ۶۷ درصدِ آرایِ مردمی، بیشترِ کرسی‌های مجلس این کشور را از آنِ خود کند.
 
البته این نتایج چندان به مذاق امریکا و هم پیمانانش خوش نیامد، امریکایی که در دو سال گذشته درپیِ کودتا و براندازی در این کشور بود.
  • هشدار تخلیه منازل با گسترش آتش سوزی ها در شمال شرق استرالیا

مقامات استرالیایی شرایط را بسیار خطرناک توصیف کردند و احتمال دادند به زودی آتش نشان‌ها قادر به جلوگیری از پیشروی آتش نباشند. آتش سوزی در جنگل‌های استرالیا تا کنون منجر به تلف شدن ۶۰ هزار کوالا هم شده است.
 
  • طالبان خواستار آزادی هفت هزار زندانی خود شد

تقاضایی که با مخالفت دولت افغانستان مواجه شده است .
رئیس جمهور افغانستان: پیش از این ۵ هزار عضو طالبان آزاد شده اند حالا نوبت طالبان است که  به تعهدش یعنی آتش بس عمل کند.
مقامات دولت افغانستان هشدار داده بودند دادن امتیاز به طالبان و امضای توافقنامه صلح آمریکا با طالبان، به این گروه روحیه کاذب داده است.
 
  • برداشت ۱۲۰ هزار تُن چغندر قند در کالپوش و میامی استان سمنان

پیش بینی می‌شود تا پایان امسال، ۱۲۰ هزار تُن چغندر قند، از دو هزار و یکصد هکتار مزارع کالپوش و میامی، در استان سمنان برداشت شود.

بگفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی، متوسط برداشت چغندر قند از هر هکتار، ۵۰ تُن است و برای برداشت چغندر قند در شهرستان میامی، ۱۲ هزار نفر مشغول به کار هستند. 
 
بیشتر بدانید:
نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha