اخبار «خرید واکسن کرونا از مطمئن‌ترین منابع» را در خبر ۲۱ پیگیری کنید.
تاریخ : ۱۳۹۹/۱۰/۱۷- ۲۱:۰۰
«سر خط اخبار و رودیداد های مهم»

_ حراستِ ارتش از آسمان ایران با رونمایی از پهپادهای با بردِ چهار هزار کیلومتر و پرنده های عمودپرواز

آرش یکی از این پهپادهاست که رادارگریز هم هست و عملیاتش را در دومین روزِ رزم بزرگِ پهپادی ارتش با موفقیت سپری کرد. عملیاتِ پرنده های عمودپرواز در عرصه رزمی و شناسایی هم، دستاورد دیگرِ یگانهای پهپادی بود. نقطه عطف مانور امروز، شلیک موشک پهپادی آذرخش به اهداف پرنده کوچک در ارتفاع بسیار زیاد بود که در میدان نبرد، هرگونه ابتکار عمل را از دشمن می گیرد. 
 
 

_ رهبر معظم انقلاب اسلامی در سالروز قیام 19 دیِ مردم قم علیه رژیم ستمشاهی، به صورت تلویزیونی با مردم قم سخن خواهند گفت

این سخنرانی ساعت 11 روز جمعه 19 دیِ 1399 به صورت زنده از شبکه‌های تلویزیونیِ یک و خبر، و رادیو ایران پخش خواهد شد. سخنرانی رهبر انقلاب اسلامی در سالروز قیام 19 دی، هر سال با حضور هزاران نفر از مردم قم در حسینیه امام خمینی برگزار می‌شد که امسال به علت شیوع ویروس کرونا، بدون حضور جمعیت و به صورت تلویزیونی انجام خواهد شد.
 

_ الزامات واکسیناسیون کرونا

الزامات واکسیناسیون کرونا؛ سرفصل جلسه امروز روسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا به ریاست رئیس جمهور بود. اصول اخلاق پزشکیِ واکسیناسیون، مراحل مختلف زمان بندی ها بر اساس دریافت محموله های واکسن، اولویت بندی گروه های هدف، پشتیبانیِ ملزومات برای واکسیناسیون، مدیریت داده های عملیات و پایش و ارزیابی و نحوه مراجعه افراد و امنیت واکسیناسیون؛ از جملهِ موضوعاتی بود که ذیل این برنامه بررسی شد.
 
در این جلسه، قرارگاه عملیاتی و کمیته بهداشتی و درمانی، گزارشی از وضع شهرهای زرد، نارنجی و قرمز و شناسایی کرونای انگلیسی در ایران و اقدامات انجام شده برای مقابله با آن، ارائه کردند. 
 

_ خرید واکسن کرونا از مطمئن ترین منابع / شمار جانباختگان برای دومین روز دو رقمی شد

به برکت اجرای موفق طرح شهید سلیمانی، امروز دومین روز است که شمار جانباختگانِ ناشی از کرونا دورقمی شده و توانستیم به پایین ترین میزان فوتی ها در چندماه اخیر برسیم. این از خبرهای امروزِ وزیر بهداشت بود. 
 
آقای وزیر از پیگیری ساخت واکسن در همه پلتفرم های ساخته شده در جهان هم گفت و اینکه علاوه بر خریدِ واکسن از مطمئن ترین منابع برای گروه های آسیب پذیر، برخلاف برخی کشورهای همسایه که در مرحله سومِ آزمایش واکسن با همکاری یک شرکت خارجی واکسیناسیون می شوند، به هیچ وجه، جان شهروندانمان را در معرض آزمون و خطا قرار نخواهیم داد و به دلیل اینکه روی پلتفرم های مختلفِ تولید واکسن، در حال تولید واکسن کرونا هستیم، به زودی از واکسن سازهای مطرح در جهان خواهیم شد.
 
