ارائه خدمت با کیفیت به بیماران هدف اصلی کارکنان بیمارستانها
رئیس هشتمین همایش بین المللی مدیریت بیمارستانی گفت: هدف اصلی بیمارستانها ارائه خدمت با کیفیت است که هر روز باید آن را مدیران و کارکنان بیمارستانها مدنظر داشته باشند.

به گزارش خبرنگار
خبرگزاری صدا و سیما دکتر علی جعفریان با اشاره به اینکه گاهی به دلایل مشکلاتی از جمله کمبود نیروی انسانی هدف اصلی خود که خدمت با کیفیت به بیماران است را فراموش می کنیم افزود: ما باید هر روز این هدف اصلی را پیش چشم داشته باشیم و آن را ترویج کنیم.
وی گفت: در بخش دولتی رضایت مشتری سطح پایین تری نسبت به بخش خصوصی دارد، مثل اینکه تا وقتی بانک های خصوصی روی کار نیامده بودند بانک های دولتی خوب سرویس نمی دادند اما با آمدن بانک های خصوصی و ارائه خدمات بهتر؛ بانک های دولتی نیز به رقابت آمده و در برای جلب رضایت مردم تلاش کردند بنابراین باید جاذبه های مالی بیشتر برای بخش خصوصی و تشویق آن در کنار بخش دولتی فراهم شود.
دکتر جعفریان افزود: ما در بخش دولتی محدودیت هایی داریم که از آن جمله می توان به قدمت بالای بیمارستان ها اشاره کرد که متوسط قدمت بیمارستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی تهران 55 سال است؛ همچنین کمبود منابع ؛ نقص زیرساخت ها و کمبود نیروی انسانی از دیگر مشکلاتی است که در این حوزه وجود دارد.
وی گفت: در بیمارستان ها وقتی ضریب اشغال90 درصد باشد بیمار رضایت ندارد اما در بخش خصوصی وقتی رضایت مشتری نباشد ضرر مالی در پی خواهد داشت.