صفحه نخست

  • صفحه نخست

سیاسی

  • سیاسی
  • رهبری
  • انتخابات
  • عمومی
  • دولت
  • مجلس
  • شورای نگهبان
  • سیاست خارجی
  • امنیتی و دفاعی
  • احزاب و تشکلها
  • رسانه های بیگانه
  • مناسبت ها

اقتصادی

  • اقتصادی
  • معدن و صنایع معدنی
  • صنعت
  • کشاورزی، روستا و عشایر
  • بازاروتجارت
  • بانک، بیمه و بورس
  • مسکن
  • آب و انرژی
  • گمرک، حمل و نقل
  • اقتصاد کلان

اجتماعی

  • اجتماعی
  • جامعه و شهری
  • محیط زیست
  • حقوقی و قضایی
  • تعاون و اشتغال
  • انتظامی و حوادث

علمی و فرهنگی

  • علمی و فرهنگی
  • آموزش و پرورش
  • کودک و نوجوان
  • فضای مجازی
  • کتاب و مطبوعات
  • زبان فارسی
  • آموزش عالی، دانشگاه
  • بهداشت و سلامت
  • زنان و خانواده
  • میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری
  • راديو تلويزيون
  • فرهنگ و هنر
  • علم و فناوری
  • فرهنگ عمومی
  • معارف
  • حج و زیارت
  • حماسه و ایثار

استان ها

  • آذربایجان شرقی
  • آذربایجان غربی
  • اردبیل
  • البرز
  • اصفهان
  • ایلام
  • بوشهر
  • تهران
  • هرمزگان
  • چهارمحال و بختیاری
  • خراسان جنوبی
  • خراسان رضوی
  • خراسان شمالی
  • خوزستان
  • زنجان
  • سمنان
  • سیستان وبلوچستان
  • فارس
  • قزوین
  • قم
  • کردستان
  • کرمان
  • کرمانشاه
  • کهکیلویه و بویراحمد
  • گلستان
  • گیلان
  • لرستان
  • مازندران
  • مرکزی
  • همدان
  • یزد
  • کیش
  • مهاباد
  • آبادان

بین الملل

  • بین الملل

ورزشی

  • ورزشی
  • فوتبال و فوتسال
  • توپ و تور
  • کشتی و وزنه برداری
  • رزمی
  • پایه و آبی
  • جانبازان و معلولان
  • بانوان
  • ساير حوزه ها

عکس

  • عکس
  • خبری
  • مستند
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی

فیلم

  • فیلم
  • سیاسی
  • ورزشی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • اقتصادی
  • قلم دوربین
  • عمومی
  • پادکست
  • خبریکاتور
  • بدون تعارف

