• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۲۷۴۳۶۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸
قزوین » اقتصادی
قزوین ؛

کاهش زمان سفر به قزوین

با راه اندازی خط دوم راه آهن کرج- قزوین، زمان جابجایی مسافران ریل باس قزوین- تهران کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، مدیرکل راه آهن شمال ۲ با تاکید بر مزیت‌های استفاده از ریل گفت: بستر‌های لازم کاهش زمان سفر به قزوینجهت افزایش ارائه خدمت در حمل و نقل ریلی منطقه فراهم است.

غلامحسین ولدی با اشاره به افتتاح خط دوم راه آهن کرج- قزوین با دستور رئیس جمهور افزود : با افتتاح این مسیر سرعت قطار‌ها ، افزایش یافته و زمان جابجایی مسافران کاهش خواهد یافت.

وی افزود: ایستگاه راه آهن قزوین در سال ۱۳۱۸ راه اندازی شده و از ایستگاه‌های قدیمی موجود است از این رو و با توجه به جایگاه و اهمیت شهر قزوین، توسعه و افزایش بستر‌های خدمت‌رسانی در این ایستگاه در اولویت قرار دارد.

ولدی گفت : با توجه به مزیت‌های استفاده از قطار از جمله ارزان بودن، ایمنی بیشتر و ایجاد آلودگی کمتر در محیط زیست، توقع ما از مدیران و مسئولین شهر و استان قزوین این است که بستر استفاده هر چه بیشتر عموم مردم از این وسیله نقلیه مناسب را فراهم نمایند.

وی افزود : با توجه به حجم تردد قابل توجه در محور‌های جاده‌ای قزوین تهران و قزوین رشت، خوشبختانه این ظرفیت جهت ارائه خدمات بیشتر در این مسیر‌های ریلی در شرکت راه آهن وجود دارد که در این راستا بتوانیم با کاهش ترافیک‌های جاده‌ای امنیت و آرامش بیشتر را برای مسافرین هر دو مُد حمل و نقلی فراهم نماییم.
 
ولدی خاطرنشان کرد: از ۶۰۰ میلیون تن بار معادل ٦/٦ میلیون تن که شامل ١/٤٥ درصد بار کل کشور می‌شود، از استان قزوین جابه جا شده و به ١٦ استان متصل به شبکه ریلی ارسال می‌شود.

به گفته مدیرکل راه آهن شمال ۲، سال گذشته ٥٧٩ هزار تن بار از شبکه حمل و نقل ریلی کشور جابه جا شده است که باید بیشتر از این ظرفیت استفاده کرد.
 
راه اندازی ایستگاه راه آهن در شهرک‌های صنعتی

جمالی پور، استاندار قزوین نیز با بیان اینکه راه آهن کرج- قزوین یکی از مهمترین خطوط راه آهن کشور است که شرق به غرب و شمال به جنوب را به یکدیگر متصل می‌کند، گفت: با راه اندازی این خط آهن، تغییرات اقتصادی مهمی در منطقه رخ خواهد داد.

استاندار قزوین با بیان اینکه راه اندازی خط دوم راه آهن کرج- قزوین مزیت‌های بسیار مهمی برای استان صنعتی قزوین دارد، گفت: در آینده ایستگاه راه آهن در شهرک‌های صنعتی استان قزوین راه اندازی خواهد شد.

وی افزود: کمربندی راه آهن آبیک به تهران- قم و جنوب می‌تواند تردد بار و مسافر به جنوب کشور را تسهیل کند.
 
ابراهیم مبارک قدم مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز گفت: این خط با قابلیت افزایش جابه‌جایی مسافر، ظرفیت حمل و نقل، سرعت، ظرفیت حمل بار در کریدور و صرفه‌جویی سوخت یک دستاورد عظیم در سال جهش تولید است.

وی با بیان اینکه قزوین جزو پنج استان پر ترافیک کشور است، یادآورشد: توسعه خط راه‌آهن کرج - قزوین می‌تواند به توسعه اقتصادی و زیربنایی این استان منجر شود.