دکتر نمکی در نشست تصویریِ ائمه جمعهِ سراسر کشور، از برگزاری نماز جمعه در 160 شهری خبر داد که از قرمز و نارنجی به زرد تغییر وضع داده اند. آقای نمکی با اشاره به جهش های ویروسی، تنها راهِ مقابله با کرونا را تشدید رعایت شیوه نامه ها خواند و این راهم گفت که تاکنون فقط یک موردِ مثبتِ ابتلا به کرونای جهش یافتهِ انگلیسی در کشور مشاهده شده و نفر دوم، همسرِ همان مبتلای اول است و جز آن، هیچ موردی از کرونای انگلیسی در ایران وجود ندارد. .
 

_ خط تولیدِ باکیفیت‌ترین "پارچه ماسک" در اشتهارد

خط تولیدِ باکیفیت‌ترین "پارچه ماسک" در اشتهارد به بهره‌برداری رسید. پارچه مِلْتْبورن همان لایهِ میانیِ ماسک‌های مورد استفادهِ این روزهای مردم کشور است که در مقابله با کرونا ویروس، نقش مهم و پررنگی را ایفا می‌کند.
 

_ نگرانی از کرونای انگلیسی، جهانی است

احساس نگرانی از کرونای انگلیسی، جهانی است و کشورها را یکی یکی وادار به محدودیت های بیشتر کرده از جمله خود انگلیس که با رکورد بیش از 60 هزار نفر تعطیلی سراسری را در دستور کار قرار داده حالا طبق آخرین اخبار، جانباختگانه روازنه اش هم از هزار نفر گذشته. اوضاع در بیمارستان های این کشور در برخی مناطق بحرانی شده. موضوعی که در آمریکا، بویژه در بیمارستان های مناطق جنوبی ایالت کالیفرنیا به خصوص لس انجلس هم خبر ساز شده.
 
شمار جان باختگان امریکایی کرونا، همچنان در حوالی 4000 نفر است امروز 3775 جانباخته. در این میان رسانه ای شدن یک نامه هم بسیار خبرساز شد. دستور اورژانس لس‌آنجلس به آمبولانس‌ها، برای اینکه: کسانی را که شانس کمی برای زنده ماندن دارند، به بیمارستان نیاورند. البته کمبودها مربوط به بیماران نیست و شامل جان باختگان هم می شود. به گزارش خبرنگار سی.بی.اس شمار جانباختگان در برخی مناطق کالیفرنیا به قدری بالا رفته که خدمات دهی موسسات کفن و دفن هم به مشکل برخورده.
 
در آلمان هم با اینکه محدودیت های بسیار شدیدی وضع شده ، در 24 ساعت اخیر، هزار و 19 نفر جانباخته اند.
 

_  جلسه کنگره آمریکا برای معرفی پیروز انتخابات ریاست جمهوری 

تا دقایقی دیگر جلسه کنگره آمریکا در ساختمان کاپیتول هیل در شهر واشنگتن دی سی برای معرفی نهایی پیروز انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا برگزار می شود.
 
اما رئیس جمهور آمریکا که همچنان بر بروز تقلب و تخلف در انتخابات سوم نوامبر اصرار دارد، به غیر از انتشار توئیت هایی با محتوای ایجاد آشوب و جنجال در خیابان، از صبح امروز در حال انتشار توئیت هایی خطاب به مایک پنس معاون و هم حزبی هایش هم هست. ترامپ در تازه ترین توئیت هایش، از مایک پنس خواسته: شجاع و قوی باشد و فقط آرا را به ایالت های مربوطه، ارجاع دهد. روندی که اگر عملی شود، به نفع ترامپ تمام خواهد شد.
 
چون تعداد ایالت های جمهوری خواه در سنا بیشتر است، و از آنجا که هر ایالت در مجلس نمایندگان، فارغ از سهمِ آن از میان کل اعضای مجلس فقط یک رای دارد، پس ترامپ می تواند در کاخ سفید بماند. به غیر از وضع آشفتهِ دولتمردانِ آمریکایی، مردم و خیابان های واشنگتن دی سی پایتخت هم، آشفته است.
 
