• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۱۹۴۳۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰
گشت و گذار سایبری؛

۱۰ کتاب برتر کسب‌ و کار در سال ۲۰۱۷

فهرست بهترین کتاب‌های کسب‌وکار امسال نشان می‌دهد که فرهنگ‌ سازمانی و تجربه‌ی مشتریان، مفاهیمی هستند که روزبه‌روز اهمیت بیشتری برای شرکت‌ها پیدا می‌کنند.

به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری صدا و سیما؛ درحالی‌که به پایان سال ۲۰۱۷ نزدیک می‌شویم، نشریه‌ی فوربز فهرستی از ۱۰ کتاب برتر کسب‌وکار منتشرشده در سال جاری را اعلام کرده است. موضوع این کتاب‌ها، طیف گسترده‌ای از بخش‌های مختلف کسب‌وکار، از خدمات مشتریان گرفته تا بازاریابی را شامل می‌شود. برخی از نویسندگان این کتاب‌ها، در لیست برترین‌های نیویورک‌تایمز قرار دارند.

۱۰ کتاب برتر کسب‌ و کار در سال ۲۰۱۷

۱- تجربه‌ی مشتریان به سبک نوردستروم، نویسندگان: رابرت اسپکتور و برین ریوز

برترین کتاب این فهرست، نسخه‌ی به‌روزشده و کاملاً متفاوتی از کتاب نوردستروم، خرده‌فروشی مشهوری است که در دهه‌ی ۹۰ میلادی، عنوان برترین ارائه‌دهنده‌ی خدمات مشتریان را از آن خود کرده بود. این کتاب روش‌هایی مدرن و نوآورانه برای فراهم کردن تجربیات عالی مشتریان، شرح می‌دهد.

 ۲- مثل آمازون باشید، نویسندگان: جفری آیزنبرگ و برایان آیزنبرگ

این کتاب هم در مورد یکی دیگر از خرده‌فروشان مشهور جهان است؛ اما این بار برندی که به‌خوبی آن را می‌شناسید. همان‌طور که از نام کتاب پیدا است، نویسندگان برخی از استراتژی‌های موفق آمازون را شرح داده‌اند و همچنین توضیح داده‌اند که چگونه هر کسب‌وکار، می‌تواند از این استراتژی‌ها استفاده کند.

۳- سازمان پیش‌بینی‌گر، نویسنده: دنیل بوروس

در دنیای کسب‌وکار، شما گاهی می‌دانید که حتماً به‌زودی اتفاقی رخ می‌دهد. بوروس این وقایع را «روند سخت» می‌نامد که در برابر «روند نرم»، یعنی اتفاقاتی که وقوع آن‌ها محتمل است قرار می‌گیرند. شرکت‌ها و کارمندان، می‌توانند یاد بگیرند که این روندها را از یکدیگر تشخیص دهند و از مزایای برآوردهای خود، بهره‌مند شوند. سازمان‌های پیش‌بینی‌گر با استفاده از همین دانش موفق می‌شوند حتی در دوره‌های اختلالات و آشفتگی‌های بازار، به رشد خود ادامه دهند.

۱۰ کتاب برتر کسب‌ و کار در سال ۲۰۱۷

۴- کارآفرینی شما، نویسنده: دوری کلارک

کارشناسان خواندن این کتاب را برای کارآفرینان ضروری می‌دانند. کلارک در این کتاب مدلی را برای کسب مزیت و درآمد از تخصص افراد ارائه می‌دهد. این مدل مربیگری، مشاوره، تولید پادکست، صحبت کردن، تشکیل یک جامعه از هواداران محصول، عرضه‌ی خدمات دیجیتال و موارد دیگر را پوشش می‌دهد. کلارک در هر فصل، بخشی را با عنوان «این روش را امتحان کنید» آورده است که به خوانندگان کمک می‌کند ایده‌های مفهومی را به مرحله‌ی اجرا برسانند.

