مرحله روکش نهایی آسفالت پروژه تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید خرازی
مجری طرح های بزرگراهی سازمان مهندسی تهران از آغاز عملیات اجرای روکش نهایی آسفالت در پروژه احداث تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید خرازی با محور 45 متری شهید باقری خبر داد.

به گزارش خبرنگار خ
برگزاری صدا و سیما به نقل از معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران؛ قاسم مالدار ضمن اعلام پیشرفت 97 درصدی عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید خرازی با محور 45 متری شهید باقری از تلاش برای تامین روشنایی، اتمام عملیات روسازی و تکمیل فضای سبز در این طرح راهگشای ترافیکی خبر داد و گفت: این تقاطع غیرهمسطح تا پایان پاییز امسال آماده بهره برداری خواهد شد.
وی با بیان آنکه تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید خرازی با محور 45 متری شهید باقری به صورت یک تقاطع شبدری کامل احداث شده که علاوه بر دارا بودن 4 پل (2 پل کندرو و 2 پل تندرو) از 4 لوپ و 4 رمپ نیز برخوردار است، طول عرشه هر یک از پل ها را 86 متر دانست و یادآور شد: طول کلی پروژه با احتساب رمپ و لوپ ها به 6800 متر می رسد.
مجری طرح های بزرگراهی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با تاکید بر اینکه تقاطع محور 45 متری شهید باقری در میان سایر تقاطع های بزرگراه شهید خرازی تنها تقاطع کامل شبدری بعد از تقاطع بزرگراه آزادگان است، بهره برداری از این پروژه را سبب تکمیل کارکردهای ترافیکی سایر تقاطع های این مسیر بزرگراهی ذکر کرد و گفت: با بهره برداری از تقاطع محور 45 متری شهید باقری، دسترسی های شمالی- جنوبی شهروندان ساکن شهرک های حاشیه بزرگراه شهید خرازی تسهیل شده است و گزینه های سفر به دریاچه شهدای خلیج فارس افزایش می یابد؛ این گشایش ترافیکی باعث حذف دوربرگردان های همسطح بزرگراه شهید خرازی و در نتیجه کاهش ترددهای اضافی و روان سازی بار ترافیک خواهد شد.