• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۱۸۱۵۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۰
اقتصادی » اقتصاد کلان

توسعه دریا محور بدون بخش خصوصی ممکن نیست

رئیس اتحادیه مالکان کشتی ایران گفت: مسئله مهم پیش روی بخش دریایی کشور این است که تسهیلات لازم برای ادامه حیات و توسعه این بخش از سوی دولت فراهم شود.


توسعه دریا محور بدون بخش خصوصی ممکن نیستبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ محمد سعیدی در مجمع عمومی عادی سالیانه اتحادیه مالکان کشتی ایران و انجمن صنفی کارفرمایی مالکان کشتی ایران که عصر امروز در محل موسسه خدمات رفاهی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، افزود : قیمت سوخت یکی از مهم ترین این تسهیلات است و اگر دولت به این نکته توجه نکند، بخش خصوصی انتظار توجه از چه کسی و یا نهادی را داشته باشد؟ 
وی اظهار داشت: چنانچه بخواهیم اقتصاد توسعه محور داشته باشیم، دریا، کشتیرانی و بنادر از ضروریات قطعی و اجتناب ناپذیر آن است.
سعیدی افزود: اتحادیه مالکان کشتی ایران به عنوان بزرگترین و با اهمیت ترین تشکل دریایی بخش خصوصی کشور ؛ مهم ترین رکن توسعه دریایی است.
مدیر عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اهمیت مالکان و کشتیرانان بخش خصوصی گفت: هر اندازه دولت به برنامه های توسعه محور بپردازد و به تهیه و تدوین آنها دست بزند ولی بخش خصوصی دریایی را مورد توجه قرار ندهد، نتیجه ای در بر نخواهد داشت و بخش دریایی ضعیف باقی خواهد ماند.
سعیدی در ادامه با بیان اینکه کشورها بر اساس منابع و دارایی های خود توسعه می یابند، تصریح کرد: حضور بخش خصوصی رکن اساسی توسعه دریایی کشور است اگر چه سازمان بنادر و دریانوردی و سایر وزارتخانه ها همکاری های خوبی با بخش خصوصی دریایی و اتحادیه مالکان کشتی دارند اما این امر برای کشوری که می خواهد اقتصاد دریا محور داشته باشد، قطعا کافی نیست.
رئیس اتحادیه مالکان کشتی ایران با تاکید بر اینکه اقتصاد دریا محور مبتنی بر حضور بخش خصوصی است، افزود: بخش خصوصی دریایی با تمام مشقات، صنعت حمل و نقل دریایی را حفظ کرده  و اگر قرار است سازمان بنادر و دریانوردی و سایر بخش های اقتصادی-صنعتی کشور، صنعت حمل و نقل دریایی را تقویت کنند، نباید منتظر اعلام نیاز از سوی این بخش بمانند.
سعیدی با اعلام این مطلب که اتحادیه مالکان کشتی سه سال است نسبت به مشکلات این حوزه فریاد بر می آورد، تاکید کرد: باید دست بخش خصوصی حمل و نقل دریایی، بخصوص در زمینه قیمت سوخت گرفته شود، سه برابر شدن قیمت سوخت، حمل و نقل دریایی را با مشکلات بزرگی مواجه کرده است.
وی ضمن یادآوری رکود حاکم بر صنعت حمل و نقل دریایی در جهان از سال 2008، ادامه داد: بدترین رکود این صنعت را در سال 2016 تجربه کردیم و خطوط بسیار بزرگی که اخبار آنها را شنیدیم مانند خط هانجین کره جنوبی برغم حمایت های گسترده از گردونه رقابت خارج شدند.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه فعالین حمل و نقل دریایی مسئول توسعه کشور نیستند بلکه در خدمت دولت برای اجرای برنامه های توسعه ای کشور قرار دارند، خاطر نشان کرد : مسئله مهم پیش روی بخش دریایی کشور این است که تسهیلات لازم برای ادامه حیات و توسعه این بخش از سوی دولت فراهم شود .
وی در ادامه مسئله مالیات ها در بخش حمل و نقل دریایی را بسیار مهم ارزیابی کرد و در این باره اظهار داشت:  سال های اخیر به دلیل رکود جهانی حاکم بر حمل و نقل دریایی و فشار تحریم ها بر بخش حمل و نقل دریایی داخلی، این بخش درآمدی کسب نکرده که بخواهد مالیاتی پرداخت کند، واقعیت این است که اکنون شناورهای بخش خصوصی کشور بدترین دوران فعالیت خود را تجربه می کنند.
سعیدی در ادامه خواستار حمایت های بیشتر دولت شد و افزود: دولت با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، کاهش قیمت سوخت و افزایش پلکانی آن به جای ایجاد شوک قیمتی زمینه ای را فراهم کند که بخش خصوصی بتواند خود را با شرایط موجود تطبیق دهد.
رئیس اتحادیه مالکان کشتی ایران با اشاره به جلسات متعددی که از سوی اعضای هیئت مدیره این اتحادیه با شورای عالی امنیت ملی تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: در پی این جلسات در این شورا کمیته ای برای سیاست گذاری برای بخش دریایی ایجاد شده است که دستاورد خوبی است اما مشکلات بخش خصوصی دریایی با سیاست گذاری کلان حل نمی شود بلکه حل شدن مشکلات مصداقی مانند قیمت سوخت و مسئله مالیات است که می تواند این بخش را در ادامه فعالیت خود یاری رساند.
وی با یادآوری اینکه جلسات متعددی را با مقامات عالی دولتی در جهت حل مشکلات بخش خصوصی دریایی برگزار کرده است با خطاب قرار دادن مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی خواستار تشکیل جلسات ماهانه از سوی این سازمان با اتحادیه مالکان کشتی ایران شد و در این باره گفت: ضرورت تشکیل این جلسات این است که پیش از اینکه مشکلات تبدیل به بحران شوند نسبت به حل آنها اقدام عاجل بشود.
 سعیدی با تاکید بر اینکه از مشکلات دولت و کسری بودجه بزرگ آن مطلع هستیم، تصریح کرد: با توجه به اتفاقات خوبی که در پسابرجام رخ داده  است امیدواریم بخش خصوصی دریایی با حمایت دولت بتواند در بازار بین المللی از سوی کشور نقش خود را ایفا کند. 

اعضای جدید هیئت مدیره اتحادیه مالکان کشتی ایران انتخاب شدند 

با برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه اتحادیه مالکان کشتی و انجمن صنفی کارفرمایی مالکان کشتی ایران اعضای جدید هیئت مدیره این دو نهاد انتخاب و معرفی شدند. 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مانا، مجمع عمومی عادی سالیانه اتحادیه مالکان کشتی و انجمن صنفی کارفرمایی مالکان کشتی ایران در شب جاری با حضور اکثریت اعضا در موسسه خدمات رفاهی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.
در این مجمع گزارش فعالیت های سال ۱۳۹۵-۱۳۹۶ این اتحادیه از سوی علی شریفی دبیر اتحادیه مالکان کشتی و انجمن صنفی کارفرمایی مالکان کشتی ایران به اطلاع اعضا رسید.
همچنین صورت های مالی و ترازنامه سال ۱۳۹۵ و بودجه سال جاری اتحادیه و انجمن صنفی مالکان کشتی از سوی امید مرادی خزانه دار ارئه و به تصویب اعضا دو نهاد درآمد.
در این جلسه امید مرادی با کسب بیشترین آرا به همراه محمد حسین شمخانی، امان اله حیات داوودی، عبدالحسین خدری و امید رضوانی به عنوان اعضای هیئت مدیره اتحادیه مالکان کشتی و انجمن صنفی کارفرمایی مالکان کشتی ایران انتخاب شدند.
همچنین محمود کیا و علی اکبر غنجی به عنوان اعضای علی البدل انتخاب شدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
رتبه سوم کشوری دو دانش آموز کیش در جشنواره جوان خوارزمی
ایران جوان و جوانی جمعیت
نظارت بر قیمت مرغ گرم و کالا‌های اساسی در ارومیه
فراخوان عمومی معرفی مادران ارزش آفرین کیش
برخورد قاطع پلیس اشنویه با تخلفات ترافیکی؛ صدور ۹۲۰ برگه جریمه در ۱۰ روز
۲ فوتی در حادثه رانندگی محور سرای – گمیچی
دهمین کاروان ترویج بهره وری کشاورزی در شهرستان نقده
حذف اقتداری از مسابقات اسکواش رنکینگ جهانی در هند
دهمین کاروان ترویجی کشاورزی در سلماس به راه افتاد
ادامه ناامنی دختران و زنان انگلیسی در معابر عمومی
تجلیل از سربازان در سپاه خوی
نامه بیش از ۲۰۰ چهره برجسته به منظور آزادی رهبر فلسطینی
ادامه روند کاهش دمای هوا در سمنان
افتتاح واحد مسکونی مددجویی کمیته امداد در روستای (کهریزه محمودآباد) بوکان 
خشم مردم سومالی از توهین ترامپ
تشدید برخورد پلیس راهور گیلان با پارک خودرو‌ها در پیاده‌راه‌ها
شتاب‌گیری نوسازی روستا‌ها و پایان بازسازی مناطق زلزله زده خوی
نیوزویک: ضرورت پیگرد قانونی وزیرجنگ آمریکا به جرم جنایت جنگی
دانشگاه مهمترین نقطه قوت نظام اسلامی
انتقال سهمیه سوخت به کارت بانکی در انتظار ابلاغیه
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
سقف کیفری مهریه مشخص شد
تعطیلی مدارس در همه مقاطع تحصیلی و مراکز دانشگاهی و آموزش عالی استان البرز
فرایند جذب هیئت علمی در دانشگاه‌ها آغاز شد
ترمینال زنجان نیازمند توسعه زیرساخت و نوسازی ناوگان است
اگر آمریکایی‌ها امنیت ایران را تهدید کنند برخورد خواهیم کرد
طرح اصلاح قانون محکومیت‌های مالی، تعرضی به قانون مهریه نکرده است
افزایش ۹۶ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی چهارمحال و بختیاری
آغاز بارش برف در جاده کرج کندوان
آغاز رزمایش اقتدار نیروی دریایی سپاه از فردا
بهسازی و آسفالت جاده روستای دمه در بخش سرفاریاب
پخش زنده قرعه کشی جام جهانی فوتبال از شبکه سوم سیما
تقویم و اوقات شرعی چهار شنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۴ به افق قم
رهبر انقلاب: زن، کارگزار خانه نیست، مدیر است
تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، ۱۲ آذر ۱۴۰۴
تقویم و اوقات شرعی زنجان در ۱۲ آذر ۱۴۰۴
بازیکن دهدشتی برترین گلزن نیم فصل لیگ برتر امید‌های کشور  (۴۶ نظر)
فعالیت مدارس و دانشگاه‌های فارس فردا هم مجازی است  (۲۶ نظر)
سقف کیفری مهریه مشخص شد  (۱ نظر)
دشمن خطا کند هزینه سنگینی به او تحمیل می‌کنیم  (۱ نظر)
تردید‌ها درباره سلامتی ترامپ با انتشار‌ام‌آر‌آی وی  (۱ نظر)
آسمان قم تا پنج شنبه بارانی است  (۱ نظر)
میرزا کوچک جنگلی بزرگمرد پرآوازه‌ گیلان  (۱ نظر)
غیرحضوری شدن مدارس و دانشگاه‌های خراسان جنوبی  (۱ نظر)
ابلاغ شیوه نامه مراقبت و کنترل آنفلوانزا در مدارس استان  (۱ نظر)
قطعی گاز در شهرزیبا منطقه ۵ تهران از ۱۶ ساعت گذشت  (۱ نظر)
طرح ملی نشت‌یابی هوشمند آب با فناوری ماهواره‌ای  (۱ نظر)
تخلف در تبدیل رایگان خودرو‌های بنزینی به دوگانه سوز  (۱ نظر)
کاشت ۲۵۰۰ اصله نهال اکالیپتوس در مزارع کارون  (۱ نظر)