پخش زنده
امروز: -
نخستين نشست بين المللي فرانچايز ايران برگزار شد.
دبير نخستين نشست بين المللي فرانچايز ايران در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار صداوسيما هدف از اين نشست را گسترش و توسعه کسب و کار، درآمدزائي و توسعه درآمد،عنوان کرد و افزود: ايجاد فضايي مناسب براي ارائه محصولات و خدمات شرکت کنندگان به بازار بزرگ و نوظهور، توسعه ارتباطات و ملاقات هاي موثر با افراد کليدي و تصميم گيرنده داخلي و بين المللي و نيز آشنايي با آخرين دست آوردها و رويکردهاي اين صنعت مهم جهاني؛ برخي از اهداف برگزاري نخستين نمايشگاه بين المللي فرانچايز ايران است.
مولايي افزود: اين رويداد با همکاري و حمايت شوراي جهاني فرانچايز (World Franchise Council) ، برخي از انجمن هاي فرانچايز کشورهاي توسعه يافته، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعي، اتاق اصناف ايران و خانه صنعت، معدن و تجارت ايران برگزار شد.
وي بابيان اينکه معادل فارسي فرانچايز نشان سپاري تجاري است، گفت : درصنعت فرانچايز پس ازانکه يک برند و نشان تجاري بوجود مي آيد، صاحب نشان تجاري استاندارد سازي مي کند، تبليغات انجام مي دهد و خود را به عنوان يک نشان تجاري شناخته شده معرفي مي کند .سپس اين نشان تجاري را به ديگر کارافرينان يا واحدهاي توليدي و خدماتي واگذارمي کند تا کسب و کارهاي جديد با استفاده از آن نشان تجاري شناخته شده بتوانند ، فروش خود را تضمين کنند و به حياتشان ادامه دهند.
اين کارشناس صنعت فرانچاز افزود: دراصل فرانچايز واگذاري نشان تجاري ازجانب نشان سپاربه نشان پذير است.
دبير نخستين نشست بين المللي فرانچايز ايران بابيان اينکه گردش مالي فرانچايزها در جهان معادل 5 تريليون دلار است افزود: متاسفانه کشورما باوجود ظرفيت هاي بيشمار نتوانسته است سهم مناسبي از اين صنعت را نصيب خود کند که اميدواريم با برگزاري کنفرانس ها و معرفي اين صنعت به مردم زمينه هاي توسعه اين صنعت در ايران را فراهم کنيم.