مدیرعامل شرکت آبفای استان یزد از برطرف نشدن مشکل ایستگاه پمپاژ آب به دلیل تعرض در فروردین ماه به عنوان دلیل اصلی افت فشار و قطعی آب در برخی مناطق یاد کرد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، جلال علمدار گفت: در فروردینماه سال جاری، خط انتقال آب شرب به استان یزد مورد تعرض قرار گرفت که متأسفانه با گذشت زمان، مشکل ایستگاه پمپاژ شماره ۳ نیز همچنان برطرف نشده است و این امر سبب شده تا حجم آبی که به استان منتقل میشود، پاسخگوی نیاز کامل مصرفکنندگان نباشد.
وی افزود: همکاران ما در شرکت آب منطقهای با جدیت پیگیر رفع این مشکل هستند، اما تا حصول نتیجه نهایی، تأمین پایدار آب با چالشهایی همراه خواهد بود.
علمدار تصریح کرد: از سوی دیگر، کاهش تولید برق و اقدامات مدیریت بار در سطح کشور از ابتدای اردیبهشتماه، موجب اختلال در عملکرد چاهها و ایستگاههای پمپاژ شده که این مسئله نیز به کاهش ارتفاع آب در مخازن و در نتیجه افت فشار و قطعی مقطعی در شبکه توزیع آب دامن زده است.
مدیرعامل شرکت آبفای استان یزد ادامه داد: برخلاف شبکه توزیع برق که بلافاصله پس از وصل مجدد برق به شرایط پایدار بازمیگردد، در شبکه توزیع آب بهدلیل خالی شدن لولهها و ورود هوا به سیستم، زمان بیشتری برای رسیدن به شرایط عادی لازم است. در بسیاری از موارد، تنها یک ساعت قطع برق در تأسیسات آبرسانی منجر به حداقل پنج ساعت اختلال در روند آبرسانی پایدار میشود.
وی اظهار داشت: افزایش دمای هوا به میزان ۳.۵ تا ۵ درجه سانتیگراد نسبت به مدت مشابه سال گذشته، منجر به رشد قابل توجه مصرف آب شده و در شرایط محدودیت منابع، پایداری شبکه را بیش از پیش تحت فشار قرار داده است.
علمدار گفت: در این شرایط حساس، بیش از هر زمان دیگری نیازمند مشارکت و همدلی شهروندان هستیم، لذا از همه مردم شریف استان تقاضا داریم با رعایت الگوی صحیح مصرف آب، پرهیز از مصارف غیرضروری و استفاده از وسایل کاهنده مصرف در منازل و اماکن عمومی، شرکت آب و فاضلاب را در عبور از تابستان پیش رو و مقابله با بحران تنش آبی یاری نمایند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد خاطرنشان ساخت: بار دیگر از صبوری و همراهی مردم استان سپاسگزاری کرده و اطمینان میدهیم مجموعه مدیریت و کارکنان این شرکت، با تمام توان در تلاش هستند تا خدمات آبرسانی پایدار و مطلوب را به شهروندان ارائه نمایند.