جمالی پور افزود: افتتاح خط راه‌آهن کرج به قزوین، شروعی برای احداث و راه‌اندازی هاب لجستیک در این استان است و تحقق این موضوع باعث تسریع در این زمینه می‌شود.

به گفته او، به زودی ایستگاه این خط راه آهن در شهرک‌های صنعتی استان قزوین هم راه اندازی خواهد شد.

استاندار گفت: با توسعه خط ریلی قزوین و تکمیل کریدور شمال - جنوب، شهرک‌های صنعتی می‌توانند از این ظرفیت استفاده و کار‌های بارانداز خودشان را پیگیری کنند.

جمالی پور افزود: ۳۰ تا ۴۰ هزار دانشجو از استان‌های البرز و تهران به قزوین تردد می‌کنند که با احداث خط ریلی می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

استاندار با بیان اینکه ریل باکس‌های قزوین باید به ۱۵۰ کیلومتر در ساعت افزایش یابد، گفت: خط راه‌آهن قزوین به تهران قابلیت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت تردد را دارد و این موضوع نیازمند توسعه ریل باکس است.

جمالی پور افزود: کمربندی راه آهن آبیک به تهران- قم و جنوب می‌تواند تردد بار و مسافر به جنوب کشور را تسهیل کند.

وی گفت: خط راه آهن کرج - قزوین تنها اقدام برای این استان نیست و کمربندی راه آهن آبیک به تهران و سپس قم نیز در دستور کار قرار دارد و می‌تواند کریدور شمال و جنوب را تکمیل کند.

جمالی پورگفت: راه آهن قزوین برای متصل شدن به زنجان به طول ۶۳ کیلومتر در دستور کار قرار دارد که اکنون به علت وجود معارض در تاکستان بلاتکلیف مانده است. 

حمل و نقل سبز و ایمن

داوودی، معاون مسافری راه آهن کل کشور نیز حمل و نقل سبز و ایمن را دو مزیت مهم راه آهن در دنیا عنوان کرد و گفت: حمل و نقل ریلی، علاوه بر جابه جایی بالای مسافر و کالا، در عین حال کمترین میزان خسارت را به محیط زیست وارد می‌کند.

راه آهن، اولویت حمل و نقل در کشور

رجب رحمانی، نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: بر اساس فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب، احداث راه آهن یکی از اولویت‌های ویژه حمل و نقل در کشور محسوب می‌شود.

نماینده مردم تاکستان با بیان اینکه احداث هر کیلومتر راه آهن ۶۰۰ میلیون تومان هزینه در بر دارد، خاطرنشان کرد: حمل و نقل ریلی، یکی از ایمن‌ترین شبکه‌های حمل و نقل در دنیا محسوب می‌شود.

وی افزود: کالا‌های جابه جا شده از استان قزوین به ١٦ استان متصل به شبکه ریلی ارسال می‌شود.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم گفت: سرمایه گذار داخلی و خارجی برای آب، ریل و مترو وجود دارد و با بودجه‌هایی که دولت می‌دهد نمی‌توانیم مسئله آب و ریل را حل کنیم بنابراین باید از این ظرفیت استفاده شود.

سیاهکلی گفت: از زمانی که به خاطر داریم ایستگاه راه آهن قزوین به همین شکل باقی مانده و شاید دلیل آن هم این است که اینجا اداره کل نیست.