شهروندخبرنگار

  • شهروندخبرنگار
  • گزارش مردمی
  • پیگیری ها

رویداد

  • رویداد

صفحات داخلی

  • تماس با ما
  • درباره ما
  • پیوندها
  • جستجو
  • آرشیو
  • آب و هوا
  • اوقات شرعی
  • نقشه سایت
  • خبرنامه
  • RSS
  • شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
  • صفحه نخست
    • صفحه نخست
  • سیاسی
    • سیاسی
    • رهبری
    • انتخابات
    • عمومی
    • دولت
    • مجلس
    • شورای نگهبان
    • سیاست خارجی
    • امنیتی و دفاعی
    • احزاب و تشکلها
    • رسانه های بیگانه
    • مناسبت ها
  • اقتصادی
    • اقتصادی
    • معدن و صنایع معدنی
    • صنعت
    • کشاورزی، روستا و عشایر
    • بازاروتجارت
    • بانک، بیمه و بورس
    • مسکن
    • آب و انرژی
    • گمرک، حمل و نقل
    • اقتصاد کلان
  • اجتماعی
    • اجتماعی
    • جامعه و شهری
    • محیط زیست
    • حقوقی و قضایی
    • تعاون و اشتغال
    • انتظامی و حوادث
  • علمی و فرهنگی
    • علمی و فرهنگی
    • آموزش و پرورش
    • کودک و نوجوان
    • فضای مجازی
    • کتاب و مطبوعات
    • زبان فارسی
    • آموزش عالی، دانشگاه
    • بهداشت و سلامت
    • زنان و خانواده
    • میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری
    • راديو تلويزيون
    • فرهنگ و هنر
    • علم و فناوری
    • فرهنگ عمومی
    • معارف
    • حج و زیارت
    • حماسه و ایثار
  • استان ها
    • استان ها
    • آبادان
    • آذربایجان شرقی
    • آذربایجان غربی
    • اردبیل
    • البرز
    • اصفهان
    • ایلام
    • بوشهر
    • تهران
    • چهارمحال و بختیاری
    • خراسان جنوبی
    • خراسان رضوی
    • خراسان شمالی
    • خوزستان
    • زنجان
    • سمنان
    • سیستان وبلوچستان
    • فارس
    • قزوین
    • قم
    • کردستان
    • کرمان
    • کرمانشاه
    • کهکیلویه و بویراحمد
    • کیش
    • گلستان
    • گیلان
    • لرستان
    • مازندران
    • مرکزی
    • مهاباد
    • همدان
    • هرمزگان
    • یزد
  • بین الملل
    • بین الملل
  • ورزشی
    • ورزشی
    • فوتبال و فوتسال
    • توپ و تور
    • کشتی و وزنه برداری
    • رزمی
    • پایه و آبی
    • جانبازان و معلولان
    • بانوان
    • ساير حوزه ها
  • عکس
    • عکس
    • خبری
    • مستند
    • استانها
    • بین الملل
    • ورزشی
  • فیلم
    • فیلم
    • سیاسی
    • ورزشی
    • اجتماعی
    • علمی و فرهنگی
    • اقتصادی
    • قلم دوربین
    • عمومی
    • پادکست
    • خبریکاتور
    • بدون تعارف
  • شهروندخبرنگار
    • شهروندخبرنگار
    • گزارش مردمی
    • پیگیری ها
  • رویداد
    • رویداد
کد خبر: ۲۶۴۶۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۵
چهارمحال و بختیاری » سیاسی
گزارش مکتوب:

اعلامیه هایی برای "خدمت"

فقط یک صبح زمستانی بهمن ماه می تواند تو را به دنیای سیاست این امروزها سوق دهد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،مرکز چهارمحال و بختیاری، فقط یک صبح زمستانی بهمن ماه می تواند تو را به دنیای سیاست این امروزها سوق دهد.

 این روزها هر صبح که از اندرونی خانه به دل شهر می روید روی در و دیوار خانه ها تابلوهای اعلانات، بیلبورد ها و ... چهره های غریب و آشنای بسیاری می بینید که با رنگ و لعاب های فراوان و با ژست های تلخ و شیرین بسیار خبر از آغاز دوئل انتخابات می دهد.  

صحنه هایی که تا دیروز مختصر تر و گذرا درحد یک  آگهی ترحیم دیده می شد، آن هم تنها جهت اعلام  مراسم ترحیم و فراخوانی برای فاتحه ای که  بدرقه آخرت بنده ای شود.

 این روزهای بهمنی، شهر را پر از اعلامیه هایی می بینیم که هر شهروند را فراخوانده تا سرنوشت سیاسی اش را رقم  بزند و به اندازه سهم یک ایرانی در سرنوشت کشور دخیل  شود، اما اینکه تا چه میزان مشارکت فرد به مزاج کاندیداها خوش آید و اینکه پس از این انتخاب و مشارکت چهره اعلامیه برگزیده چند چهره شود هم باخداست.

اما آنچه مهم است اینکه همان طورکه مراسم ترحیم این  روزها پر زرق و برق و پر از تجملات شده  اند، محافل و مجالس سیاسی کاندیداهای انتخاباتی هم از این  تشریفات به  دور نمانده اند و انگار هر کاندیدای انتخابات با نشان دادن بیش از اندازه چهره چاپی خود به دنبال رای بیشتر است و گویا به همین دلیل است که اکثر نامزدها علاقه زیادی دارند تا بیشتر در این سبک از تبلیغات سرمایه‌گذاری کنند.

