آماده باش مدیریت شهری برای فصل بارندگی
جلسه آمادگی مدیریت شهری برای فصل بارندگی به ریاست معاون حمل و نقل شهرداری تهران برگزار شد.
به گزارش خبرنگار
خبرگزاری صدا و سیما و به نقل از روابط عمومی معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران، جلسه آمادگی مدیریت شهری برای فصل بارندگی به ریاست معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و با حضور نمایندگان پلیس راهور تهران بزرگ، معاونت های

امور مناطق و خدمات پلیس شهرداری تهران و سازمان مدیریت بحران پایتخت و نیز مدیران عامل سازمان تاکسیرانی و شرکت کنترل ترافیک تهران برگزار شد.
مازیار حسینی در این جلسه با اشاره به این که تهران، شهر کم بارشی است که در اقلیم خشک و نیمه خشک واقع شده، گفت: با یک بارندگی کوچک، ممکن است مشکلات بزرگی برای شهر و شهروندان ایجاد شود و در صورت عدم پیش بینی های لازم، حتی بحران به وجود آید.
وی با اعلام این که بخش قابل توجهی از گرفتاری هایی که بعد از هر بارندگی رُخ می دهد، به مسایل فرهنگی برمی گردد، افزود: مشکلی که در این میان وجود دارد، این است که متاسفانه گروهی از افراد، جوی های آب را با سطل آشغال اشتباه می گیرند و از نهرهای شهر به جای مخازن زباله استفاده می کنند.
معاون شهردار تهران با اشاره به این که با توجه به شیب طبیعی تهران، مواد زائدی که در انهار ریخته می شود از شمال شهر به جنوب شهر منتقل می شود و در نتیجه مناطق جنوبی با مشکلات بیشتری رو به رو می شود، اظهار کرد: در بحث آمادگی برای فصل بارش، سازمان مهندسی عمران با توجه به نقش ستادی و تامین امکانات و تجهیزات مورد نیاز و سازمان آتش نشانی در خصوص انجام عملیات امداد و نجات، از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند.
مازیار حسینی با بیان این که در زمان بارندگی، نیروهای پلیس در کف خیابان شرایط سختی را تحمل می کنند، تصریح کرد: هنگام بارندگی باید بحث انتظامی را تقویت کنیم و نسبت به رفع موانع ترافیکی از جمله پارک های دوبله جلوگیری کنیم، ضمن این که باید موضوع جا به جایی مسافر به ویژه از طریق ناوگان تاکسیرانی به صورت ویژه تقویت شود.
سرهنگ محسن ترابیان، معاون ترافیکی پلیس راهور تهران بزرگ نیز در این جلسه با اشاره به این که دغدغه ترافیکی هنگام بارندگی در مناطق شمالی تهران بیشتر است، اظهار کرد: در زمان بارندگی ، شاهد افزایش تصادفات و درگیر شدن محورها به ویژه در مناطق 2،1 و 3 هستیم و یکی از مشکلات این مواقع بعد از بروز تصادفات، انتظار خودروها برای حضور پلیس و ترسیم کروکی است در صورتی که بیمه تا سقف 63 میلیون ریال بدون کروکی خسارت پرداخت می کند.
اصغر عطایی مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران در این جلسه با بیان این که تهران دارای 496 کیلومتر کانال روباز، سرپوشیده و مدفون در عمق زمین و 10 هزار کیلومتر انهار و جوهای آب است، تصریح کرد: 15 هزار کارگر خدمات شهری به صورت لحظه ای در دسترس هستند تا در صورت بارندگی در هر ساعتی از شبانه روز، نسبت به رفع آب گرفتگی اقدام کنند.