اخبار « پرتاب موفق پهپاد انتحاری برد بلند و ضد رادار آرش» را در اخبار شامگاهی پیگیری کنید .
تاریخ : ۱۳۹۹/۱۰/۱۷- ۲۲:۰۰
«سر خط اخبار و رودیداد های مهم»

_ جریمه ندهید اعزام می شوید؛ هشدار مجلس به سربازان غایب

هشدار به سربازان غایب، یا جریمه دهید یا به سربازی بروید. سخنگوی کمیسیون تلفیق با هشدار به غائبان خدمت وظیفه گفت: اگر این افراد اقساط باقیمانده جریمه غیبت بیش از 8 سال را تا آخر سال بعد پرداخت نکنند، به خدمت اعزام می شوند.
 
آقای زارع گفت: در ادامه بررسی لایحه بودجه 1400 در صورت تصویب نمایندگان تعرفه جرایم رانندگی 5 درصد زیاد می شود. شرکت‌های بیمه‌ای هم مکلف شدند، تا مبلغ 400 میلیارد تومان از اصل دریافتی بیمه شخص ثالث را برای کاهش تصادفات در اختیار دستگاه های مربوطه قرار دهند.

_ افزایش تعرفه ورود گوشی ها و تبلت های لاکچری

تعرفه ورود گوشی ها و تبلت های بالاتر از 600 دلار هم از 6 به 12 درصد افزایش و مالیات واحدهای تولیدی از 25 درصد به 20 درصد کاهش یافت.

_ بین قیمت تولید و مصرف نباید فاصله زیاد باشد 

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به دستور رئیس جمهور به دستگاه های نظارتی، بخش دولتی و خصوصی برای کنترل قیمت کالاها تاکید کرد دستگاه های نظارتی نباید اجازه دهند بین تولید و آنچه به دست مصرف کننده نهایی می‌رسد فاصله قیمتی زیادی وجود داشته باشد .

_  پرتاب موفق پهپاد انتحاری برد بلند و ضد رادار آرش 

در دومین و آخرین روز از تمرین بزرگ رزم پهپادی ارتش در منطقه عمومی سمنان، برای نخستین بار پهپاد انتحاری و ضد رادار آرش از محفظه قابل حمل پرتاب شد. همچنین، پهپادهای انتحاری برد بلند، با طی مسافت ۱۴۰۰ کیلومتری از سواحل مکران اهداف پیش‌بینی شده را در منطقه تمرین، با موفقیت منهدم کردند. 

_ پیشنهاد مجلس دلار؛ 17 هزار و 500 تومانی در بودجه سال آینده

رئیس جمهور در جلسه امروز هیات دولت،​ با اشاره به دلار 17 هزار و 500 تومانی پیشنهادی مجلس در بودجه سال آینده تاکید کرد:دولت به منظور تقویت پول ملی دلار را بر مبنای 11 هزار و 500 تومان محاسبه کرده و افزایش قابل توجه این رقم، تبعات اقتصادی در پی خواهد داشت.
آقای روحانی اشاره ای هم به برجام کرد و گفت: اگر آمریکا از اقدامات غیرقانونی خود دست بردارد و به تعهداتش عمل کند، ایران هم گام متقابل بر می دارد. 

_ بازدید آقای قالیباف از مجتمع فولاد سفیددشت

رئیس مجلس در جریان نظارت میدانی از حوزههای انتخابیه نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری، بررسی مناطق کم برخوردار و محروم را اولویت مجلس دانست و گفت: نظارت میدانی از مهمترین رویکردهای مجلس است.
 
آقای قالیباف در این سفر با حضور در شهر بروجن، از مجتمع فولاد سفیددشت بازدید کرد و از نزدیک در جریان فعالیتها، تولیدات و محصولات این شرکت قرار گرفت. رئیس مجلس همچنین از نزدیک مشکلات شکستگی خط لوله انتقال لوله نفت مارون در منطقه سرخون اردل را پیگیری کرد. 