بویژه اینکه هواداران ترامپ از ساعت ها پیش در خیابان ها جمع شده اند و منتظر پیوستن ترامپ به تجمعشان هستند. موضوعی که باعث شده مغازه دارانِ نزدیکِ کاخ سفید، با تخته کردن شیشه های فروشگاه ها، به دلیل وقوع خشونت های احتمالی، برای چهارشنبهِ طوفانی آماده شوند. البته تجمعات هوادارانِ ترامپ از همان ابتدا صحنه های خشونت آمیزی را هم رقم زده. صدها افسر پلیس در سراسر واشنگتن دی.سی مستقر شده اند.
 
ترامپ هم با پیوستن به هوادارانش ، بار دیگر با حمله به دموکرات ها ، خود را پیروز انتخابات معرفی کرد و گفت: انتخابات ما را دزدیدند اما ما تسلیم نخواهیم شد ، و این دزدی را متوقف خواهیم کرد. همزمان با این تنش ها، خانواده ترامپ هم به میدان آمده و در حال تهدیدِ هم حزبی هایشان هستند.
 
اریک ترامپ، پسر رئیس جمهور آمریکا گفته: هر سناتور یا نمایندهِ جمهوریخواهی که با طرح تغییر نتیجهِ انتخابات همراهی نکند با اتمام زندگیِ سیاسی در انتخاباتِ بعدی، مواجه خواهد شد. لارا ترامپ، همسر اریک ترامپ و عروس رئیس جمهور کنونی آمریکا که مشاور کارزار انتخاباتی ترامپ هم هست، از نامزدیِ دوبارهِ ترامپ در انتخابات 2024 خبر داده. 
 
 

_ موضع ایران درباره برجام، قابل تغییر نیست

این را رئیس جمهور در جلسه امروز هیئت دولت گفت و تاکید کرد: اگر آمریکا به همه تعهدات خود عمل کرد، ایران هم به تعهداتش بر می گردد. 
               
 آقای روحانی اصلاح و تغییر در لایحه بودجه را حق قانونی مجلس دانست و از نمایندگان خواست در بررسی های خود شاکله اصلی بودجه 1400 را حفظ کنند.
 
رئیس جمهور با اشاره به جلسات کمیسیون تلفیق، از پیشنهادهایی که درباره تغییر نرخ مالیات یا حذف ارزِ 4200 تومانی در بودجه سال آینده، مطرح شده، انتقاد کرد و گفت به علت سوء استفاده عده ای نباید کل ارز 4200 تومانی که برای چند قلم کالای اساسی و دارو باقیمانده حذف شود. آقای روحانی البته تاکید کرد: مصوبات کمیسیون تلفیق، برای نهایی شدن، نیاز به تصویب در صحن مجلس و تائید شورای نگهبان دارد. 
 

_ بررسی دلیل اختلاف زیاد قیمت تولید با بازار

رئیس دفتر رئیس جمهور خبر داد: برای نظارتِ بیشترِ دولت بر بخش های دولتی و خصوصی در کنترل قیمت ها، یکشنبه، ستاد اقتصادی، دلیلِ اختلافِ زیادِ قیمت تولید را با بازار، بررسی می کند.
 

_ قول پیگیری تامین اعتبار احداث تونل گورمیزه

رئیس مجلس که برای نظارت میدانی به استان چهارمحال و بختیاری رفته، قول داد که پیگیری کند تا با تامین اعتبارِ احداثِ تونل گورمیزه، راهِ این استان به خوزستان با گردنه های خطرناکش، کوتاه و ایمن شود.
 
آقای قالیباف از چند طرح صنعتی وعمرانی دیدن کرد. جمع زیادی از مردم لردگان هم که غیر منتظره در ورودی این شهر خود را به مسیر عبور رئیس مجلس رسانده بودند، با آقای قالیباف گفت وگو کردند.
 
 

_ ادامه چکش کاریِ بندهای درآمدی لایحه بودجه 1400

کمیسیون تلفیق امروز در ادامه چکش کاریِ بندهای درآمدی لایحه بودجه 1400، برای مالیات بر درآمدِ واحدهای تولیدی در سال آینده، 5 درصد معافیت قائل شد تا به جای ۲۵ درصد، ۲۰ درصد، مالیات بدهند. 
 
