• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۳۷۱۱۶۲۶
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۷
اقتصادی » گمرک، حمل و نقل

کاهش دید، علت تأخیر ۸ ساعته پرواز بندرعباس به تهران

مدیرکل روابط عمومی ایران ایر گفت: علت تاخیر ۸ ساعته پرواز هواپیما ۴۵۷ ایران ایر از بندرعباس به مقصد تهران کاهش دید افقی بوده است.

کاهش دید علت تأخیر ۸ ساعته پرواز بندرعباس به تهرانبه گزارش  خبرگزاری صدا و سیما،  حسام قربانعلی، مدیرکل روابط عمومی ایران ایر در برنامه صبحانه ایرانی  شبکه دو سیما درباره علت تأخیر ۸ ساعته پرواز بندرعباس به تهران توضیحاتی داد . 

سؤال: درباره اتفاقی که صبح افتاده است به ما توضیح می‌دهید که چرا این پرواز ۸ ساعت تأخیر داشته است و با مسافران اینگونه رفتار بوده است؟
حسام قربانعلی: درخصوص پروازی که مسافر عزیز ما برای شما گزارشی را ارسال کردند قضیه به این ترتیب بوده است که، ما در روز گذشته به علت پایداری سامانه سایکلونیک در غرب و جنوب غرب کشورمان تقریباً عمده فرودگاه‌های کشور با کاهش دید افقی روبرو بوده است و این قضیه از فردگاه بندرعباس هم مستثنی نبوده است. ما برای توقف در فرودگاه بندرعباس در ساعت‌هایی که ۱۹:۴۰ که زمان اصلی پرواز بوده است ۲ هزار متر دید افقی نیاز داشتیم با توجه به اعلانی که اداره کل فرودگاه بندرعباس برای شرکت هواپیمایی مخابره کرده است و در زمانی که پرواز می‌خواسته انجام شود دید افقی به ۱۸۰۰ متر کاهش پیدا می‌کند. خب ما سیستم‌های متعددی را برای تقرب به سمت فرودگاه‌ها داریم که سیستمی که درحال حاضر آپ پرشنال است و عملیاتی است در فرودگاه بندرعباس این حداقل دید را برای ما به صورت الزام آور قرار می‌دهد. هواپیمایی که قرار بوده پرواز بندرعباس را انجام دهد از مسیر قبلی می‌آید به علت همین پایداری شرایط نامساعد جوی و کاهش دید در فرودگاه کرمان قدری با تأخیر روبرو می‌شود و از کرمان به سمت تهران لاجرم با تأخیر می‌آید و در زمان مسافرگیری و پذیرش مسافر شرایط مساعد بوده است و در زمان درخواست برای فرود هواپیما از مبدأ تهران متأسفانه ما با این کاهش دید مواجه می‌شویم. طبق قوانین مجبوریم که پرواز در حالت سرپا نگه داریم تا اعلان جدید گزارش هوایی از فرودگاه مقصد که این اتفاق هم مجبور بودیم که برای شرایط ایمنی و شرایط الزام آوری که ما را برای پرواز مجبور می‌کند.
سؤال: این خیلی عالی است که شما مراقب بودید که مراقبت کردید از پرواز اینکه ایمن انجام شود، اما این توضیحاتی که می‌فرمایید به هیچکدام از این مسافر‌ها داده نشده است. اگر شرایط جوی مساعد نبوده چرا مسافر.
حسام قربانعلی: ممکن است در یک فرودگاهی که قرار دارید در کمتر از ۵ دقیقه کل شرایط جوی تغییر کند و دید هم جزء آن شاخص‌هایی است که این اتفاق برایش می‌افتد یعنی در زمان پذیرش مسافر حتماً شما این به صورت دستورالعمل‌های بسیار رایج و مقدماتی است که بعد از انجام چک‌های عملیاتی و تضمین یفیت برای ایمنی پرواز در زمان پذیرش مسافر حتماً توسط مرکز کنترل پرواز هما تمام این موضوعات دقت می‌شود چک می‌شود و این‌ها جزء لاینفک و جزء الزامات حداقلی مجموعه هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران است.
سؤال: اینکه مسافران سوار شدند و خواستند پیاده شوند نگذاشتند و بعد گفتند پیاده شوید و برای پیاده کردن مسافر از تکنیک قطع کردن تهویه هواپیما استفاده شده است چه؟
حسام قربانعلی:اصلاً یک همچنین موضوعی صحت ندارد شرط اولیه هما درکنار ایمنی و ارائه خدمات مسافری تکریم مسافران است.

