صفحه نخست

  • صفحه نخست

سیاسی

  • سیاسی
  • رهبری
  • انتخابات
  • عمومی
  • دولت
  • مجلس
  • شورای نگهبان
  • سیاست خارجی
  • امنیتی و دفاعی
  • احزاب و تشکلها
  • رسانه های بیگانه
  • مناسبت ها

اقتصادی

  • اقتصادی
  • معدن و صنایع معدنی
  • صنعت
  • کشاورزی، روستا و عشایر
  • بازاروتجارت
  • بانک، بیمه و بورس
  • مسکن
  • آب و انرژی
  • گمرک، حمل و نقل
  • اقتصاد کلان

اجتماعی

  • اجتماعی
  • جامعه و شهری
  • محیط زیست
  • حقوقی و قضایی
  • تعاون و اشتغال
  • انتظامی و حوادث

علمی و فرهنگی

  • علمی و فرهنگی
  • آموزش و پرورش
  • کودک و نوجوان
  • فضای مجازی
  • کتاب و مطبوعات
  • زبان فارسی
  • آموزش عالی، دانشگاه
  • بهداشت و سلامت
  • زنان و خانواده
  • میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری
  • راديو تلويزيون
  • فرهنگ و هنر
  • علم و فناوری
  • فرهنگ عمومی
  • معارف
  • حج و زیارت
  • حماسه و ایثار

استان ها

  • آذربایجان شرقی
  • آذربایجان غربی
  • اردبیل
  • البرز
  • اصفهان
  • ایلام
  • بوشهر
  • تهران
  • هرمزگان
  • چهارمحال و بختیاری
  • خراسان جنوبی
  • خراسان رضوی
  • خراسان شمالی
  • خوزستان
  • زنجان
  • سمنان
  • سیستان وبلوچستان
  • فارس
  • قزوین
  • قم
  • کردستان
  • کرمان
  • کرمانشاه
  • کهکیلویه و بویراحمد
  • گلستان
  • گیلان
  • لرستان
  • مازندران
  • مرکزی
  • همدان
  • یزد
  • کیش
  • مهاباد
  • آبادان

بین الملل

  • بین الملل

ورزشی

  • ورزشی
  • فوتبال و فوتسال
  • توپ و تور
  • کشتی و وزنه برداری
  • رزمی
  • پایه و آبی
  • جانبازان و معلولان
  • بانوان
  • ساير حوزه ها

عکس

  • عکس
  • خبری
  • مستند
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی

فیلم

  • فیلم
  • سیاسی
  • ورزشی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • اقتصادی
  • قلم دوربین
  • عمومی
  • پادکست
  • خبریکاتور
  • بدون تعارف

شهروندخبرنگار

  • شهروندخبرنگار
  • گزارش مردمی
  • پیگیری ها

رویداد

  • رویداد

صفحات داخلی

  • تماس با ما
  • درباره ما
  • پیوندها
  • جستجو
  • آرشیو
  • آب و هوا
  • اوقات شرعی
  • نقشه سایت
  • خبرنامه
  • RSS
  • شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
  • صفحه نخست
    • صفحه نخست
  • سیاسی
    • سیاسی
    • رهبری
    • انتخابات
    • عمومی
    • دولت
    • مجلس
    • شورای نگهبان
    • سیاست خارجی
    • امنیتی و دفاعی
    • احزاب و تشکلها
    • رسانه های بیگانه
    • مناسبت ها
  • اقتصادی
    • اقتصادی
    • معدن و صنایع معدنی
    • صنعت
    • کشاورزی، روستا و عشایر
    • بازاروتجارت
    • بانک، بیمه و بورس
    • مسکن
    • آب و انرژی
    • گمرک، حمل و نقل
    • اقتصاد کلان
  • اجتماعی
    • اجتماعی
    • جامعه و شهری
    • محیط زیست
    • حقوقی و قضایی
    • تعاون و اشتغال
    • انتظامی و حوادث
  • علمی و فرهنگی
    • علمی و فرهنگی
    • آموزش و پرورش
    • کودک و نوجوان
    • فضای مجازی
    • کتاب و مطبوعات
    • زبان فارسی
    • آموزش عالی، دانشگاه
    • بهداشت و سلامت
    • زنان و خانواده
    • میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری
    • راديو تلويزيون
    • فرهنگ و هنر
    • علم و فناوری
    • فرهنگ عمومی
    • معارف
    • حج و زیارت
    • حماسه و ایثار
  • استان ها
    • استان ها
    • آبادان
    • آذربایجان شرقی
    • آذربایجان غربی
    • اردبیل
    • البرز
    • اصفهان
    • ایلام
    • بوشهر
    • تهران
    • چهارمحال و بختیاری
    • خراسان جنوبی
    • خراسان رضوی
    • خراسان شمالی
    • خوزستان
    • زنجان
    • سمنان
    • سیستان وبلوچستان
    • فارس
    • قزوین
    • قم
    • کردستان
    • کرمان
    • کرمانشاه
    • کهکیلویه و بویراحمد
    • کیش
    • گلستان
    • گیلان
    • لرستان
    • مازندران
    • مرکزی
    • مهاباد
    • همدان
    • هرمزگان
    • یزد
  • بین الملل
    • بین الملل
  • ورزشی
    • ورزشی
    • فوتبال و فوتسال
    • توپ و تور
    • کشتی و وزنه برداری
    • رزمی
    • پایه و آبی
    • جانبازان و معلولان
    • بانوان
    • ساير حوزه ها
  • عکس
    • عکس
    • خبری
    • مستند
    • استانها
    • بین الملل
    • ورزشی
  • فیلم
    • فیلم
    • سیاسی
    • ورزشی
    • اجتماعی
    • علمی و فرهنگی
    • اقتصادی
    • قلم دوربین
    • عمومی
    • پادکست
    • خبریکاتور
    • بدون تعارف
  • شهروندخبرنگار
    • شهروندخبرنگار
    • گزارش مردمی
    • پیگیری ها
  • رویداد
    • رویداد
کد خبر: ۳۸۸۸۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۸
وبگردی » دانستنی ها