_ گلباران محل شهادت مسافران هواپیمای اوکراینی همزمان با نخستین سالگرد شهادت آن‌ها

سپاه پاسداران هم در بیانیه ای با قدردانی از صبر، نجابت وشکیبایی خانواده های معظم شهدا، این حادثه را نتیجه ماجراجویی و جنایت تروریستی آمریکا دونست و بر پیگیری و رفع کاستی ها و معایب برای جلوگیری از حوادث مشابه تاکید کرد.
رئیس جمهور هم با تاکید بر محاکمه عادلانه مسببان این حادثه غیرعمد از پرداخت 150هزار دلار به عنوان خسارت به هر جانباخته خبر داد.

_ ثبت نام مرحله سوم مسکن ملی از فردا

بنابراعلام وزرات راه و شهرسازی، با تکمیل 80 درصد از ظرفیت طرح اقدام ملی مسکن در قالب ۴60 هزار واحد مسکونی، و حذف افراد بد حساب که ودیعه 40 میلیون تومانی را واریز نکرده اند، متقاضیان جدید از ساعت 10 صبح فردا، می توانند با مراجعه به سامانه tem.mrud.ir و با توجه به شرایط اعلامی نسبت به نام نویسی اقدام کنند.

_ تخم مرغ، هم گرانتر شد و هم دو نرخی

معاون استاندار تهران گفته؛ دوباره در بازار رویه ای مرسوم شده که با بسته بندی‌، قیمت تخم مرغ را افزایش می‌دهند و سازمان‌های مربوط نظارتی روی این دوگانگی قیمت ندارند. دبیر کل انجمن ملی طیور هم گفته مدیریت بازار غیر منطقی است و به دلیل دخالت وزارت جهاد و شرکت پشتیبانی امور دام تخم مرغ گران شده. رصد میدانی امروز بازار نشان میدهد، هر شانه تخم مرغ در بازار عمده فروشی 40 تا 41 هزار تومان و در خرده فروشی ها از 46 تا 48 هزار تومان فروخته میشود .

_ سبک زندگی؛ درآمد ماهانه چند ده میلیونی

از دستمزد 30 هزار تومانی تا درآمد ماهانه چند ده میلیونی. حکایت جوان موفقی که، از کارگری به کارآفرینی رسید. (با صداگزارش سبک زندگی)

_ رهبر معظم انقلاب در سالروز قیام 19 دیِ مردم قم علیه رژیم ستمشاهی، جمعه ساعت 11 برای مردم سخنرانی خواهند کرد

این سخنرانی امسال به علت شیوع ویروس کرونا، بدون حضور جمعیت و به صورت تلویزیونی است. 

_ ثبت ادای احترام دو کودک اردبیلی به سردار دلها در قاب دوربین های مدار بسته

_ تاکید بر ادامه راه شهید سلیمانی بدون تغییر

فرمانده نیروی قدس سپاه در مراسم گردهمایی یاران حاج قاسم در کرمان تاکید کرد راه شهید سلیمانی بدون تردید و بدون تغییر همچنان ادامه دارد و تقویت جبهه مقاومت روز به روز افزایش می یابد.امروز همچنین در نخستین سالگرد شهادت جمعی از مردم در مراسم تشییع سردار سلیمانی در کرمان، یاد و خاطره این شهدا گرامی داشته شد.

_ پویش بین المللی نسل سلیمانی میلیونی شد

نوجوان ایرانی و کشورهای منطقه در این پویش می توانند خاطرات و تصور خود را از سردار سلیمانی را بنویسند و در این پویش به یادگار بگذارند.نوجوانان تا فردا فرصت دارند به این پویش بپیوندند.