۵- پتانسیل‌های اصلی، نویسنده: مارک سن برن

همان‌طور که از عنوان کتاب برمی‌آید، سن برن توضیح می‌دهد که چگونه می‌توانید با یک سیستم مؤثر، از «مهارت‌های فعلی» به «ماکزیمم توانایی» خود برسید. پتانسیل‌های شما چیست؟ تا چه حد از توانایی‌های بالقوه‌ی خود استفاده می‌کنید؟ چگونه می‌توانید مهارت‌هایتان را بهبود دهید؟ سن برن با ذکر مثال‌هایی از زندگی واقعی، کارایی سیستم خود را اثبات می‌کند و روش استفاده از آن را به خوانندگان آموزش می‌دهد.

 ۱۰ کتاب برتر کسب‌ و کار در سال ۲۰۱۷

 

۶- ترفندهای نوآوری، نویسنده: جاش لینکنر

عنوان اصلی این کتاب، هک‌ کردن نوآوری است. درحالی‌که در نگاه اول واژه‌ی «هک» تداعی خوبی ندارد و بلافاصله مردم را به یاد هکرهای کامپیوتری و دزدیدن اطلاعات کارت‌های اعتباری می‌اندازد، نویسنده تعریف مورد علاقه‌ی خود را از هک این‌گونه شرح می‌دهد: حل مشکلات پیچیده با استفاده از راهکارهای غیر معمول. رویکردهایی جدید و غیر متعارف که جایگزین خرد عام می‌شوند. لینکنر به خوانندگان یاد می‌دهد که چگونه نوآوری را هک کنند، متفاوت فکر کنند و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

۷- برتری در خدمات مشتریان شبکه‌های اجتماعی، نویسنده: دن گینگیس

امروزه شرکت‌ها دیگر نمی‌توانند بخش خدمات مشتریان خود را در شبکه‌های اجتماعی نظیر توییتر و فیس‌بوک دست کم بگیرند. گینگیس در این کتاب تخصص و تجربیات خودش را به‌عنوان یک مدیر بازاریابی و کارشناس خدمات مشتریان، به اشتراک گذاشته است و توضیح می‌دهد که برندهای برتر جهان، چگونه از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند تا تجربه‌ای جذاب و منحصربه‌فرد را برای مخاطبانشان فراهم کنند.

۸- ذهن برتر، نویسنده: جان هال

بازاریابی محتوا یکی از استراتژی‌های قدرتمند کسب‌وکار است و جان هال، یکی از کارشناسان عالی این زمینه به شمار می‌رود. او استراتژی‌های بازاریابی محتوای شرکتش را ذکر می‌کند و همه‌ی اسرار پشت پرده‌ی آن را برای خوانندگان توضیح می‌دهد. او به مخاطبان نشان می‌دهد که چگونه می‌توانند از این ابزار مؤثر و ارزان استفاده کنند و پیام خود را به همه‌ی برسانند، آن‌هم به شیوه‌ای که وقتی مشتریان به محصولی نیاز پیدا می‌کنند، نام برند مذکور اولین چیزی باشد که به ذهنشان خطور می‌کند.

۱۰ کتاب برتر کسب‌ و کار در سال ۲۰۱۷

 

۹- راهنمای خدمات فرهنگی، نویسنده: جف تویستر

این کتاب کوتاه درواقع یک راهنمای گام‌به‌گام برای شرکت‌هایی است که می‌خواهند بخش خدمات مشتریان را به یکی از مؤلفه‌های اصلی فرهنگ‌ سازمانی خود تبدیل کنند. مدت‌ها است که کارشناسان تأکید می‌کنند مشتریان آنچه در درون یک سازمان اتفاق می‌افتد، حس می‌کنند. تویستر برای خوانندگان شرح می‌دهد که چگونه می‌توانند فرهنگی سازمانی خلق کنند که در آن، کارمندان خودشان را به خدمات مشتریان متعهد بدانند.     

