پخش زنده
امروز: -
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری
صدا و سیما؛
مطبوعات آمریکا با ارسال نامه ای سرگشاده به کنگره این کشور، مقابله با یکه تازی های فیس بوک و گوگل را در فضای تبلیغات اینترنتی خواستار شدند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک، اتحادیه رسانه های خبری آمریکا (News Media Alliance)، که نزدیک به 2000 نهاد رسانه ای این کشور را در بر می گیرد، از نمایندگان کنگره خواست قانون مبارزه با انحصارطلبی را اصلاح کنند.
به گفته این اتحادیه، دو غول اینترنتی آمریکا یعنی «گوگل» و «فیسبوک» بر جریان اطلاعات آنلاین چیره شده و بیشترین بخش از درآمد ناشی از تبلیغات را از آن خود می کنند.
اتحادیه رسانه های خبری آمریکا بر این باور است که دو قطب گوگل و فیسبوک ناشران دیگر رسانه ها را مجبور می کنند مطالب خبری را تحت قوانین موجود ارائه کنند؛ قوانین که از اخبار «کالا» ساخته و حتی تولید اخبار جعلی را نیز ممکن می کنند.
بر اساس نظرسنجی موسسه «پیو» در ماه ژوئیه 2016، نزدیک به 38 درصد از افراد بالغ آمریکایی اخبار مورد علاقه خود را از طریق اینترنت دریافت می کنند.
دیوید چاورن، مدیر عامل اتحادیه رسانه های آمریکا در گفت و گو با شبکه تلویزیونی «سی ان بی سی» تاکید کرد: «ما به توزیع عادلانه درآمدهای تبلیغاتی نیاز داریم».
نتایج تحقیقات دیگری از سوی موسسه پیو نشان می دهد رسانه های اینترنتی 29 درصد از درآمد تبلیغات آمریکا را از آن خود می کنند.