• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۱۰۰۲۸۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳
اقتصادی » بازاروتجارت

کالای فروخته شده پس گرفته می شود

رئیس سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده گفت: خریداران کالا انتظار دارند کالا را مرغوب تحویل گرفته و در صورت داشتن نقص آن را پس بدهند در همین جهت شعار محوری "کالای فروخته شده پس گرفته می شود" را انتخاب کردیم.

باید خدمات قبل ، حین و پس از فروش داشته باشیم
محمود نوابی در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما افزود: باید خدمات قبل ، حین و پس از فروش داشته باشیم چون فرد با خرید یک کالا سرمایه گذاری می کند، پس شرکت مکلف است که خدمات لازم را ارائه بدهد.
وی ادامه داد: از واحدهای نمونه ای که انواع تندیس های زرین را در حوزه صادرات و رعایت حقوق مصرف کننده دریافت می کنند ، انتظار داریم تا شعار "کالای فروخته شده پس گرفته می شود" را روی کالاهای خود درج کنند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره رسیدگی به شکایت مشتریان گفت: مشتریان می توانند از طریق مراجعه حضوری ، کتبی یا تماس با سامانه 124 طرح شکایت کنند تا رسیدگی های لازم انجام شود.
وی افزود: در این شرایط ، مصرف کننده ها باید از حقوق خودشان باخبر باشند تا در صورت بروز مشکل بتوانند طرح شکایت کنند.
قانونی به اسم، قانون رعایت حقوق مصرف کننده
نوابی با بیان اینکه قانونی به اسم ، قانون رعایت حقوق مصرف کننده داریم گفت: طبق این قانون در صورتی که خریدار کالا و خدمات در باره آن کالا وخدمات نا رضایتی داشته باشد آن شرکت باید مشتری را راضی کند.
وی در باره خودروی آسیب دیده ای که باید در نمایندگی به خاطر نبود قطعه بماند گفت: نمایندگی باید خسارتی تحت عنوان خواب خودرو به مشتری پرداخت.
وی افزود: نباید به مشتری گفته شود مشکل شماست چون مشکل نبود قطعه ، مشکل خودروسازان است و در صورتی که خودرو در تعمیرگاه بماند باید هزینه جابجایی شخص و یا یک خودروی جایگزین به مشتری داده شود.
معاون وزیر صنعت افزود: این قانون هنوز ابلاغ نشده و در صورت ابلاغ ، ابزار خوبی برای دستگاه های نظارتی خصوصاً سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده است.
اقدامات جبرانی در صورت کوتاهی نمایندگی ها
نوابی با اشاره به اینکه در آیین نامه جدید حمایت از مصرف کننده به ارتقاء سطح خدمات پس از فروش توجه ویژه شده است گفت: در صورت کوتاهی نمایندگی ها ، باید اقدامات جبرانی ازجانب آنها انجام شود.
وی با بیان اینکه در صورتی که قطعه تعویضی خودرو کلان باشد گفت: اگر قطعه موتور یا گیربکس باشد، مصرف کننده می تواند تقاضای تعویض خودروی خود را داشته باشد.
نوابی افزود: طبق نظر وزیر صنعت اگر مشتری برای تعمیر خودرو به شما مراجعه کرد ، حتماً به جای معطل کردن مشتری خودروی او را پس گرفته و به او اعتماد و اطمینان را در مصرف کالاهای داخلی ایجاد کنید.
رئیس سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده گفت: در شرایطی که به اشتغال و رونق در تولید نیاز داریم باید تلاش کنیم تا کیفیت محصولات داخلی را بالا ببریم و خدمات قبل ، حین و پس از فروش را بالا ببریم.
دریافت خدمات پس از فروش حق طبیعی مشتریان است
وی افزود: دریافت خدمات پس از فروش حق طبیعی مشتریان است و فروشنده ها باید رضایت مصرف کننده ها را جلب کنند.
نوابی درباره اطلاع رسانی برای آگاهی مشتریان از حقوق خود گفت: باید با تبلیغات در صدا و سیما و فضای شهری ، مشتریان را نسبت به حقوق خودشان آگاه کنیم.
وی با شکایت از نرخ بالای تبلیغات در صدا و سیما گفت: در صورت کاهش این نرخ ها ، ما آمادگی کامل برای آگاهی مشتریان داریم.
معاون وزیر صنعت افزود: تشکل هایی که در داخل در زمینه حمایت حقوق مصرف کننده فعالیت می کنند افراد علاقمندی هستند که متأسفانه به دلیل ضعف مالی نمی توانند اقدامات زیادی در این زمینه انجام دهند.