متروبایک، موتورسیکلت برقی جدید با صدای موتورسیکلت‌های بنزینی!

مترو بایک به عنوان نقطه قوت خود، یک ویژگی دارد که بسیاری از افراد موتور سیکلت‌های الکتریکی را به خاطر نداشتن آن مورد انتقاد قرار می‌دهند: صدای موتور!

به گزارش سرویس وبگردی خبرگزاری صدا و سیما ، اگر تا به حال به این فکر کرده اید که ترکیب طراحی یک موتورسیکلت کافه ریسر قدیمی، یک موتورسیکلت اروپایی و یک موتورسیکلت برقی جدید و به روز چه شکلی می‌شود، احتمالا چیزی شبیه به موتورسیکلت برقی مترو بایک را تصور کرده باشید. متروبایک در کارگاهی که دو دوست (و مهندس) در هامبورگ آلمان تاسیس کرده اند، تولید شده است. کاملاً مطمئنیم که بگوییم قبلاً هرگز موتورسیکلتی برقی مانند این را ندیده اید.
در حالی که این وسیله یک موتورسیکلت شهری است، اما به وضوح یک موتور سیکلت شهری با حس کاملاً مشخصی از سبک خاص خود است. ترکیب زیبایی‌شناسی کلاس کافه ریسر‌ها با عناصر مدرن مانند داشبورد دیجیتال، چراغ‌های عقب و چراغ‌های راهنما کاملاً یکپارچه (و کوچک) و قطعه چوبی دُم، و همچنین زین دوخته شده با دست و دستگیره‌های منطبق، یک اثر منحصر به فرد و جذاب است.

مترو بایک به عنوان نقطه قوت خود، یک ویژگی دارد که بسیاری از افراد موتور سیکلت‌های الکتریکی را به خاطر نداشتن آن مورد انتقاد قرار می‌دهند: صدای موتور! با استفاده از یک ماژول صوتی شبکه کنترل کننده (CAN)، مترو بایک استوک دارای یک پروفایل صدای واحد است که از یک موتور، موتور سیکلت احتراقی ساده تقلید می‌کند. با انتخاب بسته چندصدایی (که با هزینه اضافی بصورت آپشن موجود است) به هشت صدای مختلف از جمله صدای موتور خودرو وی ۶، وی ۸ و وی ۱۰ دسترسی خواهید داشت. صدا‌های تعویض دنده نیز در برخی از بسته‌های صوتی گنجانده شده است.

و، اما جزئیات این وسیله نقلیه

مترو بایک یک موتورسیکلت الکتریکی است که از یک موتور دو کیلوواتی DC بدون جایروبک استفاده می‌کند که ۲.۷۲ اسب بخار قدرت دارد. سازندگان آن اوج قدرتش را ۷ کیلو وات یا حدود ۹.۳ اسب بخار ارزیابی کرده اند. شاسی از یک موتور سیکلت Puch AX ۴۰ ساخته شده است، در حالی که دوشاخه کمک فنر جلو یک واحد وارونه از موتورسیکلت آپریلیا RS ۱۲۵ است.