به گفته سخنگوی این کمیسیون، اصنافی هم که سود سالانهِ آنها کمتر از 150 میلیون تومان است، از سال آینده از پرداخت مالیات معاف می شوند.
 

_ افزایش تعرفه جریمه های رانندگی

افزایش 5 درصدی تعرفه جریمه های رانندگی،​ افزایش تعرفه ورود گوشی ها و تبلت های بالاتر از 600 دلار و اضافه شدنِ دو درصد به منابع بودجه عمومی کشور از محل کاهش دو درصدیِ هزینه های شرکت های دولتیِ سود ده؛ از دیگر مصوبات کمیسیون بود. بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق؛ افرادی که اقساط باقیماندهِ جرایمِ غیبت خدمت وظیفه خود را تا پایان سال 1400 پرداخت نکنند، غایب محسوب شده و باید به خدمت وظیفه، اعزام شوند. سخنگوی کمیسیون تلفیق درباره تصمیم کمیسیون درباره حذف ارز4200 تومانی از لایحه بودجه توضیحاتی داد.
 
در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام بحث ها درباره تدوین سیاست های کلی تامین اجتماعی ادامه یافت. آیت الله آملی لاریجانی ، رئیس مجمع هم در ابتدای جلسه از شهید حاج قاسم سلیمانی گفت و اینکه او به تاسی از مکتب اسلام، مجاهدی قهرمان و قهرمان پرور بود و ما باید به داشتن چنین قهرمان هایی که عمر خود را در مسیر مجاهدت در راه خدا گذراندند و آثار جهاد آنان تا قرنها باقی خواهد ماند، افتخار کنیم.
 

_ بهره برداری از موج شکن بندر صیادی تنگ کنارک  

با حضور معاون اول رییس جمهور، مرحله اول موج شکن بندر جدید صیادی تنگ کنارک به بهره برداری رسید.
این طرح که در دو مرحله و با اعتبار 260 میلیارد تومان اجرا می شود، برای 2 هزار نفر شغل ایجاد می کند.
 
آقای جهانگیری گفت برای از نزدیک پیگیری کردن توسعه سواحل مکران پس از تغییرات اخیر در ستاد آن، به سیستان و بلوچستان رفته. آقای جهانگیری همچنین گفت دولت طرح های بزرگی همچون گازرسانی، راه آهن چابهار–زاهدان و بزرگراهها را در این استان در دست اجرا دارد.
 

_ فرمانده کل سپاه : دشمن نباید دچار اشتباه محاسباتی شود

با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران رزمایش مشترک نیروی دریایی سپاه و ملوانان بسیجی در آبهای نیلگون خلیج فارس برگزار شد کوتاه سردار سلامی در حاشیه این همایش با هشدار به دشمنان گفت: رزمندگان ما در نیروی دریایی سپاه کمر همت برای دفاع از امنیت خلیج فارس بسته‌اند و دشمن نباید در این زمینه دچار اشتباه محاسباتی شود. 
 

_ افتتاح بیمارستان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در بوشهر

پیش از ظهر امروز نیز بیمارستان ۶۴ تختخوابی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و سالن ورزشی چند منظوره مسقف شهر چاه مبارک شهرستان عسلویه استان بوشهر با حضور فرمانده کل سپاه افتتاح شد. بیمارستان سردار شهید سپهبد سلیمانی در زمینی به مساحت ۳۰ هزار و با زیر بنای هفت هزار و ۲۰۰ متر مربع در سه طبقه ساخته شده و شامل بخشهای عمومی درمانی، اورژانس، بستری، آزمایشگاه و تصویر برداری درمانی است.
 

