صفحه نخست

  • صفحه نخست

سیاسی

  • سیاسی
  • رهبری
  • انتخابات
  • عمومی
  • دولت
  • مجلس
  • شورای نگهبان
  • سیاست خارجی
  • امنیتی و دفاعی
  • احزاب و تشکلها
  • رسانه های بیگانه
  • مناسبت ها

اقتصادی

  • اقتصادی
  • معدن و صنایع معدنی
  • صنعت
  • کشاورزی، روستا و عشایر
  • بازاروتجارت
  • بانک، بیمه و بورس
  • مسکن
  • آب و انرژی
  • گمرک، حمل و نقل
  • اقتصاد کلان

اجتماعی

  • اجتماعی
  • جامعه و شهری
  • محیط زیست
  • حقوقی و قضایی
  • تعاون و اشتغال
  • انتظامی و حوادث

علمی و فرهنگی

  • علمی و فرهنگی
  • آموزش و پرورش
  • کودک و نوجوان
  • فضای مجازی
  • کتاب و مطبوعات
  • زبان فارسی
  • آموزش عالی، دانشگاه
  • بهداشت و سلامت
  • زنان و خانواده
  • میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری
  • راديو تلويزيون
  • فرهنگ و هنر
  • علم و فناوری
  • فرهنگ عمومی
  • معارف
  • حج و زیارت
  • حماسه و ایثار

استان ها

  • آذربایجان شرقی
  • آذربایجان غربی
  • اردبیل
  • البرز
  • اصفهان
  • ایلام
  • بوشهر
  • تهران
  • هرمزگان
  • چهارمحال و بختیاری
  • خراسان جنوبی
  • خراسان رضوی
  • خراسان شمالی
  • خوزستان
  • زنجان
  • سمنان
  • سیستان وبلوچستان
  • فارس
  • قزوین
  • قم
  • کردستان
  • کرمان
  • کرمانشاه
  • کهکیلویه و بویراحمد
  • گلستان
  • گیلان
  • لرستان
  • مازندران
  • مرکزی
  • همدان
  • یزد
  • کیش
  • مهاباد
  • آبادان

بین الملل

  • بین الملل

ورزشی

  • ورزشی
  • فوتبال و فوتسال
  • توپ و تور
  • کشتی و وزنه برداری
  • رزمی
  • پایه و آبی
  • جانبازان و معلولان
  • بانوان
  • ساير حوزه ها

عکس

  • عکس
  • خبری
  • مستند
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی

فیلم

  • فیلم
  • سیاسی
  • ورزشی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • اقتصادی
  • قلم دوربین
  • عمومی
  • پادکست
  • خبریکاتور
  • بدون تعارف

شهروندخبرنگار

  • شهروندخبرنگار
  • گزارش مردمی
  • پیگیری ها

رویداد

  • رویداد

صفحات داخلی

  • تماس با ما
  • درباره ما
  • پیوندها
  • جستجو
  • آرشیو
  • آب و هوا
  • اوقات شرعی
  • نقشه سایت
  • خبرنامه
  • RSS
  • شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
  • صفحه نخست
    • صفحه نخست
  • سیاسی
    • سیاسی
    • رهبری
    • انتخابات
    • عمومی
    • دولت
    • مجلس
    • شورای نگهبان
    • سیاست خارجی
    • امنیتی و دفاعی
    • احزاب و تشکلها
    • رسانه های بیگانه
    • مناسبت ها
  • اقتصادی
    • اقتصادی
    • معدن و صنایع معدنی
    • صنعت
    • کشاورزی، روستا و عشایر
    • بازاروتجارت
    • بانک، بیمه و بورس
    • مسکن
    • آب و انرژی
    • گمرک، حمل و نقل
    • اقتصاد کلان
  • اجتماعی
    • اجتماعی
    • جامعه و شهری
    • محیط زیست
    • حقوقی و قضایی
    • تعاون و اشتغال
    • انتظامی و حوادث
  • علمی و فرهنگی
    • علمی و فرهنگی
    • آموزش و پرورش
    • کودک و نوجوان
    • فضای مجازی
    • کتاب و مطبوعات
    • زبان فارسی
    • آموزش عالی، دانشگاه
    • بهداشت و سلامت
    • زنان و خانواده
    • میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری
    • راديو تلويزيون
    • فرهنگ و هنر
    • علم و فناوری
    • فرهنگ عمومی
    • معارف
    • حج و زیارت
    • حماسه و ایثار
  • استان ها
    • استان ها
    • آبادان
    • آذربایجان شرقی
    • آذربایجان غربی
    • اردبیل
    • البرز
    • اصفهان
    • ایلام
    • بوشهر
    • تهران
    • چهارمحال و بختیاری
    • خراسان جنوبی
    • خراسان رضوی
    • خراسان شمالی
    • خوزستان
    • زنجان
    • سمنان
    • سیستان وبلوچستان
    • فارس
    • قزوین
    • قم
    • کردستان
    • کرمان
    • کرمانشاه
    • کهکیلویه و بویراحمد
    • کیش
    • گلستان
    • گیلان
    • لرستان
    • مازندران
    • مرکزی
    • مهاباد
    • همدان
    • هرمزگان
    • یزد
  • بین الملل
    • بین الملل
  • ورزشی
    • ورزشی
    • فوتبال و فوتسال
    • توپ و تور
    • کشتی و وزنه برداری
    • رزمی
    • پایه و آبی
    • جانبازان و معلولان
    • بانوان
    • ساير حوزه ها
  • عکس
    • عکس
    • خبری
    • مستند
    • استانها
    • بین الملل
    • ورزشی
  • فیلم
    • فیلم
    • سیاسی
    • ورزشی
    • اجتماعی
    • علمی و فرهنگی
    • اقتصادی
    • قلم دوربین
    • عمومی
    • پادکست
    • خبریکاتور
    • بدون تعارف
  • شهروندخبرنگار
    • شهروندخبرنگار
    • گزارش مردمی
    • پیگیری ها
  • رویداد
    • رویداد
کد خبر: ۲۷۸۳۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۹
اقتصادی
دانستنی های خودرو

