ارتقاء نرمافزارجامع بانکی پستبانکایران
مدیرعامل پست بانک : بهمنظور بهبود کیفیت خدمات پستبانکایران، سامانه جامع این بانک ارتقاء یافته و طی روزهای آینده احتمالاً دچار اختلال میشود.
به گزارش
خبرگزاری صداوسیما به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، خسرو فرحی افزود: براین اساس، سامانه جامع بانکی این بانک به مدت سهروز از 17 لغایت 19 فروردینماه سال جاری دچار اختلال موقت شده و احتمالاً در عملیات بانکی مشتریان کندی ایجاد میشود.
وی گفت: مهمترین مزیت این سامانه؛ سرعت، امنیت، دقت و ارائه خدمات نوین بانکی است که با پیادهسازی آن، خدمات متنوعتر و مطلوبتری در همه درگاههای بانک اعم از؛ اینترنتبانک، تلفنبانک، موبایلبانک، دستگاههای خودپرداز و همچنین سایرخدمات بانکی به مشتریان ارائه می شود.
فرحی تصریح کرد: با ارتقاء سامانههای بانکداری و پرداخت پستبانک، قابلیتهای فراوان کاربردی و ملموس در دسترس مشتریان این بانک قرار گرفتهاست. در این مجموعه از سامانهها، ضمن تأمین امنیت بالای کاربری بانکداری مجازی (مانند اینترنتبانک، همراهبانک، تلفنبانک و ...) و سیستمهای کارتی و پرداخت (مانند خودپرداز و پایانه فروش داخل شعبه) به واسطه استفاده از ضوابط، پروتکلها و استانداردهای امنیتی پیشرفته، علاوه بر بهبود و افزایش تنوع خدمات بانکی در شعبه، جامعیت و سهولت استفاده از خدمات بانکداری مجازی (خارج از شعبه) در انواع کانالها و ترمینالها، به میزان چشمگیری فراهم شدهاست که امید میرود موجب کسب رضایت مشتریان بانک و صرفهجوئی در هزینه و زمان مورد نیاز برای انجام امور بانکی و مالی آنان شود.
مدیرعامل پستبانکایران تأکید کرد: امکان انجام انواع عملیات بانکی و گزارشگیری بر روی حسابهای بانکی مشتری در انواع کانالهای بانکداری مجازی مانند اینترنتبانک، همراهبانک، تلفنبانک و خودپردازهای پستبانک، قابلیت استفاده از سازوکارهای مختلف امنیتی برای احراز هویت کاربر و تأیید صحت درخواستهای غیرحضوری، قابلیت افتتاح سپرده بانکی جدید در اینترنتبانک (خارج از شعبه)، دراین سامانه جدید میسر می شود.
وی ادامه داد: امکان انجام انواع انتقال وجه (داخلی، بین بانکی ساتنا و پایا) به شکل واحد یا دستهای و موردی یا مستمر، قابلیتهای مدیریت پروندههای کارت اعتباری و تسهیلات در کانالهای بانکداری مجازی، خودپرداز، کیوسک و دیگر ترمینالها (شامل گزارشگیری، دریافت صورتحساب و بازپرداخت بخشی یا کل بدهی)، قابلیت انجام انواع انتقال وجه کارتی (کارت به کارت و کارت به سپرده) در خودپرداز و اینترنتبانک و سایر کانالها، قابلیت پرداخت انواع قبضهای شهری (تکی و دستهای) و...از جمله دیگراین ویژگی های این سامانه است.
فرحی بر نظارت کامل و مدیریت امن خدمت رسانی در باجه های شهری و روستایی، توسط این سامانه تاکید کرد و ادامه داد: ایجاد امکان ارائه محصولات متنوع سپرده ای و تسهیلاتی به مشتریان، افزایش ضریب اطمینان خدمات بانکی از طریق پیاده سازی دستورالعملهای ضدپولشویی، ارائه کلیه خدمات ارزی مبتنی بر دستورالعملهای جاری بانکی از مهمترین ویژگیهای سامانه جدید پستبانکایران است.
مدیرعامل پست بانک در پایان گفت: درحال حاضر بیش از 10هزار شعبه و باجه نمایندگی خدمات بانکی پستبانکایران به عنوان گستردهترین شبکه بانکی کشور تمامی خدمات بانکی را به صورت لحظهای به هموطنان در سراسر ارائه می کند.