به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما ، به منظور رسیدگی به مشکلات شهروندان، سردار "محمدرضا مقیمی" به همراه معاونان با حضور در دفتر نظارت همگانی ، پاسخگوی شهروندان در حوزه ماموریتی بودند.
وی در حاشیه این دیدار گفت : سامانه 197 پل ارتباطی بین پلیس و مردم است که تمام تلاش در این خصوص برطرف شدن و حل مشکلات شهروندان است.
این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه تمام سعی پلیس در رفع عمده مشکلات مردم است ، افزود: شهروندان می توانند هر گونه انتقاد، شکایت، تقدیر و پیشنهاد را به مرکز نظارت همگانی انعکاس دهند که به طور قطع باید مطمئن باشند بدون هیچ تعللی مشکلات بررسی و پیگیری خواهد شد.
رئیس پلیس آگاهی ناجا خاطرنشان کرد: پلیس برای برقراری امنیت و آرامش از هیچ خدمتی دریغ نمی کند و با مجرمانی که سلب آرامش می کنند، قاطعانه برخورد می کند.
وی با بیان اینکه سامانه197 نقش موثری در پیشگیری از تخلفات کارکنان، تکریم ارباب رجوع و همچنین حفظ حقوق شهروندی دارد، تصریح کرد: عمده مراجعات مرتبط با سرقت منزل، خودرو و اماکن بود که طبق روال قانونی به شکایت و درخواست آنها رسیدگی خواهد شد.
رئیس پلیس آگاهی ناجا گفت: در 10 ماهه امسال شهروندان 20 هزار و 465 گزارش به صورت تلفنی به سامانه 197 ارسال کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 9 درصد افزایش داشته است.
افزایش پیام ها به مرکز نظارت همگانی نشانگر جلب اعتماد مردم به رسیدگی های سازمانی است.
وی افزود: بررسی ده ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش 2 درصدی شکایت از عملکرد پلیس آگاهی را نشان می دهد.
سردار مقیمی با بیان اینکه تمام تلاش ما، حداقل کردن شکایات مردم از پلیس است ، ادامه داد: بیشترین تقدیر مردم امسال در خصوص تلاش و احساس مسئولیت، برخورد مناسب با مراجعان و همچنین رسیدگی سریع به امور ارباب رجوع و کشف اموال مسروقه بوده است.
وی با اشاره به اینکه برخی موضوعات مطروحه از سوی مراجعان نیاز به مشاوره داشت که به مسئولان حاضر در مرکز197 ، برای رسیدگی ارجاع داده شد ، گفت : ارتقاء رضایتمندی شهروندان از عملکرد پلیس، اولویت اصلی پلیس آگاهی می باشد که بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.
در این دیدار 38 نفر از شهروندان با رئیس پلیس آگاهی و دیگر معاونان به صورت چهره به چهره ملاقات و مشکلات و خواسته های خود را در حوزه های مختلف و مرتبط با ماموریت های پلیس آگاهی مطرح کردند.