این موتورسیکلت روی یک جفت رینگ و طوقه پره‌دار ۱۷ اینچی که در لاستیک‌های یکپارچه و تیوب لس کندا پیچیده شده‌اند، حرکت می‌کند. ترمز‌های دیسکی جلو و عقب نیز در مواقع لازم موتورسیکلت را متوقف می‌کنند.

باتری این موتورسیکلت واحدی است که مترو بایک می‌گوید «از صنعت خودرو بازیافت شده است»، اما جزئیات بیشتری در مورد این فرآیند بازیافت ارائه نمی‌دهد. این یک سلول باتری با ترکیب اکسید منگنز لیتیوم نیکل با برد ادعایی حدود ۶۰ کیلومتر به ازای هر بار شارژ کامل است، که نسبت به رقبای دیگر، عددی متوسط است. این باتری قابل جابجایی است و به تنهایی ۱۱.۸ کیلوگرم وزن دارد. همچنین می‌توانید یک باتری یدکی برای شارژ نگه داشتن و تعویض آن در زمان دلخواه خریداری کنید.

ارتفاع زین راکب ۷۷۰ میلی متر از سطح زمین است. وزن کل مترو بایک نیز ۷۶ کیلوگرم با احتساب باتری است.

همچنین حداکثر سرعت این وسیله نقلیه به ۴۹.۵ کیلومتر در ساعت محدود شده است که البته با توجه به پیک قدرت این محصول، بعید از بدون محدودیت نیز بتواند سقف سرعتی خیلی بیشتری از عدد محدود شده اعلامی داشته باشد. زمان شارژ باتری نیز با استفاده از یک پریز استاندارد سه تا چهار ساعت است.

سایر ویژگی‌های این محصول عبارتند از؛ تراشه شناسایی RFID بدون کلید که قفل موتور سیکلت شما را باز می‌کند، سرعت سنج دیجیتال با صفحه نمایش لمسی، یک نیمکت چوبی جامد در انتهای زین که می‌توانید با روکش صندلی دلخواه خود (و دستگیره‌های حکاکی شده متناسب) و دو آینه جانبی آن را تکمیل کنید.

گزینه‌های قابل سفارش نیز عبارتند از؛ ردیاب GPS به عنوان یک دستگاه ضد سرقت، آرم “تانک” روشن شونده، نصب بسته شبیه ساز چند صدایی اگزوز، استفاده از چرخ دنده‌های آلومینیومی برس خورده به جای دنده‌های پلاستیکی استاندارد، نصب صندلی کامل چرمی، استفاده از روکش‌های خاص و غیره. هر مترو بایک با دست و با همکاری و نظارت خریدار ساخته می‌شود.

فقط ۵۰ دستگاه از این مترو بایک در سری اولیه Founders Edition S ساخته خواهد شد که قیمت آن‌ها از ۷۷۴۹ یورو شروع می‌شود، به علاوه هزینه‌های اضافی برای هر یک از آپشن‌های موجود و قابل تنظیم.

به نظر می‌رسد مترو بایک در حال حاضر فقط این موتورسیکلت‌های برقی سفارشی را در آلمان ارائه می‌کند و آن‌ها برای سوار شدن با گواهینامه رانندگی معمولی در آن کشور در دسترس هستند، که طبیعتاً یک نکته جذاب است. در آینده ممکن است این موتور سیکلت زیبا در سایر کشور‌ها نیز عرضه شود.

منبع: سیناپرس
مترجم: محمد زارعلی

https://www.iribnews.ir/00GJTO
خبرهای مرتبط
آسمان شیراز، آبی می ماند
با وجود موتورسیکلت بنزینی، برقی هرگز!
موتور سیکلت برقی وارد چرخه حمل و نقل می شود
ارزان سازی موتورسیکلت‌های برقی با حذف هزینه باتری
تولید موتور سیکلت برقی کاملا ایرانی در البرز
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
عضویت در خبرنامه
Google Plus Linkdin Facebook Soroosh Cloob Facenama Twitter
نظر شما
بازگشت به بالای صفحه
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استان ها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • پیوند ها
  • جستجو
  • آرشیو
  • آب و هوا
  • اوقات شرعی
  • خبرنامه
  • نقشه سایت
  • RSS
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به خبرگزاری صدا و سیما می باشد و استفاده غیر قانونی از آن پیگرد قانونی دارد
طراحی و تولید: "ایران سامانه"