_ ناکامی قاچاقیان مواد مخدر در مرزهای شرقی کشور

آنطور که فرمانده مرزبانی ناجا گفته، با تلاش مزرداران استان سیستان و بلوچستان، بیش از 6 هزار کیلوگرم انواع موادمخدر از یک باند حرفه ای قاچاق کشف و ضبط شد.
بگفته سردار گودرزی، قاچاقچیان قصد داشتند در فرصتی مناسب محموله موادمخدر را وارد کشور کنند، اما وقتی خود را در محاصره مأموران دیدند با مخفی کردن محموله موادمخدر از محل متواری شدند . مرزداران در این عملیات موفق شدند، علاوه بر کشف بیش از 6 تن انواع مواد مخدر، مقادیری سلاح و مهمات را کشف کنند. 

_ کرونای انگلیسی دومین نفر در کشور،هنوز تایید نشده

با انتشار خبر شناسایی دومین فرد مبتلا به کرونای انگلیسی وزیر بهداشت گفته فعلا فقط یک مورد مثبت ابتلا به کرونای جهش یافته در کشور مشاهده شده و کرونای نفر دوم مثبت است اما هنوز مشخص نیست که از نوع ویروس انگلیسی باشد.
آقای نمکی همچنین امروز در میزگردی با ائمه جمعه سراسر کشور با اشاره به کاهش۷۰ درصدی مرگ‌های ناشی از کرونا در ۴۵ روز گذشته، از مجوز برگزاری نماز جمعه در شهرهای زرد خبر داد.کرونا امروز ۶ هزار و ۲۸۳ مورد جدید و 82 قربانی داشته.
رئیس جمهور هم امروز در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا بر تولید، تامین و اجرای واکسیناسیون مردم در مقابل کرونا تاکید کرد.

_ شمار مبتلایان کرونا در جهان از مرز 87 میلیون نفر عبور کرد

در آمریکا فوت حدود 4 هزار بیمار تنها در یک شبانه روز دوباره رکورد جدیدی را در آمار مرگ بر اثر کرونا به ثبت رساند.کارشناسان آمریکایی میگویند برخی ایالت های این کشور از جمله کالیفرنیا و لس آنجلس با سونامی کوید 19 روبرو شده اند.
 
در انگلیس هم شناسایی بیش از 60 هزار مبتلای جدید و قربانی شدن بیش از هزار بیمار در یک شبانه روز، این کشور را به یکی از آلوده ترین کشورهای جهان از نظر شیوع تبدیل کرد.
 
مقامات بهداشتی انگلیس می گویند؛ ظرفیت بخشهای مراقبت های ویژه بیمارستانها پر شده و فقط بیمارانی که شانس زنده ماندن داشته باشند بستری می شوند. بوریس جانسون نخست وزیر این کشور هم تعطیلی کامل و سراسری را پیشنهاد داده. همزمان در آلمان و فرانسه برای کاهش شیوع بیماری ، برخی محدودیت ها تمدید شد. 

_ پایتخت آمریکا صحنه تظاهرات و درگیری

پایتخت آمریکا امروز صحنه تظاهرات و درگیری میان دو گروه از معترضان به شرایط این کشور بود. حامیان ترامپ که باور دارند در انتخابات ریاست جمهوری تقلب شده و مخالفان بی عدالتی ساختاری در آمریکا، که علیه نژادپرستی شعار دادند. پلیس آمریکا با هر دو گروه معترضان درگیر شد و شماری از آن ها را بازداشت کرد. از سوی دیگر در حالی که کمتر از 2 هفته دیگر ترامپ باید قدرت را به بایدن تحویل دهد، بار دیگر مدعی شده آرای انتخاباتی اش به سرقت رفته. 

_ انگلیس آزادی آسانژ بنیانگذار سایت افشاگر ویکی لیکس را رد کرد

دستگاه قضایی انگلیس آزادی جولیان آسانژ بنیانگذار سایت افشاگر ویکی لیکس با قرار وثیقه را رد کرد. در یورش پلیس این کشور به تجمع حامیان آسانژ مقابل دادگاه، یک پیرمرد 92 ساله هم بازداشت شد.

_ تصاویری از فریب خوردن سلطان جنگل از یک غزال با هوش

 
بیشتر بدانید
نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha