• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۱۱۹۶۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۰
اقتصادی » صنعت

گلپایگان؛ قطب صنعتی تولید قطعات آینده گروه خودروسازی سایپا

رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در بازدید از شرکت های زیرمجموعه سایپا در گلپایگان گفت: نکات مثبت و ارزنده ای در این شرکت های قطعه سازی وجود دارد و آینده سایپا بسیار روشن است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ منصور معظمی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از شرکت های بهران موتور، سایپا پلوس، صنعت پژوهان کیا در گلپایگان با تاکید بر حمایت وزارتخانه از صنعت قطعه سازی و خودروسازی گفت: راه برون رفت صنعت خودرو از مشکلات در شرایط فعلی مشارکت، توسعه و تقویت قطعه سازان است. در صحنه های بین المللی مشارکت کمی وجود دارد و باید زمینه خدمات پس از فروش و ارتباط با مشتریانمان را تقویت کنیم و به کیفیت محصولات توجه بیشتری داشته باشیم و همچنین محصولات را با قیمت منطقی ارائه کنیم. 

وی در ادامه با اشاره به سیاست گذاری های وزارت صنعت، معدن و تجارت در صنعت خودرو افزود: این سیاست هایی است که در صنعت خودرو از طرف وزارت خانه دنبال می شود، از نکات کلیدی که از راهکارهای پیشنهادی وزارتخانه نیز است و باعث توسعه و جهش صنعت خودرو می شود، مشارکت در سطح بین المللی است که در این زمینه شاهد موفقیت هایی نیز بوده ایم و در آینده نیز شاهد حضور خودروسازان موفق در عرصه جهانی با همکاری و مشارکت خودروسازان ایرانی خواهیم بود.

معظمی با تشریح اقتصاد مقاومتی و تاکید بر حضور در بازارهای جهانی گفت: اقتصاد مقاومتی دارای دو ویژگی درون گرا و برون گرا است، درون گرایی به معنی استفاده از توانمندی های داخلی از جمله ظرفیت نیروی انسانی و سخت افزار و تجهیزات است و نگاه برون گرا داشتن به معنی این است که این توانمندی داخلی را تبدیل کنیم به محصولی برای عرضه در بازار جهانی که بتوانیم در بازار بین الملل حضور فعال داشته باشیم به عبارت دیگر ما هر سهمی که از بازار بین المللی بگیریم در واقع توانسته ایم در جهت اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم و به همین دلیل یکی از سیاست های ما مشارکت با خودروسازان بزرگ دنیا است. 

در ادامه شیخ عطار مدیر عامل مگاموتور با اشاره به ماموریت بزرگ مگاموتور گفت: شرکت مگاموتور که یکی از ظرفیت های بالقوه کشور است در چارچوب مسئولیتی که از طرف گروه معین شده، وظیفه تولید و تامین قطعات موتور، گیربکس و اکسل سایپا را به صورت انبوه بر عهده دارد. 

وی با اشاره به قطب های صنعتی تولید قطعات در کشور گفت: مگاموتور با شناسایی و تقویت قطب های صنعتی کشور از جمله تبریز، مشهد، اصفهان و شیراز به تقویت و حمایت از آن‌ها پرداخته و گلپایگان یکی دیگر از قطب های قدرتمند تولید قطعه است که با توجه به مزیت های که دارد یکی از اولویت های مگاموتور برای استفاده از محصولات تولیدی قطعه سازان است. 

شیخ عطار افزود: یکی از وظایف و اولویت هایی که شرکت مگاموتور برای کاهش هزینه تولید در نظر دارد، انتقال خدمات مهندسی و بنگاه داری به این شرکت ها است تا این شرکت ها بتوانند در کوتاه مدت ضمن حفظ  و ارتقاء مزیت ها در جهت رفع نقص بنگاه های خود تلاش کنند. 

مدیر عامل مگاموتور با اشاره به لزوم حضور در بازار بین الملل گفت: باید با شناسایی مزیت های بالقوه در کشور و استفاده بهینه از آن وارد اقتصاد جهانی شویم و در این راه جایی برای یارانه وجود ندارد.

شیخ عطار با تاکید بر حمایت مالی از قطعه سازان تصریح کرد: با مدیریت در وضعیت نقدینگی قطعه سازان می توان کمک بزرگی به این صنعت کنیم و پرداخت های 120 روزه جزء ماموریت های مگاموتور است.

