بیش از ۹۲ هزار معلول در استان اصفهان تحت پوشش بهزیستی هستند.
سمیه کریمی از پرداخت بیش از ۷۰ میلیارد ریال به بیمه خانوادههای تحت پوشش خبر داد و گفت: برای دانشآموزان معلول که بیش از ۵۴۶ نفر هستند، بیش از ۲۷ هزار میلیارد ریال هزینه شده است.
سمیه کریمی ادامه داد: دفتر اشتغال بهزیستی موفق به تحقق ۱۰۲ درصدی تعهد اشتغال با ثبت ۴ هزار و ۳۰۰ مورد اشتغال شده و برای ۴ هزار و ۴۰۱ نفر از معلولان نیازمند، بیمه بازنشستگی در نظر گرفته شده که از این تعداد ۳ هزار و ۴۱ نفر بیمه خویشفرما بودهاند.
وی همچنین از اختصاص بیش از ۵۸ میلیارد تومان اعتبار برای بیمه کردن افراد دارای معلولیت خبر داد و گفت: در حوزه مسئولیت اجتماعی نیز ۷ میلیارد تومان جذب منابع مالی شده که ۴ میلیارد تومان آن به همت خیران تأمین شده است.
کریمی تعداد افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی استان را ۹۲ هزار نفر دانست و ادامه داد:۵ مرکز مراقبت در منزل فعال است و ۴۵۰ نفر از این خدمات بهرهمند شدهاند و ۵۱ هزار نفر نیز مستمری توانبخشی دریافت میکنند.
وی از ارائه کمکهزینه لوازم بهداشتی به ۷ هزار و ۵۹ نفر و کمکهزینه تحصیلی به بیش از ۴ هزار نفر خبر داد و گفت: در حوزه کاشت حلزون نیز ۲۶۴ نفر از حمایت بهزیستی بهرهمند شدهاند و در حال حاضر ۲۸ مرکز توانپزشکی با این نهاد قرارداد همکاری دارند.
سمیه کریمی ادامه داد: ۳۰۰ مرکز مشاوره روانشناسی استان در زمینههایی مانند زوجدرمانی، مشاوره فردی، اختلالات اضطرابی و روانپزشکی فعال هستند و خدمات شبانهروزی، رایگان و تلفنی از طریق سامانه ۱۴۸۰ به متقاضیان ارائه میشود.
مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ خانوار دارای فرزندان چندقلو از خدمات بهزیستی بهرهمند میشوند و سالانه بیش از ۲۰۰ کودک در مراکز شیرخوارگان پذیرش میشوند که بسیاری از آنها بدسرپرست هستند.
وی افزود: ۲ هزار و ۵۰۰ خانواده در نوبت فرزندخواندگی قرار دارند و حدود ۵۰ درصد نوجوانان تحت پوشش نیز از مراکز به استقلال رسیدهاند.
سمیه کریمی از جذب ۷۷ میلیارد ریال مشارکت نقدی و ۷۴ میلیارد ریال مشارکت غیرنقدی مردمی نیز خبر داد و گفت: تمام کمکهای مردمی در سامانههای بهزیستی قابل رهگیری و شفاف هستند.
وی گفت: هماکنون ۹۶ مرکز «مثبت زندگی» در استان اصفهان با مشارکت بخش خصوصی و نظارت بهزیستی فعالیت میکنند و تمام پروندههای مددجویان به این مراکز ارجاع داده خواهد شد تا خدمات به شکل سریع، دقیق و هماهنگ ارائه شود.