او اضافه کرد: این در حالی است که ۸۰ سال قدمت ریل راه آهن قزوین است و این منطقی و زیبا نیست که اینجا وابسته باشد، بنابراین لازم است این ایستگاه در سطح اداره کل ارتقا یابد تا وظایف خود را به درستی انجام دهد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: نکته دیگر مترو قزوین به هشتگرد است که باید انجام شود، قزوین از نظر شاهراهی جزو استان‌های استثنایی کشور است و اگر سیستم مترو از هشتگرد به قزوین آید هاب لجستیک کشور ایجاد می‌شود و قزوین می‌تواند خلا لجستیکی کشور را جبران کرده و پوشش دهد و پشتیبان کشور از نظر جابه جایی کالا و رساندن کالا به اقصا نقاط کشور باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
رادیو زنجان با برنامه جمعه گوروشی میزبان استان‌های آذری زبان شمالغرب کشور
نه فلسطین حذف شد و نه محور مقاومت از بین رفت
نیروهای مسلح آماده مقابله با تهدید دشمن هستند
کارگاه شعر مکتب گمنامی در زنجان به روایت تصویر
آغاز پویش ملی چله دعای عهد از امروز جمعه ۵ دی‌ماه
پیام تسلیت استاندار آذربایجان شرقی به مناسبت درگذشت پیشکسوت فرش
ایستگاه پایانی بیست‌وهفتمین جشنواره قصه‌گویی آذربایجان شرقی
کسب رتبه نخست رادیو آبادان در بین مراکز صدای کشور
تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، ۵ دی ۱۴۰۴
اوقات شرعی اهواز، ۵ دی ماه ۱۴۰۴
تقویم و اوقات شرعی جمعه ۵ دی ۱۴۰۴ به افق قم
شناسایی ۳۵۸ ملک مازاد برای مولدسازی در آذربایجان شرقی
پرتاب سه ماهواره ایرانی، نماد بلوغ علمی ایران
فراخوان پویش مدار اقتدار در چهارمحال و بختیاری
پایان رقابت دسته ۹۴ کیلوگرم لیگ برتر وزنه‌برداری در اهواز
قرآن و نهج‌البلاغه بهترین سلاح برای مقابله با هجمه دشمن
آشنایی کودکان با نحوه حفاظت از محیط‌زیست در شهرستان کیار
پایان هفته سمنان با آسمانی غبارآلود
ضرورت توسعه مسکن و اشتغال در گیلان با بهره‌گیری از اراضی بلا استفاده
کنترل و پایش واحد‌های صنعتی تولید کننده گرد و غبار در چهارمحال و بختیاری
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
تخریب بیش از ۱۰۰ مورد ساخت‌وساز غیرمجاز در منطقه کرشت پردیس
رهبر انقلاب: آیت‌الله میلانی واقعاً احیاگر حوزه علمیه مشهد بود
رقابت‌های فینال و رده بندی پنج وزن نخست امشب برگزار می‌شود
امروز؛ اختتامیه جشنواره تئاتر شهر
پیش بینی بارش باران در نوار شمالی؛ آلودگی هوا در برخی شهر‌ها
نیم صفحه نخست روزنامه‌های ورزشی ۴ دی
نقش‌آفرینی مجریان رسانه ملی در صیانت از زبان فارسی
ساپینتو: از پیروزی مقابل المحرق و صعود خیلی خوشحالم
آغاز عرضه بنزین سوپر وارداتی در تهران
فردا، آخرین مهلت پذیرش بدون آزمون دانشجو در دانشگاه تهران
تاکید بر ضرورت کار کارشناسی و دقت نظر در بررسی لایحه بودجه
مظفری‌زاده: پیگیری حق و حقوق باشگاه از طریق کمیته استیناف هستیم
محمد جمالو؛ رئیس سازمان ثبت احوال کشور شد
معرفی اعضای هیئت مدیره جدید خانه موسیقی
نجات جان اتباع افغانستانی از مرگ حتمی توسط مرزبانان خراسان رضوی
قالیباف: ریشه بحران آب در ضعف حکمرانی مصرف است  (۱ نظر)
انسداد چاه‌های غیر مجاز آب در کوچه باغ‌های دشت ورامین  (۱ نظر)
اژه‌ای: مقابله دستگاه قضا با فساد، گزینشی نیست  (۱ نظر)
مدارس آذربایجان‌غربی روز چهارشنبه ۳ دی ماه تعطیل شد  (۱ نظر)
برگزاری یادواره شهدای کارگر بسیجی در مشهد  (۱ نظر)
این بار سلاح سرما علیه مردم غزه  (۱ نظر)