وی در پایان با اشاره به توانمندی قطعه سازان ایرانی در تولید قطعات کیفی گفت: قطعه سازان ما شرکت هایی خصوصی بزرگی هستند که بصورت گسترده فعالیت می کنند، برای حضور و ماندگاری در بازار باید کیفیت محصولاتشان قابل رقابت با محصولات خارجی باشد چرا که خودروسازان خارجی که در حال حاضر در ایران فعالیت می کنند تمایل به خرید قطعات مورد نیاز خود از قطعه سازان ایرانی را دارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
پایان کار باند سرقت سیم برق در بابلسر
گروسی: با ابلاغ طرح جامع ماکو، بازآفرینی شهری و توسعه متوازن در منطقه شتاب می‌گیرد
آغاز اجرای طرح زمستانی پلیس در استان همدان
سفر رئیس بنیاد ایران‌شناسی به بوسنی و هرزگوین
آغاز شمارش حیات وحش دنای شرقی در سرمای زمستان
اجرای طرح نهادینه‌سازی جانشین‌پروری در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی
مهمترین عناوین روزنامه‌های جهان ۲ دی ۱۴۰۴
ادبیات همواره صدای زمانه خود بوده است
دیدار عادل عبدالمهدی با دو نفر از رهبران حماس
معاون وزیر: بازآفرینی شهری در مناطق آزاد باید به توانمندسازی مردم منجر شود
صلیب سرخ: افغانستان درگیر بحران انسانی است
راهداران، سربازان گمنام جبهه خدمت و ایمنی جاده‌ها هستند
هم‌صدایی کوبا و کلمبیا علیه تروریسم دریایی آمریکا
بیش از 2 میلیون خوزستانی زیر پوشش بیمه سلامت
آمریکای لاتین خواستار پایان مداخلات واشنگتن در کاراکاس شد
بر افراشته شدن پرچم عزاداری امام هادی(ع)، بر فراز گنبد رضوی
حمایت شاعر ایرانی از پویش بساز مدرسه
چمران: افزایش خودسرانه کرایه تاکسی تخلف است
هشدار درباره عملیات تروریستی داعش در ترکیه
آمار هولناک تعرض جنسی افسران پلیس انگلیس
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
داور تاجیکی بازی استقلال- المحرق را سوت می‌زند
معلم کهگیلویه و بویراحمدی حائز رتبه دوم کشوری
بازگشت حدود ۷ میلیون افغان به کشورشان
آغاز بارش پراکنده برف از امشب در همدان
رشد نقدینگی به ۴۱ درصد رسیده است
امروز؛ پایان مهلت نام نویسی آزمون پذیرش دانشجو معلم
نداجا در فاصله ۳ هزار کیلومتری از منافع ایران دفاع می‌کند
هوای تبریز، ناسالم برای گروههای حساس
۳۱ هزار دستگاه خودرو برای ۱۰ میلیون نفر
صفحه نخست روزنامه‌های ورزشی ۱ دی
لیگ نخبگان آسیا؛ صعود قطعی تراکتور با برتری مقابل الدحیل
فوتبال باشگاهی اروپا؛ برتری بارسا و بایرن در شب شکست یونایتد
افزایش غلظت آلاینده ها در شهرهای صنعتی
یارانه آذر ماه دهک چهار تا نهم واریز شد
جبران کسری حقوق کارکنان با کالابرگ
معلم کهگیلویه و بویراحمدی حائز رتبه دوم کشوری  (۲ نظر)
دبیر: اجازه رفتن امیر رضا به جمهوری آذربایجان را نخواهم داد  (۱ نظر)
دوران دیپلماسی ناوچه‌های توپدار تمام شده است  (۱ نظر)
کاهش ۹ میلیون لیتری مصرف روزانه بنزین  (۱ نظر)
تعیین نحوه تعدیل اقساط مهریه مطابق با نوسانات نرخ طلا و سکه  (۱ نظر)
حمایت از تولید داخل، محور توسعه نساجی کشور  (۱ نظر)
۳۱ هزار دستگاه خودرو برای ۱۰ میلیون نفر  (۱ نظر)
تمدید مهلت ثبت‌نام آزمون دانشجومعلمان تا ۵ دی  (۱ نظر)
واریز یارانه حمایتی «یسنا» برای مادران   (۱ نظر)
اعلام سامانه ثبت اطلاعات منازل خسارت دیده از سیل در روستا‌های هرمزگان  (۱ نظر)
زنگ خطر همه گیری آنفلوانزا در فارس  (۱ نظر)
دستبند پلیس بر دستان عامل تیراندازی در خمام  (۱ نظر)