در واقع امروزه با توجه به اشتیاق مردم به شهرنشینی و گستردگی معابر، امکانات ویژه ای برای تدوین استراتژی های ارتباطی در حوزه بنر انتخاباتی ، بیلبورد، استند، تراکت و بروشور انتخاباتی، کارت ویزیت و …به دست آمده و با توجه به ویژگی های این نوع تبلیغات در دستیابی به رسانه های خلاق با گروه های مخاطب طبقات اجتماعی، تاثیر زیادی را در موفقیت نمایندگان ایجاد کرده است   

این روزها داوطلبان  مجلس شورای اسلامی در راستای اثبات حقانیت خود جهت کسب یک کرسی مجلس از هیچ چیزی فروگذار نمی کنند، از تبلیغات محیطی، عکاسی تا چاپ پوستر ، بیلبورد، تراکت، تبلیغات اینترنتی، پیام  صوتی، پیام  کوتاه، وب سایت، روزنامه، خبرنامه و  رسانه های اجتماعی دیگر گرفته  تا ورود به حریم  شهروندانی که می خواهند روزی روزگاری مدافع حقوشان شوند.

در استان چهارمحال و بختیاری هم  72 داوطب مجلس شورای اسلامی چند روزی است تبلیغات قانونی خود را برای تصاحب چهار کرسی مجلس آغاز کرده اند.

رییس ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری می گوید:بر اساس ماده ۵۶ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده ۴۰ آیین‌نامه اجرایی آن، فعالیت نامزد‌های تایید صلاحیت شده  تا ۲۴ ساعت قبل از شروع اخذ رای یعنی در ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه یکم اسفند پایان می‌یابد.  

جعفر مردانی با تاکید بر رعایت قانون تبلیغات انتخابات از سوی نامزد‌ها و ستاد‌های انتخاباتی آنها، گفت: عناوین و مصادیق تبلیغات مجاز و غیرمجاز در اختیار نامزد‌های انتخاباتی و روسای ستاد تبلیغاتی آن‌ها قرار داده شده است و انتظار می‌رود این نامزد‌ها نسبت به رعایت قانون التزام عملی داشته باشند.

وی می گوید: احترام به منافع ملی و مصالح اسلامی، ترجیح مصالح عمومی به منافع شخصی و گروهی، احترام به قوانین و مقررات، همکاری با مجریان، رعایت انصاف در تبلیغات، شفافیت مالی و اجتناب از زیر سوال بردن دستاورد‌های نظام و رعایت اصول صداقت و قانون‌ محوری از جمله عناوین قانونی تبلیغات انتخاباتی به شمار می‌رود.

از سویی دیگر سرپرست شهرداری شهرکرد می گوید: ۴۵ مکان ویژه برای تبلیغات نامزد‌های انتخابات مجلس در این شهر مشخص شده است.

محمدرضا امیدی تاکید می کند که این ۴۵ مکان در حاشیه معابر، خیابان‌ها و میادین پرتردد برای انجام تبلیغات عادلانه داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تعیین شده است.

وی می گوید: در این مکان‌های موقت، نامزد‌های انتخابات مجلس یازدهم می‌توانند به صورت رایگان پوستر ‌نصب کنند و تبلیغات خود را در مدت زمان قانونی انجام دهند.   

به گفته امیدی؛در انتخابات دوره‌های گذشته به دلیل نصب گسترده و انبوه پوستر‌های تبلیغاتی، شهرکرد چهره نامطلوبی به خود می‌گرفت.

وی هم چنین تاکید می کند: برای جلوگیری از تکرار این مسئله، همراهی، همدلی و همکاری مردم، رسانه‌های گروهی، نامزد‌های انتخاباتی و حامیان آنان با شهرداری برای حفظ پاکیزگی شهر در آستانه عید نوروز ضروری است.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد هم با اشاره به ضرورت رعایت قوانین تبلیغاتی از سوی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: نصب پوستر در محل‌هایی خارج از جایگاه‌های تعیین شده تخلف بوده و بر اساس قوانین شهرداری با متخلفان برخورد خواهد شد.

