بر اساس شواهد و مدارک خلبان هواپیمای تهران_یاسوج که سال گذشته سقوط کرد، مقصر نیست.
شهریاری در ادامه ، دلایل سقوط هواپیمای یاسوج را اینگونه اعلام کرد:
1- علت سقوط یخ زدگی بال هواپیماست.هواپیما مجهز به سیستم AD(جلوگیری از یخ زدگی بال)نبوده است.
2-مجوز بهره برداری از هواپیما C of A غیر قانونی صادر شده است.
3- شرکت بهره بردار در بکار گیری گروه کروی پرواز قصور کرده است.
4- سیستمELT هواپیما نقص داشته و عمل نکرده است.(دلیل فرعی)
5-هواپیمای ATR مناسب شرایط اقلیمی ایران نیست و محدودیت های زیادی از جمله دما و ارتفاع(high&hot) داراست.
6- قصور شرکت فرودگاه ها هم مطرح می باشد.
7-ربطی هم به تحریم ها نداره
8- #تقصیر_خلبان_نیست.
9-بر اساس دستورالعمل اجباری سیستم ANTI ICEING هواپیما میبایست مطابق با نیازمندی Moified ( اصلاح ) میشده که نشده است.
تصاویر نامه سرپرست دادسرای جرائم جنایی به عابد زاده رئیس وقت هواپیمایی کشوری در خبرگزاری صداوسیما موجود است.
گفتنی است؛ پرواز شماره ۳۷۰۴ هواپیمایی آسمان روز ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ بعد از ۵۰ دقیقه پرواز از تهران به سمت یاسوج در حوالی سمیرم بعد از اصابت به کوه دنا سقوط کرد.
در این پرواز ۵۹ مسافر، ۲ مهماندار (بهنام رضایی نیارکی و محمد حسین فرشسنگی)، ۲ نفر امنیت پرواز (محمد بهشتی و فرهاد معصومی) و ۲ نفر خلبان و کمک خلبان (خلبان حجتالله فولاد و کمک خلبان کاوه خلیلی) حضور داشتند.
21 اسفند سال گذشته؛ سازمان هواپیمایی کشوری با انتشار گزارش مقدماتی سقوط هواپیمای پرواز تهران-یاسوج به انجام عمل قلب باز خلبان این پرواز و بی توجهی هواپیمایی آسمان به این محدودیت اشاره کرده است.