_ بانک‌ها دیگر نمی‌توانند بیش از سود مصوب بانک مرکزی، سودی بگیرند

دادستان کل کشور از تولیدکنندگانی که در ازای دریافت وام، سودی بیش از رقم مصوبِ بانک مرکزی پرداختند، خواست؛ برای گرفتن حق و حقوقشان به دستگاه قضایی مراجعه کنند.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری تاکید کرد: کار بعضی بانک هایی که سود‌های مضاعف و مرکب می‌گیرند، خلاف شرع و قانون و رباست و بانک ها باید قبل از اینکه کار به دادگاه بکشد، با تسهیلات گیرنده، یکبارِ دیگر، قرارداد‌های قانونی بر اساس نرخ سود مصوب بانک مرکزی تنظیم کنند. بر اساس رای وحدت رویهِ هیئت عمومی دیوان عالی، بانک‌ها دیگر نمی‌توانند بیش از سود مصوب بانک مرکزی، سودی بگیرند.
 

_ پرداخت خسارت به خانواده جانباختگان حادثه هواپیمای اوکراینی

رئیس جمهور گفت به خانوادهِ همهِ جانباختگانِ حادثه سال گذشتهِ هواپیمای اوکراینی بدون در نظر گرفتن تابعیت آنها خسارت پرداخت می شود.
 

_ قدردانی از نجابت خانواده های معظم جانباختگان حادثه هواپیمای اوکراینی

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه ای با گرامیداشت ۱۸ دیماه سالروز شهادت جمعی از هموطنان عزیز در حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی، از صبر، نجابت و شکیبایی خانواده های معظم آنان قدردانی کرد. دربخشی از این بیانیه آمده: این اتفاق تلخ که در پی ماجراجویی های ضد انسانی و اقدامات تروریستی امریکا در منطقه به وقوع پیوست؛ بار دیگر اوج خباثت و کینه‌توزی استکبار جهانی علیه جمهوری اسلامی و ملت ایران را به اثبات رساند و قلبهای مردم شهید پرور ایران را جریحه دار و اندوهگین کرد.
 

_ گلباران محل شهادت مسافران هواپیمای اوکراینی

همزمان با نخستین سالگرد شهادت مسافران هواپیمای اوکراینی، محل شهادت آن‌ها با بالگردهای نیروی هوافضای سپاه گلباران شد. مراسمِ تجلیل از خانواده شهدای هواپیمای اوکراینی نیز در صحن حضرت ثامن‌الحجج (ع) با حضور مقامات کشوری و لشکری برگزار و مزار این شهدا در شهر اصفهان نیز، عطرافشانی و گلباران شد.
 

_ سیلی موشکی ایران به امریکا، هیمنه امریکا را شکست

سیلی موشکی ایران به امریکایی ها در عین الاسد، هیمنه امریکا را شکست. این را فرمانده نیروی قدس سپاه در همایش یارانِ حاج قاسم در کرمان گفت. سردار قاآنی خطاب به امریکا، تاکید کرد: این بار، شاگردان مکتب شهید سلیمانی، ابتدا استخوان آمریکایی ها را خرد می کنند و بعد، از منطقه بیرونشان خواهند کرد. 
 
_ درخواست سه کشور اروپاییِ برجام؛ ایران به صورت یک طرفه، همچنان به تعهداتِ برجامی اش ادامه دهد!
سه کشور اروپاییِ برجام، در بیانیه ای اعلام کردند: آغاز غنی سازی 20 درصدِ ایران، توجیهی ندارد! توقف غنی سازی 20 درصد از جمله بندهای توافق برجام بود. اروپایی ها از زمان اجرای برجام به هیچکدام از تعهداتشان از جمله رفع تحریم ها عمل نکردند. این در حالی بود که ایران از اولین روز اجرای برجام به همه تعهداتش یکجا عمل کرد.
 
حالا امروز انگلیس، فرانسه و آلمان از ایران خواسته‌اند غنی‌سازی اورانیوم ۲۰ درصدی را متوقف کند و به صورت یک طرفه، همچنان به تعهداتِ برجامی اش ادامه دهد.
 