مجیدجلالی افزود: فعالیت‌های تبلیغاتی نامزدها، با همکاری سازمان های همراه با کار گروه تبلیغات انتخابات، توسط گروه های نظارتی و اجرایی شهرداری به طور جدی در حال رصد است.

وی با اشاره به آغاز عملیات پاکسازی و شستشوی پوسترهای نصب شده نامزدها در محل‌های غیر مجاز، گفت: در این دوره از انتخابات جایگاه‌های تبلیغات دو برابر افزایش داشته است.     

نایب رییس شورای شهر شهرکرد و رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و پژوهشی هم با انتقاد شدید از تخریب فضای شهری بر اثر تبلیغات غیرمجاز برخی کاندیداها، گفت: داوطلب مجلس که در تبلیغات خود اقدام به تخریب شهر می‌کند، به طور قطع نمی‌تواند موجب رشد و توسعه شود. 

طیبه شریفی با بیان اینکه مردم از تخریب فضای شهری ناراضی هستند، تصریح کرد: در نصب تصاویر، پوسترها و بنرهای تبلیغاتی در بسیاری از موارد دستورالعمل‌ها و قوانین تبلیغات انتخاباتی وجود دارد که متأسفانه گاهی رعایت نمی شود و گویا برخی کاندیداها در اندازه‌های خارج از حد متعارف اقدام به نصب تصاویر و بنرها می کنند.

وی با تاکید بر لزوم تهیه و اجرای شیوه نامه ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی از سوی مدیریت شهری افزود: کاندیدایی که در زمینه تبلیغات انتخاباتی خود مقید به اجرای قوانین نیست، قطعاً نخواهد توانست برای مردم قانون‌گذار و نماینده‌ای برای احقاق حقوق آن‌ها باشد.   

امام جمعه موقت شهرکرد هم بر لزوم تبلیغات انتخاباتی اسلامی؛ در سایه اجتناب از شیوه‌های تبلیغاتی غربی تاکید می کند و می گوید: ‌مردم باید افراد را بشناسند تا سبک و سنگین کرده و اصلح را انتخاب کنند و این فرع بر این است که اشخاص برای جامعه شناخته شوند و تبلیغات درست داشته باشند.

حجت الاسلام فاطمی افزود: انتخابات باید به گونه‌ای باشد که در شأن جمهوری اسلامی باشد؛ لذا نباید فرهنگ ما در عرصه انتخابات، فرهنگ غربی، وعده‌های توخالی و عوام فریبی باشد؛ بلکه باید اصول اسلامی در تبلیغات و برنامه‌ها و هزینه‌ها رعایت شود و افراد مراعات این مسائل را بکنند.

رئیس حوزه علمیه امامیه شهرکرد همچنین بر ضرورت پیشگیری از اسراف در تبلیغات انتخاباتی تاکید کرد و گفت: ما نباید برای به دست آوردن رأی مردم در انتخابات، اسراف کنیم، بلکه مردم باید بر اساس معیارهای برخواسته از نظام ارزشی اسلام همچون تقوا، ایمان، علم، دانش، سابقه مبارزاتی، حضور در میدان‌های جهاد و شهادت و مانند آن، فرد مورد نظر خود را انتخاب کنند.

رئیس کل دادگستری استان هم این روزها با تاکید بر ایجاد شور و هیجان انتخاباتی در مردم معتقد است: نباید اجازه داد این شور و هیجان‌، آرامش و آسایش مردم را مختل کند.

آقای بهرامی می گوید: استفاده از بلندگو، تشکیل کارناوال و کاروان های تبلیغاتی و تجمع در میادین و خیابان‌ها، به نظم و انضباط شهر لطمه می زند و مردم هم نسبت به این گونه مسائل معترض هستند.  