سؤال: ظاهراً اتفاق نیفتاده است. نمی‌گوییم این یک اتفاق رایج در هواپیمایی شما است.
حسام قربانعلی: موضوعی که ما با آن روبرو هستیم این است که بعد از پذیرش مسافر بعلت چک‌های امنیتی که در فرودگاه اتفاق می‌افتد این فرآیند فرآیند بسیار بسیار پیچیده‌ای خواهد بود ما منتظر هوا بودیم ما استیمیتی از خراب بودن هوا در ۲ ساعت گذشته نداشتیم می‌دانستیم که هوا ممکن است شرایط  بهبود را پیش ببرد و با دید حداقل کاهش ۲۰۰ متری مواجه بودیم که امید داشتیم در هوا‌هایی که می‌گیریم این اتفاق بیفتد. فرآیند پذیرش مسافر فرآیند چک بار مسافر و تخلیه و بارگیری فرآیند بسیار هستند به لحاظ امنیتی و هم به لحاظ زمانبری ممکن بود که در ۳۰ دقیقه بعدی هوا مساعد شود و پرواز انجام شود که ما همین انتظار را داشتیم و به همین خاطر نمی‌توانیم فرآیند تخلیه مسافر را دنبال بکنیم و مجبور هستیم که با مسافر همگام و همراه باشیم.
سؤال: فکر می‌کنم اگر توضیح داده شود به خود مسافر ، مسافر خودش هم با شما همراه می‌شود.
حسام قربانعلی: بله حتماً جزء دستورالعمل‌های ما هست. حتماً مهمانداران ما و خلبان ما در پرواز این گزارش را برای مسافر  انجام داده اند و به عرض شان رسانده است منتها من یک توقعی همیشه از رسانه ملی داشته ام و آن هم آگاهی بخشیدن و افزایش آگاهی‌های عمومی است.
سؤال: اینکه شما الان روی خط هستید برای همین موضوع است. ما وقتی مشکل را مطرح می‌کنیم این بی جواب نماند و اتهام ناروا به شما زده نشود.
حسام قربانعلی: وظیفه ما پاسخگویی است من از منظر دیگری می‌گویم می‌گویم اگر ما بتوانیم آگاهی‌های عمومی مردم را نسبت به پدیده هوانوردی که روزانه هزاران نفر دست به گریبان آن هستند و با آن پرواز می‌کنند و از این وسیله بسیار ایمن استفاده می‌کنند خوب است که درخصوص شرایط جوی و حداقل‌هایی که ما در فرودگاه‌ها دنبال می‌کنیم و این کار را اداره می‌کنیم مردم بدانند و با ما بیشتر همراه شوند و ما بتوانیم شرایط بهتری را برایشان مهیا کنیم. عذرخواهی می‌کنم از که ناراحتی که برای دوستان مترصد شده است بدانند که خادمان آن‌ها لحظه به لحظه دارند شرایط را دنبال می‌کنند حساسیتی که وجود دارد در هواپیمای جمهوری اسلامی ایران و صنعت هوانوردی همه دست به دست هم می‌دهند اول برای ایمنی و بعد برای آسایش مسافران، و بدانند که یک پروازی که یک دقیقه تأخیر بخورد اولین اتفاقی که می‌افتد کل بدنه اداره کنترل هماهنگی پرواز را ناراحت و نگران می‌کند و همه لحظه به لحظه شرایط را دنبال می‌کنندن تا حداقل نارضایتی پیش بیاید تا انشاالله مردم به سلامت به مقصد خودشان برسند.
پایان