حقایقی جالب درباره بوگاتی

بوگاتی متفاوت‌ترین، مدرن‌ترین و گران‌ترین خودروی امروز دنیاست.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری صدا و سیما در دنیای خودرو، برند‌های خاصی هستند که محصولات متفاوت و در تعداد کم تولید می‌کنند. برند‌هایی مانند فراری، لامبورگینی، پورشه، بنتلی و بوگاتی، اسپرت‌های متفاوت و کلکسیونی هستند که فقط تعداد کمی از مردم توانایی خرید آن‌ها را دارند.
محصولات بوگاتی برای اولین بار با برچسب قیمت میلیون دلاری برای یک خودرو ظاهر شدند. اما این خودروی افسانه‌ای داستانی طولانی و پر فراز و نشیب در طول دوران حیاتش داشته است. شاید برایتان جالب باشد که درباره‌اش بیشتر بدانید.
 
خودرویی ایتالیایی با مادری فرانسوی و پدری آلمانی!
بوگاتی در سال ۱۹۰۹ میلادی توسط یک ایتالیایی به نام «اتوره بوگاتی» در کشور فرانسه متولد شد. از همان ابتدا هدف این کمپانی تولید خودرو‌های خاص بود که در این امر هم موفق شد. اما جنگ جهانی دوم و تبعات آن، تاثیر زیادی بر تولید محصولات این کمپانی گذاشت.
بعد از مدت‌ها تعطیلی و ورشکستگی سرانجام در سال ۱۹۹۸ فولکس واگن شرکت بوگاتی را خرید و حالا خودرو‌های خاص بوگاتی زیر نظر فولکس واگن آلمانی ساخته می‌شوند. بعد از پایان تولید نسل خودرو‌های کلاسیک بوگاتی، لاین تولید هیولا‌های سرعت یا ابر خودرو، در این کمپانی آغاز شد.
شاید مدرن‌ترین نسخه از خودرو‌های کلاسیک بوگاتی را بتوان بوگاتی آتلانتیک دانست. خودرویی که با طراحی متفاوت و خاصش به تعداد بسیار اندک و سفارشی تولید شد و این روز‌ها سه نسخه باقیمانده از این خودرو، قیمتی معادل ۴۰ میلیون دلار دارند.
 
قطار و هواپیمای بوگاتی
سازندگان بوگاتی عشق سرعت و قدرت هستند و دوست دارند همیشه متفاوت باشند. در سال ۱۹۳۱ با برنده شدن مناقصه ساخت قطار، بوگاتی پرسرعت‌ترین قطار آن زمان را طراحی کرد که در لحظه به سرعت ۱۹۲ کیلومتر در ساعت می‌رسید. بعد از تسخیر جاده‌ها و خیابان‌ها، حالا نوبت آسمان بود!
اتوره بوگاتی در سال ۱۹۳۰ هواپیمای خودش با نام مدل ۱۰۰ را تولید کرد. اما از بد روزگار، با شروع جنگ جهانی دوم، این پروژه به تست نهایی نرسید و بعد از جنگ هم پروژه به دلایل مختلف ناتمام ماند. این هواپیما حالا در موزهٔ نیروی هوایی فرانسه خوابیده است!
 
روح فرانسوی بوگاتی را زنده کرد
بعد از مرگ اتوره بوگاتی، این کمپانی با روبه‌رو شدن با مشکلات عدیده، برای مدت هفت سال تعطیل شد. بعد از آن شرکتی اسپانیایی به نام هیسپانو سویزا که فعالیت اصلی‌اش در صنعت هوایی بود، خط تولید بوگاتی را خرید که هنوز هم این شرکت در بخشی از کمپانی قطعات هواپیما تولید می‌کند.
بوگاتی برای ۳۰ سال هیچ فعالیتی نداشت. در این مدت فقط تولیدات قبلی این کمپانی توسط مجموعه‌داران خرید و فروش می‌شد. بعد از آن «رومانو آرتریولی» که بازاریاب برند فراری بود، سهام بوگاتی را خرید، اما بعد از چند سال او هم ورشکست شد. تا بالاخره در سال ۱۹۹۸ فولکس واگن با خرید بوگاتی روح زندگی را در کالبد بی‌جان این کمپانی دمید.
در سال ۱۹۹۹ ابر خودروی معروف بوگاتی با نام شیرون تولید شد و این شروع تولید خودرو‌های متفاوت و هیولای بوگاتی بود که تا کنون هم ادامه دارد.
 
