شرکت های ریلی باید رقابت پذیرتر شوند
نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : شرکت های حمل و نقل مسافری باید در جهت رقابت پذیر کردن حمل و نقل ریلی ، به مسافران خدمات با کیفیت ارائه دهند تا مسافر دیگر رغبتی برای استفاده از حمل و نقل جاده ای نداشته باشد.

به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما ؛ از سال های گذشته تاکنون موضوع حمل و نقل ریلی کشور نسبت به دیگر بخش های حمل و نقلی از مزیت های بسیاری برخوردار است که از نقش توسعه اقتصادی آن گرفته تا مزیت ایمنی، دارای جایگاه برتری است.
از تدوین برنامه های گذشته تا به امروز تاکید بسیاری بر توسعه این بخش به عنوان ایمن ترین بخش حمل و نقلی شده است بطوریکه در برنامه ششم توسعه و تاکیدات مقام معظم رهبری بر فراهم سازی بستر مناسب در جهت رقابت پذیری کردن این بخش تاکید شده است.
محمد عزیزی عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی ؛ با بیان اینکه در تدوین برنامه های توسعه کشور همواره بخش ریلی از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده است، گفت: بحث راه آهن و توسعه آن یکی از مطمئن ترین وسیله های انتقال مسافر می تواند باشد که بایدسرمایه گذاری های کلان صورت گیرد.
وی تاکید کرد : با توجه به روند رو به افزایش آلودگی های صوتی و محیط زیست در کشور و مهمتر از آن سوانح و تصادفات بیش از اندازه در جاده های کشور، موضوع خطوط ریلی و نوسازی و بهسازی و مهمتر از آن توسعه در مناطق مختلف از اهمیت بالایی برخوردار است.
نماینده مردم ابهر و خرمدره با اشاره به اینکه قطعا ایراداتی بر بخش حمل و نقلی وارد است؛ گفت: به منظور جذب مسافران و صاحبان بار برای استفاده از حمل و نقل ریلی، باید نسبت به ورود ناوگان جدید و همچنین بازسازی ناوگان به شکلی که بتواند خدمات با کیفیتی را ارائه کند، اقدامات وسیع تری صورت گیرد.
عزیزی بیان داشت: همواره نقش بخش خصوصی در توسعه حمل و نقل ریلی به عنوان تنها بخشی که می تواند همکاری و مشارکت داشته باشد و در جهت تکمیل پروژه ها، راه آهن را یاری کند، انکارناپذیر است اما به نظر می رسد برای تامین منابع مالی و کمبود منابع دولت و مجلس باید اقدام ویژه و اساسی داشته باشند چرا که محیط زیست کشور نیازمند توسعه ریل است.
عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در جهت تحقق اهداف برنامه ششم توسعه بایستی بستر را برای حضور بخش خصوصی همچنین حمایت و ارائه تسهیلات به این بخش فراهم شود.
عزیزی خاطر نشان کرد: تامین ناوگان مورد نیاز حمل و نقل ریلی منجر به جذب مسافران برای استفاده از این بخش و کاهش زمان سیر با ایمنی بالا شده و اقتصاد پایداری را برای کشور به همراه خواهد داشت .
مدیرکل راه آهن کرمان هم بر توسعه حمل و نقل ریلی کانتینری و اتصال ریلی کارخانجات فولاد به صورت ترکیبی از ایستگاه پورمند به فولاد مبارکه تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ محمدرضا فیروزکوهی بر اتصال خطوط ریلی کشوربه کارخانه های صنایع و معادن اشاره و بر توسعه حمل و نقل ریلی کانتینری و اتصال ریلی کارخانجات فولاد به صورت ترکیبی از ایستگاه پورمند به فولاد مبارکه تاکید کرد.
مدیرکل راه آهن کرمان اعلام کرد؛ با پیگیری های صورت گرفته مقرر شد با اتصال ریلی کارخانجات فولاد بوتیا، محصول گندله کارخانه مذکور به صورت ترکیبی از ایستگاه پورمند به فولاد مبارکه انجام پذیرد.
وی در بازدید ازکارخانه فولاد بوتیا به همراه برخی از مسوولان فولاد مبارکه گفت: با نهایی شدن و اتصال کارخانه فولاد بوتیا به شبکه ریلی روزانه ۴ هزار تن گندله تولید شده به صورت ریلی حمل خواهد شد.