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
دعوت مسئول کمیته مچ اندازی چهارمحال و بختیاری به مسابقات جایزه بزرگ تهران
کشف ۳۰ کیلوگرم مواد مخدر در سلماس
آغاز جشنواره تئاتر کردستان در بیجار
با خروج اتباع غیرمجاز، ۳ هزار کلاس درس آزاد شد
جشنواره گذر پاییزی در دیار هگمتانه
همایش بزرگ خانواده بسیج در بویین میاندشت
سانحه رانندگی در جاده سمیرم–یاسوج
در مسئله حجاب مسئولان کم کاری کرده‌اند
تفاهم نامه همکاری‌های دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با شرکت شهرک‌های صنعتی
آبدانان؛ امروز و فردا هم میهمان رسانه ملی است
بازگشت بالگرد هلال احمر به آشیانه پس از اطفاء حریق جنگل های شرق استان
استشمام عطر شهادت در مزار شهدای بوکان
بهره برداری از سد دالکی تا سه سال دیگر
ضرورت تداوم حمل کالا از بنادر خوزستان توسط نیسان داران
ایران بازیگر اصلی محصولات باغی در جهان
برگزاری اجلاسیه ۷۰۰ شهید شهرستان نقده
دیدار معوقه پاس کردستان در لیگ برتر بسکتبال کشور
اولین دوره تربیت مربی عفاف و حجاب در قم آغاز شد
برپایی نمایشگاه توانمندی‌های مددجویان کمیته امداد پلدشت
صیانت از امنیت غذایی کشور با کمک مراکز تحقیقات کشاورزی
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
توضیح نهاجا درباره عبور جنگنده میگ ۲۹ از آسمان تهران
اعلام نحوه فعالیت بانک‌ها در روز‌های پنجشنبه در مشهد و خراسان رضوی
اجرای طرح زوج و فرد از درب منزل در کرج
نماینده مجلس: سهمیه بندی بنزین خودرو‌های صفر مبهم است
مهلت افتتاح حساب وکالتی برای ثبت‌نام خودرو‌های وارداتی تا ۱۰ آذر
جزئیات قانون جدید سهمیه‌بندی بنزین/ هر فرد تنها یک کارت سوخت
ایجاد ۱۰ هزار فرصت شغلی در استان اردبیل
آغاز ثبت نام قطعی در کاروان‌های حج تمتع ۱۴۰۵ از روز ۱۵ آذر ماه ۱۴۰۴
قیمت گذاری مجدد مرغ، افزایش هزینه یا تخلف در توزیع نهاده‌ها
گیجگاه ۱۴۰۴/۰۹/۰۵
حاشیه‌هایی از جنس متن در بهارستان
تساوی خانگی استقلال مقابل الوصل؛ صعود آبی ها به هفته پایانی کشید
شیوع آنفولانزا و غیر حضوری شدن مدارس و دانشگاه‌های هرمزگان
قاچاق با کارت سوخت شخصی
پیش‌فروش محصولات سایپا ویژه ۳ گروه از متقاضیان
تعطیلی مدارس آذربایجان غربی فردا سه‌شنبه  (۱ نظر)
۹ صندوق سرمایه‌گذاری سود سهامداران را مکانیزه واریز کردند  (۱ نظر)
تشدید اجرای طرح زوج و فرد در اصفهان از فردا  (۱ نظر)
اجرای طرح زوج و فرد از درب منزل در کرج  (۱ نظر)
خسارت سالانه آلودگی هوا در کشور؛ نزدیک به ۴۰ میلیارد دلار  (۱ نظر)
دستگیری فرد هتاک به مقدسات در اراک  (۱ نظر)
توضیح سفیر ایران درباره سفر لاریجانی به پاکستان  (۱ نظر)
مهد کودک‌ و پیش دبستانی‌ها تعطیل؛ کلاس‌های مجازی هم میزبان مدارس  (۱ نظر)
مسدود شدن مسیر‌های منتهی به جنگل‌های تنکابن   (۱ نظر)
اقامه نماز باران در کوهسار  (۱ نظر)
پیش‌فروش محصولات سایپا ویژه ۳ گروه از متقاضیان  (۱ نظر)
مهر و موم نانوایی کم فروش  (۱ نظر)
اختلال پیام رسان بله در حال بررسی است  (۱ نظر)
آغاز طرح جایگزینی ۳ میلیون موتورسیکلت فرسوده در تهران  (۱ نظر)
تشدید پایش مصارف غیرمجاز و توسعه کنترل‌های هوشمند برق در تهران  (۱ نظر)