موتور جت در محصولات بوگاتی!
شاید برایتان جالب باشد که در مورد قدرت و سرعت خودرو‌های بوگاتی بدانید. اولین نسخه شیرون خودرویی ۱۸ سیلندر بود که با قدرت ۵۴۷ اسب بخار و شتاب ۵.۳ ثانیه، با سرعت ۳۳۰ کیلومتر در ساعت تقریباً ضعیف‌ترین خودروی نسل جدید بوگاتی بود. هدف سازندگان بوگاتی تولید خودرویی بود که مانند هواپیمای جت جاده‌ها را ببلعد! اما ابرخودروی بوگاتی و دنیا، بوگاتی ویرون بود که در سال ۲۰۰۶ رونمایی شد که با شتاب ۲.۵ ثانیه و سرعت ۴۰۰ کیلومتر، تقریباً نسخه‌ای اولیه از آن رویایی بود که در ذهن سازندگان بوگاتی موج می‌زد.
سرانجام در سال ۲۰۱۰ نسخه سوپر اسپرت بوگاتی ویرون تولید شد. این خودرو دقیقاً همانی بود که تمام عاشقان سرعت دنیا انتظارش را داشتند. یک موتور با قدرت ۱۲۰۰ اسب بخار و سرعت ۴۳۱ کیلومتر بر ساعت که هم جاده‌های دنیا را فتح کرد و هم در کتاب رکورد‌های گینس ثبت شد. در سال ۲۰۱۳ بوگاتی ویرون گرند اسپرت ویتس که نسخه بدون سقف بوگاتی بود، با شکستن رکورد تمامی خودرو‌های قبلی توانست با سرعت ۴۰۸.۸۴ کیلومتر در ساعت، رکورد سریعترین خودروی بدون سقف دنیا را هم بشکند!
 
بوگاتی در دستان یک ایرانی!
کوروش منصوری یکی از بزرگترین تیونینگ‌کاران جهان است. شاید برایتان جالب باشد که آقای منصوری تا کنون چهار مدل بوگاتی را بهینه‌سازی کرده است.
او اولین کسی است که برای تیونینگ خودرو به سراغ کمپانی‌های خاص و خودرو‌های چند میلیون دلاری و به خصوص ابر خودرو‌های بوگاتی رفته است.
وجه تمایز خودرو‌های ویرون آقای منصوری، استفاده از فیبر کربن در بدنه و طرحی شبیه بال پرنده در قسمت جلوی خودروست. آقای منصوری بوگاتی‌های تیونینگ شده را با آرم شرکت منصوری عرضه می‌کند. او قدرت موتور این خودرو را به ۱۲۰۰ اسب‌بخار و شتاب آن را به کمتر از دو ثانیه رسانید. این خودرو‌ها با قیمتی بالاتر از سه میلیون دلار فروخته شده‌اند.
از خودرو‌های تیونینگ شده توسط آقای منصوری دو نسخه بنز و پورشه در ایران موجود است. با ورود به سامانه‌های خرید خودرو مانند سایت دیوار می‌توانید در مورد نمونه‌های تیونینگ شده خودرو‌های مختلف در ایران بیشتر بخوانید.
https://www.iribnews.ir/00Bg1u
خبرهای مرتبط
یاریس هاچ بک بخریم یا کمری هیبریدی + مشخصات فنی
خودروی شگفت انگیز پورشه GT3 RS +عکس
معرفی شاسی بلند جدید چانگان +تصاویر
بزرگترین صادرکنندگان خودرو در سال ۲۰۱۹
تویوتا کرولا بخریم یا مزدا ۳؟ + مشخصات فنی
نحوه صحیح باتری به باتری کردن خودرو
راهنمای خرید خودرو کارکرده در بازار
K۱۲۵ کراس‌اوور ایران‌خودرو در تعقیب کراس‌اوور SP۱۰۰ سایپا
افزایش بیش از ۲۰ درصدی تولید انواع خودرو
ارزشمندترین خودروی رها شده در چین+عکس
آئودی آر اس ۷ با طراحی خاص بدنه +تصاویر
انواع پولیش خودرو در بازار ایران + قیمت
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
عضویت در خبرنامه
Google Plus Linkdin Facebook Soroosh Cloob Facenama Twitter
نظر شما
بازگشت به بالای صفحه
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استان ها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • پیوند ها
  • جستجو
  • آرشیو
  • آب و هوا
  • اوقات شرعی
  • خبرنامه
  • نقشه سایت
  • RSS
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به خبرگزاری صدا و سیما می باشد و استفاده غیر قانونی از آن پیگرد قانونی دارد
طراحی و تولید: "ایران سامانه"