۱۰- قدرت لحظه‌ها، نویسندگان: چیپ هیث و دن هیث

سال‌ها پیش، جان کارلزون از هواپیمایی اسکاندیناوی، اصطلاح «لحظه‌ی حقیقت» را این‌گونه تعریف کرد: زمانی که مشتری با یک شرکت وارد تعامل می‌شود و حسی خاص در ذهن او شکل می‌گیرد. این لحظات می‌توانند روندهای عادی کسب‌وکار را به شیوه‌ای فوق‌العاده تغییر دهند. برادران هیث در کتاب قدرت لحظه‌ها، به همین موضوع پرداخته‌اند و آن را کیفیتی فراتر از کسب‌وکار می‌دانند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
تصویب حسابرسی سال مالی شورای اسلامی شهر تبریز
زنجان؛ واحدهای فرآوری کلید توسعه صادرات کشاورزی
باید ذات مداخله‌جوی غرب را بازشناسی کرد
ریشه‌کنی گرانی شرط اثرگذاری عملکرد دستگاه‌های نظارتی
چمن ورزشگاه یادگار امام (ره) آسیب دیده است
تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، ۱۹ آبان ۱۴۰۴
خراسان جنوبی خاستگاه اردو‌های جهادی
زنجان؛ پشت درهای بسته یک مرکز تعویض پلاک
تقویم و اوقات شرعی دوشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۴ به افق قم
راه‌اندازی ۸ جایگاه جدید سی‌ان‌جی در سراسر کشور
ضرورت همکاری دستگاه‌های اجرایی در ثبت وقایع حیاتی
برگزاری نشست تخصصی تسهیل صادرات در مناطق آزاد
شهروندان اهری ۴۵ درصد بیشتر از استاندارد جهانی آب مصرف می‌کنند
آغاز برداشت بادام‌زمینی در هوراند
برگزاری جشنواره بزرگ ورزش‌های همگانی، گرامیداشت هفته کیش
همه پای ترویج کتاب و کتاب‌خوانی
اعلام محدودیت‌های ۴۸ ساعته به‌دلیل آلودگی هوا در استان تهران
افزایش غلظت غبار در سمنان
آغاز طرح آموزش رانندگان ناوگان عمومی مازندران برای کاهش تصادفات
رئیس جمهور همراه با ملی‌پوشان فوتبال کشورمان پا به توپ شد
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
آغاز پیش‌فروش ۳ محصول سایپا
تقویت توان دفاعی ونزوئلا با دریافت سامانه‌های پدافند روسی
رشد ۵۶ درصدی طرح های سرمایه‌گذاری در استان خراسان جنوبی
غیرحضوری شدن مدارس ابتدایی و متوسطه اول شهر‌های آلوده خوزستان تا آخر آبان
موافقت‌مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون‌محکومیت‌های‌مهریه
بازی‌های همبستگی اسلامی؛ ازبکستان، حریف تیم فوتسال ایران در نیمه‌نهایی
افشای ابعاد جدیدی از همکاری خبرنگاران شبکه ایران اینترنشنال با موساد
خام فروشی در زنجیره فولاد
عراقچی: فعلا امکان مذاکره با آمریکا وجود ندارد
تقویم و اوقات شرعی یکشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۴ به افق قم
ادعای رسایی درباره انتصاب دادستان دستگیر شده، صحت ندارد
حل تنش افغانستان و پاکستان محور گفتگوی متقی و عراقچی
سهم استان زنجان از درآمدهای معدنی کجا هزینه می‌شود؟
زلزله ۳ و ۳ دهم ریشتری در سی سخت
پاکستان می‌تواند پلی برای اتصال ایران به شرق آسیا باشد
تسهیلات وام ازدواج  (۲ نظر)
آغاز پیش‌فروش ۳ محصول سایپا  (۱ نظر)
تهران تا آخر پاییز بارش باران ندارد  (۱ نظر)
اتحادیه اروپا: الفاشر تبدیل به گورستان بشریت شده است  (۱ نظر)
پیوند دو ملت ایران و پاکستان ناگسستنی است  (۱ نظر)
پلمب ۶ کافه به علت برگزاری جشن هالووین  (۱ نظر)
هوای اصفهان و ۳ شهر مجاور آلوده است  (۱ نظر)
جزییات معافیت از صدور صورت‌حساب الکترونیکی در سامانه مودیان ۱۴۰۴  (۱ نظر)
اهواز آلوده‌ترین شهر کشور  (۱ نظر)