به گفته وی، برگزاری میتینگ‌های سیاسی در محافل خاص و با حضور نامزدها و نمایندگان آنها، منع قانونی ندارد اما این مسئله با تجمع‌ در حاشیه خیابان‌ها که گاهی با رفتارهای هنجارشکنانه و غیر اصولی همراه است، فرق می‌کند.

وی نسبت به سوء استفاده از فضای آزاد تبلیغات هم هشدار داده و می گوید: باید دقت شود تا این فضای پر هیجان انتخابات، عرصه سوء استفاده افراد معلوم الحال مطرود ملت قرار نگیرد.

وی به پایبندی و الزام به قوانین و مقررات توسط همه گروه ها، نامزدها و طرفداران نامزدها تأکید و اظهار کرد: استفاده از تصویر اشخاص و افرادی که بنا به دلایلی، استفاده از تصاویر آنها ممنوع است.   

وی با اشاره به ممنوعیت نصب هرگونه بنر و پلاکارد در ابعاد غیرمجاز و برخلاف مصوبه مراجع قانونی در سطح شهر، تصریح کرد: شهرداری باید در اسرع وقت نسبت به جمع‌آوری این بنرها اقدام کند و اگر پرونده کیفری تشکیل و فرد متخلف یا مجرم تحت تعقیب قرار گیرد و شهرداری هزینه جمع‌آوری تجهیزات و لوازم تبلیغاتی خلاف را از مرتکب مطالبه کند، قابل رسیدگی در دادگاه خواهد بود  

درست است که تبلیغات، نقش کلیدی و پررنگی را در پیروزی یک نامزد انتخاباتی مجلس ایفا می‌کند و این موضوع به قدری بدیهی است که هیچ‌کس نمی‌تواند منکر آن بشود؛ اما داوطلبی در نهایت نماینده مجلس می‌شود که با داشتن یک استراتژی راهبردی  از اتلاف زمان و سرمایه جلوگیری کند و بیشترین بازخورد را از تبلیغات انتخاباتی برای خود کسب کند و از سوی دیگر تجربه ثابت کرده که میزان بازدهی تبلیغات چاپی در این دوره انتخابات در تمام مناطق یکسان نیست.

در واقع داوطلبان مجلس با استفاده از تبلیغات چاپی، در بزرگراه‌ها، خیابان‌ها و حتی کوچه‌‌های شهرهای مختلف با تعداد زیادی از مردم ارتباط غیرمستقیم برقرار می کنند اما این روش تبلیغاتی ایرادهایی هم دارد؛ که می توان به  هزینه بالا، آسیب های زیست محیطی و زشت‌کردن ظاهر و نمای شهر اشاره  کرد آن هم در زمانی که این روزها روش‌های تبلیغات آفلاین در برابر تبلیغات آنلاین و اینترنتی جایی برای خودنمایی ندارد و در دوره و زمانه‌ای که اکثر آدم‌ها لحظه‌ای از تلفن همراهشان جدا نمی‌شوند، تبلیغات آنلاین می‌تواند نقش مهم‌تری را در پیروزی ایفا کند.

بهتر است داوطلبان مجلس که توسعه  و پویایی جامعه  یکی از مهمترین  اولویت های کاری آنها خواهد بود از همین  ابتدا تحقق این هدف را مدنظر قرار دهند و حتی در تبلیغاتشان هم شیوه های بروز، صحیح و کم هزینه تر را استفاده کنند.

 

دانلود
https://www.iribnews.ir/00B6Qg
برچسب ها: سیاسی ، انتخابات ، تبلیغات نامزدها ، داوطلبان مجلس ، شهرکرد
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
عضویت در خبرنامه
Google Plus Linkdin Facebook Soroosh Cloob Facenama Twitter
نظر شما
بازگشت به بالای صفحه
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استان ها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • پیوند ها
  • جستجو
  • آرشیو
  • آب و هوا
  • اوقات شرعی
  • خبرنامه
  • نقشه سایت
  • RSS
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به خبرگزاری صدا و سیما می باشد و استفاده غیر قانونی از آن پیگرد قانونی دارد
طراحی و تولید: "ایران سامانه"