پخش زنده
امروز: -
نشاط، امیدآفرینی، انسجامبخشی، هویت آفرینی و وحدت رویکرد برنامههای دهه فجر است
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،مرکز خراسان رضوی،با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی، نشست شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاههای عضو شورای اداری استان در محل سالن اجتماعات استانداری خراسان رضوی برگزار شد.
سید جواد حسینی در این نشست گفت: رویکرد برنامههای دهه فجر امسال نشاط، امیدآفرینی، انسجامبخشی، هویت آفرینی و وحدت است که با شیوهای هنرمندانه توسط روابط عمومیها اجرایی میگردد.
وی افزود: در آستانه 40 سالگی نظام جمهوری اسلامی ایران که اوج پختگی نظام است قرار داریم و عملکرد دستگاهها، تبلیغ و ترویج نظام، اطلاعرسانی دستاوردها باید مدنظرروابط عمومیها قرار گیرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: دستگاههای اجرایی بهویژه روابط عمومیها در انعکاس و اطلاعرسانی دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصههای مختلف کمکاری کردهاند و دهه فجر امسال بهترین فرصت برای جبران این بخش است. اعتراضات و ناآرامیهای اخیر نشان داد که در انعکاس دستاوردهای انقلاب اسلامی ضعیف عمل کردهایم.
حسینی در ادامه گفت: جغرافیای سیاسی انقلاب اسلامی زمانی ظهور پیدا کرد که جهانیان دو ایدئولوژی مهم شامل تفکر مارکسیستی و سوسیالیستی که نماد آن شوروی بود و تفکر کاپیتالیستی و اومانیستی که نماد آن آمریکا به شمار میرفت را تجربه کرده بودند.
وی بیان کرد: با فروپاشی شوروی، تفکر مارکسیستی و سوسیالیستی از بین رفت اما تفکر کاپیتالیستی و اومانیستی که نماد آن آمریکا بود، بر جای خود باقی ماند و تا امروز با انقلاب اسلامی در ستیز بوده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: انقلاب اسلامی تفکر سومی را به جهان معرفی کرد که تفکرات و نظامهای دیگر را برای سعادت بشریت ناکارآمد میدانست و دین اسلام را تنها راه رهاییبخش، هویتبخش و سعادت آفرین برای بشر بیان میکرد و دو تفکر مارکسیستی و کاپیتالیستی را نفی میکرد.
حسینی ادامه داد: ملت ایران به رهبری ولیفقیه و مجتهد خود با اعتقاد به اینکه انقلاب اسلامی میتواند هویتساز، سعادت آفرین و انسجام بخش باشد و نقش دین در تمام ارکان زندگی بشر ازجمله سیاست بیبدیل و انکارناپذیر است، به پیروزی رسید.
وی گفت: مخالفین این نظام از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون با اعلام شعارهای ناروا به ستیز با انقلاب پرداختهانددرحالیکه انقلاب اسلامی از ابتدا ثابت کرده است که هیچیک از شعارهادرست نیست.
وی گفت: بر همین اساس باید تبلیغ، ترویج، اطلاعرسانی اقدامات انجامگرفته طی چهار دهه گذشته، سرلوحه برنامههای دستگاههای اجرایی در دهه فجر امسال قرار گیرد و وجهه مردمی بودن، جلوه رحمانی و عاطفه و تکریم اربابرجوع، نگرش حقوق شهروندی نظام اسلامی را بیش از گذشته آشکار و کارآمدی نظام را بیان نمود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: همانگونه که مشکلات کشور بازگو میشود، دستاوردهای نظام نیز باید بازگو و برجسته شود.
حسینی افزود: در جامعهای که احساس شکوفایی اجتماعی وجود نداشته باشد، بسترهای مشارکت مردمی و روند رشد و پیشرفت فراهم نمیشود، لذا شکوفایی اجتماعی باید در عمل و در انعکاس مطلوب اقدامات، ایجاد شود.
وی اظهار کرد: روابط عمومی دستگاههای اجرایی تاکنون نتوانستهاند بهخوبی نظاممهندسی اطلاعرسانی را برای جلب مشارکت مردم ترسیم کنند، درحالیکه باید در ایجاد فضای امید، انعکاس کارآمدی نظام و جلوههای مردمی آن تلاش بیشتر نمایند.
وی گفت: در سال گذشته روابط عمومیهای دستگاههای اجرایی خراسان رضوی، اخبار مربوط به افتتاح یک هزار و 224 پروژه، برپایی 100 نمایشگاه موضوعی، دیدار با 150 خانواده شهدا و ایجاد زمینه برای انعکاس اقدامات از طریق یک هزار و 46 دقیقه صحبت استاندار در صداوسیمای استان را منتشر کردند اما این اطلاعرسانی هنوز کافی نیست.
حسینی افزود: باید روشها و شیوههای اطلاعرسانی تغییر کند و از مدلهای جدید برای این بخش نظیر تولید کلیپ و تولید محتوی ویژهفضای مجازی استفاده شود.
معاون استاندار خواستار توجه روابط عمومیها به گروههای مخاطب سازمانها شد و اظهار داشت: تولید و انعکاس مفاهیمی همچون امید به متن جامعه نیازمند طبقهبندی گروههای سنی، جنسیتی و مخاطبان سازمان و همچنین شناخت ظرفیتها و نیازهای روحی و روانی هرکدام و تولید محتوای متناسب با این گروه بندی است.
وی افزود: آگاهی و شناخت منشأ امید است و نقش آموزشی رسانهها و روابط عمومیها در ارتقای سطح آگاهی و شناخت مخاطب باید یکی از اهداف راهبردی روابط عمومیها باشد.
حسینی تصریح کرد: روابط عمومیها نقش تأثیرگذاری در ارتقای سرمایه اجتماعی میتواند داشته باشد و تولید برنامههایی با محتوای ارزشی و اخلاقی منبعث از فرهنگ دینی و بومی، میتواند در تقویت این سرمایه مهم باشد.
معاون استاندار با تأکید بر اینکه سازمان را باید پرتلاش و پوینده نشان داد اظهار داشت: ترویج ارزش کار و تلاش میتواند روحیه فعال و پویایی در افراد جامعه ایجاد کند و روحیه مدیریت جهادی سازمانها باید به جامعه تزریق شود.
وی برگزاری نشستهای اطلاعرسانی توسط هر دستگاه اجرایی با زیرمجموعه خود، درک مشکلات و پیشنهادها در تعامل دوسویه با دستاندرکاران زیرمجموعه و برگزاری مراسم افتتاح پروژهها با بهرهگیری از تبلیغات هنرمندانه از سوی روابط عمومیهای دستگاههای اجرایی را ضروری دانست.