این درحالی است که رئیس جمهور امروز تاکید کرد: اگر طرف های برجام از جمله آمریکا پشیمان شدند و به اشتباهشان اقرار کردند و تعهداتشان را کامل انجام دادند، ایران هم به تعهداتش باز می گردد. رئیس شورای راهبردی روابط خارجی هم تاکید کرده آمریکا بابت تحریم نفتی باید خسارت 70 میلیارد دلاری به کشورمان را جبران کند. 
 

_ قابلیت ثبت چک در سامانه صیاد از هفته آینده

بانک مرکزی اعلام کرد: قابلیت ثبت چک در سامانه صیاد از هفته آینده فراهم می شود. البته این ثبت چک اختیاری است و اجباری ندارد. معاون اقتصادی رییس جمهوری سه هفته قبل از تعویق اجرای قانون چک تا پایان سال با مصوبه ‌ستاد مبارزه با کرونا خبر داده بود. اطلاع به لحظه از سوء سابقه صادرکننده چک یکی از مزایای سامانه صیاد است. 
 

_ شورای عالی استانها دست اندازی به بیت المال را به سازمان بازرسی گزارش کند

رئیس سازمان بازرسی کل کشور به اعضای شورای عالی استان ها حکم بازرس افتخاری داد.
 
حجت الاسلام و المسلمین درویشیان در اجلاس شورای عالی استان ها با تاکید بر تغییر رویکرد قوه قضائیه در مبارزه با فساد، شناسایی بسترهای فسادزا، رانت ، کوتاهی و ترک فعل مسئولان ، خسارت به امنیت ملی و سلب اعتماد عمومی گفت: بخشی از این ساختارها مربوط به قوانین معیوب در حوزه های مالی، بانکی و شهرداری هاست و اعضای شورای عالی استانها باید در حوزه وظایف و تکالیف قانونی خود، هرگونه فساد و رانتخواری و دست اندازی به بیت المال را به سازمان بازرسی گزارش کنند.
 

_ دور سوم ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن از فردا

دور سوم ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن از فردا آغاز می شود. به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی در این دور، ظرفیت ثبت نام در ۱۸۳ شهر در ۱۹ استان کشور تامین شده و متقاضیان که شرایط لازم را دارند می توانند ظرف یک هفته در پایگاه اینرتنتی وزارت راه و شهرسازی، ثبت نام کنند.
 
در طرح ملی مسکن برای ساخت 400 هزار واحد مسکونی، هدف گذاری شده است و برای متقاضیان علاوه بر آورده ۴۰ میلیون تومانی، وام ۷۵ میلیون تومان با سود بانکیِ ۱۸ درصد و دورهِ بازپرداخت ۱۰ ساله در نظر گرفته شده است.
 

_ تولید انبوه لیفتراک‌های تمام ایرانی

به همت جوانان ایرانی تولید انبوه لیفتراک‌های تمام ایرانی آغاز شد. این لیفتراک‌ها که پیش از این قطعات آن از خارج کشور تامین می شد حالا با قطعات کاملا بومی ساخته و روانه بازار می شوند. شرکت‌های بزرگ نفت و گاز، کارخانه‌های داروسازی، پتروشیمی‌ها و کارخانه‌های بزرگ صنعتی، خریداران اصلی لیفتراک های ایرانی هستند.

_ وزیر دفاع : شواهد جدی بر نقش رژیم صهیونیستی در ترور شهید فخری زاده 

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در نامه ای به وزرای دفاع 60 کشور جهان، از شواهد جدی بر نقش رژیم صهیونیستی در ترور شهید فخری زاده گفت.
 
امیر حاتمی در این نامه، خواستار پیوستن جامعه جهانی به محکومیت این حرکت غیر انسانی، غیر قانونی و جنایت آمیز شد. امروز معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع هم با اعلام اینکه همهِ مقصران و دست‌اندرکاران ترور ‌شهید فخری‌زاده شناسایی شده اند گفته اقدامات لازم برای دستگیری، در حال انجام و انتقام سختی در انتظار جنایتکاران است. دادستان کل کشور هم درباره پیگیری های قضایی پرونده شهید فخری زاده در دو بخش داخلی و بین الملل، اینطور توضیح داد.
 
 
بیشتر بدانید : 
نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha