
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما ؛ مازیار یزدانی همچنین به ساخت راهآهن سریع السیر تهران-قم-اصفهان اشاره کرد و گفت: پس از دریافت اسناد این پروژه از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل برای مشخص کردن پیمانکاران دست دوم و تسریع عملیات اجرایی با شرکت طرف قرارداد در حال مذاکره هستیم.
معاون فنی و امور زیربنایی راهآهن در ادامه به ساخت خطوط حومهای تهران-پرند اشاره کرد و گفت: راهآهن حومهای تهران-پرند از دو قطعه تهران-اسلامشهر و اسلامشهر-پرند تشکیل شده که پیمانکار قطعه تهران-اسلامشهر مشخص و عملیات اجرایی پروژه هم اغاز
شده است.
یزدانی خاطرنشان کرد: قطعه اسلامشهر-پرند نیز در انتظار برگزاری مناقصه قرار دارد و هم اکنون اسناد فنی در میان شرکتهای پیمانکار توزیع میشود تا پس از برگزاری مناقصه هر چه زودتر پیمانکار این قطعه نیز مشخص شود.
وی با بیان اینکه «برای اتصال تهران و پرند از طریق حملونقل ریلی ، دو خط حومهای مجزا در کنار دو خط موجود در دست احداث قرار دارد ، گفت : البته در شهر پرند به دنبال راهاندازی سیستم حملونقل ترکیبی با توسعه ایستگاه فعلی و احداث پایانه مسافربری در کنار این ایستگاه با همکاری شهرداری این شهر هستیم که این همکاری علاوه بر توسعه حملونقلی شامل طراحی فضای سبز و تامین روشنایی مسیر تردد مردم نیز میشود.
این مقام مسئول در شرکت راهآهن از بهره برداری خط دوم محور یزد-اشک زر در دو هفته قبل خبر داد و گفت: امیدواریم قطعات بعدی پس از رفع نواقص جزئی به مرور در یک سال آینده بهرهبرداری شود.
یزدنی یادآور شد: قطعات خط دوم تهران-زنجان هم اکنون در دست ساخت قرار دارد و حد فاصل زنجان تا قزوین نیز از پیشرفت فیزیکی مطلوبی برخوردار است به طوری که طبق پیشبینیها بعد از بهرهبرداری خط دوم راهآهن تهران-قزوین شاهد افتتاح خط دوم زنجان-قزوین خواهیم بود.
دو خطه کردن راه آهن زنجان-قزوین از تاکیدات سفر رئیس جمهور به استان زنجان بود و ساخت 104 کیلومتر خط ریلی این مسیر در سه قطعه با اعتباری بالغ بر 312 میلیارد تومان آغاز شده است.