وی ادامه داد: باید از طریق دوره های آموزشی و با چاپ بروشورها و همکاری رسانه های دیداری ، شنیداری و مکتوب این فرهنگ را در جامعه نهادینه کنیم.
نوابی درباره خدمات گارانتی و وارانتی خودروهای خارجی گفت: طبق آمار در سال 93 ؛ 65 درصد خودروهای وارداتی از طریق اشخاص حقوقی و فقط 35 درصد از طریق نمایندگی ها صورت گرفته است.
وی ادامه داد: افرادی که بصورت آزاد خودرو وارد می کنند باید قراردادی با نمایندگی ها امضا کنند و هزینه ای را به عنوان گارانتی به نمایندگی پرداخت کنند تا هیچ خودرویی بی سر و سامان وارد کشور نشود.
نوابی افزود: باید خدمات پس از فروش این خودروها تضمین شده باشد و اگر کسی قصد سوء استفاده داشت ، قابل رسیدگی باشد.
وی با اشاره به اینکه 3 درصد قیمت خودروهای داخلی به خدمات پس از فروش تعلق دارد، گفت: اگر مصرف کننده به مرکزی مراجعه کرد و موفق به دریافت خدمات نشد می تواند شکایت کند چون هزینه گارانتی پرداخت شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
حاشیه‌هایی از جنس متن در بهارستان
لزوم مدیریت مصرف انرژی برای تبدیل قم به الگوی کشور
هنر پلی برای صلح و همدلی و مقابله با صداهای تفرقه‌افکن است
استقبال مردم بیضا از فوتبالیست بیضایی
گیجگاه ۱۴۰۴/۰۹/۰۵
۲ هزار دستگاه آمبولانس بین دانشگاه‌های علوم پزشکی توزیع می‌شود
آغاز ثبت نام قطعی در کاروان‌های حج تمتع ۱۴۰۵ از روز ۱۵ آذر ماه ۱۴۰۴
مهار آتش‌سوزی در مراتع روستای چراغ‌تپه تکاب
اسکان موقت ۱۷ خانواده قمی در اثر حمله رژیم صهیونیستی
فوتبال لیگ قهرمانان آسیا ۲؛ استقلال یک، الوصل صفر (نیمه نخست)
سفر معاون اجرایی رئیس‌جمهور به عسلویه
طرح ویژه برخورد با تخلفات حادثه‌ساز در معابر شهری گیلان
مهار حریق در جنگل ابر شاهرود
قیمت گذاری مجدد مرغ، افزایش هزینه یا تخلف در توزیع نهاده‌ها
کاهش مصرف سوخت با تولید موتورهای هیبریدی
بازسازی ۱۰۲ واحد مسکونی آسیب دیده در جنگ تحمیلی دوازده روزه در قم
 فرهنگ بسیجی امروز محور ایستادگی ملت‌ها در برابر نظام سلطه است
خبر‌هایی از بزرگداشت شهدای گمنام و دفاع مقدس
مشکل خرده‌فروشان آمریکایی در تامین کالا به دلیل تعرفه‌های ترامپ
قاچاق با کارت سوخت شخصی
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
خلبانان نهاجا با پهپاد‌های پیشرفته رژیم صهیونی مقابله کردند
جزئیات تصمیم دولت درباره بنزین ۳ نرخی
دمای زیر صفر برای نیمی از شهرستان‌های یزد
توضیح نهاجا درباره عبور جنگنده میگ ۲۹ از آسمان تهران
نماینده مجلس: سهمیه بندی بنزین خودرو‌های صفر مبهم است
مدارس سمنان غیر حضوری شد
تغییر نرخ بنزین صرفاً مشمول کارت‌های جایگاه‌ها است
به‌زودی استاندار زن هم خواهیم داشت
سفر وزیر امور خارجه در این هفته به فرانسه
اوکراین با توافق صلح آمریکا موافقت کرد
جزئیات تصمیم دولت درباره بنزین ۳ نرخی
جای خالی قهرمانان وطن در برخی روزنامه‌ها
تعطیلی مدارس آذربایجان‌غربی در چهارشنبه ۵ آذرماه
زبان معیار ۱۴۰۴/۰۹/۰۴
خوراک دام در گرو سودجویی یک شبکه محدود
تعطیلی مدارس آذربایجان غربی فردا سه‌شنبه  (۱ نظر)
تشدید اجرای طرح زوج و فرد در اصفهان از فردا  (۱ نظر)
خسارت سالانه آلودگی هوا در کشور؛ نزدیک به ۴۰ میلیارد دلار  (۱ نظر)
دستگیری فرد هتاک به مقدسات در اراک  (۱ نظر)
توضیح سفیر ایران درباره سفر لاریجانی به پاکستان  (۱ نظر)
مهد کودک‌ و پیش دبستانی‌ها تعطیل؛ کلاس‌های مجازی هم میزبان مدارس  (۱ نظر)
مسدود شدن مسیر‌های منتهی به جنگل‌های تنکابن   (۱ نظر)
اقامه نماز باران در کوهسار  (۱ نظر)
مهر و موم نانوایی کم فروش  (۱ نظر)
اختلال پیام رسان بله در حال بررسی است  (۱ نظر)
پیش‌فروش محصولات سایپا ویژه ۳ گروه از متقاضیان  (۱ نظر)
تشدید پایش مصارف غیرمجاز و توسعه کنترل‌های هوشمند برق در تهران  (۱ نظر)